LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zakelijke rekening,welke bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JohnathanDoe

zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

Hallo allemaal.Mijn vrouw en ik willen over een tijdje een eigen zaak beginnen (horeca). Wie van de forumbezoekers heeft ook een eigen zaak en heeft goede en/of slechte ervaringen met banken?waarom is 'uw bank' aan te bevelen om daar een zakelijke rekening te hebben voor starters.Wat zijn de voordelen bekeken tegenover de andere banken?nadelen? Alvast bedankt!

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door santygo »

Je krijgt bij iedere bank, als de zon schijnt, een grote paraplu. Als het een beetje begint te regenen, nemen ze je diezelfde paraplu meteen weer af.

Mormel
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2006 13:00

Re: zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door Mormel »

Ik zou in ieder geval niet bij de ABN AMRO gaan. Er zijn al verschillende onderwerpen op dit forum aan bod gekomen waarbij ABN AMRO niet bepaald positieve daadkracht uitstaalt.

Wanneer je rekening door een buitenlandse bank leeg wordt gehaald, vinden ze dat ze daar zelf geen schuld aanhebben. (MAW het jouw geld, en dus jouw probleem)

Verder hebben ze een eigen incasso buro dat onderdeel is van ABN AMRO nl Solveon. Een 1 tweetje dat nadelig uitpakt voor de klant. (Ook hier lees het forum, en vraag in je directe omgeving)

Een kennis van mij is bovendien als een stuk vuil behandeld nadat hij door een ongeluk in financiele problemen was geraakt. Dus 0,0 begrip voor persoonlijke omstandigheden.

Succes met het uitkiezen van een bank.
Ps. Ikzelf heb zeer goede ervaringen met de ING. Zowel voor de zakelijke rekeningen en de prive rekeningen/beleggingen

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Naar wat ik heb vernomen schijnt ING een goede keuze te zijn.
Een oud collega van mij heeft eerst dezelfde bank gehad als ik en mijn eigen ervaring alsmede die van hem waren van dien aard dat hij naar de ING is over gegaan. Mijn bank gaf nog geen dubbeltje crediet en zelfs met een grote order op zak van een bedrijf met vestigingen door het gehele land, kon ik gewoon barsten.
Mijn oud collega had hetzelfde en nadat hij is over gestapt heeft hij nu een millioenen bedrijf.
Bij mij presteerde men het om een BTW afdracht van 6000 euro te weigeren op slechts één euro tekort, met als gevolg een naheffing van 950 euro. Ik ben er 40 jaar klant geweest en heb daarna alle rekeningen beëindigd. Telkens als ik Jochem de Bruyn over het scherm zie gaan moet ik heel snel wegzappen om niet misselijk te worden!

Vr. Gr. Hans.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door Walter van V »

mijn ervaring is dat het soms heel erg afhangt van de bezetting van het kantoor waar je zaken mee doet. Dus dat kan helaas per plaats verschillen...

Wat dat betreft heb ik bij 4 verschillende banken al diverse zaken meegemaakt, eigenlijk 1 pot nat. Ga met enkele gesprekken aan, en beslis op gevoel over ontvangst, expertise in uw vakgebied (schort vaak ook nogal wat aan!) en de mensen waar u mee te maken krijgt.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

In ieder geval geen ABN-amro.

Zij presteerden het (weliswaar alweer 8 jr geleden) om zelfs voor privé boekingen naar oa een kinderspaarrekening geld voor het overschrijven te berekenen.
Vraag dat dus ook na bij je speurtocht.

Succes, Lieske

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door mr T. »

Hallo allemaal.Mijn vrouw en ik willen over een tijdje een eigen zaak beginnen (horeca). Wie van de forumbezoekers heeft ook een eigen zaak en heeft goede en/of slechte ervaringen met banken?waarom is 'uw bank' aan te bevelen om daar een zakelijke rekening te hebben voor starters
Hangt er maar helemaal van af wat voor diensten van een bank moeten worden afgenomen. Verwacht men enkel een bank dat betalingen e.d. regelt? Is er regelmatig sprake van het moeten benutten van tijdelijke kredieten of zekerheidsstellingen voor leveranciers? Moet de bank ook delen van de zaak meefinancieren? Hoe zit het met kosten van pinautomaten en ander electronisch betaalverkeer? Hoe zit het met eventuele kosten en kortingen van/op verzekeringen. Heeft een bank een filiaal in de buurt (voor kasstortingen bijvoorbeeld)? Dergelijke zaken kunnen allemaal een rol spelen bij de keuze voor een bank.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Het zijn daar schofte is nu al weer een jaar of 7geleden maar kan nog kwaad worden op dat k wijf van een directrise in st Maartensdijk.
Stonden 150 gulden boven ons schamele krediet van 500 gulden in het rood.
Mijn vrouw loopt langs de bank die keenau komt daar uit een winkel en houd mijn vrouw aan.
En vraagd daar waar iedereen bij staat waneer we eindelijk eens van plan zijn om de rekening aan te zuiveren.
Het gaat gelukkig niet goed met de abn het moet nog veel slechter gaan met die rotzakken tot dat die hele zooi opgedoekt is.

aaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:18

Re: zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door aaf »

de Postbank
waarom dit is de enige bank die niet naar een BKR registratie kijkt.
Alle andere banken chekken de BKR. Met een BKR registratie kun je geen zakelijknummer (of prive) nummer krijgen.
Binnen een week is hier alles geregeld.
Helemaal toppie.
De andere bankwezens pet met dt.

bijvank
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2005 10:27

Re: zakelijke rekening,welke bank

Ongelezen bericht door bijvank »

De Postbank is goed.
Voor kleine ondernemers zijn de meeste diensten gratis.
Link: http://www.postbank.nl/zakelijk/ing/pz/ ... nktype=int
Laatst gewijzigd door bijvank op 04 nov 2006 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten