LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] videoseven lcd ervaring?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Degelijk oké, maar zet hem naast een Philips 9966 of een Panasonic plasma, hoe is de kwaliteit van het beeld? Het is niet voor niets een B-merk, die dingen hebben gewoon minder een minder mooi beeld, klaar. Zet ze maar naast elkaar.

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

Dit is een vergelijking die niet op gaat vind ik. je praat hier over een Philips die veel duurder is dan de V7!
Dit is een lelijk eend vergelijken met een Ferrari, ze rijden allebei, de een wat harder dan de andere maar de eend heeft betere comfort! geen vergelijking dus.
kom met een gelijk waardig toestel en dan kijken we verder ok?

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »


audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Zonder HDMI of DVI is het toestel niet HD ready. De kwaliteit van het paneel kun je beoordelen door er van opzij of van onder te bekijken.
Hoe donkerder hoe slechter. En bekijk het scherm op een analoog kabel signaal. Dan vallen de slechte schermen direct door de mand.

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

het valt mij dus wel op dat er veel mensen zijn die erg negatief zijn over bepaalde producten maar begod niet weten waar ze het over hebben omdat ze nog nooit van het merk hebben gehoord!
Nou, ik sta best open voor nieuwe merken, maar als ik zo'n foeilelijk design zie dan heb ik snel m'n twijfels ... en wat ook al geopperd is dat het erg onzeker is hoe lang er support zal zijn op VideoSeven televisies, dat merk kan zo weer verdwenen zijn. Bij bijv. Samsung is het vrijwel zeker dat je die 3 jaar support ook wel zult krijgen. Dan betaal ik maar liever 100-200 euro meer ...

Andere budgetmerken die me trouwens bevallen zijn twee bekenden uit Taiwan: Tatung en Mirai (Chimei in Taiwan). Qua design wat aantrekkelijker dan VideoSeven, maar helaas niet met een 40" op de NL markt ...bijv.:
http://tweakers.net/pricewatch/142259
Afbeelding
http://tweakers.net/pricewatch/137489
Afbeelding

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
------
Toch vind ik V7 een aanrader want het heet niet voor niets Duitse Degelijkheid net als vroeger Blaupunkt!
-------------------------------------------------------------------------

Duitse degelijkheid????
Die dingen worden gewoon in Azie in elkaar gejast hoor.
Vermoedelijk staat op de sticker Made for Germany.
Het enige duitse werk is waarschijnlijk het logo erop plakken
Met een grote bocht omheen lopen.
Persoonlijk heb ik mijn oog op deze laten vallen voor mijn zoon.
Kan alles
http://www.kieskeurig.nl/review/3CE065A ... 35725A.htm

of het nieuwere type voor een paar centen meer.

http://www.kieskeurig.nl/product/C9D0CA ... 4CA219.htm

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

Zonder HDMI of DVI is het toestel niet HD ready.
Het scherm is wel HD ready, lees maar bij die link die ik stuurde.

Je kan wel voor nieuwe merken open staan, maar als je het niet gezien heb kan je dus geen oordeel hebben.
En over Design kunnen we ook wel een heel topic opzetten, want over smaak valt niet te twisten. ik vind het namelijk wel een mooi design, lekker strak zonder al te veel franjes eraan.

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

Het scherm is wel HD ready, lees maar bij die link die ik stuurde.
Tuurlijk is het scherm HD ready, dat zijn de goedkoperen allemaal.

HD ready wil alleen maar zeggen dat het scherm de 720p en 1080i standaarden op het scherm kan tonen, niet hoe het eruit gaat zien. Dat kunnen de 1388x768 schermen ook prima.

Wil je echter True HD ondersteuning, dan heb je een scherm nodig met een resolutie van 1920x1200. Zo'n scherm hoeft nl. het 1080i (en zelfs het 1080p) signaal niet te reduceren tot een lagere resolutie zoals bij HD ready toestellen, dus je behoudt de volledige kwaliteit.
maar als je het niet gezien heb kan je dus geen oordeel hebben
Helemaal met je eens. Zo kun jij toch ook geen goed oordeel hebben over de 40" als je alleen een 32" van VideoSeven gezien hebt?

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

Zo kun jij toch ook geen goed oordeel hebben over de 40" als je alleen een 32" van VideoSeven gezien hebt?
Klopt, ben ik ook met je eens maar het is wel zo dat ik een V7 scherm heb zien draaien en ik denk dat de meeste dat hier niet kunnen zeggen.
Tot wat ik nu gezien heb is het beeld glas helder en heeft gewoon hele mooie kleuren.
True HD ondersteunt ie inderdaad niet, maar dat zit denk ik wel in het prijs verschil.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Om het logo HD ready te mogen dragen zijn er een aantal eisen aan een LCD of Plasma toestel.

