LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoog/laag energiemeter Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sjurtje

hoog/laag energiemeter Nuon

Ongelezen bericht door sjurtje »

Wij hebben een hoog/laag energiemeter van Nuon en vanaf 21.00 uur hebben we goedkoop stroom. Maar onze meter gaat bijna 3 minuten later op laag. Mag dit zomaar? Tel alle meters eens op en dan iedereen die 3 minuten langer dure stroom gebruikt. Hoeveel zou dat opleveren? Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt en of Nuon niet verplicht is om op tijd de meter op laag te zetten?

tjoektjoek

Re: hoog/laag energiemeter Nuon

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Heeft u ook al contact gehad met Nuon hierover? Misschien dat zij wel een oplossing hebben? Bijvoorbeeld het goed afstellen van uw meter.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ben je ook al eens om 7:00h opgestaan om te kijken of hij niet om 7:03 naar hoog tarief toe schakelt :?: :D :D :D

sjurtje

Ik sta meestal niet zo vroeg op Ali, maar je kan gelijk hebben.
Ik gebruik alleen op dat tijdstip bijna geen stroom. Vaatwasser en wasmachine zet ik om 21.00 u. aan. Of in dit geval 21.03 u. :lol:
Ik zal ook contact opnemen met de Nuon, misschien is het wel heel makkelijk te verhelpen. In ieder geval bedankt voor jullie reakties!

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Een hoog/laag meter levert je vrijwel niets op.
Bij Eneco b.v. kun je een vergelijk doen, als ik ons jaarverbruik pak dan levert het 15 euro per jaar op als de verhouding hoog/laag 50/50 is.
We hebben het jaren gehad, waterbed op de tijdklok, wassen/drogen/vaatwasser in voordeeluren, etc. etc., met al die moeite kregen we iets meer dan de helft van het verbruik in de lage uren.
Een rekensommetje leerde dat we daarmee nog geen 40 euro op jaarbasis bespaarden en we waren er snel van genezen.

Het was ooit wel voordelig, maar geleidelijk aan zijn de tarieven ongemerkt behoorlijk opgekrikt en ben je vrijwel voor niets bezig en profiteert alleen de energieleverancier van jouw moeite!

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoog laag tarief was vroeger interessant omdat er toen nog veel energie vretende warmwaterboilers waren, die konden dan op het voordelige tarief werken. Met alle energie "zuinige" apparaten van nu is het niet meer lonend. Houd ook rekening met het hogere vastrecht tarief. hou de standen een paar weken bij en vergelijk het hoog laag verschil. Als die veel verschillen dan is het misschien verstandiger om over te gaan op continu stroom.
En drie minuten te laat omschakelen is een beetje muggenziften.

Ronald.

sjurtje

Beste Ronald g,

Ik snap best dat sommige mensen dit muggenziften vinden. Maar ik vraag dit niet alleen voor mezelf. Als het bij iedereen 3 minuten later was en iedereen ging om 21.00 uur wassen enz. zou dit dan niet veel opleveren voor de Nuon? Met een inkomen van nog geen 1000 euro per maand met een gezin moet je af en toe wel muggenziften. (Mijn man is invalide en ik moet voor hem zorgen, dus we hebben alleen een WAO uitkering.) Elke cent is er één!

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

Je kunt nog steeds best er op besparen. Door op de juiste tijd de energie slurpende apparaten te gebruiken. Te denken valt o.a. de wasmachine, de droger etc. dat zijn juist de apparaten die het meest verbruiken.

Bovendien kan je ook geld besparen door energie zuinige apparaten te kopen en niet alles onnodig aan laten te staan.

Besparingen kan je vinden bij NIBUD voor budget voorlichting.

sjurtje

We gebruiken zo veel mogelijk energiezuinige apparaten. De NIBUD site staat al een hele tijd onder mijn favorieten, maar het is in ieder geval voor heel veel mensen een hele goede tip, bedankt daarvoor. Wij hebben een vaatwasser, wasmachine en droger die we alleen 's avonds na 21.00 uur en in het weekend gebruiken. Er zijn heel veel mensen die dit nog steeds niet weten en altijd overdags wassen enz.
Voor mensen met een laag inkomen moet dit toch zuiniger zijn neem ik aan? Waarvoor is er anders het hoog/laag tarief, toch?

Ron 2

Voor mensen met een laag inkomen moet dit toch zuiniger zijn neem ik aan? Waarvoor is er anders het hoog/laag tarief, toch?
Je moet heel veel moeite doen om een paar tientjes te besparen, het voordeel is in de loop der jaren steeds kleiner gemaakt.
Pas als je 's in het lage tarief richting anderhalf keer zoveel gebruikt als in het hoge tarief wordt het interessant. Onze ervaring was dat dat vrijwel niet haalbaar was en we zijn er ook van af gestapt.

flappie

Mensen die vooral overdag weg zijn en dus aan het werk zijn en veel energie in het weekend gebruiken kunnen dus veel van profiteren. Wat hier boven staat is inderdaad centenwerk. Maar vooral voor gezinnen met weinig inkomen is elke 10 euro besparing meegenomen.

Ron 2

veel energie in het weekend gebruiken kunnen dus veel van profiteren.
Echt veel wordt het nooit.
Ook al werk je door de week, koelkast, vriezer. cv-pomp, centraal afzuigsysteem en vast nog wel wat andere zaken gaan toch elke dag door.
Een groot deel van de energieprijs bestaat uit belastingen en die kennen ook geen voordeeluren.
Wij hadden zelfs het waterbed op een tijdklok, hielden met vaatwasser, wasmachine en droger rekening met de tijden.
De eerste jaren bespaarden we inderdaad enige honderden guldens, maar op het laatst (na een aantal stiekeme verhogingen van de lage tarieven en vastrecht) was dit teruggelopen naar iets van 30 euro op jaarbasis.
Dat was het ons niet meer waard om je er naar aan te passen.

Maar zoals je zegt, in bepaalde situatie kan elke 10 euro tellen.

flappie

waar je ook energie mee kan besparen zo goed mogelijk met de energie om te gaan.

Dus zuinig er mee omgaan.

Gesloten