LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onze smart ging kapot, het drama
onze smart ging kapot, het drama
wij kochten 6 jaar geleden 2 nieuwe Smart auto's. nu gaat er in 2 weken tijd bij beide auto's de linker voorveer kapot. [1 auto heeft 103 000 km gelopen de andere 39 000 km]. dit moet dus een productie fout zijn. het smart call center is 1 grote frustratie. wij lieten de wagens bij kwikfit repareren daar er in venlo waar ik woon geen smartcenter is [auto's zijn wel bij smart in onderhoud echter met een kapotte voorveer is het niet slim ver te rijden]
call center: gaat u maar naar een smartcenter. ik: heeft geen zin het probleem is al verholpen cc: daar gaat het niet om wij krijgen instructies van smart en daar moeten we ons aan houden. ik: ja maar het heeft toch geen zin met een gerepareerde auto naar een center te gaan. cc: ja maar u moet dat toch doen. wij krijgen alleen onze instructies...blablablabla... enz.
wie weet hoe wij met dit probleem kunnen omgaan?
is toch van de gekke
smart zich fijn achter een ccenter verschuilt? graag reacties.
call center: gaat u maar naar een smartcenter. ik: heeft geen zin het probleem is al verholpen cc: daar gaat het niet om wij krijgen instructies van smart en daar moeten we ons aan houden. ik: ja maar het heeft toch geen zin met een gerepareerde auto naar een center te gaan. cc: ja maar u moet dat toch doen. wij krijgen alleen onze instructies...blablablabla... enz.
wie weet hoe wij met dit probleem kunnen omgaan?
is toch van de gekke
smart zich fijn achter een ccenter verschuilt? graag reacties.
Re: onze smart ging kapot, het drama
het breken van de veren is idd een productiefout. in veel gevallen is het repareren van een dergelijk defect een garantie geval. daarom verzoeken ze je om naar een smart center te gaan. hier zal dus worden gekeken of de veren in orde zijn en kan er geld worden verkregen van de fabrikant smart dus. of dit geld naar de klant gaat of naar de bank rekening van het smart center is de vraag.
de reden dat de veren breken is omdat de veer van staal is. en de bovenste veerschotel van aluminium. als dit blood tegen elkaar wordt gelegd treed er oxidatie (roest) op en hierdoor knapt de veer kapot. meestal eerst links omdat hier de meeste klappen van drempels e.d op komen.
wat je er mee doet is aan je zelf, maar ik zou eerst telefonisch contact opnemen met een center en vragen wat de bedoeling is.
mvg
de reden dat de veren breken is omdat de veer van staal is. en de bovenste veerschotel van aluminium. als dit blood tegen elkaar wordt gelegd treed er oxidatie (roest) op en hierdoor knapt de veer kapot. meestal eerst links omdat hier de meeste klappen van drempels e.d op komen.
wat je er mee doet is aan je zelf, maar ik zou eerst telefonisch contact opnemen met een center en vragen wat de bedoeling is.
mvg
Re: onze smart ging kapot, het drama
In dit geval volgt U ook het verkeerde pad.
U geeft aan de zaken al bij Kwik-Fit te hebben laten vervangen. Daarmee bent U dan inmiddels eigenlijk geen partij meer voor Smart.
Als ze U desondanks nog zouden willen helpen met bijvoorbeeld een financiële tegemoetkoming is dat zeer zeer netjes, U daarintegen gaat vervolgens zeuren over het feit dat U naar ze toe moet.
Gezien de actie's die U zelf heeft ondernomen heeft U in mijn ogen alle recht op coulance verspeeld. U had eerst de leverancier van de auto de kans moeten geven om naar dit geval te kijken.
U geeft aan de zaken al bij Kwik-Fit te hebben laten vervangen. Daarmee bent U dan inmiddels eigenlijk geen partij meer voor Smart.
Als ze U desondanks nog zouden willen helpen met bijvoorbeeld een financiële tegemoetkoming is dat zeer zeer netjes, U daarintegen gaat vervolgens zeuren over het feit dat U naar ze toe moet.
Gezien de actie's die U zelf heeft ondernomen heeft U in mijn ogen alle recht op coulance verspeeld. U had eerst de leverancier van de auto de kans moeten geven om naar dit geval te kijken.
Re: onze smart ging kapot, het drama
heel fijn. dus u verwacht dat ik een van onze medewerkers met een auto zonder voorvork 150 km laat rijden?
ik geloof dat u een beetje de realiteit kwijt bent.
mijn personeel gaat me voor alles. als een auto doorzakt en die persoon moet 's avonds weer naar huis met die auto, waar hij ook een bijdrage voor betaald en een bijtelling heeft, laat ik die auto direkt repareren. U kiest waarschijnlijk voor de voor u voordeligste weg. ik prijs me gelukkig dat mijn bedrijf niet zo egoistisch is.
ik geloof dat u een beetje de realiteit kwijt bent.
mijn personeel gaat me voor alles. als een auto doorzakt en die persoon moet 's avonds weer naar huis met die auto, waar hij ook een bijdrage voor betaald en een bijtelling heeft, laat ik die auto direkt repareren. U kiest waarschijnlijk voor de voor u voordeligste weg. ik prijs me gelukkig dat mijn bedrijf niet zo egoistisch is.
