LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] next 125 versus systemat
next 125 versus systemat
beste keuken experts,
wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en zijn ons nu aan het orienteren voor een nieuwe keuken.
wij hebben ons oog laten vallen op twee merken namelijk next 125 en systemat,beiden greeploos kan iemand ons objectief de prijs kwaliteit verhouding tussen deze twee uitleggen.
bijvoorbaat dank,
micheel
wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en zijn ons nu aan het orienteren voor een nieuwe keuken.
wij hebben ons oog laten vallen op twee merken namelijk next 125 en systemat,beiden greeploos kan iemand ons objectief de prijs kwaliteit verhouding tussen deze twee uitleggen.
bijvoorbaat dank,
micheel
-
Re: next 125 versus systemat
Ik moet je heel oprecht vertellen dat next125 en nextline van Schüller maar ook Systemat van Häcker qua prijs-kwaliteit beduidend beter zijn dan menig groot keukenmerk. Systemat is echter onder verlerlei namen binnen DMG te koop. De collecties next125 en nextline (greeploos) worden niet binnen DMG (Mandemakers/Keukenmaxx/ Brugman/ Keukenkampioen/Grando/Wooning e.d. aangeboden maar binnen regionaal gerespecteerde keukenzaken. De Blum laden van next schijnen beter te zijn dan de Hettich laden van Systemat. Ik zou zeggen koop een dergelijke keuken bij een eerlijke detaillist die geen gegoochel met hoge brutoprijzen en ongelooflijke kortingen hanteert en in staat is julle wensen op een juiste wijze te vertalen in een goed ontwerp. Ik zou gewoon kiezen voor een betrouwbare keukenzaak in jullie woonomgeving, waar "mijnheer Jansen" als verkoper niet overmorgen vertrokken is. Waarom geen dealerlijst opvragen bij beide fabrikanten?
Zowel met Schuller Next125 als met Systemat edition maak je een goede keuze. De verschillen zijn niet groot, misschien zelfs te verwaarlozen. Qua prijs zal er ook weinig verschil zijn.
Kijk bij een serieus bedrijf
Bij welke keukenzaken ben je geweest?
Kijk bij een serieus bedrijf
Bij welke keukenzaken ben je geweest?
Systemat werkt alweer een met Grass laden. Hettich laden zijn inderdaad minder en hier heeft Systemat in het verleden ook problemen mee ondervonden.De Blum laden van next schijnen beter te zijn dan de Hettich laden van Systemat.
zijn tot nu toe bij 3 keukenzaken geweest,te weten pallen(duitsland),nuva keukens(heerlen),tinnemans keukenwereld(ittervoort)
en tot zover alvast bedankt voor de reacties groeten micheel[/quote]
en tot zover alvast bedankt voor de reacties groeten micheel[/quote]
-
Hoi
Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken, zijn ook aan het twijfelen tussen next 125 en systemat....Hebben jullie al offertes van de 3 zaken waar jullie geweest zijn en hoe ligt de verhouding pallen en tinnemans ???
Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken, zijn ook aan het twijfelen tussen next 125 en systemat....Hebben jullie al offertes van de 3 zaken waar jullie geweest zijn en hoe ligt de verhouding pallen en tinnemans ???
Bijna identiek product als Next125 maar dan zonder de plastic randjes op de kasten: Format Keukens.
Zeer groot assortiment wat kasten, kleuren en fronten betreft. Hoogwaardige afwerking tegen een scherpe prijs. Alle kasten zijn in hoogte, diepte, breedte aan te passen en indeling van laden/legplanken is geheel naar smaak van de klant.
Zeker de moeite waard!
MVG
Zeer groot assortiment wat kasten, kleuren en fronten betreft. Hoogwaardige afwerking tegen een scherpe prijs. Alle kasten zijn in hoogte, diepte, breedte aan te passen en indeling van laden/legplanken is geheel naar smaak van de klant.
Zeker de moeite waard!
MVG
-
'Mijnheer maxx' heeft heeeeeeeeeeeeeele nauwe verbindingen met de kleine duitse keukenfabriek Format. Kijk maar op meerdere onzin informaties waarmee hij deze fabriek ophemelt. Format is op geen enkele wijze vergelijkbaar met topfabrikanten als Häcker (Systemat) en Schüller (next125). Format is een klein, niet geindustrialiseerd keukenfabriekje dat al enkele keren failliet is gegaan. Daarnaast is zijn opmerking waardeloos want het ging niet om Format maar om een vergelijk tussen Systemat en Next125.
wij hebben nog geen concrete offertes dus kan hier nog niet veel over zeggen.
zijn ons eerst aan het orienteren de zaak wat het beste op ons over komt maakt een goede kans mits de prijs ook fatsoenlijk is.
ik kan het verschil tussen pallen en tinnemans niet echt aangeven daar wij nog niet echt in de aankoop fase zitten en er een paar miniscule verschillen in de tekeningen zaten maar ik verwacht hier geen enorme verschillen.
hoop dat je hier wat aan hebt als we verder zijn laat ik zeker meer weten.
met vriendelijke groet micheel
p.s. is tinnemans bekend bij julie? zo ja ervaringen a.u.b.
zijn ons eerst aan het orienteren de zaak wat het beste op ons over komt maakt een goede kans mits de prijs ook fatsoenlijk is.
ik kan het verschil tussen pallen en tinnemans niet echt aangeven daar wij nog niet echt in de aankoop fase zitten en er een paar miniscule verschillen in de tekeningen zaten maar ik verwacht hier geen enorme verschillen.
hoop dat je hier wat aan hebt als we verder zijn laat ik zeker meer weten.
met vriendelijke groet micheel
p.s. is tinnemans bekend bij julie? zo ja ervaringen a.u.b.
