LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Klacht medion

Ongelezen bericht door Ruben33 »

we hebben 5 weken geleden gebeld naar medion dat onze computer aangeeft dan het beelscherm niet is aangesloten is het wel dus wij bellen naar medion ze zeggen aan de telefoon binnen 3 dagen belt er een monteur [na vier dagen] belde er een die zegt ik kom over 2 weken oke zeggen we maar dan komt hij niet wij bellen naar medion en dan naar naar ICC en die zeiden we komen over een week [3weken voor bij]
hij kwam dus nieuwe video kaart er in doet het maar nee hoor hij ging weg later wou ik achter computer en nee hoor hij dee het niet meer [hij had heb getest op zijn kant] dus wij WEER bellen naar medion [ook gezien of trosradar.nl over de koeler] dus wij ook bellen over de stillere koeler nou zeggen ze er zou zo snel mogelijk monteur langs komen [met nieuw moeder bord nieuwe betere video kaart en stillere koeler] we wachten nu al bijna 5 weken het duurt wel erg lang vinden we !! we kunnen niks !

Gr ruben

DikkieDick
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:27

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door DikkieDick »

Dezelfde ervaring heb ik ook. Medion/ISS heeft inderdaad weken nodig om een klacht af te handelen.

Er is een bijzonder team met de naam CIT wat staat voor Customer Intervention Team om grote problemen op te lossen. Terugbellen nadat dit per e-mail is toegezegd gebeurt niet.

Het heeft geen zin Medion dan zelf maar te bellen om door verbonden te worden met de afdeling CIT zelfs niet als je op verzoek van het CIT belt. Een telefoniste met de doortastendheid van Rita Verdonk vebindt niet door maar poeiert je af of legt onbeschoft simpelweg de hoorn op de haak.

Zelf ben ik voor vrienden al bijna 3 jaar bezig een oplossing te vinden voor een PC die nog nooit langer goed... redelijk eigenlijk, heeft gewerkt. Alle onderdelen op de kast na zijn al een keer vervangen. De VGA-kaart zelfs een keer of 4-5 en de harde schijf 2 of 3 keer.

Na de laatste reparatie, ruim een week terug, lijkt de PC weer aardig te werken maar ik verwacht net als eerder dat de kaart zoals voorheen weer snel kapot gaat. Hopelijk gebeurt dit dan dit keer voor het einde van de garantietermijn. Gezien de vele eerdere problemen is er geen behoefte zelf nog iets in deze PC te investeren.

Medion is echter nog niet klaar met mijn vrienden. Een deze dagen wordt er een jurist geraadpleegd om te zien of een rechtzaak wegens het leveren van een niet of nauwelijks werkzaam product en/of het leveren van een wanprestratie.

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Ruben33 »

Gisteren :roll: heeft er weer iemand gebeld nou komt hij over 3 weken met een nieuwe moederbord en nieuwe koeler en niewe vid kaart hopen dat hij het nu wel doet na 8 weken :!: :!: :!:

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Ruben33 »

heeft iemand enig idee hoe ik die monteur sneller kan laten komen want we hebben nu al 6 weken geen werkende computer en hij komt pas over 2 weken dus 8 weken geen werkende computer :( alles ligt hier plat we kunnen niks we hebben het geprobeerd aan de telefoon maar kunnen er niks aan doen ik vind dat mensen die langer wachten eerder moeten en mensen die een weekje wachten opschuifen :roll:

DikkieDick
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:27

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door DikkieDick »

Het enige wat je kunt doen is Medion bombarderen met e-mails. Niet dat het helpt want het duurt meestal dagen eer ze reageren met een standaard e-mail. Ik ben al sinds 22.08.2006 bezig met het huidige probleem.

