LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afwijzing overleidensverz. i.v.m. ziekte

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
cvb

afwijzing overleidensverz. i.v.m. ziekte

Ongelezen bericht door cvb »

Zijn er mensen die ook ervaring hebben met het feit dat als je niet gezond bent , je geen overlijdensverzekering kunt nemen.

Ik heb namelijk Multiple Sclerose en ben aan het informeren gegaan voor een overlijdensverzekering.

Maar vele verzekeraars zeggen dat omdat je levensduur lager ligt, ze hier niet aan beginnen.

Wat ik me afvraag en daar ben ik ook voor nog verder aan het informeren, of er verzekeraars zijn waar ik wel terecht kan.

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij hier iets meer over vertellen????

Groetjes charlottevb :D

Chanmaster

Re: afwijzing overleidensverz. i.v.m. ziekte

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Correct.
Als je niet gezond bent heeft elke verzekeringsmaatschappij het recht u te weigeren en dat doen ze ook. Dit om te voorkomen dat nieuwe klanten waarvan redelijkerwijs aannemelijk geaakt kan worden dat ze de streefdatum mogelijk niet halen ten koste van de duurzame betalers begraven of gecremeerd worden.
Er zijn echter ook andere uitvaart verenigingen. Dit wil wel eens verschillen.

cvb

bedankt chanmaster voor je reactie, ben idd ook nog steeds verder aan het informeren.

Maar het meeste moeite heb ik met het feit dat mensen met multiple sclerose door medicijnen tegenwoordig de zelfde leeftijd kunnen bereiken als iemand die wel gezond is.

Dat ik meer moet gaan betalen is bekend, maar ik had niet verwacht afgewezen te worden.

Groetjes charlottevb :D

vvj

Ongelezen bericht door vvj »

Hallo Charlotte.

Ik ben al op een leeftijd om mijn overlijdings verzekering te verhogen.
De oplossing is een koopsompolis te nemen .

Ik heb dus voor mijn vrouw en mezelf dus om de twee jaar een koopsom polis genomen naar aanleiding van de prijzen die op dat moment betaald moeten worden voor een uitvaart.

Het voordeel van deze polissen is ook nog dat je ze bij de bijzondere lasten op kan voeren als je de clausule neemt dat ze niet afgekocht kan worden en alleen gebruik mogen worden voor de uitvaart,
Bij sommige verkering maatschappijen moet je alsnog een gezondheids verklaring afgeven maar bij wie ik ze afsluit niet.

Ze hebben alleen bij overlijden de voorwaard dat als je binnen een jaar komt te overlijden ,alleen het bedrag vrij van aankoop incl. 10%.betaald wordt.
Als je er verder gebruik van wil maken zal ik proberen je de naam van deze verzekering door te geven.
Vr.gr.vvj

cvb

Hallo VVJ

ik zou daar graag de naam van weten, want daar heb ik geen moeite mee.

Mocht er nu iets gebeuren draait mijn patner voor de kosten op en dat vind hij niet erg maar ik wel.
Ik vind het niet nodig iemand met zulke onkosten achter te laten.

Als u van die verzekering de naam door wil geven heel graag.

Alvast bedankt!!!

KM.v.gr.Charlottevb :D

vvj

Ongelezen bericht door vvj »

Chorlotte hierbij de gevraagde gegevens
NIVO Mijdrecht tel 0297-272001
Succes ermee.

FlipKaneel

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Volgens mij bestaat er ook een levensverzekeraar De Hoop. Bedenk alleen wel dat de premies niet te weinig zullen zijn.

Misschien is het verstandiger om een spaarpot te maken en daar elke maand geld in te storten.

cvb

geachte vvj

Ik wil u hartelijk bedanken voor u tip, ik heb omdat ik bedrijf niet ken.
Het uitvaartcentrum bij mij in de buurt gebeld over hun ervaringen met het bedrijf en zij waren daar heel positief over.

Dus ik ga daar zeker mijn overlijdensverzekering afsluiten.

Nogmaals bedankt voor de tip!!!!!

En aan flipkaneel zoals te lezen heb ik een goede gevonden en ga ik nog geen 10 euro per maand betalen, dus sparen doen we alleen voor onszelf. Maar toch bedankt.

Met vele groet CVB :D :o

Gesloten