Re: onze smart ging kapot, het drama
beste Amt,
zie mijn reactie op het schrijven van C200K
als geschreven is contact opnemen met smart zinloos omdat daar een niwit zit die antwoorden van het beeldscherm opleest en op de vraag hoe ik iemand met een auto met kapotte voorvork 150 km moet laten rijden antwoord: "dat weet ik ook niet, maar dat zijn de instrukties van Smart" 80 jaar geleden was Brazilie een wereldmacht, 2000 jaar gelden Italie. Beide zijn ten onder gegaan aan laksheid die U beide propageert...! Regels zij regels. de realiteit is daarbij niet belangrijk.
zie mijn reactie op het schrijven van C200K
als geschreven is contact opnemen met smart zinloos omdat daar een niwit zit die antwoorden van het beeldscherm opleest en op de vraag hoe ik iemand met een auto met kapotte voorvork 150 km moet laten rijden antwoord: "dat weet ik ook niet, maar dat zijn de instrukties van Smart" 80 jaar geleden was Brazilie een wereldmacht, 2000 jaar gelden Italie. Beide zijn ten onder gegaan aan laksheid die U beide propageert...! Regels zij regels. de realiteit is daarbij niet belangrijk.
Re: onze smart ging kapot, het drama
ik propageer geen laksheid, Ik heb u alleen aangegeven hoe een smart center handeld. en wat de oorzaak van het probleem is.
ik vindt hier hierbij jammer dat u mij gelijk in het rijtje van c200K plaatst. ik probeer u te informeren zover als ik kan, maar als u er gelijk zo fel op reageert, dan vraag ik me af of een forum wel geschikt is voor u om te vertoefen.
u stelt een probleem aan de kaak op een forum, dus u kunt hier antwoorden op verwachten. als u opzoek bent om zieltjes te winnen dan kunt u zich beter op een forum voor lotgenoten verschansen.
ik vindt hier hierbij jammer dat u mij gelijk in het rijtje van c200K plaatst. ik probeer u te informeren zover als ik kan, maar als u er gelijk zo fel op reageert, dan vraag ik me af of een forum wel geschikt is voor u om te vertoefen.
u stelt een probleem aan de kaak op een forum, dus u kunt hier antwoorden op verwachten. als u opzoek bent om zieltjes te winnen dan kunt u zich beter op een forum voor lotgenoten verschansen.
Re: onze smart ging kapot, het drama
@ dicxnl,
wat bent U een vreemd persoon.
Eerst maar eens een leugen onderuit halen, let wel; uw leugen.
U geeft aan de wagen bij Kwik-Fit te hebben laten repareren in Venlo. U geeft immers aan dat U geen 150 kilometer wil rijden. Ik weet niet wat voor afstands-gevoel U heeft, maar Smart in Eindhoven is maar ongeveer 60 kilometer bij de Kwik-Fit in Venlo vandaan. Dus dit is een pertinente leugen waarop U wel erg gemakkelijk te betrappen bent.
Voorts komt U over als een walgelijk ventje/vrouwtje dat wel zeer agressief uit de hoek komt, men zou U er weer in terug willen hoeken.
Het is werkelijk niet te geloven dat U reactie's krijgt van 2 personen en op beide agressief reageert.
Ik geef/gaf alleen aan hoe U had moeten handelen. Bij het optreden van dit probleem had U onmiddelijk contact moeten opnemen met Smart, niet pas nadat U de zaken al hebt laten vervangen.
Maar dit wilt U toch niet horen, het is zeer duidelijk; U wilt geen meningen of waarheden, U wilt alleen horen: "Ik ben het volledig met U eens."
Nogmaals; mijn eerste reactie was verre van agressief, iets wat van uw reactie niet gezegd kan worden.
Ik zou zeggen: Kook lekker gaar en geniet van de leuke (hoge) rekeningen die U van Kwik-Fit heeft gehad!
wat bent U een vreemd persoon.
Eerst maar eens een leugen onderuit halen, let wel; uw leugen.
U geeft aan de wagen bij Kwik-Fit te hebben laten repareren in Venlo. U geeft immers aan dat U geen 150 kilometer wil rijden. Ik weet niet wat voor afstands-gevoel U heeft, maar Smart in Eindhoven is maar ongeveer 60 kilometer bij de Kwik-Fit in Venlo vandaan. Dus dit is een pertinente leugen waarop U wel erg gemakkelijk te betrappen bent.
