LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
dverhoeven
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2006 21:38

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door dverhoeven »

Ik ben dus bij het IZA verzekerd, dit levert een vergoeding op als je niet de basisverzekering hebt, maar het classicpakket, je betaalt er per maand dus ook meer geld voor! Je mag dan toch ook verwachten, vind ik dat er meer wordt vergoed, bovendien is sprake van pure noodzaak, ik red me niet meer zonder bril hoor! Vorig jaar werd door het IZA 90% van de kosten vergoed, nu dus praktisch niets meer. Dat kwam omdat ik boven de -10 zat.

Het laseren van mijn ogen wordt vergoed omdat dit te maken heeft met het stoppen van het lekken van bloedvaatjes achter mijn oog. En dus met mijn oogziekte. Het laseren heeft dus niets te maken met er voor te zorgen dat je eventueel geen bril hoeft te dragen....Dit laatste noemen ze dan cosmetisch en wordt dus niet vergoed.

Ik vind het gewoon zot dat terwijl je elke maand een flink bedrag betaald aan ziektekosten, je de meest noodzakelijk kosten niet vergoed krijgt! Daar betaal je immers elke maand (extra want ik ben bijverzekerd) premie voor? Bedankt voor je reactie...

D.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door Wubo »

Ik vindt ook dat mensen met een oogziekte daar ook goede vergoedingen voor dienen te krijgen, deze mensen kunnen daar ten eerste niets aan doen, maar hebben dat alleen al nodig om te kunnen blijven functioneren en alles te kunnen blijven doen.

Mij boeit het nog niet zo zeer op het moment, maar zou als brildrager ook graag een kleine vergoeding tegemoet willen zien, ik heb er ook niet om gevraagd, maar misschien een bepaald percentage dat vergoed wordt.
En dat het dan bij mensen met een oogziekte qua vergoeding hoger zou liggen.

dverhoeven
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2006 21:38

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door dverhoeven »

Ik ben het volledig met je eens! Bedankt voor je reactie.

mirna
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 apr 2006 16:32

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door mirna »

:wink:

Nou bij mijn optiekzaak betaal je incl montuur en deze glazen 120 euro.
Welke sterkte dan ook!
Dunne glazen van kunststof,super ontspiegeld,krasvast,en anti condens.
Ook brillen glazen met cilinders worden bij ons niets duurder.
Gewoon een kleine middenstander.
Waarom deze mooie prijs?Gewoon een kosten plaatje.
Van die 120 euro daar gaat de zorgverzekering nog eens vanaf.
Mits je er voor in aan merking komt.
Kijk op de polis.
Ook een kleine middenstander kan zeer mooie prijzen aanbieden.

mirna
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 apr 2006 16:32

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door mirna »

Ook al heb je -14 of - 15 of cilinders er bij in
Komt de bril incl montuur en deze dunne glazen op 120 euro
Wil je echt super dunne glazen dan kost het in onze optiekzaak 200 euro kompleet incl montuur naar keuze.
Daar gaat dus ook nog de zorgverzekering vanaf.
Dus dikke randen hoeven niet meer in Uw bril.
Door deze mooie kunststofglazen kan niemand meer zien dat U een hoge sterkte draagt.
En dan daar overheen nog een zeer mooie ontspiegeling.
En dan heeft U keuze uit de hele montuur collectie

haagse kakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 okt 2006 02:16

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door haagse kakker »

Ik heb ook min 10, vind een bril niet prettig en draag dus lenzen. Bij een sterkte meer dan -10 kun je niet meer laseren, maar kun je een permanente lens laten implanteren bij een oogkliniek. Kosten zijn 4000 euro. Dus als je spaart, kun je een operatie laten doen en ben je van je dure brilleglazen af.

Wheely2017
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:06

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door Wheely2017 »

Hallo,

Ik geef mijn glazen en montuur op als extra onkosten bij de belasting. Krijg ik er tenminste nog iets voor terug. Ook ik heb sterke glazen en heb het ook meegemaakt dat aanbiedingen niet gelden voor mijn sterkte. Specsavers is bijvoorbeeld ook zo'n zaak waar je wel een bril met heeeeel dikke glazen kunt krijgen omdat zij van bepaalde fabrikanten afhankelijk zijn en als je dus dunner glas wilt dan kan dat bij hen niet! Althans niet voor de prijs van de aanbieding! Ik ben dus ook altijd een smak geld kwijt voor een bril.
Daarbij komt dan ook nog dat ik tegenwoordig een leesgedeelte in mijn bril moet hebben en dat kost weer eens extra!
Ik hoef echt niet elk jaar een nieuwe bril om mode redenen maar noodzaak is nu eenmaal noodzaak en daar begrijpen mensen die een bril hebben met een lichte sterkte niets van!

juffie77
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2006 08:50

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door juffie77 »

Hallo allemaal,

Ik kan zonder extra verdunde glazen ook met 3 kilo op mijn neus rondlopen en dacht ik tip jullie even.

