LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beëindigen abonnement Canal+

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jorrie1979

beëindigen abonnement Canal+

Ongelezen bericht door Jorrie1979 »

Hallo,

Ik heb juli 2005 mijn abonnement bij Canal+ middels aangetekende brief opgezegd. Daarvan kreeg ik een bevestiging, maar daar stond tevens in dat het BASIS-abonnement door mij was opgezegd en dat een SET-TOPbox abonnement nog liep. Hiervoor werden tot 2 keer toe abonnementsgelden geincasseerd (november en december 2005), welke door mij steeds werden gestorneerd.

Nadat ik een aangetekende brief met waarschuwing voor afsluiting en bijkomende kosten ontving, heb ik de firma een brief gestuurd dat ik het (gehele) abonnement in juli 2005 had stopgezet en niet een gedeelte, zoals de firma beweerde. Tevens heb ik telefonisch contact gehad, de situatie nogmaals uitgelegd.

Nu worden de afsluitkosten en de niet betaalde abonnementsgelden in rekening gebracht, totaal € 45,95. Het gaat mij niet om de hoogte van het bedrag, maar ik wil dit NIET betalen omdat ik (mijns inziens) in mijn recht sta.

Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Ik heb nog nooit een deurwaarder op bezoek gehad, tevens nog nooit een rechtzaak aangespannen. Mocht het tot een rechtzaak komen, dan wil ik de kosten van de advocaat en de proceskosten in rekening brengen bij Canal+.
Een rechtsbijstandverzekering heb ik niet.

Wie heeft er advies?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Rob60
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2006 19:38

Re: beëindigen abonnement Canal+

Ongelezen bericht door Rob60 »

Beste,

Ik heb twee weken geleden twee aangetekende brieven verstuurd naar Canaalanal, met daarin de mededeling op alle pakketen stop te zetten en ja hoor twee brieven terug en ook het verhaal wat u vermeld. Dus krijg ik na 30 juni as (opzegdatum) ook natuurlijk nog weer rekeningen.
Ik word zo moe van dit soort vreselijk iritante bedrijven.

115569

Re: beëindigen abonnement Canal+

Ongelezen bericht door 115569 »

Ik heb een abbonement voor een schoteltje voor op de camping.Het abbonments geld was vorig jaar € 19,95.Dit is dit jaar verhoogd naar €29.95.Omdat dit betaald moet worden per accept giro besloot ik er van af te zien omdat deze verhoging abnormaal is.Hierna kreeg ik een herinnering met de mededeling wanneer ik niet op tijd betaal ik afgesloten wordt en er een bedrag van €16 in rekening wordt gebracht.
Mijn vraag ,kan dit zomaar en moet ik met deze verhoging accoord gaan.
Wanneer een verzekering verhoogd wordt dan is dit toch ook een reden om er van af te zien.
Gaarne een reactie hierop

Gast

Re: beëindigen abonnement Canal+

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb dit bericht op een camperforum geplaatst, waaruit blijkt, dat ik precies hetzelfde heb meegemaakt.
Na idioot veel gezeur uiteindelijk maar betaald om van dat vreselijke gezeik af te zijn( anders BKR registratie en dat soort dingen)

In september vorig jaar plaatste ik hier een bericht over CD; zie hiervoor
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=10400
Ik dacht dus, dat de zaak beeindigd zou zijn, maar nee, zo gemakkelijk kom je niet van CD af. Het blijkt, dat als je het abonnement opzegt( gedaan 16-12-2004) je door moet betalen tot de volgende abo-periode( 30-06-2005 dat is redelijk te noemen), maar vervolgens ook duidelijk moet aangeven, dat je de set-op box niet langer wenst; zo, niet dan gaat automatisch een nieuwe periode voor het set-op boxpakket in!!!
Iedereen hierbij wederom gewaarschuwd.

