LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PROTESTAKTIE Internetplusbellen (SurfenenBellen)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
roymarja

PROTESTAKTIE Internetplusbellen (SurfenenBellen)

Ongelezen bericht door roymarja »

Vandaag, 1 nov. '06, opnieuw storing in het IPB-netwerk.
Ook dit keer zonder (e-mail) berichtgeving, laat staan dat er een financiële vergoeding in het vooruitzicht wordt gesteld!

Bent u het, net als ondergetekende, beu door de KPN aan het "lijntje" gehouden te worden?
Bij een proefbedrijf behoort een navenante prijsstelling, dunkt me.
Bij voorkeur natuurlijk een onberispelijk werkend product.

Gelet op eerdere reclamaties realiseer ik me dat men als enkeling geen schijn van kans maakt een vuist tegen dit imperium te maken.
Met een gerichte aktie namens vele gebruikers wellicht wel.
Niet voor niets luidt het aloude gezegde: "samen sterk"

Ik stel voor een soort handtekeningenlijst op te stellen en daarmee gesterkt een gesprek met de leidinggevende(n) af te dwingen.
Werp me als zodanig als vrijwilliger op.

Voelt u iets voor deze benadering? Laat u het me dan alstublieft weten!
Speciaal t.b.v. dit onderwerp heb ik een Hotmail-account geopend:
[email protected]
Voor alle duidelijkheid: het is niet de bedoeling daar een opsomming van uw nare ervaringen te deponeren maar meer uw mening t.o.v. de door mij voorgestelde aanpak.
Ook andere suggesties zijn meer dan welkom.

roy fischer

Na ontvangst van voldoende SERIEUZE reacties zal ik in dit forum mijn telefoonnummer bekend maken. (mits die functioneel is)[/i]

??

Re: PROTESTAKTIE Internetplusbellen (SurfenenBellen)

Ongelezen bericht door ?? »

Ik vraag mij altijd af waarom mensen én een e-mail verwachten als er een storing is (alsof ze alle klanten persoonlijk op de hoogte kunnen stellen) én met een consumentenaansluiting werken terwijl ze wel bij het minste of geringste een schadevergoeding eisen.

Beste Roy, als je én een melding wilt én een schadevergoeding wilt, moet je een zakelijk abo afsluiten met SLA's.

PdB

Ongelezen bericht door PdB »

welke storing :?: geen enkele probleem gehad.

ylruep

Ongelezen bericht door ylruep »

Ik moet ?? onderschrijven.

Verder is het zo dat zo'n groot netwerk plaatselijke storingen kan hebben waaraan legio van oorzaken aan ten grondslag kunnen liggen.

De dupe zijn van bijvoorbeeld een graafmachine die kabels stuk trekt bijvoorbeeld is maar 1 van de vele dingen die kunnen gebeuren.
Verder moet je voorstellen dat een bedrijf zoals KPN zich zeer moeilijk kan verzekeren tegen schadeclaims en dat prijskaartje zou dan natuurlijk ook terug verschijnen in de rekening.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer correct ben behandeld door KPN en niet zo aggressief met verkoopacties om oren wordt geslagen zoals bijvoorbeeld Pretium Telecom, die weliswaar 'telecom' in hun naam voeren maar niet meer zijn dan een pre carrier select.
Om de haverklap gebeld worden met acties en dan doorvragen waarom je niet geïnteresseerd bent op een zeer indringende en agressieve manier en hun reclame doorspekken met anti KPN dat is een manier van werken en handelen die mijn respect niet verdient.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Het minste wat het bedrijf kan doen is een (gratis) storingsnummer invoeren. Je belt dan dat nummer, er wordt gevraagd je postcode in te toetsen en je krijgt te horen of er een storing in de regio is.

pvd

ps @home werkt met dit systeem en dat bevalt goed. Bij een ononderbroken storing van 2 dagen of langer krijgt de klant €1,- per dag. Dit vind ik overigens een schijntje. Overigens dient het bedrijf wel de kans te krijgen om het probleem te verhelpen, dus voor elk wissewasje een schadevergoeding eisen is niet reeel.

