LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben ik nou een zeikerd, of....

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door skydive »

papaja je hebt gelijk

zijn er inderdaad een paar die echt aan het zoeken zijn wat een ander voor taalfouten maakt
en dan maar lekker lachen met zijn alle (een aantal dan)

zitten sommige echt op te wachten afgezeken te wortden inplaats
van geholpen

mvg skydive

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb dat zo eens zitten lezen dit forum over keukens.
Is een van de meest gelezen forum maar als ik al die
reacties en raadgevingen lees dan is die hele keukenhandel
voor 95% een boevenbende.Kan er bij mij nml niet in kortingen
van 50% of meer dan klopt er bij de prijsopgave al iets niet.
Heb zelf mijn keuken samengesteld met kasten etc van Optifit
en fronten en appies die ik zelf mooi en goed vond.
Keuken van 3.20x2.80 mtr.incl.apothekerskast hoge boven
kasten koelkast-vaatwasser-oven-gasstel-afzuigkap geintregneerde
dubbele wasbak kortom incl.alles en elke cm. benut
7000 euro.Ben ik nog bij niemand tegen gekomen.
Voor de duidelijkheid hij is nu ruim 4 jaar oud

compagner
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2006 14:15

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door compagner »

naar mijn idee is 15000 euro ook extreem veel voor een keuken.
de meeste keukens die ik plaats zitten zo rond de 7000 euro.en dan heb je een goede keuken. en voor de montage zit je rond de 1000 euro incl aansluiten en tegelwerk.

Pfffff

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door Pfffff »

15000 veel voor een keuken ?
En 1000 euro vangen voor een keukentje van 7000 ?? Tja, het is duidelijk in welk segment je keukens plaatst. 3 dagen werk voor een keukentje dus, pfffff,

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door wallybally »

Ik wou net zeggen. Als je iets leuks en goeds wil, begin je toch echt bij 12.500 en loop je snel naar 15.000 en meer. Maar ieder zn kijk en keuzes op keukens.

compagner
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2006 14:15

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door compagner »

wij zitten in ieder segment. ik heb een keuken geplaatst bij mensen in zwolle en die hadden voor een verglijkbare keuken een offerte bij mandemakers van 24000 euro wij hebben hem geplaatst voor rond de 8500euro en wij doen niet mee aan hogekortingen wij hebben onze eigen prijzen.projekten doen we ook niet omdat daar de klant de dupe van is die moet de veel te hoge proviecies betalen. de verkopers staan bij ons ook niet op proviecie wat bij de meeste bedrijven wel zo is.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door loesjes »

wij zitten in ieder segment. ik heb een keuken geplaatst bij mensen in zwolle en die hadden voor een verglijkbare keuken een offerte bij mandemakers van 24000 euro wij hebben hem geplaatst voor rond de 8500euro
ja hoor, 15500 verschil. hallo kom op he, ik ben beslist geen dmg fan, maar praat aub niet over vergelijkbare keuken als er zoveel verschil in zit, dan moet er ook verschil in onderdelen zitten hoor.

Daarnaast hangt het er maar net vanaf hoe je een keuken samenstelt, er gaan zat keukens van 15000 en meer over de toonbank, het is maar net hoe groot de keuken is, welke apparatuur, blad en keukenonderdelen er in gaan.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door kzin »

Een bedrag is (bijna) nooit belachelijk, het hangt af van je wensen. Volgens eerdere redenaties is elke auto van meer dan 20.000 ook onzin etc.
Hoewell ik nooit keukens verkoop boven de 15.000 (en zelfs niet vaak boven de 10.000) heeft het alles te maken met marktplaatsing en uitstraling. De patsers die bij pffff binnenlopen, zie je bij mij niet, en andersom. Als een eenvoudig mens hard heeft moeten sparen voor zijn nieuwe keuken is bv 5000 veel en dat moet je respecteren. Dat je voor die centen geen bulthaup koop is dan jammer, maar er zijn meer goede keukens voor flink minder te krijgen.

