LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energiebedrijven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bianca135
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006 13:36

energiebedrijven

Ongelezen bericht door bianca135 »

hoi
wie kan mij vertelen welke bedrijf het beste is ik weet het niet meer.
volgens mij liegen de energiebedrijven om meer klanten te krijgen.
wie ooo wie weet raad. :?
groetjes bianca

MAXIEM

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag bianca,

Ik volg de ontwikkelingen nauwkeurig en naar mijn mening is ENECO momenteel nog steeds het beste bedrijf. Niet het goedkoopste, maar daar moet je ook niet naar zoeken want dat zijn naar mijn mening allemaal 'bagger'bedrijven.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door Jonjo »

Een beste bedrijf op de energie markt is er niet, wel een MINST SLECHTE.

MAXIEM

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag jonjo,

Dát ben ik dus met je eens!!! :wink:

Collegiale groet, Paula.

bianca135
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006 13:36

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door bianca135 »

nu weet ik nog steeds niet wie wel goed is en hoe zit dat met het vastzetten van de energie prijs? :(

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Hoi, een 'beste' en een 'slechtste' is er denk ik niet, maar ik zit bij Eneco en ben daar dik tevreden over. 'k zou het in elk geval bij een gevestigde naam houden, de grotere bedrijven. Niet dat dat garantie voor een tevreden klant is, maar die hebben hun zaakjes over het algemeen wat beter voor elkaar. 'k weet dat Nuon nu een actie heeft dat je de prijs vast kunt zetten.

'k zou je verre houden van bedrijven als Oxxio, die hebben geen beste reputatie

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door Jonjo »

Martin dat ben ik met jou eens. Een bedrijf zoals Eneco, Essent en Nuon geven, ondanks dat hier veel fouten gemaakt worden, een beetje meer vertrouwen als die jij noemde. Dat is echt een ergenis. Een jaar afnemer geweest en over tien jaar droom ik er misschien nog wel van. Arrogant, onbeschoft en onbetrouwbaar. :oops: :oops: :oops:

MAXIEM

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals bianca 135,

Eén naam springt er in elk geval uit en dat is ENECO. Verder ben ik géén voorstander van vastzetten. Energieprijzen kunnen ook in de toekomst schommelen. Bovendien zit je niet 3 of 5 jaar vast aan een bedrijf als je op grond van slechte ervaringen zou willen veranderen.

Groeten, Paula. :idea:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door kiz »

Sommige afnemers kunnen überhaupt niet van energiebedrijf wisselen... omdat ze stadsverwarming hebben (tegen woekerprijzen). Ik heb geen problemen met Eneco (zit er inmiddels zo'n 20 jaar, al waren het voorheen andere bedrijven die in Eneco zijn opgegaan), hooguit met hun tariefstelling voor stadsverwarming.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik zou persoonlijk nog steeds energie afnemen bij Eneco, Essent, Nuon of Greenchoice.

De laatste tijd staan er op dit forum wat meer klachten over Nuon, maar vergeet niet dat zij ook 1.200.000 klanten hebben. Dat neemt niet weg dat hun agents nog steeds netjes moeten werken, maar het percentage fouten ligt dan misschien wel weer gelijk aan dat van andere bedrijven als Eneco en Essent.

Stroom vastzetten zou ik ook niet doen. MAXIEM slaat de spijker op de kop. Je betaalt nu iets meer en dan zou in de toekomst de prijs stijgen en jouw prijs overstijgen. Maar als dit niet gebeurt betaal je je hele contracttijd meer dan eigenlijk nodig is.

Ik volg het forum ook al een tijdje en zou, net als Martin zei, verre blijven van Oxxio en ik voeg daar Energy Direct aan toe.

bianca135
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006 13:36

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door bianca135 »

hoi
bedankt allemaal ik weet genoeg ik blijf waar ik ben.
een vast zeten dat doe ik ook niet.
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
groetjes bianca

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door Marssjo »

Gasprijs voor volgend jaar vastzetten kan je wat opleveren: http://www.ad.nl/economie/article764586.ece

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Onderzoek heeft uitgewezen dat Greenchoice tot nog toe de meest tevereden klanten heeft.

TOETS HET: www.dte.nl
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 04 nov 2006 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@Chanmaster,

Een vraagje: welk onderzoek???

Graag een verwijzing.

Met dank en collegiale groet, Maxiem

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

http://www.dte.nl/images/Scorecard%20le ... -94825.pdf

In dit heel recente onderzoek (3e kwartaal 2006) laat greenchoise toch nog wel wat steken vallen ten opzichte van Rendo, Essent en Nuon.
:twisted:

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door Kyle »

OXxio is veruit de beste.

Gesloten