LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fax werkt niet bij Tele2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Fax werkt niet bij Tele2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Fax telefoon werkt niet bij Tele2

Nadat alles naar behoren zou moeten werken bij een nieuwe aanvraag bij Tele2 compleet stapelen de problemen zich steeds meer op.

Vorige week ben ik er achter gekomen dat mijn oude zoals nieuwe fax telefoon niet blijkt te werken op de telefoon lijn van Tele2. Heb met fabrikant dit probleem geprobeerd op te lossen, echter zonder enige resultaat. Dit gezien dat de ene telefoonaanbieder anders blijkt te zijn dan de andere telefoonaanbieder. Zoals KPN die nog op analoog blijkt te werken, en Tele2 digitaal. De instellingen die ik zoals door heb genomen met de fabrikant betreffende protocol die anders ingesteld moest worden naar zoals Tele2 dit aangaf T-38, dit laatse blijkt alsnog geen resultaat op te leveren om de fax telefoon te laten werken op de tele2 telefoonlijn.

Tele2 heb ik hierover ook opgebeld, de helpdesk zij dan ook dat alle faxen werken op hun telefoonlijn en dat zij nooit hierover klachten hebben binnen gekregen !!!. Waarom gaf dan de helpdesk medewerker aan dat hij de telefoonlijn terug zou zetten dat het wel mogelijk moest zijn om te kunnen faxen !!!!! vreemd dit allemaal.

Mijn vraag is nu als volgt

Wie heeft wel een werkende Faxtelefoon aangesloten op de tele2 telefoonlijn. Welk merk is dat, zoals welke type.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Fax werkt niet bij Tele2

Ongelezen bericht door RADonker »

Ik kan mij niet voorstellen dat je via Tele2 niet kan faxen omdat ze ook bedrijven als klant hebben en bedrijven faxen veel. Kan je in de fax niet iets om zetten van analoog naar digitaal. Je krijgt twee nummers bij hun je eigen nummer en een voor eventueel fax en zoiets zetten ze niet in de folder als geen fax kunnen verzenden.

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: Fax werkt niet bij Tele2

Ongelezen bericht door BjcK »

Faxen is een dataverbinding over een telefoonlijn. Dat gaat uit van de 'ouderwetse' KPN vaste-net aansluitng/lijn methode.

Je belt nu via Tele2. Die leveren je geen 'telefoonlijn', maar een telefonie verbinding. Ze maken gebruik van VoIP (voice over IP) technologie om zo'n telefonie verbinding aan te bieden.

Nu zegt de naam het zelf al een beetje van VoIP: spraak over internet protocol. En een FAX is een dataverbinding en geen spraak...

Het kan wel werken, als Tele2 het T38 protocol ondersteunt over hun VoIP of als je je fax op een hele lage snelheid kan instellen wil het ook vaak nog redelijk werken met VoIP.

De 'zakelijke versatel/tele2 aansluitingen' waar bedrijven van alles op aansluiten zoals faxen etc is een compleet andere technologie/techniek en is niet vergelijkbaar.

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: Fax werkt niet bij Tele2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Tele2 is het wel mogelijk om een fax te versturen en te ontvangen voor tele2 compleet gebruikers, dus niet alleen voor zakelijk gebruik.

Met een speurtocht naar een oplossing op de website van Tele2 kwam ik de volgende oplossing tegen.

Welk protocol wordt er gebruikt voor de fax?

Oplossing

Om te kunnen faxen via telefonie over ADSL heeft u een Groep 3-fax nodig die de T.38-standaard ondersteunt. In de handleiding van uw fax moet vermeld staan of het een Groep 3-fax betreft. Ook kunt u dit navragen bij de leverancier of fabrikant van uw fax.

Inderdaad zoals BjcK al schreef en zoals tele2 mij dit ook al aangaf en zoals ik dit ook al eens eerder schreef in een andere topic zal de protocol op T-38 gezet moeten worden, dit wat het resultaat zal moeten geven om te kunnen faxen.

Ik heb de handleiding nagezien stond niets in, dit wat logies is. Dus ik heb de fabrikant opgebeld en hun hulp voorin geroepen. Bij dit telefoongesprek zoals bij vele telefoongesprekken naar andere fabrikaten blijkt toto nu toe geen één fabrikant deze T-38 protocol aan te kunnen.

Het is wel mogelijk om de snelheid iets lager te zetten maar niet laag genoeg om de fax te laten werken op tele2 telefonie verbinding. Met andere woorden komt het erop neer, uit alle telefoongesprekken die ik heb gehad met fabrikanten dat geen enkele fax op tele2 telefonie verbinding te gebruiken zal zijn.

Zeer veel Nederlanders zullen gebruik maken van een fax, en het is van de zotte dat al die mensen die een fax al hebben deze ineens niet meer kunnen gebruiken, omdat dit via een VoIP (voice over IP) telefonie verbinding verloopt. Bij een telefonie verbinding moet iedere klant ervan uit kunnen gaan dat je alles kunt doen zoals ook bij een aansluiting bij KPN.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Fax werkt niet bij Tele2

Ongelezen bericht door jaywalker »

Het heet dan ook niet voor niets Voice over IP en niet Fax over IP.

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: Fax werkt niet bij Tele2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Dat zou best kunnen, echter wordt hier totaal niet over besproken en of aangegeven bij Tele2.

En zodra een helpdesk duidelijk aangeft dat iedereen daar gebruik van kan maken zonder enige problemen, ga ik als klant ervan uit dat dit zo zal zijn met elk fax aparatuur.

gast007
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:58

Re: Fax werkt niet bij Tele2

Ongelezen bericht door gast007 »

Ik heb IPB van KPN en ben daar tevreden over.

Maar faxen gaat inderdaad moeilijk via voip. Is ook nog afhankelijk wat voor een fax er aan de andere kant staat. (ik heb een Ricoh 570)

Gesloten