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Ruben33 »

dat kan maar als het bij mij zolang als jou gaat gebeuren kan ik niet zo goed nieuwe computer kopen :roll:

en medion service koude douche geven of zo :wink:

awol
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:23

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door awol »

Nou dat gaat dan een drama worden. Onze Medion PC heeft vorige week, nog net binnen de drie jaar garantie, een probleem met de videokaart gekregen. Wij zouden inderdaad ook binnen een paar dagen gebeld worden. Dit gebeurde overigens wel, maar er werd verteld dat de videokaart uit Duitsland moet komen (zou dan toch niet te lang moeten duren zou je denken) en nog wel een tijdje kan duren zeiden ze. Mijn partner gebruikt de computer voor haar werk en heeft er veel last van. Maar als ik het zo hoor op deze site zal het nog wel even gaan duren. :(

We wachten af en hopen dat het maar binnenkort gerepareerd wordt. Maar hou de douche alvast maar bij de hand ben ik bang.

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Ruben33 »

awol ,
ja dat kan wel lang gaan duuren volgens mij willen ze het gewoon niet repareren en gewoon dat je gerantie verloopt zo dat je niet meer een werkende pc hebt en hun niet veel moeten te betalen :cry:

Alva
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2006 17:06

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Alva »

Mijn Medion computer heeft steeds dezelfde storing. Het probleem wordt opgelost na lange wachttijden. Bovendien komt de storing steeds terug. Waarschijnlijk ondeugdelijk materiaal. Ventilator met veel lawaai! Ook probeert men je af te poeieren met dooddoeners. Wederverkopers als ALDI en Media Markt zouden hier iets aan kunnen doen.

DikkieDick
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:27

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door DikkieDick »

Ach ja. Ik heb al een emailbericht gehad dat ik gebeld zou zijn. Vreemd, mijn telefooncentrale noteert alle inkomende oproepen en dus ook de afgeschermde nummers. Conclusie, een leugen.

Nu, precies een week geleden zou het CIT van Medion nogmaals de zaak doorgespeeld krijgen en met mij kontakt opnemen. Heb ik iets vernomen? Nee, helemaal niets.

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Ruben33 »

ALVA ,
daar kan het volgens mij niet aan het lawaai liggen want ik heb mijn computer van medion 2 jaar gebruikt geen enkel probleem me gehad trouwens je kan bellen naar medion en dan vragen naar koeler dan krijg je gratis stillere koeler krijg ik ook

ik krijg nieuw moeder bord betere video kaart en stille koeler :P maar duurt wel lang maar ik neem aan als hij het er in heeft gezet het wel doet :)

awol
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:23

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door awol »

Onze computer maakt ook veel lawaai van de fan, vooral als hij nog niet zo lang aanstaat. Is dat dus ook te verhelpen?
Ze zeiden trouwens aan de telefoon dat ze eerst langskomen om te kijken wat er mis mee is. Maar dan zeggen ze later weer dat ze nog niet langskomen omdat het onderdeel er nog niet is. Ze weten toch niet precies wat er mis mee is, dus hoe kunnen ze nou op onderdelen moeten wachten? Ik heb wel aangegeven dat het de videokaart lijkt die stuk is. Maar misschien moet ik ook maar meteen mailen dat de fan of koeler heel lawaaiig is.

Over 11 dagen is de garantietijd van 3 jaar over, maar ik heb dus al aangegeven voor die tijd dat er een probleem is met de computer, dus kunnen ze echt niet zeggen dat het niet meer onder garantie valt!!

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Ruben33 »

ik weet het ze kunnen het mss nog redden maar ik denk dat ze je overslaan hoop ik niet maar

oja over die koeler wij belden er heen en zijden oke is goed als de monteur komt neemt hij ook een nieuwe koeler mee :P

Cyron
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006 01:22

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Cyron »

Als ik de klachten hierboven lees, en dat de pc(onderdelen) vaak stuk gaan denk ik vooral dat de voeding van niet al te beste kwaliteit is; denk aan behoorlijk slecht, brak. Een instabiele voeding is nummer 1 in het creeren van vage klachten, onderdelen die telkens kapot gaan etc.

