![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
hierbij mijn brief aan KPN
AANTEKENEN
aan KPN
postbus 2547
3500 GM UTRECHT
t.a.v. M. Buitelaar
uw kenmerk: 3518748/BBA2-1-4.00
betreft: klacht “internet+bellen”
Hilversum, 2 november 2006
Geachte heer Buitelaar,
Naar aanleiding van uw brief d.d. 12 juli ’06, heb ik de volgende opmerkingen.
Gezien de ervaring, die ik tot nog toe heb met het aanvragen van “Internet+bellen” maak ik ernstig bezwaar tegen de wijze waarop KPN met zijn klant(en), i.c. mijzelf omgaat.
Ik zet e.e.a. op een rij. Aan het begin van dit jaar zat er bij mijn telefoonrekening een folder, waarin KPN “internet+bellen” aanbood. Dat leek een gunstig aanbod, dus bestelde ik. Maar dat feest ging niet door, zo werd mij bericht, want ik had ISDN, er daarvoor kon nog geen “internet+bellen” geïnstalleerd worden. Waarom mij dan zo’n folder gestuurd wordt? “Foutje” reageerde KPN, “maar vanaf 1 maart kunt u wel “internet+bellen” met ISDN”. In maart bestelde ik opnieuw, maar nu werd mij verteld, dat het 1 april zou worden. In april bestelde ik wederom en dat leek te lukken, ik kreeg een bevestiging per post, maar spoedig werd mij zonder opgaaf van redenen bericht dat de opdracht geannuleerd was. Dit scenario herhaalde zich nog vier maal, totdat mij uiteindelijk per brief van 12 juli een bevestiging werd gestuurd, die tot op heden niet officieel werd teruggedraaid. Maar ook het installatiemateriaal werd mij tot op heden niet toegestuurd.
In de tussentijd heb ik natuurlijk vele malen met de klantenservice gebeld om te vragen, waarom mijn aanvragen steeds geannuleerd werd en waarom mij na 12 juli uiteindelijk nooit het installatiemateriaal werd toegestuurd. Ik kreeg een grote variatie aan antwoorden, waar uit ik een greep zal doen: “u heeft volgens onze administratie zelf de opdracht ingetrokken”, “er is een foutje gemaakt bij KPN, we hebben het doorgestuurd naar de afdeling “repair”, “op uw adres kan geen ADSL aangesloten worden” (ik heb ADSL van KPN), “u heeft code 128 in onze administratie en dan werkt ons administratief systeem niet”. Gisteravond werd ik opnieuw teruggebeld door KPN. De medewerker vertelde mij dat “het materiaal niet is toegestuurd omdat de lijn er al opzit”. Mij ontging de logica hiervan en ik vroeg of hij zeker wist, dat de opdracht niet opnieuw door KPN geannuleerd was, maar dat mogelijk verzuimd was mij hiervan op de hoogte stellen. De medewerker vond inderdaad een annuleringsdatum in zijn computer: 11 september. Fijn om te weten.
En dan nog iets. In de recente “nieuwsbrief 37, november 2006” staat een “tip” vermeld voor hen, die op een alarmcentrale aangesloten zijn. Zij zouden maar eens een “persoonlijk advies” moeten vragen aan de klantenservice van KPN. Zo gezegd zo gedaan. De medewerker deelde mij mee, dat ik naast “internet+bellen” een extra analoge aansluiting nodig heb. Hij kon mij niet vertellen wat de kosten daarvan zouden zijn. Zoiets is naar mijn menig geen “tip” maar een “waarschuwing”.
Ik constateer, dat mijn “internet+bellen” aanvraag niet serieus behandeld wordt en tevens, dat de klantenservice (mijn enig mogelijke contactpunt bij KPN) mij niet van serieuze informatie kan voorzien. Ik zie daarom geen andere mogelijkheid meer dan u per aangetekende brief van de gang van zaken op de hoogte te stellen en u mede te delen, dat ik mij voor wat betreft “internet+bellen” bij de concurrentie zal moeten omzien. Jammer, want ik had toch een voorkeur voor KPN.
Hoogachtend,
J.D. de Loches Rambonnet