Scara

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door papaja »

Heb eigenlijk nog steeds geen verklaring van de keukenzaak gekregen, ze zijn er nog mee bezig werd mij vandaag verteld (heb zelf maar eens gebeld).
In feite is het een redelijk respectabel bedrijf, die nu wel een plank misslaat. Ben er nu achter wat ze hebben gedaan, behalve andere korting percentages(omdat ik de keuken toch al bij hun gekocht heb), hebben ze ook express de prijzen van sommige kasten op gedreven.

De prijs is ongeveer met 4000 euro opgedreven!

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door loesjes »

tja das nou net het verschil waar je aannemer van kon profiteren he

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door papaja »

Dat kan ik me niet voorstellen, in eerste instantie heb ik maar een keuken van 12000 euro gekocht en daar is dus die commissie min of meer over betaald. Deze keuken moet ik met hun afrekenen (totaalbedrag minus 12000 die ze al hebben) en wordt pas NA oplevering geplaatst.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik weet natuurlijk niet hoe het in jouw situatie zit, maar normaal gesproken krijgt de aannemer een percentage over de totaalprijs van de keuken die er bij je geplaatst wordt. dus als je een keuken van 22000 euro uiteindelijk koopt dan zal hij daarover ook een percentage krijgen en niet over het beginbedrag wat je in eerste instantie hebt afgesproken.

De aannemer heeft immers jou naar deze keukenzaak gestuurd, en wil daarvoor zijn beloning hebben over het totaal wat jij in deze zaak spendeert. De keukenzaak heeft immers jou als klant "zo" gekregen van de aannemer.
lijkt inderdaad wel op koppelverkoop ja, en die provisie die de aannemer nu krijgt moet jij betalen dus daarom is de prijs zoveel hoger,
maar als grote voordeel :roll: mag je keuken wel voor de oplevering al geplaatst worden, fijn he, dat je dat in wezen dus zoveel geld kost.
de 2e keukenzaak van dezelfde keten heeft niets met je aannemer te maken dus vandaar dat daar de prijs ook zoveel lager was.
Ik hoop dat je de uitkomst van de verklaring van keukenzaak1 hier ook neerzet, ben heel benieuwd hoe zij zich hier uit lullen.

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door papaja »

ik ben ook zeer benieuwd, hoe ze hierop gaan reageren. Even voor de duidelijkheid, deze laatste keuken word dus pas NA oplevering geplaatst, voor wat betreft de aannemer is er maar een keuken van 12000 euro besteld, die weet niets van 2e keuken die veel duurder is. Dus volgens mij probeert de keukenleverancier en mij en de aannemer een oor aan te naaien.
Laatst gewijzigd door papaja op 02 nov 2006 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door scheuj »

Dus volgens mij probeerd de keukenleverancier en mij en de aannemer een oor aan te naaien.
Och, 't keuken en 't bouwwereldje he!!! Klinkt bekend.

nummer 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 okt 2006 22:05

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door nummer 1 »

Papaja,hoezo proberen ze je een oor aan te naaien,je bent er toch al ingetuind?Probeer nu de waarheid maar eens boven tafel te krijgen......
Hoe heb je dit kunnen doen?(er van uitgaande dat koopovereenkomsten al gesloten zijn)

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door papaja »

Begrijp me niet verkeerd nummer1, het is geen klacht. Ze hebben de volste recht om te proberen om de prijs op te drijven, omdat ik al een keuken bij ze gekocht heb....maar het is ook mijn recht om te proberen om daar een stokje voor te steken. Ik blijf er ook bij dat in feite het nog steeds een respectabel bedrijf is. Heb namelijk ook offertes liggen van andere keuken bedrijven, die voor de zelfde keuken 35000 euro durven te vragen en dan het liefst gelijk beslissen.

16again
Berichten: 16216
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door 16again »

Ze hebben de volste recht om te proberen om de prijs op te drijven......
Als jou dit misbruik van het gebrek aan prijstransparantie inmiddels normaal voorkomt, dan heb je echt teveel keukenwinkels bezocht!

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door papaja »

Dat is inderdaad het geval, tot vervelens toe zitten zoeken naar DE keuken. En die heb ik gevonden, nu nog een eerlijke keukenhandelaar

Pfffff

Re: Ben ik nou een zeikerd, of....

Ongelezen bericht door Pfffff »

Tuurlijk

Gesloten