Een te hete cpu , tja dan kapt het systeem; reboot of off. soms blijft die "hangen" . Een fan die teveel herrie maakt; vervelend maar daar gaat nog niets stuk van. Verschillende onderdelen die stuk gaan: sluiting in het moederbord of een van de onderdelen, maar waarschijnlijker is het dat de voeding slecht is, slechte voltages geeft, en zodoende na een poosje 1 van die onderdelen om zeep helpt, die kan dan weer sluiting geven, en andere onderdelen een opdonder geven...etc.

Mijn advies: gaan er geregelt verschillende onderdelen stuk (hdd, cd/dvd, ram, vga, sound etc) zorg er iig voor dat er een betere voeding komt.

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Ruben33 »

cyron,

daar kan het nog wel eens aan liggen maar die monteur zij daar niks over

volgens mij ligt het bij niet aan maar kan wel

DikkieDick
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:27

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door DikkieDick »

N.a.v. de reactie geplaatst op 15 Nov 2006 02:15 door Cyron.

Als je doelt op mijn lijstje van gebreken, dan kan ik je verzekeren dat de voeding in dit geval niet de oorzaak was of is en dat deze zelfs een keer, zonder resultaat, is vervangen.

Cyron
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006 01:22

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Cyron »

Dat zou goed kunnen, ik gis natuurlijk ook een beetje blind.
Btw, als de voeding word vervangen door een zelfde type voeding, kan het natuurlijk nog steeds de voeding zijn die niet deugt ;-)

Dan bedoel ik bijv. incompatibiliteit met het moederbord, een voeding die net iets te licht is (qua vermogen) om de hardware stabiel te laten lopen.

DikkieDick
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:27

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door DikkieDick »

De voeding is (ruim) voldoende voor de configuratie. Ik heb zo'n voeding in mijn eigen (veel zwaardere) PC getest en geen enkel probleem gehad.

Volgens mij is het een combinatie van factoren waardoor de PC's regelmatig stuk gaan.

Het gebruik van een slecht werkende CPU-koeler. Het gebruik van een fanduct die aansluit op de CPU-fan vanaf de zijkant van de behuizing.

Te weinig airflow in de kast. Warme lucht wordt te langzaam door de fan in de voeding afgevoerd. Alle onderdelen zitten echt op elkaar gepropt terwijl er geen fan aanwezig is die die warmte laat circuleren.

Ik heb ooit een heel systeem overgezet in een nieuwe grotere kast met één fan meer en het e.e.a. getest. Door de verbeterde airflow was de temperatuur midden in de kast al zo'n 11 graden lager dan in de originele kast.

Medion erkent na lang doorvragen dit probleem maar biedt slechts na wederom weer lang doorvragen een oplossing aan.

Omdat weer enkele weken verstreken zijn en Medion ondanks hun belofte niet is teruggekomen op het probleem, heb ik eerder Medion bericht dat ik nu echt op korte termijn een bericht van hen ontvang waarom er niet een geheel nieuwe PC wordt geregeld.

Medion is de enige partij die kan verliezen bij een rechtzaak of door negatieve publiciteit op dit forum of in de media. Namens de eigenaar van de betreffende PC sprekende, is het voor de rechter brengen van dit tot nu toe onbehoorlijke gedrag mogelijk de enige resterende oplossing om een normaal werkende PC te krijgen.

Een nieuwe PC moet het doen en blijven doen en niet telkens na een paar maanden compleet uitvallen.

Misschien is het voor mij een aardig idee om Medion eens op dit topic te wijzen.

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door Ruben33 »

vandaag is er keurig een monteur gekomen nieuwe moeder bord vid kaart ingezet toen deed hij het toen heeft hij wat met een cd gedaan weet niet wat en toen deed hij het niet meer nou valt computer telkens uit nou zegt hij van er wordt binnen enkele dagen weer gebeld nou dit duurt wel erg lang !!!!!! :evil: zou minimaal weer 2 weken duren :!:

DikkieDick
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:27

Re: Klacht medion

Ongelezen bericht door DikkieDick »

Na zo'n vervanging moet er een zgn stress-test worden gedaan. Die staat op CD samen met nog wat analyse programma's.

Waarschijnlijk wordt de volgende keer ook de koeling gewijzigd.

Gesloten