LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag Planet Tiscali overnemen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Planet neemt Tiscali over?

Nee, dat moet voorkomen worden.
3
30%
O.k. mits ze de problemen verhelpen.
2
20%
Ja, Planet/KPN zal er wat moois van maken.
5
50%

Totaal aantal stemmen: 10

freed

Mag Planet Tiscali overnemen?

Ongelezen bericht door freed »

Ruim een maand geleden stond in de kranten dat 'Planet/KPN' Tiscali wil overnemen. Dit moet nog goedgekeurd worden. Interessant is wel dat ik op de Tiscali website nooit een melding daarvan kon vinden. - Ik was in de gelukkige (!) javascript:emoticon(':lol:') omstandigheid om al een jaar eerder naar Planet te moeten verhuizen, omdat mijn Tiscali ADSL via KPN liep. Maar ik had op tijd bij Tiscali aangegeven voor hun eigen abonnement te kiezen. Wat schetst mijn verbazing toen ik maanden later erachter kwam dat Planet vrolijk elke maand een bedrag van mijn girorekening afschreef, die bijna hetzelfde bedrag was dan het Tiscali bedrag. Daardoor merkte ik dat zo lang niet op...

Over de service van Planet staan in diverse forumberichten genoeg klachten. Ik ken het uren wachten om iemand te spreken ook. Herhaaldelijk heb ik moeten faxen om duidelijk te maken dat ik echt op tijd naar Tiscali ADSL overgestapt was en nooit van Planet gebruik maakte. Ook niet van hun verleidelijke aanbieding om gratis CD's te downloaden.

- Elf jaar geleden had ik TIP als Internet-provider gekozen. Later opgegaan in WorldOnline, dat weer later door Tiscali overgenomen werd. Op kleine uitzonderingen na was ik die elf jaar daar uiterst tevreden over .javascript:emoticon(':D') De prijzen die ik bijvoorbeeld voor een domein en verdere services betaalde waren veel lager dan bij anderen, praktisch was ik nooit offline, en telefonisch contact of ondersteuning waren altijd binnen enkele minuten tegen een normaal telefontarief mogelijk.
- Planet daarentegen. Zij stuurden bij hun overnamepoging afgelopen jaar een mail met de toezegging dat ik mijn e-mail adres natuurlijk kon behouden. Een maand later werd dit brutaal veranderd in 'gegarandeerd een jaar'. Dat zegt mij genoeg. - Ik roep Tros Radar op om Planet bij de NMa / OPTA als ongeschikt te verklaren om Tiscali over te nemen, en te adviseren dat deze deal zeker niet doorgaat.

RADonker

Re: Mag Planet Tiscali overnemen?

Ongelezen bericht door RADonker »

Als KPN Tiscali overneemt valt er weer een goede concurent weg en hebben zo steeds minder te kiezen. Het is een provider met een eigen netwerk en kunnen onafhankelijk van KPN werken en als KPN al deze netwerken overneemt hebben we niks meer te kiezen en kan KPN de prijs, snelheid enzo weer bepalen. KPN heeft al teveel macht met de aansluiting naar de woningen toe en hierdoor neemt hun macht alleen maar toe. Toen ze Telfort overnamen werd mobiel bellen ook weer duurder en met tiscali overname krijg je precies hetzelfde. Bijna alle providers zijn al van KPN. Staks kunnen we alleen nog maar kiezen tussen KPN of Kabel en dan stabieliseert de markt en wordt het alleen maar duurder. Als KPN alles mag overnemen hadden ze het beter staats kunnen laten want dan hadden ze die miljarden nog wat nou over onze ruggen weer terug verdiend moet worden.

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik begrijp ook niet waar die KPN al het geld vandaan haalt om al deze "opkoop" acties van concurrenten te doen. Waarschijnlijk door al die "sukkels" sorry dat ik ze zo noem, die nog steeds via die veels te dure KPN blijven bellen en internetten.... KPN wordt zo weer de grote lompe monopolist die straks, als er weinig andere keuze over blijft, weer kan doen met de tarieven wat ze willen. Hallo OPTA ! Wordt is wakker !!! voordat er straks niets meer te kiezen over blijft.

??

Ongelezen bericht door ?? »

De Opta is klaarwakker hoor. De NMA alleen niet. Die liggen te maffen. Te druk met de bouwfraude (nog steeds).

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

die Nma vergat ik er ook bij te schrijven .

Gesloten