LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen ha ha ha sterkte

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Chris1975
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2006 20:27

Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door Chris1975 »

Ik ben sinds mei bezig om van mijn digitale tv af tekomen.
We kregen een brief waarin stond dat we hem 6 maanden mochten proberen.
Een beetje wantrouwend toch maar beslotten om te proberen.
Na een paar maanden belde een vriendelijke dame van UPC om te vragen hoe het beviel.
Ik vertelde de dame dat we hem eigenlijk niet gebruikte omdat we vaak in andere delen van het huis tv kijken en dat we hem niet wilde houden.
Zij betreurde het en bedankte me voor mijn tijd.
Na een paar weken besloot ik maar eens contact op te nemen met UPC.
Ik netjes op gezegt en de heer beloofde me dat er een brief zal komen met de bevestiging.
Een paar weken later nog geen brief.
Ik naar het UPC-center met de digi-box onder mijn arm.
Na 20 min werd ik door een dame geholpen die mij vertelde dat ik hem daar niet achter kon laten en dat het eerst telefonisch opgezegd moest worden want het was nog niet opgezegd in hun systeem.
Dit was begin mei.
Ik geiriteerd naar huis.
Op gebeld om het op te zeggen. (10 c/p/m)
"we sturen u een bevestiging en een doos om hem retour te sturen"
Een week eindelijk de brief, geen doos.....
Op vakantie.
Aan de oppas verteld dat er een doos van UPC zal komen en dat de digibox retour moet gestuurd worden.
3 weken later komen we thuis.
Nog geen doos ontvangen.
Maar weer eens bellen (10 c/p/m).
O jee ik stuur hem zo snel mogelijk toe.
Een week later een brief.
Helaas heeft u de digibox nog niet retour gestuurd.
Dit moet binnen 1 week na dagtekening gebeuren anders kost dat 175 euro voor de digibox.
Ik maar weer bellen. (10 c/p/m)
O exucuus we maken het gelijk voor u in orde.
Een week later een E-mail gestuurd via hun web-site.
En later nog een.
Weer gebeld 10 (c/p/m)

GAAP

Zoals kort amsterdams zegt: "we wachten af"
Overstappen is helemaal niet eng het opzeggen is pas eng.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door caruso »

Waarom zo moeilijk doen?
Ten eerste heb je niet om dit abonnement gevraagd en kan UPC niet zomaar stilzwijgend verlengen!
Ten tweede: als je geen interesse hebt neem je de doos waarin je de decoder hebt ontvangen en brengt hem naar het postkantoor. Je bent echt niet de enige en jouw decoder komt bij de stapel overige ingeleverde decoders. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarmee ben je klaar! Je hoeft verder echt niets te doen, géén contact opnemen met UPC en hun telefoontjes beantwoorden met de simpele opmerking dat de decoder reeds is ingeleverd.
Je zit niet vast aan een abonnement en UPC krijgt de decoder terug, probleem opgelost, echt waar!

Chris1975
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2006 20:27

Re: Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door Chris1975 »

De doos is intussen weg gegooid.
Je denkt toch niet dat ik een half jaar een doos gaat bewaren.
Ik heb vanmiddag UPC weer gesprokken en die zeggen dat de dozen op waren en dat ze net weer nieuwe binnen hadden gekregen.
Helaas betekende dat niet dat als je er al een had gevraagd dat er automatisch als nog een doos word op gestuurd. ?????
Ach ja dat zou ook TE logisch zijn he.

Chris1975
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2006 20:27

Re: Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door Chris1975 »

Eindelijk.
Na maar 6 maanden heb ik toch eindelijk de retour box.
Mijn verbazing was groot toen de postbode voor de deur stond.
"Goedemorgen, deze paste niet door de bus." zei hij als of het niets bijzonders was.
"deze" zo gewoon uitziende pakketje.
Hij had geen idee hoe waardevol het was.
Ik zag meteen het UPC logo.
Hij schrok toen ik een traan over mijn wang liet rollen.
"Gaat het meneer?"
"Ja hoor.
Het gaat."
Even moest ik slikken.
Na 6 maanden wekelijks bellen.
Na uren in de wacht te hebben gestaan.
Na tientalle verbazde reactie's dat de doos er nog niet was.
Na tientalle beloofte dat hij deze week nog bezorgt gaat worden.
Na ongeveer 30 euro belkosten naar een 0900 nr (10cpm)

Is hij er.
Nu de retour box voor het telefoonmodem en internetmodem nog.
Zucht.
Ach ik heb deze maand opgezegd dus met wat mazzel moet het nog net lukken voor kerst (in 2007)

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ach ik heb deze maand opgezegd dus met wat mazzel moet het nog net lukken voor kerst (in 2007)
Overstappen is niet eng.

Het wordt pas eng als je weg wilt.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door Marssjo »

Na maar 6 maanden heb ik toch eindelijk de retour box.
Geen supermarkt in je buurt met een lege dozen bak om het apparaat in te proppen ?? Ik snap niet dat jullie zoveel moeite doen en zoveel tijd en kosten eraan spenderen, ongelooflijk.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ik snap niet dat jullie zoveel moeite doen en zoveel tijd en kosten eraan spenderen, ongelooflijk.
Het is ongelooflijk dat het nodig is.
Je hebt gelijk, wettelijk gezien mag je het weggooien, maar wie wil die trammelant als UPC op zijn strepen gaat staan en je b.v. afsluit of het gezeur met een incassoburo begint? Dan heb je veel meer problemen ondanks dat je volkomen in je recht staat.
De problemen bij de bron voorkomen is slimmer, of je moet een type zijn wat kickt op strijd voeren, die ken ik ook, in alles zien ze een potentiele strijd, lijkt mij persoonlijk niets om zo te leven.

Voor mensen die het terug willen sturen na het even geprobeerd te hebben wordt het helemaal eng, want het schijnt zo te zijn dat als je de box aansluit (en UPC kan dat registreren want het kreng meld zich aan) dan heb je je ongevraagde zending geaccepteerd. Dan kun je beter wat meer moeite doen om je zelf in te dekken.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door agro »

Problemen met upc of een ander bedrijf of instelling, en een normaal adres of telefoonnummer nodig?

Kijk eens op onderstaande site en zoek op upc, en je krijgt een schat van informatie.

http://www.uw-adres.nl/

succes er mee.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door Marssjo »

Als je bij ontvangst al weet/leest dat je die box binnen 6 maanden retour UPC kan sturen, vind ik t niet slim om deze doos weg te gooien.
Zoals caruso ook al zegt: stop m in de doos en lever m in op het postkantoor en je krijgt een ontvangstbewijs.
En of t nu de originele doos is of niet, wegwezen met het apparaat. Of verplicht UPC je soms ook de originele doos te gebruiken ?? Eerst goed lezen dus.

MnM
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2006 20:12

Re: Opzeggen ha ha ha sterkte

Ongelezen bericht door MnM »

Vaak bellen? (10ct/m) Vaak verbaasde reacties? Vaak beloftes? Kosten gemaakt? Komt bekend voor: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=44159

Wij weten zo goed wat je meemaakt.... 8)

Gesloten