Minimaal 720 lijnen fysiek kunnen weergeven
Analoge YPbPr1 ingang (component video).
DVI of HDMI ingang (digitaal).
De DVI of HDMI aansluiting ondersteunt ‘content protection’ (HDCP).
Toestel is 16:9 (breedbeeld dus)

Als al deze normen op het toestel zitten is hij HD ready.
Mist het toestel er 1 of meer is het dus niet HD ready.
De bekende rode electronicazaak heeft zich hier al schuldig aangemaakt door niet HD ready producten te voorzien van HD ready logo's.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door hharteman »

Juist, en dan is DVI er ook nog in 3 verschillend standaards die niet onderling werken met elkaar.
Als ex technicus al moeite de meuk uit elkaar te houden.
Wat moet je als consument hiermee.
Die moet er gewoon een kabel aanhangen en dan moet het werken.
Die rommel is gewoon te complex aan het worden.

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

Die rommel is gewoon te complex aan het worden.
Valt best mee hoor:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door hharteman »

Het grootste deel van de consumenten is a-technisch dus daar hoef je met dit soort verhalen niet mee aan te komen.
Die wil gewoon een kabel insteken en werken.

Vooral een computer aansluiten schijnt nogal wat problemen op te leveren, waarbij de ene videokaart probleemloos werkt op DVI en de andere totaal niet goed op gang te branden is.

Het grootste probleem is eigenlijk dat de fabrikanten zo hun eigen uitleg aan de standaards geven, waarbij fabrikant A niet met fabrikant B wil meegaan in het opstellen van de standaards en hun eigen weg gaan.

We zullen het maar op kinderziektes houden met dit soort apparatuur.
Als het lang genoeg op de markt is komt het allemaal bij elkaar en werkt het meestal wel als je de nieuwste apparatuur hebt.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Die wil gewoon een kabel insteken en werken.
Nou, als zo'n consument zo debiel is dat ie niet eens een handleiding kan lezen als ie niet begrijpt hoe het werkt, dan moet ie maar geen LCD TV kopen en z'n ouwe CRT TV maar in de muur metselen voor het flatscreen effect. :lol:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote Dennis
---------------
Nou, als zo'n consument zo debiel is dat ie niet eens een handleiding kan lezen als ie niet begrijpt hoe het werkt.
---------------------------------------------------------------------------
uh, ongeveer 70% van de consumenten dus.
Mijn klanten uit het verleden begrepen er over het algemeen geen snars van.
De keren dat ik uitgerukt ben om simpel een zender erbij te zetten zijn ontelbaar.
Dat zal nog wel niet veel beter zijn geworden heb ik zo het vermoeden.
De jeugd heeft de interesse om zich erin te verdiepen (NB: ook niet allemaal), de ouderen over het algemeen niet.

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

Om het logo HD ready te mogen dragen zijn er een aantal eisen aan een LCD of Plasma toestel.

Minimaal 720 lijnen fysiek kunnen weergeven
Analoge YPbPr1 ingang (component video).
DVI of HDMI ingang (digitaal).
De DVI of HDMI aansluiting ondersteunt ‘content protection’ (HDCP).
Toestel is 16:9 (breedbeeld dus)

Als al deze normen op het toestel zitten is hij HD ready.
Mist het toestel er 1 of meer is het dus niet HD ready.
De bekende rode electronicazaak heeft zich hier al schuldig aangemaakt door niet HD ready producten te voorzien van HD ready logo's.
V7 40" is dus gewoon HD ready. ik koop hem zowiezo en krijg hem hoogstwaarschijnlijk woensdag binnen.

Donnos
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:16

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door Donnos »

Videoseven is al een heel oud merk heel vroeger was het een van de beste tv makelaars . Nu is het overgenomen door ? ik kan je wel zeggen je krijgt waar voor je geld we heben zelf 1 lcd tv van videoseven en een van philips en 1 tft van videoseven voor de pc die allemaal naar behoren werken en goede kwaliteit is ook hebben we nog een benq tft scherm de quaiteit is allebei het zelfde alleen de prijs :D

V7=afkorting van Videoseven voor de duidelijkheid

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

Dank je Donnos, ik heb zelf ook een TFT scherm van V7 en bevalt uitstekend! eindelijk steun van iemand die zelf ervaring heeft met VideoSeven.

Gesloten