Voorts komt U over als een walgelijk ventje/vrouwtje dat wel zeer agressief uit de hoek komt, men zou U er weer in terug willen hoeken.
Het is werkelijk niet te geloven dat U reactie's krijgt van 2 personen en op beide agressief reageert.
Ik geef/gaf alleen aan hoe U had moeten handelen. Bij het optreden van dit probleem had U onmiddelijk contact moeten opnemen met Smart, niet pas nadat U de zaken al hebt laten vervangen.
Maar dit wilt U toch niet horen, het is zeer duidelijk; U wilt geen meningen of waarheden, U wilt alleen horen: "Ik ben het volledig met U eens."
Nogmaals; mijn eerste reactie was verre van agressief, iets wat van uw reactie niet gezegd kan worden.
Ik zou zeggen: Kook lekker gaar en geniet van de leuke (hoge) rekeningen die U van Kwik-Fit heeft gehad!
Re: onze smart ging kapot, het drama
Beste Smart medewerker,
vertel Uw pers medewerker svp dat hij naar de kapper gaat. dan ziet hij er straks wat leuker uit op TV.
we hebben eea bij de WDR [Duitse omroep] neergelegd die inmiddels contact met Smart Duitsland hebben gehad en zij, Smart Duitsland, blijken wel een goede service te bieden.
leuk toch zoon verhaal voor op TV,
Uw opmerking "Ik zou zeggen: Kook lekker gaar en geniet van de leuke ..." verraad u auto afkomst.
wellicht ten overvloede reageert Kwik Fit op het doorsturen van uw antwoord dat hun tarieven beduidend lager liggen als het door Smart gehanteerde.
och laten we ophouden, ga eens met u call center praten VOOR Duitsland u hier toe sommeert.
voorkomen is beter als genezen. of is het dan genezen?
vertel Uw pers medewerker svp dat hij naar de kapper gaat. dan ziet hij er straks wat leuker uit op TV.
we hebben eea bij de WDR [Duitse omroep] neergelegd die inmiddels contact met Smart Duitsland hebben gehad en zij, Smart Duitsland, blijken wel een goede service te bieden.
leuk toch zoon verhaal voor op TV,
Uw opmerking "Ik zou zeggen: Kook lekker gaar en geniet van de leuke ..." verraad u auto afkomst.
wellicht ten overvloede reageert Kwik Fit op het doorsturen van uw antwoord dat hun tarieven beduidend lager liggen als het door Smart gehanteerde.
och laten we ophouden, ga eens met u call center praten VOOR Duitsland u hier toe sommeert.
voorkomen is beter als genezen. of is het dan genezen?
Re: onze smart ging kapot, het drama
wil toch nog ff reageren op u bewering:
"Eerst maar eens een leugen onderuit halen, let wel; uw leugen.
U geeft aan de wagen bij Kwik-Fit te hebben laten repareren in Venlo. U geeft immers aan dat U geen 150 kilometer wil rijden. Ik weet niet wat voor afstands-gevoel U heeft, maar Smart in Eindhoven is maar ongeveer 60 kilometer bij de Kwik-Fit in Venlo vandaan. Dus dit is een pertinente leugen waarop U wel erg gemakkelijk te betrappen bent. "
hoe stom kun je zijn...?
Smart vewees ons naar Utrecht!!! = 150 km [waar de autos gekocht zijn] , dus Eindhoven ofzo 'kwam niet im frage' ze kunnen trouwens ook niet zien dat de autos bij Smart Centers in Eindhoven, Geleen en Viersen (D) in onderhoud zijn.
en dan nog pas ik ervoor een medewerker in een kapotte wagen 58 km te laten rijden. maar niets menselijks is uw vreemd.
maar ja beste Mercedes droom lekker door. U komt er wel...
...of niet.
"Eerst maar eens een leugen onderuit halen, let wel; uw leugen.
U geeft aan de wagen bij Kwik-Fit te hebben laten repareren in Venlo. U geeft immers aan dat U geen 150 kilometer wil rijden. Ik weet niet wat voor afstands-gevoel U heeft, maar Smart in Eindhoven is maar ongeveer 60 kilometer bij de Kwik-Fit in Venlo vandaan. Dus dit is een pertinente leugen waarop U wel erg gemakkelijk te betrappen bent. "
hoe stom kun je zijn...?
Smart vewees ons naar Utrecht!!! = 150 km [waar de autos gekocht zijn] , dus Eindhoven ofzo 'kwam niet im frage' ze kunnen trouwens ook niet zien dat de autos bij Smart Centers in Eindhoven, Geleen en Viersen (D) in onderhoud zijn.
en dan nog pas ik ervoor een medewerker in een kapotte wagen 58 km te laten rijden. maar niets menselijks is uw vreemd.
maar ja beste Mercedes droom lekker door. U komt er wel...