PdB

Ongelezen bericht door PdB »

Het minste wat het bedrijf kan doen is een (gratis) storingsnummer invoeren. Je belt dan dat nummer, er wordt gevraagd je postcode in te toetsen en je krijgt te horen of er een storing in de regio is.
is er 08000407 staat gewoon op de achterkant van de telefoongids :wink:

roymarja

Geachte forumdeelnemers,

Ik voel me geroepen te reageren op de reacties n.a.v. mijn geplaatste oproep.
Als u mijn bijdrage goed hebt gelezen, hoef ik niet te benadrukken dat het mij niet primair te doen is om een financiële tegemoetkoming.
Wel houd ik de provider graag aan zijn verplichting mij de dienst te leveren waarvoor ik een overeenkomst met hem heb gesloten.
En...waarom in dit informatietijdperk geen e-mail gestuurd aan alle gebruikers?
Behalve bij die van HetNet is bovendien nergens op de Site ets te lezen over actuele werkzaamheden en storingen.
Waarom niet?

Prijs u gelukkig dat u klaarblijkwelijk niet de dupe was van de -lokale- storing.
Het feit dat er wel degelijk wat aan de hand was moge blijken dat het gebelde (middels mobiele tel.) storingsnummer 0407 bij de optie:
INTERNET+BELLEN helemaal niet thuis gaf en op de toen, met opzet foutief gekozen menuoptie: VASTE TELEFONIE een bandje te horen was met de mededeling dat de storing bekend was en er : hard gewerkt werd om die verhelpen".

Hoe dan ook: ik heb spijt als de (de spaarzame) haren op het hoofd dat ik me indertijd door gierigheid heb laten leiden bij het afsluiten van het abo!

Vriendelijke groet,

roy f.

??

@Roy f.:

Punt 1: Het sturen van een mail naar 'alle' gebruikers bij een storing is ondoenlijk. Ze moeten eerst achterhalen wie er getroffen is door een storing om die vervolgens te mailen. Ik denk dat u zelf ook veel liever heeft dat de technische mensen hun tijd niet verdoen aan dit soort zaken en de storing gewoon ASAP oplossen, toch?

Punt 2: de financiële tegemoedkoming wordt door u in de eerste alinea al vermeld. Het gaat u er dus primair wél om.

Tot slot: heeft u de moeite genomen om aan uw plichten als consument te voldoen alvorens accoord te gaan met het contract? Daarmee bedoel ik specifiek: onderzoeksplicht en het doorlezen van de AV?

roymarja

Geachte ??

Bedankt voor uw inbreng.
Met alle respect: verwacht u nu echt dat ik verder in detail treed met iemand die zijn identiteit niet eens prijsgeeft?

(wat mij betreft) einde discussie

roy fischer

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

En...waarom in dit informatietijdperk geen e-mail gestuurd aan alle gebruikers?
Ja, voortaan moeten alle onverwachte storingen minimaal 2 dagen vantevoren worden aangekondigd. Dat lijkt me redelijk.....

En mijn auto geeft ook 2 dagen vantevoren, dat hij er mee gaat stoppen.

En de NS... laat maar :wink:

??

Ah, het 'je bent anoniem' argument komt weer eens in de strijd (wat zoveel betekend als: roy f. is door zijn argumenten heen en gaat dus maar een beetje zwammen). Beste Roy, IEDER weldenkend mens blijft anoniem op een forum of gebruikt iig een nickname.

ehltech

Ongelezen bericht door ehltech »

ik denk dat je maar beter roymarja helemaal geen internet meer kunt nemen,want als je niet tegen storingen kunt kun je beter geen aansluiting nemen,ik lees op dit forum van iedere provider-aanbieder wel problemen-storingen etc... een storingsvrije internet aanbiedere het zou de uitvinding van de eeuw zijn!!!

svdmeer

Ongelezen bericht door svdmeer »

Mensen willen drie Euro per maand besparen en gaan dan maar internetplusbellen. Trap niet in die zooi. De IPB-foldertjes die elke keer bij mijn nota zitten, gebruik ik als wc-papier.
Ik vraag mij altijd af waarom mensen én een e-mail verwachten als er een storing is (alsof ze alle klanten persoonlijk op de hoogte kunnen stellen) én met een consumentenaansluiting werken terwijl ze wel bij het minste of geringste een schadevergoeding eisen.

Beste Roy, als je én een melding wilt én een schadevergoeding wilt, moet je een zakelijk abo afsluiten met SLA's.
Ik heb al drie jaar XS4All ADSL. Er geen seconde uitgelegen. Ook particuliere aansluitingen kunnen prima werken, zolang ze niet van UPC of andere slechte bedrijven zijn.

??

Particuliere aansluitingen werken doorgaans ook uitstekend (overigens ook van IPB, werkt bij de meeste mensen perfect voor zover ik weet), alleen als je een schadevergoeding wilt hebben bij iedere kleine rotstoring moet je niet op een consumentenabo gaan zitten.

Gesloten