LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
hansverbeek
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2006 09:04

Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door hansverbeek »

Op de site van de bankgiroloterij staat sinds kort het spel "Kies de kluis".
Door mee te spelen kun je mooie prijzen winnen, maar ook gratis loten voor de Bankgiroloterij.
Ik speelde een keer mee en won zo'n lot om een keer gratis aan een trekking mee te doen.
Na activatie van het lot kreeg ik een email waarin de volgende tekst:
"Na de gratis maand speelt u automatisch verder voor 6,75 euro per lot per trekking (13 trekkingen per jaar)."

Nergens werd eerder duidelijk gemaakt dat het hier een "abonnement" op de Bankgiroloterij betrof.
Een slinkse wijze om loten te verkopen dus: mensen krijgen de indruk 1x gratis mee te mogen doen, maar ze zitten gelijk vast aan een automatische afschrijving voor alles wat er na die trekking volgt.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja ik kan alleen maar zeggen "Hoe dom kun je zijn? " Je denkt toch niet dat ze zomaar gratis loten weg gaan geven?

Dit forum staat vol met dergelijke acties van POstcodeloterij, Sponsorloterij en weet ik welke andere loterij.

Typisch een kwestie van eigen hebberigheid dus.

hansverbeek
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2006 09:04

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door hansverbeek »

Zomaar gratis loten weggeven: er werd een gratis lot als prijs beloofd. Kan me daar wat bij voorstellen om mensen binnen te krijgen. Ze moeten dan wel of van tevoren erbij vertellen dat je er aan vastzit, of naderhand vragen of je ermee door wilt gaan.
Er zijn wel meer acties waarmee je als prijs een heel of een vijfde staatslot winnen kunt. Dan zit je toch ook niet gelijk aan een abonnement vast.

Het is natuurlijk simpel de zaak bij de bank te blokkeren, het gaat me erom dat ik de handelwijze niet correct vindt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben het met hans eens dat het gewoon niet netjes is, dat het pas in tweede instantie duidelijk is dat je je ergens aan verbindt. Dat hoort direct duidelijk te zijn, vind ik.

Gratis weggeven: waarom zou dat niet kunnen? Op zich ben ik van mening dat geen enkele ondernemer echt iets gratis weggeeft, er zit meestal wel iets achter. Maar ik heb vaak genoeg aan prijsvragen, winkeliers-acties enzo meegedaan, daar kreeg ik als ik in de prijzen viel, toch echt de prijs zonder dat ik me daarna verplichtte om vervolgens een aantal keer bij betreffende winkel iets te kopen.

Een kennismaking hoort mijns inziens vrijblijvend te zijn. Bevalt iets je niet, zou je geen verdere verplichtingen moeten hebben.

Aat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:02

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door Aat »

Nu begrijp ik waardoor ik twee maanden geleden ineens twee extra loten van die klunzen kreeg met gelijktijdige en automatische (!) afschrijving van 16,50. Zonder mijn toestemming had die extra afschrijving niet mogen worden gedaan. Na schriftelijk bezwaar werd deze maand alleen zeven euro afgeschreven voor mijn lopende lot. Wél weer ineens en zonder melding, twee kwartjes duurder dan voorheen. Ook daarmee gaat de loterij volgens mij haar boekje te buiten.

jc vos
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:12

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door jc vos »

Ik heb laatst ook een aantal keren mee gedaan met het spelletje op internet.
Daar ik al mee speel met de bank giro loterij hoef ik mij (denk ik ) niet aan te melden.
Een x aantal keren gespeelt.
En ineens blijk ik iets gewonnen te heb, namelijk 1000 euro!!!!! :D
Via mijn email adres zou ik bericht krijgen hoe ik de prijs zou kunnen innen. :(
Echter heb nooit meer iets ervan gehoord.

via email reageren ze niet
Dus het zou wel allemaal nep zijn.
(had misschien via printscrn het uit kunnen printen .
Maar over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

MvRens
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:31

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door MvRens »

Ook ik speel mee met de bankgiroloterij en heb met 'kies de kluis online' een prijs gewonnen, een lcd-tv! Een bevestigingsmail zou naar mijn e-mailadres gestuurd worden. Ik hoorde echter niets en heb toen zelf gemaild en inmiddels twee keer gebeld. Mijn naam staat ook niet online bij de winnaars van vorige week. Ik heb ook geen Print Scrn gemaakt maar dat zou ook weinig nut hebben want dat is uiteindelijk heel makkelijk te manipuleren. Bovendien neem ik aan dat het ip gelogt is.
Ik ga er nu nog vanuit dat er iets fout is gegaan wat rechtgezet gaat worden want de medewerkster van de klantenservice zei dat de afdeling 'prijzen' telefonisch contact zal opnemen deze week. Dus, wordt vervolgd....

jc vos
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:12

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door jc vos »

Ik heb echter (bij het zo genaamd gewonne prijs)wel gemaild.

Echter niet gebeld.

Als ik terug gebeld/gemaild zou worden moeten ze het nu nog doen.

Dus ik hoop voor u dat ze nog bellen,maar ik vrees dat u niets meer van ze hoord.