...of niet.
Re: onze smart ging kapot, het drama
Dan nog,
vanuit mijn kantoor kijk ik inderdaad prachtig weg over Utrecht, U zou eens moeten weten hoe mooi wij hier in de oksel van A12/A2 zitten.
Waar 't om gaat (en dat wilt U maar niet accepteren) is dat U verkeerd gehandeld hebt toen de wagens kapot gingen.
In elke afgeleverde Smart bevindt zich, als 't goed is, een service-sticker. Op deze sticker bevindt zich 't nood-nummer welk U dag en nacht kunt bellen voor mechanische-bijstand. Als U dat nummer had gebeld was alles anders gelopen. Er zou namelijk een medewerker van de Daimler-Chrysler-groep of een ANWB-medewerker naar U toe zijn gekomen!!!!!
U had dan dus niet meer hoeven te rijden. Als deze had geconstateerd dat uw wagen(s) niet meer rijdbaar waren, dan zou de wagen zijn opgehaald en had U een vervangende wagen gekregen.
Uw wagen was dan naar de dichstbijzijnde service-dealer gebracht. Dit had dus ook gewoon de MB-dealer kunnen zijn.
Hier had men het probleem dan kunnen contateren, vervlogens kan men bij ons in Utrecht de coulance-aanvraag indienen. Deze honoreren wij dan ook vaak omdat het helaas een vaker voorkomend euvel is.
Overigens geeft U toch heel duidelijk aan de CC pas te hebben gebeld nadat de reparatie is uitgevoerd!!! Het CC verzocht U dus helemaal niet om 150 kilometer te rijden met een kapotte wagen. Zij verzochtten U alleen om naar uw Utrecht te rijden om te kijken of er nog een oplossing (achteraf) zou kunnen zijn.
Nogmaals: Als U gelijk het noodnummer had gebeld was U NOOIT verzocht om naar uw eigen dealer te rijden
Dat zijn onze spelregels. Deze regels zijn volledig legitiem en houden ook voor een rechter stand. U moet ons (als U aanspraak wil maken op een vergoeding) namelijk wettelijk gezien eerst de kans geven om het euvel zelf te verhelpen, pas als wij daarin niet slagen (zouden het wettelijk 3 keer mogen proberen), pas dan mag U het bij een ander in opdracht geven en ons de rekening sturen.
Als Smart Deutschland besluit iets anders toe doen, dan horen wij dat zeer graag van ons hoofdkantoor. Natuurlijk kan U ons daarover ook schriftelijk inlichten.
Tot slot nog even dit: Ik vind (nog steeds) dat mijn eerste reactie's toch niet aanvallend waren, dat is echter van uw reactie's niet te zeggen. Ik deed niets anders dan aangeven dat U helaas een verkeerde weg heeft bewandeld.
Maar voor mij is het hiermee klaar, veel succes!!!!
vanuit mijn kantoor kijk ik inderdaad prachtig weg over Utrecht, U zou eens moeten weten hoe mooi wij hier in de oksel van A12/A2 zitten.
Waar 't om gaat (en dat wilt U maar niet accepteren) is dat U verkeerd gehandeld hebt toen de wagens kapot gingen.
In elke afgeleverde Smart bevindt zich, als 't goed is, een service-sticker. Op deze sticker bevindt zich 't nood-nummer welk U dag en nacht kunt bellen voor mechanische-bijstand. Als U dat nummer had gebeld was alles anders gelopen. Er zou namelijk een medewerker van de Daimler-Chrysler-groep of een ANWB-medewerker naar U toe zijn gekomen!!!!!
U had dan dus niet meer hoeven te rijden. Als deze had geconstateerd dat uw wagen(s) niet meer rijdbaar waren, dan zou de wagen zijn opgehaald en had U een vervangende wagen gekregen.
Uw wagen was dan naar de dichstbijzijnde service-dealer gebracht. Dit had dus ook gewoon de MB-dealer kunnen zijn.
Hier had men het probleem dan kunnen contateren, vervlogens kan men bij ons in Utrecht de coulance-aanvraag indienen. Deze honoreren wij dan ook vaak omdat het helaas een vaker voorkomend euvel is.
Overigens geeft U toch heel duidelijk aan de CC pas te hebben gebeld nadat de reparatie is uitgevoerd!!! Het CC verzocht U dus helemaal niet om 150 kilometer te rijden met een kapotte wagen. Zij verzochtten U alleen om naar uw Utrecht te rijden om te kijken of er nog een oplossing (achteraf) zou kunnen zijn.