Beste Keukenkenner,
Jazeker, wij hebben veel vertrouwen in het mooie product wat Format voorbrengt. Mijn winkel staat er vol mee. Weet trouwens niet waar de informatie vandaan komt dat Format failliet zou zijn geweest, dat is dan bijzonder pijnloos gegaan want wij hebben er niets van gemerkt, raar toch raar als Format-dealer?!
Ok, Hacker en Schuller zijn groter, maar sinds wanneer is de grootte van de leverancier bepalend voor de kwaliteit van de geleverde keuken? Format heeft juist een heel flexibele instelling wat fabricage betreft, iets wat de grote (wat fabriek betreft) vaak uit het oog verliezen.
Wij hebben met het begin van onze winkel gekeken naar diverse merken waarbij Next en Format ons het meeste aanspraken vanwege het Blum hang en sluitwerk en de afwerking. Next is bij ons niet doorgegaan omdat wij het fluisterprofiel een achterhaald concept vonden met het oog op de Blumotion op de laden en demping op de deuren.
Format maakt een mooie groei door wat dealernetwerk betreft en zal zeker wat bekendheid betreft groeien nu het vaker onder eigen naam in de winkels komt te staan.
Laat de mensen lekker zelf beslissen beste Keukenkenner. Opties aandragen buiten het merk waarvan jouw baas je boterham betaald is geen onzin, maar is juist de bedoeling van een forum. De meeste mensen op dit forum kennen nog geen 10% van de leverbare merken. Ik ga ervan uit dat jij Systemat verkoopt? Ach, niet iedereen wil in die polonaise meelopen.
MVG
Jazeker, wij hebben veel vertrouwen in het mooie product wat Format voorbrengt. Mijn winkel staat er vol mee. Weet trouwens niet waar de informatie vandaan komt dat Format failliet zou zijn geweest, dat is dan bijzonder pijnloos gegaan want wij hebben er niets van gemerkt, raar toch raar als Format-dealer?!
Ok, Hacker en Schuller zijn groter, maar sinds wanneer is de grootte van de leverancier bepalend voor de kwaliteit van de geleverde keuken? Format heeft juist een heel flexibele instelling wat fabricage betreft, iets wat de grote (wat fabriek betreft) vaak uit het oog verliezen.
Wij hebben met het begin van onze winkel gekeken naar diverse merken waarbij Next en Format ons het meeste aanspraken vanwege het Blum hang en sluitwerk en de afwerking. Next is bij ons niet doorgegaan omdat wij het fluisterprofiel een achterhaald concept vonden met het oog op de Blumotion op de laden en demping op de deuren.
Format maakt een mooie groei door wat dealernetwerk betreft en zal zeker wat bekendheid betreft groeien nu het vaker onder eigen naam in de winkels komt te staan.
Laat de mensen lekker zelf beslissen beste Keukenkenner. Opties aandragen buiten het merk waarvan jouw baas je boterham betaald is geen onzin, maar is juist de bedoeling van een forum. De meeste mensen op dit forum kennen nog geen 10% van de leverbare merken. Ik ga ervan uit dat jij Systemat verkoopt? Ach, niet iedereen wil in die polonaise meelopen.
MVG
De collecties next125 en nextline (greeploos) worden niet binnen DMG (Mandemakers/Keukenmaxx/ Brugman/ Keukenkampioen/Grando/Wooning e.d. aangeboden maar binnen regionaal gerespecteerde keukenzaken.
Bruynzeel biedt Next125 aan onder de naam Optima. Geen DMG maar ook niet echt regionaal gerescpecteerd, zou ik zeggen.
MVG
-
Hoi hoi,
We zijn erg tevreden over het gesprek dat we bij Tinnemans hebben gehad....en we hebben in onze omgeving al veel positieve berichten over Tinnemans gehoord... We hebben ook al een gesprek bij Nuva gehad...Heb bij schuller een dealerlijst opgevraagd van Nederland en Duitsland en daar stond Pallen ook als dealer...dus daar willen we ook zeker eens een bezoekje gaan brengen....
We zijn erg tevreden over het gesprek dat we bij Tinnemans hebben gehad....en we hebben in onze omgeving al veel positieve berichten over Tinnemans gehoord... We hebben ook al een gesprek bij Nuva gehad...Heb bij schuller een dealerlijst opgevraagd van Nederland en Duitsland en daar stond Pallen ook als dealer...dus daar willen we ook zeker eens een bezoekje gaan brengen....
succes bij pallen en laat ons je bevindingen weten
groeten micheel
groeten micheel
Max
waar komen dan de greeploze keukens bij de keukenkampioen vandaan
waar komen dan de greeploze keukens bij de keukenkampioen vandaan
De collecties next125 en nextline (greeploos) worden niet binnen DMG (Mandemakers/Keukenmaxx/ Brugman/ Keukenkampioen/Grando/Wooning e.d. aangeboden maar binnen regionaal gerespecteerde keukenzaken
zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met zowel tinnemans als pallen?
zowel goede als slechte ervaringen ik hoor ze graag.
groetjes micheel
zowel goede als slechte ervaringen ik hoor ze graag.
groetjes micheel