LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Tja, wat zal ik er van zeggen, ik denk dat gisteren de druppel was bij debitel, het volgende is me namelijk gebeurt:

Gisteren ben ik bij de Debitel Shop geweest om voor de zoveelste keer mijn toestel te laten instellen voor MMS! De verkoper heeft het toestel ingesteld en de batterij uit het toestel gehaald om te resetten. Hierbij heeft hij het toestel ook schoongemaakt met een grote kwast! Na de batterij er weer in te hebben gezet kreeg het toestel niet meer aan, andere accu geprobeerd, opladen van het toestel, alles zonder resultaat m.a.w. het toestel is kapot. De verkoper blijft er bij dat het niet zijn schuld is, en dat het mijn probleem is en niet de zijne, had namelijk iedereen kunnen gebeuren???!
Hij gaat het toestel nu opsturen naar een service punt, en op mijn vraag wat er nu gaat gebeuren als het toestel definitief kapot is gaf hij het antwoord dat het absoluut niet zijn schuld is en dat ik blij mag zijn dat hij zo aardig is dat hij het toestel al op heeft gestuurd... op de vraag: wat voor toestel krijg ik nu als vervanging mee? was het antwoord super duidelijk: Niets!! wees blij dat ik het toestel al opstuur!!! na ja, je kan mijn woede op dat punt volgens mij al voorstellen... heb het e.e.a. door hem op papier laten zetten, en ben de winkel maar uit gegaan!! Heb de verkoper ook meteen gezegd dat hij mijn abonnement op kon zeggen, maar dat kon hij natuurlijk niet, Debitel Shop BV is niet het zelfde bedrijf als Debitel BV! (zegt hij!!!!, maar is dat wel zo??)

Mijn vraag is nu: Is het gebruikelijk dat een verfkwast wordt gebruikt om een toestel schoon te maken (ik denk zelf aan statische elektriciteit) en in hoe verre kan ik de Debitel winkel/verkoper aansprakelijk stellen? Mijn telefoon heeft het namelijk al 2 à 3 jaar perfect gedaan zonder de schoonmaak van de binnenkant en de batterij is meerdere malen in en uit het toestel geweest om de kaarten te vervangen zonder enig probleem.

Greetz,

SalF

--------- RECTIFICATIE ---------- RECTIFICATIE ----------

Ben vandaag gebeld door de verkoper van de Debitel Shop. Hij heeft het toestel gelukkig nog een keer aan gezet voordat hij het op wou sturen en voila, hij doet het weer!!!
Waar het aan ligt blijft een raadsel, maar wel TOP van de VERKOPER dat hij het nog een keer geprobeerd heeft!!!

Probleem opgelost: Ja en Nee!

Ja: heb mijn toestel weer terug!
Nee: Blijf erbij dat het niet netjes is van DEBITEL om geen leentoestel voor dit soort gevallen bij de hand te hebben! en dat DEBITEL steeds weer laat merken een bedrijf te zijn waar de "Zaak" belangrijker is dan de klanten! en laten we eerlijk zijn: zonder klanten geen DEBITEL!

Nu de woede een stuk afgenomen is even het volgende:
Het ging mij in dit stukje NIET om de verkoper (die ik ten onrechte met naam genoemd heb (Sorry, woede is geen goede drijfveer om stukjes te schrijven, dus schrijver van het volgende stukje, wees effe netjes om de naam weg te halen!!!))) maar om DEBITEL en de manier waarop DEBITEL aan klanten (ont)binding doet!!!!!!! Het is mischien nu tijd om het roer om te gooien en er voor te zorgen dat DEBITEL alleen positieve 'hits' opleverd op het Web! Scholing van personeel en jullie helpdesk zou een goed begin zijn!!!



--------- RECTIFICATIE ---------- RECTIFICATIE ----------

SL
Laatst gewijzigd door SalFonzo op 06 nov 2006 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door ?? »

Wie eist, bewijst. Je zult keihard moeten bewijzen dat het toestel daadwerkelijk kapot is gegaan door het handelen van de medewerker in de winkel. Als ik het verhaal zo lees denk ik overigens dat het botte pech is geweest. Het toestel is 2 tot 3 jaar oud en dat is nu net de gemiddelde levensduur van een mobiele telefoon (een jaar of twee, daarna beginnen ze doorgaans ernstige kuren te vertonen, alhoewel dat ook afhankelijk is van de eigenaar). En statische elektriciteit middels een verfkwast... dat is wel vergezocht...