Nogmaals: Als U gelijk het noodnummer had gebeld was U NOOIT verzocht om naar uw eigen dealer te rijden
Dat zijn onze spelregels. Deze regels zijn volledig legitiem en houden ook voor een rechter stand. U moet ons (als U aanspraak wil maken op een vergoeding) namelijk wettelijk gezien eerst de kans geven om het euvel zelf te verhelpen, pas als wij daarin niet slagen (zouden het wettelijk 3 keer mogen proberen), pas dan mag U het bij een ander in opdracht geven en ons de rekening sturen.
Als Smart Deutschland besluit iets anders toe doen, dan horen wij dat zeer graag van ons hoofdkantoor. Natuurlijk kan U ons daarover ook schriftelijk inlichten.
Tot slot nog even dit: Ik vind (nog steeds) dat mijn eerste reactie's toch niet aanvallend waren, dat is echter van uw reactie's niet te zeggen. Ik deed niets anders dan aangeven dat U helaas een verkeerde weg heeft bewandeld.
Maar voor mij is het hiermee klaar, veel succes!!!!
Re: onze smart ging kapot, het drama
beste c200k,
fijn zoon mooi uitzicht.
moet zeggen dat we HEEL tevreden zijn over de smart als auto.
zouden er begin 2007 ook een aantal nwe gekocht hebben indien er iets meer coulance zou zijn. bij u waarschijnlijk bekend gaan de motoren na 100 000+ km kapot. [zie forums in NL en D] zo ook een van onze smarts. ook hier weer dezelfde call centere problems. smart Viersen (D) hielp ons gelukkig weer op de weg.
uw politiek is steeds hetzelfde. ga naar smart center [dat deden we dus] dan krijg je een brief we moeten dit bij smart aankaarten en dan een afwijzing [zie vorige items on kassa tv] dus mijn frustratie is dat ik tegen nitwits van een call center moet praten "ja, dat zijn instructies van Smart" enzo. een reden voor mij geen smarts meer te kopen. mijn mensen vinden dat HEEL erg omdat ze weinig bijtelling hebben en een fijne auto rijden [rijd er zelf ook een voor in de stad]
kan me trouwens nog herinneren dat er 6 weken na aankoop bij een de remlichten uitvielen en het call center ons naar utrecht dirigeerde. "de auto rijd nog dus komen wij hem niet maken"
letterlijke aanhaling van een mail van smart van vandaag:
"Onze argumentatie zoals is vermeld in onze correspondentie en tijdens ons gesprek zal niet gewijzigd worden.
Nogmaals willen wij u verzekeren dat deze bevestiging nauwkeurig aansluit bij de naverkoop politiek van de constructeur DaimlerChrylser."
we hebben inmiddels een filiaal in Duitsland en willen de auto's evt daar kopen. ook omdat daar meer begrip is. maar mijn medewerkers willen niet met een Duits kenteken rondrijden.
kunt u niet aankaarten dat we EEN europees kenteken krijgen?
fijn zoon mooi uitzicht.
moet zeggen dat we HEEL tevreden zijn over de smart als auto.
zouden er begin 2007 ook een aantal nwe gekocht hebben indien er iets meer coulance zou zijn. bij u waarschijnlijk bekend gaan de motoren na 100 000+ km kapot. [zie forums in NL en D] zo ook een van onze smarts. ook hier weer dezelfde call centere problems. smart Viersen (D) hielp ons gelukkig weer op de weg.
uw politiek is steeds hetzelfde. ga naar smart center [dat deden we dus] dan krijg je een brief we moeten dit bij smart aankaarten en dan een afwijzing [zie vorige items on kassa tv] dus mijn frustratie is dat ik tegen nitwits van een call center moet praten "ja, dat zijn instructies van Smart" enzo. een reden voor mij geen smarts meer te kopen. mijn mensen vinden dat HEEL erg omdat ze weinig bijtelling hebben en een fijne auto rijden [rijd er zelf ook een voor in de stad]
kan me trouwens nog herinneren dat er 6 weken na aankoop bij een de remlichten uitvielen en het call center ons naar utrecht dirigeerde. "de auto rijd nog dus komen wij hem niet maken"
letterlijke aanhaling van een mail van smart van vandaag:
"Onze argumentatie zoals is vermeld in onze correspondentie en tijdens ons gesprek zal niet gewijzigd worden.
Nogmaals willen wij u verzekeren dat deze bevestiging nauwkeurig aansluit bij de naverkoop politiek van de constructeur DaimlerChrylser."
we hebben inmiddels een filiaal in Duitsland en willen de auto's evt daar kopen. ook omdat daar meer begrip is. maar mijn medewerkers willen niet met een Duits kenteken rondrijden.
kunt u niet aankaarten dat we EEN europees kenteken krijgen?
