LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe hypotheek afsluiten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wilher63
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2006 14:25

Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door wilher63 »

Wij wensen als commanditair vennoot toe te treden bij vastgoedinvesteringen
Smid & Koopman tot vastgoed centraal Europa Roemenie C.V. en in haar kapitaal deel te nemen
voor een participatie van € 25.000,- Ze verzekeren ons minimaal 8% per jaar een
rendement uit te keren. Dat levert ons (naar hun zeggen) € 2000,- op.
Dit doen we dan 4 jaar achter elkaar, en daarna worden € 25.000,- aan ons weer terug betaald.
Deze € 25.000,- halen we uit de overwaarde van onze eigen woning, doordat we een nieuwe
hypotheek gaan afsluiten. Met deze nieuwe hypotheek betalen we netto minder omdat we
daarvoor die € 2000,- gebruiken per jaar. Doen we er goed aan om met deze mensen in zee te gaan??????????

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Jan1 »

Als je op zeker wil spelen, dan moet je nooit met geleend geld gaan beleggen. Bovendien houd je wel rekening met taxatiekosten, afsluitprovisie, notariskosten, emissiekosten, en eventuele orv omdat je waarschijnlijk boven de executiewaarde leent. Let wel, mogelijk zet je je gezinsonderkomen op het spel voor een buitenlandse investering, hoe hoger het voorgespiegelde rendement, hoe hoger het risico. Sterkte gewenst met je beslissing.

Petteflet
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2005 23:22

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Petteflet »

Bij het oversluiten en opnemen van die €25.000 wordt dit bedrag door de fiscus gezien als consumptief krediet en dus niet fiscaal verrekenbaar of het moet weer in de woning geinvesteerd worden. Ten tweede , beleggen is een groot risico, geen garanties voor de toekomst, ten derde, zie de laatste forums over de woekerwinsten van beleggingspolissen en wat dies meer zei.
Niet aan beginnen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ook hier dan maar, waarom zou eenSOLIDE BEDRIJF U 8% rente geven als ze het bij de bank voor 4 hooguit 5% kunnen lenen. DENK HIER MAAR EENS OVER NA.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door SJZ »

Bij het oversluiten en opnemen van die €25.000 wordt dit bedrag door de fiscus gezien als consumptief krediet en dus niet fiscaal verrekenbaar
Dat betwijfel ik. Worden zij geen ondernemer in de zin van de IB? Zij worden toch commanditair vennoot?

Overigen heeft Jonjo een goed punt.

wilher63
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2006 14:25

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door wilher63 »

Zijn er ook deelnemers van de belegging die er wel met in zee zijn gegaan, en hebben ze er spijt van of hebben ze er goede ervaring met Smid en Koopman.

dank...

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Mk »

Dat betwijfel ik. Worden zij geen ondernemer in de zin van de IB? Zij worden toch commanditair vennoot?

Overigen heeft Jonjo een goed punt.
Dat hangt van de soort CV af; wordt er OG ontwikkeld dan is het een belegging, ondanks de CV-constructie.

Overigens leent de ontwikkelaar naast de inleg van de participanten nog eens geld bij een financier; hoe meer participanten, hoe meer zekerheid voor de financier en hoe meer geld er geleend kan worden...

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Xpert »

De genoemde namen komen op google niet voor.Ook komt de naam Smit % Koopman of Europa Roemenie CV niet voor.

Kijk uit wat je doet.

Wordt er een bankgarantie gesteld voor het genoemde bedrag. Welke Bank staat er dan eventueel garant??? Ik denk een Suske & Wiske bank.

Heeft het bedrijf een vergunning van de AFM?

Voor beleggingen < € 50.000,-- dient er een prospectus te zijn opgesteld en goedgekeurd te zijn door de AFM

Petteflet
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2005 23:22

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Petteflet »

Overigens leent de ontwikkelaar naast de inleg van de participanten nog eens geld bij een financier; hoe meer participanten, hoe meer zekerheid voor de financier en hoe meer geld er geleend kan worden...

Ik kan nergens lezen dat er geld door financiers wordt verstrekt maar slechts door participanten. Welke belangen heeft schrijver van bovenstaand berichtje in die C.V.????[/b]

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Xpert »

Als er geen financier achter zit wie geeft dan de garantie dat je je geld erug krijgt naar 4 jaar?

de Particpanten zelf?? Lijkt mij een sigaar uit eigen doos. En die ga je zelf dan denk ik niet oproken.

Om maar even in de beeldspraak te blijven;
Zowel de vastgoed CV als de denkbeeldige sigaar zijn slecht voor je gezondheid.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Mk »

Ik kan nergens lezen dat er geld door financiers wordt verstrekt maar slechts door participanten. Welke belangen heeft schrijver van bovenstaand berichtje in die C.V.????
Geen, maar dat is nou eenmaal hoe zo'n meestal CV werkt; door het hefboomeffect kan zo extra rendement worden gemaakt.

Overigens maakte ik in mijn eerste bericht een grote fout: juist als er ontwikkeld wordt is er sprake van ondernemen, als er geïnvesteerd wordt in bestaand vastgoed dan is er sprake van beleggen.

vs
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2006 10:29

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door vs »

alshet te mooi is om waar te zijn dan....

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Jan1 »

Er is zelfs een vergelijkbare zaak die 9,6% biedt, dit gaat om onroerend goed in Turkeye. Volgens mij ook te mooi om waar te zijn, meestal is dit dan ook niet waar.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Nieuwe hypotheek afsluiten

Ongelezen bericht door Harderwijk »

ik zou er niet aan mee doen. Maar dan ook absoluut niet!!

Ze kunnen je namelijk niet die 8 % garanderen. En als ze dat wel doen, dan is maar de vraag of ze deze verplichting na kunnen komen. Wie weet is het handig om uit te zoeken wat de vermogenspositie is van de CV. Hoeveel eigen vermogen is er. of hoeveel liquide middelen zijn er.

Want anders is het erg handig om middels bijvoorbeeld hypotheek, 1.000.000,- op te nemen tegen zeg, 4,5 % en dat dan weer te investeren tegen een opbrengst van gegarandeerd 8 % !!

M.A.W. wanneer jou 8 % wordt gegarandeerd stinkt het zaakje !!!

Gesloten