LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bobber

overstappen

Ongelezen bericht door bobber »

ik neem nu de stroom af bij essent en het gas bij RWE obragas. eigenlijk wil ik overstappen naar een energiebedrijf waarbij ik een nota ontvang. internet overlaad je met informatie. Waar moet je op letten? vaste tarieven, variabel, contractduur? is t slim om zo lang een contract af te sluiten? ik snap t niet zo goed
vergelijk.nl komt met een energiebedrijf waarover men op dit forum over is, nml energiedirect.

jimmie

Re: overstappen

Ongelezen bericht door jimmie »

Als je 1 nota wilt, heb je weinig opties. Volgens mij kun je dan alleen bij Essent (dus je gas naar essent overzetten) of Greenchoice toe. Bij alle andere bedrijven ga je van je netwerkbeheerder apart rekeningen krijgen.

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

Oxxio levert ook onder leveranciersmodel.

bobber

Ongelezen bericht door bobber »

greenchoice schilt maar 10 euro per jaar. oxxio heb ik zoveel negatieve verhalen over gehoord, dus dat doe ik maar niet.
ik dacht dat je bij iedereen gas en stroom kon krijgenop een nota?

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Jawel, dat kan ook, maar je betaald ook aan je netbeheerder.

Meestal hou je dus twee rekeningen als je een andere leverancier neemt.

magneteyez

Ongelezen bericht door magneteyez »

Bij RWE krijg je ook alles op 1 rekening, een voorschot voor gas en elektra, voor zowel netwerkkosten als leveringskosten.
Ik heb mijn prijs in december 2004 vast latenen zetten voor 3 jaar.
Ben ik blij dat ik dat gedaan heb.
Ik betaal nu 25,89 eurocent per m³ tegenover ruim 33 cent als ik dat niet had gedaan.
Zal volgend jaar wel schrikken worden als mijn overeenkomst afgelopen is en ik de dan geldende prijzen voor mijn kiezen krijg.
Ik ben trouwens wel tevreden over de klantenservice van RWE. Gelukkig alleen maar goede ervaringen mee.

marinepik

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste Bobber,
Meld je altublieft in hemelsnaam NIET aan bij Energiedirect.
Een grotere dievenbende bestaat niet op de Nederlandse energiemarkt.
Ook Oxio heeft voor wat dat betreft een slechte naam, kijk er de diverse topic's maar op na.
Voor wat mij betreft is er maar een energiebedrijf waar geen of weinig ellende op de diverse forums te lezen is en dat is Greenchoice. :P
Marinepik

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Beste mensen, je energie-tarief kan je voor een bepaalde tijd vast laten zetten via een contract. De leveringskosten{transport} echter niet.
Hetgeen ze tekort komen via het contract pakken ze weer terug met verhogingen van de transportkosten. Dit alles ter eer en meerdere glorie voor de bonussen van de bestuurders. Dus denk heel goed na.

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Kun je hier een voorbeeld van tonen? Ik waag het te betwijfelen dat ik straks meer zou betalen voor transport dan mijn buurman, wanneer ik mijn prijs 3 jaar vast zou zetten en hij het niet doet. Sterker nog, ik zie dit nergens terug komen. Wat kan het de netbeheerder nou schelen dat je je prijs vastzet?

Voorbeeld: als ik bij Nuon mijn prijzen vastzet en ik zit in Eneco gebied, waarom zou in vredesnaam Eneco zijn netbeheerkosten gaan verhogen? Omdat ze zulke goede vriendjes zijn met Nuon? Denk het echt niet hoor.

Waar pakken ze de winst op? Op het stukje dat je nu meer betaalt per Kwh.

mariekepieke

Ongelezen bericht door mariekepieke »

Hallo!
Las jullie discussie..
Stap over naar Frivius energie zou ik zeggen. Zij hebben gas en elektriciteit en kunnen vanaf jan.2008 1 rekening presenteren!Dus vanaf dan geen netbeheerder rekeningen meer!!!
En over het transport tarief: Dit mag de netbeheerder niet omhoog gooien als je geen klant meer bent!!!Dit staat onder toezicht van het DTe (Dienst Toezicht energie!!!)

Groetjes Marieke

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bobber,

Ik ben ook met gas van RWE naar Essent overgestapt, het overstappen moet je wel eerst zelf regelen , anders krijg je dubbele nota,s, ik heb een 3 jarig contract bij Essent van G en E lopen, water kan er volgend jaar ook bijkomen.

Nu nog de kabel etc en alles zit onder een hoed.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Bedenkt u zich voor u eraan begint!
Voor wie voornemens is om binnen kort over te stappen naar een andere energieleverancier heb ik een goede raad. Trap er niet in, het is altijd in uw nadeel. U wordt gebruteerd door de netwerkbeheerder met als gevolg dat u teveel op jaarbasis betaald. Als u dan ook nog pas verhuisd bent kan het tot wel drie jaren duren eer uw verbruik en de voorschotten welke u daarover betaald enigzins op elkaar afgestemd zijn.
Dus niet overstappen is altijd goedkoper.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik ben vorig jaar november verhuisd naar een nieuwe woning, meterstanden bijna nul ik ben van essnt overgestapt naar woonenergie(cogas) en raad eens, mijn maandelijkse voorschotten waren precies gelijk aan die ik voor die tijd aan essent betaade.

En dan bedoel ik netwerkbeheer en de maandelijkse voorschotnota bij elkaar opgeteld.

Dus ik denk eerder dat ik te weinig dan te veel betaal en bij de eerstvolgende jaarafrekening de voorschotnota's naar boven wordt bijgesteld.

Gesloten