Re: onze smart ging kapot, het drama
beste dicxnl
ik denk dat C200K zijn mening duidelijk heeft gemaakt, ik sluit me hier als voormalig smart medewerker geheel bij aan, daarbij heeft het naar MIJN mening geen zin om nou allemaal andere verhalen erbij te halen, aangezien er dan wordt afgedwaald van het onderwerp. het onderwerp was hoe u met het probleem om moest gaan met betrekking op de gebroken veer van uw smart.
niemand verplicht u om in nederland te blijven, sterker nog als u bij menig smart center net zo reageert als u op dit forum reageert, zijn ze u liever kwijt dan rijk.
nogmaals wat C200K verteld klopt. geloof het of niet.
ik denk dat C200K zijn mening duidelijk heeft gemaakt, ik sluit me hier als voormalig smart medewerker geheel bij aan, daarbij heeft het naar MIJN mening geen zin om nou allemaal andere verhalen erbij te halen, aangezien er dan wordt afgedwaald van het onderwerp. het onderwerp was hoe u met het probleem om moest gaan met betrekking op de gebroken veer van uw smart.
niemand verplicht u om in nederland te blijven, sterker nog als u bij menig smart center net zo reageert als u op dit forum reageert, zijn ze u liever kwijt dan rijk.
nogmaals wat C200K verteld klopt. geloof het of niet.
Re: onze smart ging kapot, het drama
Beste voormalige Smart medewerker Amt,
misschien hebben ze, volgens hun eigen gemaakte regeltjes, wel gelijk.
echter als ik zo met mijn klanten om zou gaan kon ik mijn bedrijven [oudste bestaat 27 jaar] sluiten...
even resumerende:
voorveer bij 2 smarts in 2 weken kapot.
call center zegt : ga na smart
kwik fit zegt: auto kan niet meer rijden
call center zegt: dat zijn de instructies van Smart
einde oefening. zie mijn opmerking over Brazilië en Italië.
gelukkig bestaat er ook nog een Smart Duisland. fijn toch dat je daar als Nederlander heen moet...
succes in uw nwe baan
misschien hebben ze, volgens hun eigen gemaakte regeltjes, wel gelijk.
echter als ik zo met mijn klanten om zou gaan kon ik mijn bedrijven [oudste bestaat 27 jaar] sluiten...
even resumerende:
voorveer bij 2 smarts in 2 weken kapot.
call center zegt : ga na smart
kwik fit zegt: auto kan niet meer rijden
call center zegt: dat zijn de instructies van Smart
einde oefening. zie mijn opmerking over Brazilië en Italië.
gelukkig bestaat er ook nog een Smart Duisland. fijn toch dat je daar als Nederlander heen moet...
succes in uw nwe baan
Re: onze smart ging kapot, het drama
Hoe dom ook....toch nog een reactie van mij ookal weet ik dat ik 't niet meer moet doen, wij komen er toch NOOIT uit.
Als U nu eens uw openingstopic zou lezen, dit was de info die U ons verstrekte.
In dit stukje geeft U duidelijk aan Smart pas gebeld te hebben NADAT de wagen al gerepareerd was.
Dat is/was uw eigen info, aan de hand van die info bepalen wij onze mening en passen wij de regels voor een antwoord toe.
Nu echter, pas na, geeft U weer een heel andere voorstelling van zaken. Nu zegt U ineens gelijk met Smart gebeld te hebben. Hoe moeten wij nu in uw ogen goed kunnen reageren als U niet eens de juiste info verstrekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan nog even kort over de aanschaf van een Smart in Dld, een Nederlander mag zonder ontheffing niet in een auto rijden met een kenteken uit het buitenland. Die ontheffing kan U aanvragen bij de belastingdienst. Wel is het zo dat deze ontheffing alleen voor een bepaalde (kortste) route van de grens naar 1 adres in Nederland. Er mag dus niet met de wagen naar andere locatie's worden gereden.
Het kopen van een Smart in Dld ex. btw. is ook geen optie voor U. Een wagen voor belasting is in Dld duurder dan in Nld. Dit wil dus zeggen dat U door de BPM uiteindelijk een veel duurdere auto koopt. U zal als ondernemer op deze wagen immers geen BPM-vrijstelling krijgen.
Als U nu eens uw openingstopic zou lezen, dit was de info die U ons verstrekte.
In dit stukje geeft U duidelijk aan Smart pas gebeld te hebben NADAT de wagen al gerepareerd was.
Dat is/was uw eigen info, aan de hand van die info bepalen wij onze mening en passen wij de regels voor een antwoord toe.