Overigens: ik heb alle begrip voor de woede en frustratie, maar het zou van fatsoen getuigen om niet zo neerbuigend te doen over een medewerker in een winkel. Vooralsnog is er geen enkel bewijs dat hij wat verkeerd heeft gedaan (alleen verdachtmakingen, maar dat is geen bewijs; not even close). Daarnaast wordt het sowieso als onbeschoft gezien om namen van medewerkers op het internet te noemen. Maar dat even terzijde.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door pvd »

Dat u geen leentoestel meekrijgt is heel normaal. Dit is namelijk iets dat niet verplicht is. Er zijn overigens winkels (over het algemeen iets duurder) die als service, wel een leentoestel meegeven bij defecten.

Ik ben het met u eens dat "de debitelmedewerker" het toestel kapot heeft gemaakt. Hij had immers het toestel als laatste werkend in handen. In tegenstelling tot "??" vind ik dat "de debitelmedewerker" moet bewijzen dat hij het toestel niet kapot heeft gemaakt.

pvd
Laatst gewijzigd door pvd op 06 nov 2006 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

en stel nou dat Sander je toestel wel stuk heeft gemaakt... dan is hij nu toch opgestuurd voor reparatie??

ik snap je ophef hier nou niet bepaald over.. het word toch geregeld??

en als hij niet meer gemaakt kan worden dan zal het ongetwijfeld val of waterschade zijn en dat is een gebruikersfout van u zelf
of heeft de verkoper in uw bijzijn een emmer water over het toestel gegooit??? :D

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door Kika29 »

Even afwachten wat er uit de reparatie komt rollen.Je hebt nu inderdaad geen bewijs wat al dan niet de oorzaak is. Ik ben het overigens eens dat het niet erg netjes is om namen van winkelmedewerkers hier neer te planten.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door ehltech »

ik gebruik ook een kwast om het stof etc.. van mijn nokia weg te vegen,ik heb een 6230i waarvan het frontje eraf kan,even de kwast erover en hij is weer schoon,lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat hij daar stuk van kan gaan,ik denk dat het puur toeval is. Maar doe eens even iets kalmer aan ,niet gelijk gaan stampvoeten het had bij iedere telecomzaak kunnen gebeuren en het heeft geen zin dus sander de zwarte piet toe te schuiven,ik weet zeker dat iedere andere zaak hetzelfde had gedaan als sander ! en dat is toestel opsturen voor reparatie

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Annepanne: Volgens mij heb je het stukje niet helemaal (aandachtig" gelezen... hoezo "waterschade"??? en hoezo " de verkoper heeft het toestel toch opgestuurd"? het gaat mij er om hoe ik behandeld ben door de verkoper! Ik mocht blij zijn dat het toestel opgestuurd zou worden, immers, het was ABSOLUUT niet zijn schuld! op mijn vraag wat er zou gebeuren als het toestel terug zou komen van de Service en het zou onherstelbaar beschadigd zijn gaf hij het zelfde antwoord!
m.a.w. leest eer gij schrijft!

aan iedereen: inderdaad niet netjes van mij om de verkoper met naam te noemen! nogmaals, woede is geen goede basis om een stukje te schrijven:
daarom: luitjes wees iets netter als ik en haal de naam van de verkoper even weg, dank je!!!

Greetz,

SalF
Laatst gewijzigd door SalFonzo op 06 nov 2006 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door pvd »

Mooi dat je je telefoon weer teruggekregen hebt.

Ik blijf erbij dat het heel normaal is dat je geen leentoestel meekreeg. Sommige bedrijven doen dit wel, maar het is niet verplicht het is een extra "service". Er zijn ook bedrijven waar je een leentelefoon, gedurende de reparatie, kunt huren.

pvd

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door ehltech »

netjes dat je ongelijk toegeeft en goed dat je toestel het weer doet,om wat voor toestel gaat het eigelijk dat het mms niet wil lukken

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Debitel Shop verkoper maakt mijn Nokia kapot!

Ongelezen bericht door SalFonzo »

om een nokia 6230...

Maar dat werkt nu wel gelukkig!!!

SL

Gesloten