Hoi, laatst hebben wij de nieuwste philips senseo gekocht, de blauwe met display, a 130 euries bij de blokker HD78730/70...
thuis gekomen gelijk geprobeerd, alles volgens boekje...
Maar het lampje bleef langzaam knipperen (, het water ging niet koken/werd niet warm). Kortom het apparaat deed het niet.
Wij balen, blokker gebeld, we mochten hem omruilen, eenmaal omgeruild senseo nummer 2 neer gezet...
Deze heeft het 1 dag gedaan en we hebben er een paar bakkies mee gezet.
Wij enthousiast de Tpad houder erbij gekocht; die pastte niet op deze variant dus kon terug. Nog dit jaar zal er een theepadhouder uitgebracht worden voor de new generation overigens.
Vervolgens hadden we het stopcontact nodig voor bij het koken, dus de Senseo eruit gehaald...
Dag erna stekker er weer in, en weer hetzelfde probleem; hij verwarmt niet, dus we kunnen geen koffie meer zetten (lichtjes blijven langzaam knipperen en het temperatuur symbool in het display ook).
Dit keer meldde zowel Blokker als de Philips klantenservice die we gemaild hadden dat we het maar op moesten sturen naar repair services. Zo gezegd zo gedaan. Gelukkig zijn hieraan geen kosten verbonden, na een week kregen we een brief dat het apparaat in ontvangst was genomen. We kregen eveneens een brief met de mededeling dat het apparaat niet meer te maken was (wat er nou precies mis mee is/was vermelden ze niet). Binnen 3 weken zouden we een nieuw apparaat krijgen ter vervanging van de kapotte. Mocht het apparaat niet op voorraad zijn krijgen we een vergelijkbaar apparaat... Pff ik wil een blauwe met display zoals ik gekocht had. En wel eentje die werkt en blijft werken! Dit is toch niet normaal?
130 euro voor een koffiezetapparaat, en we zijn nu al toe aan senseo new generation nummer 3 in nog geen maand tijd!
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die er problemen mee hebben?
...nog max. 3 weken wachten op onze nieuwe senseo...zucht...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Senseo New Generation ervaringen/problemen
-
Re: Senseo New Generation ervaringen/problemen
Bij eerste gerbuik van ELKE senseo moet je hem goed activeren!!
Als je voor gebruik de gebruiksaanwijzing leest heb je dit ongemak niet!
9 Druk op de aan/uitknop 3.
Nadat u de aan/uitknop 3 hebt ingedrukt, licht het display gedurende
enkele seconden op en branden de lichtringen rond de 1-kops knop q en de 2-kops knop continu.
10 Druk de 1-kops knop q en de 2-kops knop qq tegelijkertijd kort in.
De boiler vult zich met water uit het waterreservoir. Dit kan enige tijd
duren (ong. 90 tot 150 seconden). De machine schakelt automatisch
uit wanneer het doorspoelen is beëindigd. Het doorspoelen maakt
meer geluid dan gewoon koffiezetten.
Onderbreek het doorspoelen nooit. Anders wordt de boiler niet correct
gevuld.
Als je voor gebruik de gebruiksaanwijzing leest heb je dit ongemak niet!
9 Druk op de aan/uitknop 3.
Nadat u de aan/uitknop 3 hebt ingedrukt, licht het display gedurende
enkele seconden op en branden de lichtringen rond de 1-kops knop q en de 2-kops knop continu.
10 Druk de 1-kops knop q en de 2-kops knop qq tegelijkertijd kort in.
De boiler vult zich met water uit het waterreservoir. Dit kan enige tijd
duren (ong. 90 tot 150 seconden). De machine schakelt automatisch
uit wanneer het doorspoelen is beëindigd. Het doorspoelen maakt
meer geluid dan gewoon koffiezetten.
Onderbreek het doorspoelen nooit. Anders wordt de boiler niet correct
gevuld.
lees mijn eerste bericht even goed aub:
"alles volgens het boekje"
natuurlijk hebben we em dus dan ook eerst doorgespoeld enz enz
zowel van philips als repair services worden we niet wijzer;
volgens hun hebben we niets fout gedaan,
maar ze willen ook niet zeggen wat er mis/kapot was aan het apparaat.
"misschien betreft het een apparaat met een productiefoutje" blabla
"2 keer?!"
"ja das pech, maar zal wel toeval zijn mevrouw"
jaja...
"alles volgens het boekje"
natuurlijk hebben we em dus dan ook eerst doorgespoeld enz enz
zowel van philips als repair services worden we niet wijzer;
volgens hun hebben we niets fout gedaan,
maar ze willen ook niet zeggen wat er mis/kapot was aan het apparaat.
"misschien betreft het een apparaat met een productiefoutje" blabla
"2 keer?!"
"ja das pech, maar zal wel toeval zijn mevrouw"
jaja...
Hallo,
Ik heb vandaag een nieuwe senseo gekregen. Zet goede koffie heb alleen een vraag.
Als je het apparaat aanzet gaat de aan/uit knop niet branden of knipperen. Nadat het apparaat is opgewarmd brand lamp 1 en 2. Hoort dit zo?? Leverancier weet het niet.
Groetjes arconian
Ik heb vandaag een nieuwe senseo gekregen. Zet goede koffie heb alleen een vraag.
Als je het apparaat aanzet gaat de aan/uit knop niet branden of knipperen. Nadat het apparaat is opgewarmd brand lamp 1 en 2. Hoort dit zo?? Leverancier weet het niet.
Groetjes arconian
-
Ik heb nu sinds een paar weken een Senseo New generation (HD7842) en ik moet zeggen, over mijn vorige Senseo (HD7812) had ik al geen klachten, maar dit is vanwege de extra functies gewoon een geweldig apparaat ! Hij zet gewoon lekker hete koffie zodat als je even wegloopt naderhand niet meteen een lauw bakkie hebt.
Een van de grootste voordelen ten opzichte van de "oude" Senseo vind ik wel het feit dat de koffiepads bij de nieuwe Senseo dieper in de padhouder liggen zodat bij het openen van het apparaat na het zetten niet meteen al het rest water naar plaatsen loopt waar je het niet wil hebben !
Een van de grootste voordelen ten opzichte van de "oude" Senseo vind ik wel het feit dat de koffiepads bij de nieuwe Senseo dieper in de padhouder liggen zodat bij het openen van het apparaat na het zetten niet meteen al het rest water naar plaatsen loopt waar je het niet wil hebben !
-
Goedemiddag allemaal.
Ook ik ben sinds kort een trotse bezitter van de nieuwste senseo en tot nu toe bevalt deze prima.
Nu hadden we laatst een coffeduck padhouder gekocht voor fijngemalen koffie maar die past nou net weer niet in die nieuwste senseovariant .
Heeft er iemand een tip om toch koffie van fijngemalen koffie te zetten met dit apparaat, en of er misschien toch een passende padhouder op de markt is of komt?
Alvast bedankt.
Groeten ,
Karen
Ook ik ben sinds kort een trotse bezitter van de nieuwste senseo en tot nu toe bevalt deze prima.
Nu hadden we laatst een coffeduck padhouder gekocht voor fijngemalen koffie maar die past nou net weer niet in die nieuwste senseovariant .
Heeft er iemand een tip om toch koffie van fijngemalen koffie te zetten met dit apparaat, en of er misschien toch een passende padhouder op de markt is of komt?
Alvast bedankt.
Groeten ,
Karen