Nu echter, pas na, geeft U weer een heel andere voorstelling van zaken. Nu zegt U ineens gelijk met Smart gebeld te hebben. Hoe moeten wij nu in uw ogen goed kunnen reageren als U niet eens de juiste info verstrekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan nog even kort over de aanschaf van een Smart in Dld, een Nederlander mag zonder ontheffing niet in een auto rijden met een kenteken uit het buitenland. Die ontheffing kan U aanvragen bij de belastingdienst. Wel is het zo dat deze ontheffing alleen voor een bepaalde (kortste) route van de grens naar 1 adres in Nederland. Er mag dus niet met de wagen naar andere locatie's worden gereden.
Het kopen van een Smart in Dld ex. btw. is ook geen optie voor U. Een wagen voor belasting is in Dld duurder dan in Nld. Dit wil dus zeggen dat U door de BPM uiteindelijk een veel duurdere auto koopt. U zal als ondernemer op deze wagen immers geen BPM-vrijstelling krijgen.
Re: onze smart ging kapot, het drama
ik weet dat verhalen 3 waarheden hebben.
de uwe
de mijne
en..
de echte.
dank voor de adviezen. weet als grensgebied bewoner dat er maar enkele kleine mazen in de wet zijn. [het salaris van de Nederlandse medewerker vanuit d'land laten betalen en hem inschrijven op een Duits adres] leuk als je een Porsche rijdt. voor een Smart loont dat niet. en je rijdt dan nog met een Duits kenteken. en zoiets moet je willen. importeren met de 'kop eraf' is wel leuk maar ook niet voor een auto van 14 000 euro.
kijk eens of u intern wat kunt doen. kijken wij of we volgend jaar weer wat van die leuke kleine wagentjes kopen.
fijne dag,
hier schijnt de zon.
de uwe
de mijne
en..
de echte.
dank voor de adviezen. weet als grensgebied bewoner dat er maar enkele kleine mazen in de wet zijn. [het salaris van de Nederlandse medewerker vanuit d'land laten betalen en hem inschrijven op een Duits adres] leuk als je een Porsche rijdt. voor een Smart loont dat niet. en je rijdt dan nog met een Duits kenteken. en zoiets moet je willen. importeren met de 'kop eraf' is wel leuk maar ook niet voor een auto van 14 000 euro.
kijk eens of u intern wat kunt doen. kijken wij of we volgend jaar weer wat van die leuke kleine wagentjes kopen.
fijne dag,
hier schijnt de zon.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 03 sep 2005 15:42
Re: onze smart ging kapot, het drama
bekend probleem. Wij hadden 2 van deze smarts binnen het bedrijf, maar zijn snel weggegaan. Kapot gelopen motoren en afbrekende veren.
Naar mijn mening zijn de Smart's puur geschikt als stads auto en moet je er niet een heleboel kilometers mee maken.
Na het kapotlopen van de motor en het afbreken van een veer zijn de problemen erg goed opgelost. Aangezien je tegenwoordig ook gewoon voor onderhoud bij een plaatselijke mercedes dealer terecht kunt, kun je eigenlijk in elke stad terecht. na telefonisch contact met Smart, werder de auto's netjes opgehaald met een sleepauto en naar de Dealer gebracht hier in Groningen. 2 dagen later telefoon dat de auto klaar was en er een nieuw motorblok inzat.
Nou hoefden gelukkig de Smarts bij ons bedrijf maar 3 jaar mee of 36.000 km, dus dat scheelde wel.
Het rijden van een Smart had een boel gezeur ivm Smartcenters maar dat is niet meer aan de orde aangezien je gewoon bij een dealer terecht kan. En eigenlijk moet je een Smart gewoon wegdoen na 50.000km voordat echte problemen zich gaan voordoen
Naar mijn mening zijn de Smart's puur geschikt als stads auto en moet je er niet een heleboel kilometers mee maken.
Na het kapotlopen van de motor en het afbreken van een veer zijn de problemen erg goed opgelost. Aangezien je tegenwoordig ook gewoon voor onderhoud bij een plaatselijke mercedes dealer terecht kunt, kun je eigenlijk in elke stad terecht. na telefonisch contact met Smart, werder de auto's netjes opgehaald met een sleepauto en naar de Dealer gebracht hier in Groningen. 2 dagen later telefoon dat de auto klaar was en er een nieuw motorblok inzat.
Nou hoefden gelukkig de Smarts bij ons bedrijf maar 3 jaar mee of 36.000 km, dus dat scheelde wel.