MvRens
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:31

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door MvRens »

Ik heb nog niets gehoord over de lcd-tv maar wel won ik zojuist voor de derde keer een 'gratis' lot. Dat heb ik dus weggeklikt want er is niets gratis aan. Omdat ik ook vorige maand een 'gratis' lot had gewonnen en dat heb laten activeren (toen kom men mijn mailadres kennelijk wel vinden) heb ik na de afschrijving ( 3 keer in plaats van 1 keer!) opgebeld en gezegd dat ik niet mee wil spelen met drie loten. Toen ik belde over de lcd-tv en de medewerker van de helpdesk mijn gegevens controleerde zag hij dat ik de zogenaamd gratis loten had opgezegd en weer met 1 lot meespeel.
Zijn de hoofdprijzen van kies de kluis online dus soms alleen voor mensen die met meer loten meespelen? Zeg dat dan eerlijk en ga niet respectloos met mensen om door ze per ongeluk een hoofdprijs te laten winnen en vervolgens niets meer te laten horen.

G donk
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2006 21:50

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door G donk »

Ook ik had een prijs gewonnen een LCD-tv.
Leuk toch? :lol:
Je hoort er alleen nooit meer iets van.
Mailen helpt niet........ze reageren gewoon niet.
Bellen naar het 0900-nummer? Dat kost jou 20 eurocent per minuut en je krijgt een antwoord waar je niets mee kunt. Je krijgt de juiste persoon niet aan de lijn en je hoort er nooit meer iets van.

Sorry hoor, maar ik vind 'misleiding' nog zacht uitgedrukt. :evil:

MvRens
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:31

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door MvRens »

Ik zou deze week gebeld worden maar heb niets meer gehoord. Morgen maar weer bellen.
De bank-giroloterij heeft een vergunning van justitie, je zou toch mogen verwachten dat ze betrouwbaar zijn.

rogerrabbit
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2006 10:11

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door rogerrabbit »

Mensen...opzeggen die handel.
als ik dit lees dat er ook nog mensen zijn
die wat gewonnen blijkt te hebben, maar
geen prijs hebben gehad?......pffffff
Dit is pure oplichting!
Ik dacht dat die bankloterij wel een nette
bedoening was, maar dit is gewoon bedrog.

MvRens
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:31

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door MvRens »

Ik heb inmiddels de volgende brief ontvangen van de BankGiro Loterij:


Geachte mevrouw…

U heeft onlangs meegedaan met het gratis internetspel “Kies de Kluis” van de BankGiro Loterij. U heeft ons vervolgens laten weten dat u een prijs heeft gewonnen.

Echter, uit de uitslagenlijst die het spelsysteem heeft gegenereerd, blijkt niet dat u als winnaar van de door u geclaimde prijs bekend bent bij de BankGiro Loterij. Voordat u het “Kies de Kluis” internetspel speelde, heeft u de spelvoorwaarden geaccepteerd. Onder punt 16 van deze spelvoorwaarden staat dat prijzen uitsluitend worden toegekend aan de door het spelsysteem bepaalde winnaars.

Wij kunnen uw verzoek om de prijs uit te keren daarom niet honoreren.

Met vriendelijke groet,

Daan Peters
Wervingsmanager

Het ‘spelsysteem’ zit dus kennelijk zo in elkaar dat je een prijs kunt winnen maar toch ook weer niet. Ip’s worden kennelijk niet gelogd met de IQ- software, het is dus blijkbaar een kwestie van geluk of je de prijs in je kluis al dan niet daadwerkelijk krijgt.

Verder schrijft de heer Peters dat het om een gratis internetspel gaat. Kennelijk om te benadrukken dat daar uit voortvloeit dat je geen rechten kunt ontlenen aan het openen van een kluis met een lcd-tv erin. Normaal gesproken zou ik het er, om die reden, ook bij laten zitten. Er zijn immers ontzettend veel gratis dubieuze internetspellen met ‘geweldige prijzen’ waar je toch nooit meer iets van hoort.

Echter, van de BankGiro Loterij ben ik ook betalend lid. Ik ben van mening dat een, door justitie goedgekeurde, ‘goede doelen loterij’ in een andere categorie valt dan het eerste beste dubieuze internetbedrijfje wat een spelletje opzet. Want, hoe wordt er eigenlijk omgegaan met de betaalde trekkingen vraag ik me nu af??? Wordt daar ook de door het ‘spelsysteem gegenereerde’ trekking verricht die vervolgens ‘niet bekend’ is? Wordt daar met dezelfde, blijkbaar onbetrouwbare, software gewerkt? Want, ik ben zoals uit dit topic blijkt, niet de enige die dit overkomen is.

Ik vind de manier waarop de BankGiro Loterij winnaars afscheept met een nietszeggend briefje een wanvertoning. De geleden schade is al in ieder geval dat ik voor joker sta bij al mijn vrienden en bekenden, die ik enthousiast heb verteld dat ik een lcd-tv heb gewonnen. Door de BankGiro Loterij wordt ik impliciet uitgemaakt voor een leugenaar of fantast. Ik laat het hier dan ook niet bij zitten.

rogerrabbit
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2006 10:11

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door rogerrabbit »

Je begint steeds meer te twijfelen of die gewone
trekkingen van de bankloterij ook wel te vertrouwen zijn.
Vooral na die nepactie van dat kluisjesspel.
Misschien vallen wel die prijzen wel in de familiekring
van de bankloterij. Zou me niks verbazen.

MvRens
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:31

Re: Bankgiroloterij- Kies de kluis internetspel: MISLEIDING

Ongelezen bericht door MvRens »

Het zou trouwens netjes zijn als de BGL zélf zou reageren op dit topic.

Gesloten