LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door peewee »

Na de stampij die enkele weken terug wederom over beleggingsverzekeringen ontstond (het geheime AFM-rapport !) wordt er nu eindelijk actie ondernomen. Ik ontving vandaag het ledenblad Geldzaken van de Vereniging Consument & Geldzaken waaruit blijkt dat deze club het er niet bij laat zitten voor de huidige polishouders.
Er is al een website ook www.beleggingspolisclaim.nl Verzekeraars kunnen hun borst nat maken.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Daar gaan we weer. Mensen tekenen blind iets met dollartekens in hun
ogen en als het tegenvalt dan spelen ze de vermoorde onschuld.

Dat is het spel in de beleggingswereld. Het kan stijgen en het kan dalen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door mr T. »

Na de stampij die enkele weken terug wederom over beleggingsverzekeringen ontstond (het geheime AFM-rapport !) wordt er nu eindelijk actie ondernomen.
Het rapport is zo geheim dat het al sinds mei 2006 van de website van de AFM is te downloaden.

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door boekhour »

"Dat is het spel in de beleggingswereld. Het kan stijgen en het kan dalen."

Klopt maar als bijna de helft van je inleg wordt weggestopt in de geldzakken van de verzekeraars en dus niet wordt ingelegd, dan moet de koers wel onrealistisch astronomisch stijgen om nog enige relevante winst te maken. Dat is de kern van de zaak en niet jouw clichee "het kan stijgen en dalen", het kan vriezen of dooien etc.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Dan had je van tevoren goed moeten informeren.

Het is algemeen bekend dat verzekeraars hoge kosten rekenen in de eerste jaren en dat er daardoor de eerste jaren weinig tot niets verdiend wordt op zo'n polis.

Dit had iedereen je zo kunnen vertellen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Er is al een website ook www.beleggingspolisclaim.nl Verzekeraars kunnen hun borst nat maken.
Beleggen beleefd altijd enig risico, zeker in de huidige tijd waar de inflatie meer invloed heeft dan veel redementen van obligaties.

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door boekhour »

"Dan had je van tevoren goed moeten informeren. "

Heb ik gedaan, echter de overzichten van NN klopten niet door een rekenfout en later zijn de rendementen/opbrengsten behoorlijk naar beneden bijgesteld.

"Het is algemeen bekend dat verzekeraars hoge kosten rekenen in de eerste jaren en dat er daardoor de eerste jaren weinig tot niets verdiend wordt op zo'n polis. Dit had iedereen je zo kunnen vertellen."

Het is NU algemeen bekend dat verzekeraars torenhoge kosten rekenen. Het is NU bekend omdat er momenteel zoveel over wordt gesproken. Destijds midden 90 was het niet gebruikelijk om over kosten te spreken en als het al zo was, dan werden deze door de adviseur (u soms een?) makkelijk weggewuifd met de mededeling dat deze gemakkelijk door koersstijgingen konden worden gecompenseerd.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Hiermee bevestig je nu meteen mijn openingsopmerking.

Met dollartekens in de ogen.

Dat verzekeraars de eerste jaren hoge kosten rekenen is al veel langer bekend.

Nee ik ben geen verzekeringsadviseur. Alleen een consument die zich via allerlei kanalen goed laat informeren en zich niet laat leiden door eventuele winsten die belanghebbenden mij voorspiegelen. Daardoor heb ik ook niet deelgenomen aan Dexia, Beleggingshypotheken en wat dies meer zij. Ik heb niets bijzonders gedaan wat elke andere consument ook niet zou kunnen doen.

Ik heb wel een ABC spaarplan gesloten in de volle wetenschap dat ik die langer dan 10 jaar moet laten lopen wil er ooit enig rendement uit komen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik heb 12 jaar lang een ABC-spaarplan gehad. Toen ik na die 12 jaar ging rekenen kwam ik op 4% rendement uit. Had ik beter op een spaarrekening kunnen zetten.

Nu heb ik diverse polissen lopen voor lijfrente, kapitaalspaarplan. Waarschijnlijk ook geen al te goed rendement.

Bij afsluiten heb ik nooit gevraagd naar of nagedacht over de kosten. Stom natuurlijk. Eigen schuld dus, nou ja, vergeten en afwachten wat ik later ooit krijg.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door peewee »

SJZ,
Zelfs wanneer je wel had gevraagd naar de (verborgen) kosten was je die niet gewaar geworden. Dat is de grote VERZWIJGTRUC van Nederlandse beleggingsverzekeraars geweest de afgelopen jaren.

Kosteninhouding onder de pet houden, zodat de verzekerde geen idee heeft waaraan hij begint.

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door boekhour »

"Met dollartekens in de ogen. " Dollartekens?! Destijds waren het guldens die ik voor ogen had.

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door boekhour »

"Kosteninhouding onder de pet houden, zodat de verzekerde geen idee heeft waaraan hij begint."

Daarmee wordt het verhaal van FlipKaneel ook onderuit gehaald.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Eindelijk actie tegen beleggingsverzekeraars

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het is algemeen bekend dat verzekeraars hoge kosten rekenen in de eerste jaren en dat er daardoor de eerste jaren weinig tot niets verdiend wordt op zo'n polis.

Dit had iedereen je zo kunnen vertellen.
Probleem is dat diegene die het je zou moeten vertellen, namelijk de polisverkoper dat dus niet doet.

Gesloten