Het rijden van een Smart had een boel gezeur ivm Smartcenters maar dat is niet meer aan de orde aangezien je gewoon bij een dealer terecht kan. En eigenlijk moet je een Smart gewoon wegdoen na 50.000km voordat echte problemen zich gaan voordoen
Re: onze smart ging kapot, het drama
ha henrinijboer,
dit zullen die andere 2 reageerders, die bij smart werken of gewerkt hebben, niet zo leuk vinden.
blijft natuurlijk het probleem als je een auto voor the young and beautiful maakt je niet met een orthodoxe auto garantie moet werken. een snel wereldje communiceert snel maar dat heeft smart [Nederland] nog niet door.
blijkt bv ook uit de reacties die wij op de advertenties [wij verkopen onze smarts; zoeken een alternatief] van de jeugd krijgen op de kwaliteit vd auto's.
dank voor je tip[s]
dit zullen die andere 2 reageerders, die bij smart werken of gewerkt hebben, niet zo leuk vinden.
blijft natuurlijk het probleem als je een auto voor the young and beautiful maakt je niet met een orthodoxe auto garantie moet werken. een snel wereldje communiceert snel maar dat heeft smart [Nederland] nog niet door.
blijkt bv ook uit de reacties die wij op de advertenties [wij verkopen onze smarts; zoeken een alternatief] van de jeugd krijgen op de kwaliteit vd auto's.
dank voor je tip[s]
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 03 sep 2005 15:42
Re: onze smart ging kapot, het drama
of ze het leuk vinden of niet, daar kan ik niet over oordelen.
Ik weet wel dat ik net zo handel bij mijn bedrijf. Als mensen bij ons zijn geweest met de auto en ze hebben dan een probleem ( kan altijd een keer gebeuren ) en ze laten dit elders verhelpen en nemen dan pas contact met ons op, dan kan ik ook maar weinig meer doen en zal ik ook niet happig zijn op een onbekende factuur.
Wij hebben wel eerst contact gezocht met Smart en die vroegen waar wij de auto heen wouden brengen. Toen ik melde dat de auto geen meter meer reed, kwamen ze hem netjes ophalen en hebben ze een leen auto geregeld.
Enige frapante wat ik wel vind dat U zelf niet ter sprake bracht dat U de auto elders in onderhoud had. U had zelf ook kunnen melden dat Eindhoven dichterbij was en dat ze daar in onderhoud waren.
Voor beide kanten is dus wel wat te zeggen vind ik. Feit blijft dat de Smart 2 zitter nu niet de meest degelijke auto is en dat onderhoud echt een zaak is voor de Mercedes dealer/ Smart Center. En een tip: ga niet weer naar Kwijk-Fit. Het internet staat vol met klachten over deze mannen met vreemde praktijken
Ik weet wel dat ik net zo handel bij mijn bedrijf. Als mensen bij ons zijn geweest met de auto en ze hebben dan een probleem ( kan altijd een keer gebeuren ) en ze laten dit elders verhelpen en nemen dan pas contact met ons op, dan kan ik ook maar weinig meer doen en zal ik ook niet happig zijn op een onbekende factuur.
Wij hebben wel eerst contact gezocht met Smart en die vroegen waar wij de auto heen wouden brengen. Toen ik melde dat de auto geen meter meer reed, kwamen ze hem netjes ophalen en hebben ze een leen auto geregeld.
Enige frapante wat ik wel vind dat U zelf niet ter sprake bracht dat U de auto elders in onderhoud had. U had zelf ook kunnen melden dat Eindhoven dichterbij was en dat ze daar in onderhoud waren.
Voor beide kanten is dus wel wat te zeggen vind ik. Feit blijft dat de Smart 2 zitter nu niet de meest degelijke auto is en dat onderhoud echt een zaak is voor de Mercedes dealer/ Smart Center. En een tip: ga niet weer naar Kwijk-Fit. Het internet staat vol met klachten over deze mannen met vreemde praktijken
Re: onze smart ging kapot, het drama
@dicxnl,
nee hoor.
Henri geeft precies aan hoe wij werken!!
Hij heeft de regels wel gewoon opgevolgd en is dus ook goed geholpen.
Ik heb hier nooit beweerd dat de Smart niet kapot gaat. Ik heb alleen aangeven dat U foutief heeft gehandeld.
Maar, blijkens de correspondentie met Smart Dld, weet U nu ook dat U niets meer kunt beginnen en anders had moeten handelen. U ziet, Smart Dld handelt hetzelfde als wij, helaas voor U bleek uw verhaal dus niet te kloppen.
nee hoor.
Henri geeft precies aan hoe wij werken!!
Hij heeft de regels wel gewoon opgevolgd en is dus ook goed geholpen.
Ik heb hier nooit beweerd dat de Smart niet kapot gaat. Ik heb alleen aangeven dat U foutief heeft gehandeld.
Maar, blijkens de correspondentie met Smart Dld, weet U nu ook dat U niets meer kunt beginnen en anders had moeten handelen. U ziet, Smart Dld handelt hetzelfde als wij, helaas voor U bleek uw verhaal dus niet te kloppen.
Re: onze smart ging kapot, het drama
je zult ut geloven of niet, maar we kregen een brief van smart [zie de reacties bovenstaand] met de mededeling dat er iets mis is met de voorveren van deze autoos. of we ons willen melden bij een smart center... leuk toch?