LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afkopen hollands welvaren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jl11111
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2006 11:46

afkopen hollands welvaren

Ongelezen bericht door jl11111 »

Hallo,
Ik heb bij DSB een doorlopend krediet gehad en die heb ik nu afgelost +/-5jaar ipv 180 mnd.
Ook werd mij bij dit krediet een Hollands welvaren kapitaalverzekering en overlijdens verzekering aangesmeerd.
De Hollands welvaren heb ik afgekocht en kreeg daar een overzicht van,
hierin wordt weer gegeven opgebouwde fractie's per:, waarde fractie:,opgebouwde waarde:, en afkoop kosten:, en dan afkoop waarde.Deze berekening is volgens DSB gelijk , krijg dus niks terug en hoef niks te betalen.
Nu is deze berekening voor mij hetzelfde als dat iemand in een zwarte doos kijkt en zegt ja hoor het is goed zo.Weet iemand een manier waarbij ik het kan controleren of het juist is wat DSB mij verteld?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: afkopen hollands welvaren

Ongelezen bericht door Laurent »

Met DSB zou ik alleen met een jurist praten, DSB naait je zo een oor aan. :)

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: afkopen hollands welvaren

Ongelezen bericht door Dutchie »

Het is een bekend gegeven dat de kosten van verzekeringen etc. in de eerste 5 jaar van de polis worden verrekend. Dit zit vaak rond de 50% van de ingelegde premie/premies. Aangezien U, als ik terug reken, in 2001 bent begonnen kan ik me voorstellen dat er geen geld terug komt. De beurskoersen zijn in die periode flink omlaag gegaan.

jl11111
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2006 11:46

Re: afkopen hollands welvaren

Ongelezen bericht door jl11111 »

Dat zal misschien wel kloppen maar is er en manier om aan DSB te vragen joh stuur mij dat en dat op zodat ik het kan controleren.

hak1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:14

Re: afkopen hollands welvaren

Ongelezen bericht door hak1958 »

Voor het opvragen van de waarde van een Hollands Welvaren polis kun je het beste schriftelijk contact opnemen met de eigenaren van Hollands Welvaren nl: Reaal verzekeringen postbus 274 1800 BH ALkmaar.
Overigens is afkopen van een verzekering zeker niet verstandig als de polis maar kort heeft gelopen.Dit komt omdat de maatschappij in de eerste jaren de kosten verrekend(provisie DSB,aankoopkosten enz).
Beter is het om de polis premievrij te maken.
Dus altijd eerst een opgave van de maatschappij opvragen.

mgielissen
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2006 21:32

Re: afkopen hollands welvaren

Ongelezen bericht door mgielissen »

Ik heb ook een Hollands Welvaren polis. Die was toen van de Anglo Dutch Assurance Society en is in 2006 overgegaan in DSB Assuradeuren. Of is de DSB weer van Reaal?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: afkopen hollands welvaren

Ongelezen bericht door peewee »

Reaal is een onderdeel van de SNS Bank. DSB is de Dirk Scheringa Bank. Twee aparte instellingen. Ter zake van de Hollands Welvaren Polis geldt gewoon dezelfde woekerpolisaffaire die vandaag in Tros Radar aan de orde werd gesteld. Heb je de uitzending gemist, dan kun je die op deze site van Tros Radar nog een terugzien.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: afkopen hollands welvaren

Ongelezen bericht door Piet »

Het Hollands Welvaren Select is een aandelenlease product wat meestal werd verkocht samen met een nieuw krediet en een levensverzekering.
Er lopen al veel rechtszaken tegen DSB over deze constructie.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van procederen en de kosten om te procederen, mail naar [email protected] of kijk op de website www.platformaandelenlease.nl, b.v. bij Uitspraken om te kijken naar de uitspraak van de klachtencommissie van het DSI over een klacht tegen DSB over het Hollands Welvaren Select.

Groeten,
Piet

Gesloten