Van de zomer een zonnebril op sterkte gekocht bij Hans Anders. JAJA met +10 gewoon gebruik gemaakt van de actie en verdunt kostte mij dat € 69,00. Netjes vond ikzelf.

Nu had de eigenaresse van die zaak een speciale lijst voor mensen met extreem hoge sterkte. (oke wat is extreem) Op deze lijst kon je je naam en tel. nr. achterlaten en als dan de actie met extra dunne glazen er weer is dan belt ze even.

En jahoor donderdagavond belde ze. De actie gaat dinsdag weer van start. Ik meen dat een complete bril dan ongeveer € 150,00 kost maar ben dit vergeten te vragen en het staat nog niet op de website. Ik zal het nog ff checken en hier vermelden. En oke het montuur is niet van Ralph Lauren of Ferrari maar er zitten best leuke tussen.

Het lijkt misschien een reclameboodschap maar nee ik werk niet bij Hans Anders maar van alle grote opticiens is deze tot nu toe altijd het meest servicegericht en klantvriendelijk geweest.

hoi_jolanda
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2005 08:56

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door hoi_jolanda »

Het geld voor laseren heb je binnen een paar jaar eruit (afhankelijk van contactlenzensoort / hoeveel brillen je koopt binnen een paar jaar.

wij hebben allebei laten laseren en zijn zeer tevreden. Zowel qua gemak als qua uiterlijk, eindelijk van dat "slimme" "saaie" imago af.

als je niet beide ogen tegelijk durft, doe dan 1 voor 1.

ik zou het zo weer doen!!

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Hallo, ik draag al 47 jaar een bril, zonder kan ik niet. Ik vind ook dat de ziektekostenverzekering eigenlijk meer zou moeten vergoeden, niet voor de bril maar voor de glazen, die heb je nodig en je kunt dan het montuur zo duur maken als je zelf wil. Als je ouder wordt en je ook een leesgedeelte in je bril nodig hebt worden de glazen steeds duurder. Je zou dan zowiezo het goedkoopste glas vergoed moeten krijgen, wil je dan extra luxe glazen kun je daar zelf voor kiezen. Als je een kunstgebid nodig hebt dan krijg je die wel vergoed, een gehoorapparaat krijg je ook vergoed maar een bril is voor veel ziektekostenverzekeraars niet iets wat je schijnbaar hard nodig hebt. Ik heb het geluk dat ik in de zorg werk en bij de IZZ verzekerd ben zij hebben een goede regeling voor brillen en lenzen. Er wordt gezegt dat je het geld voor laseren er in een paar jaar uit hebt maar er zijn weinig mensen die dat geld hebben klaar liggen om zich te laten laseren.
Ook even dit, bij Hans Anders zijn de services niet altijd even groot, ik heb namelijk een nikkel alergie en wilde graag een titanium montuur, maar die waren op dat moment niet aanwezig en toen ik vroeg of ze mij even wilde bellen wanneer ze weer binnen kwamen kreeg ik te horen dat ze daar niet aan konden beginnen.

wim49
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2006 11:30

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door wim49 »

Beste Tarn,

Je tekst is mij uit het hart gegrepen, je hebt volkomen gelijk.

Ook ik zit met hetzelfde probleem, noodgedwongen moet ik langer met mijn bril doen omdat de financien ontbreken voor regelmatige vervanging.

Aanbiedingen bij opticiens gelden alleen voor standaardgevallen, niet voor de mensen die het echt nodiig hebben!

Ondertussen ben ik heel blij met mijn ogen!

juffie77
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2006 08:50

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door juffie77 »

Zoals beloofd hier de prijzen van de Hans Anders actie:

Hans Anders organiseert nu de ‘No-Surpise Party’ weken. In deze actie periode heeft Hans Anders slechts 2 prijzen:


95,- voor een complete enkelvoudige bril
135,- voor een complete varifocusbril


Voor beide aanbiedingen geldt:
Keuze uit alle 750 monturen
Glazen uit het uitgebreide “No Surprise” assortiment zijn incl. kraswerende laag en superontspiegeling
Vanaf sterkte -3, extra dunne glazen leverbaar

ataga
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2006 18:59

Re: Brildragers met hoge sterkte benadeeld

Ongelezen bericht door ataga »

misschien een idee om de brillen in het buitenland te halen? ik heb mijn vorige in Polen laten maken, binnen een half uur klaar, met montuur, ontspiegelde glazen en een etui voor ongeveer € 50,00, moet wel erbij zeggen dat ik "maar" -2,5 dioptrie heb.. en geen verdere cylinders enz.

is natuurlijk niet voor iedereen te doen, maar wel het proberen waard

gr. Ataga

Gesloten