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: beëindigen abonnement Canal+

Ongelezen bericht door coinoperator »

Niet betalen.
Opgezegd is opgezegd.
Trek je ook niets aan van alle dreigementen en incasso's.
Als ze daarwerkelijk hun geld willen zien zullen ze de zaak voor de rechter moeten laten brengen en die wijst dit absoluut direct van de hand.

De deurwaarder zal slechts de dagvaardiging komen brengen, hij mag niets incasseren zolang er geen gerechtelijke uitspraak/opdracht is.

Het probleem van jullie is echter dat je je laat bangmaken en dus gaat betalen terwijl ze geen poot om op te staan hebben.

Een rechtbijstandverzekering is ng makkelijker, als die even een briefje schrijven dan is 't feest meteen afgelopen want ze weten heel goed dat ze NIETS te makken hebben en dus kansloos zijn.

hansieb
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2006 08:30

Re: beëindigen abonnement Canal+

Ongelezen bericht door hansieb »

Goedendag allen;
Te gek voor woorden dat Canal+ op deze manier met hun klanten omgaat! Maar...mijn vraag is de volgende;
Ik heb een basis + tele2 abonnement nu iets meer dan een jaar geleden afgesloten. September 2005. Nu zegt de voorwaarde dat de opzegging minimaal een maand voor het verstrijken van het contract, ingediend moet zijn. Als ik nu op wil zeggen, ben ik dan verplicht weer een heel jaar geabonneerd te zijn? Mag het zo maar dat een contract stilzwijgend voor een heel jaar wordt doorgevoerd? Ik kan mij voorstellen dat een contract wordt aangegaan voor tenminste 1 jaar waarna een opzegtermijn in acht genomen moet worden van 1 of 2 maanden na het verstijken van 1 jaar. Wie kan mij zeggen of het stilzwijgend verlengen van minimaal 1 jaar (na 1 jaar volledig abonnement) ongedaan gemaakt kan / mag worden :?:

chicky252
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 okt 2006 04:52

Re: beëindigen abonnement Canal+

Ongelezen bericht door chicky252 »

:( ik weet niet wat je daar zegt want ik zit namelijk ook met zo'n probleem ik heb vanaf medio maart al geen receiver of schotel meer in mijn bezit niet eens een televisie wegens omstandigheden maar die doen niet ter zake.
ik heb ook een brief geschreven om uit te leggen dat ik wel op moest zeggen omdat ik zonder tv ook niets heb aan rec. en schotel heeft mijn ex hem maar meegenomen en op de camping geplaatst .
het contract is overgeschreven niet eens door mezelf getekend omdat diezelfde ex vorig jaar een abonnement op mijn naam heeft afgesloten het duurste welteverstaan en mijn "tussen haakjes" handtekening heeft willen nadoen .
nu willen ze bij cd dat ik een bewijs van onvermogen ga halen bij de gemeente , maar ik heb op het moment niet eens een uitkering en wie zijn HUN om mij om zoiets te vragen. oja en wat betreft incasso bureau die heb ik al èèn achter mijn broek het betreft Transfair een heel moeilijk en misselijk makend louche bureau ik moest een achterstand bij vodafone 426,36 door hun verhoogd met 100 euro dus totaal 526,36 in termijnen af gaan betalen door hun vastgesteld bedrag van 150 eurotjes waarop ik vroeg of ze nog wel goed bij hun hoofd waren. ik heb voorgesteld 50,- in de mnd .en wat blijkt nu nadat ik na 5x50 euro betaald te hebben t/m aug.2006 nog een bedrag open staat van 391,36. Ik heb al emails weggedaan naar can.digi en naar transfair die met een eerste vordering van 82,- nog wat van ja idd can.digi .....en wat krijg je nu je hoort van geen van de bedrijven iets retour . maar ik hoef toch niet voor zulke malafide bedrijven op mijn knieen smekend ECH NIE weet er nog iemand raad voor mij de groetjes en ik hoop op een goede reactie waar ik iets mee kan doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii chicky252 :wink:

Gesloten