LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stofzuiger Philips.
Stofzuiger Philips.
Ik zuig nu al maanden met de stofzuiger van Philips. Deze zakloze stofzuiger, zie kieskeurig.nl , komt nog steeds als beste aankoop uit de ervaringen. Als ik de bak leeg gooi, vind ik het een fluitje van een cent, groenbak open, even uitkloppen klaar. Filter geregeld even met het borsteltje afborstelen en klaar. Niets vies aan. Ik vind dit onderwerp zwaar overdreven, want deze stofzuiger is stiller als de Dyson. Zijn zuigkracht is heel erg sterk en neemt ook niet af.
Ik heb een kattenopvang, dus heel veel haren, met deze stofzuiger, heb ik daar geen last meer van en de stof in huis is stukken minder. Onterecht onderwerp vind ik. Wel een min puntje, de buis aansluitingen zijn niet zo sterk.
Ik heb een kattenopvang, dus heel veel haren, met deze stofzuiger, heb ik daar geen last meer van en de stof in huis is stukken minder. Onterecht onderwerp vind ik. Wel een min puntje, de buis aansluitingen zijn niet zo sterk.
Re: Stofzuiger Philips.
Uit de reacties en van Mien, concludeer ik:
De stofzuiger is zo goed, dat hij direct alle stofresten oppakt die andere jaren hebben laten liggen. Mag hij dan de eerste keer of keren snel vol raken . Dat bewijst zijn zuigkracht en oppakken van alle vuil. Ook bij Dyson zal gelden, volle vuil/stof bak : vol is vol en je zal ook daar moeten schoonmaken.
Goed ding dus die Philips. Ik heb hem nu ook besteld.
Lees maar eens naar gebruikers ervaringen op internet, (google: dyson : zoeken) dan lees je dat dyson wat plastic-chtig is en na 2 jaar gebruikers spijt van dat ding hebben vanwege de herrie en mankementen die niet adequaat worden opgelost. Dit heb ik ook van engelstalige sites. Ook de hulpstukken schijnen niet je van het te zijn.
Wie denkt er anders over??
De stofzuiger is zo goed, dat hij direct alle stofresten oppakt die andere jaren hebben laten liggen. Mag hij dan de eerste keer of keren snel vol raken . Dat bewijst zijn zuigkracht en oppakken van alle vuil. Ook bij Dyson zal gelden, volle vuil/stof bak : vol is vol en je zal ook daar moeten schoonmaken.
Goed ding dus die Philips. Ik heb hem nu ook besteld.
Lees maar eens naar gebruikers ervaringen op internet, (google: dyson : zoeken) dan lees je dat dyson wat plastic-chtig is en na 2 jaar gebruikers spijt van dat ding hebben vanwege de herrie en mankementen die niet adequaat worden opgelost. Dit heb ik ook van engelstalige sites. Ook de hulpstukken schijnen niet je van het te zijn.
Wie denkt er anders over??
Ook ik zuig al maanden met de Philips Marathon. Zeker zeer overdreven filmpje, het legen is een fluitje van een cent, ik doe het na iedere stofzuigerbeurt, want ik woon op een boerderij. Groot voordeel van de stofzakloze stofzuiger: Met scherpere voorwerpen ging mijn stofzak nog weleens kapot, en heb daardoor weleens een stofzuiger verknald (stukjes glas) daar heb ik nu geen last meer van. Zeker een supergoede zuigkracht, ik ben zeer tevreden over deze stofzuiger, zuigt echt ongelofelijk goed. De Dyson is minder duurzaam, lees zelf maar revieuws op kieskeurig.nl. Echt zeer onterecht dat deze stofzuiger werd afgekraakt, ik wil geen andere meer. Prima stofzuiger voor een niet overdreven prijs. (179 euro)
Ook ik heb geen enkel probleem met de stofzuiger van Philips.
De zuigkracht blijft prima, en dat de zuiger zo vol zou zitten dat is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid stof en hoe vaak dat iemand hem schoon maakt. Het schoonmaken is helemaal niet zo'n vies karwei, ik vind dit zeer overdreven.
Daarbij is het ook nog zo dat de stofzuiger van Dyson moelijker schoon te krijgen is, en ook nog eens in zuigkracht afneemt.
De zuigkracht blijft prima, en dat de zuiger zo vol zou zitten dat is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid stof en hoe vaak dat iemand hem schoon maakt. Het schoonmaken is helemaal niet zo'n vies karwei, ik vind dit zeer overdreven.
Daarbij is het ook nog zo dat de stofzuiger van Dyson moelijker schoon te krijgen is, en ook nog eens in zuigkracht afneemt.
Heb een stofzakloze stofzuiger van een ander merk. Inderdaad zit het filter relatief snel vol, maar aan de andere kant is het zo dat stof véél beter verwijderd wordt.
En zoals reacties voor mij: wat is er vies aan het uitkloppen van een stoffiltertje? Wat zuigen die mensen er dan mee op? Het is niet de bedoeling dat je er een poepluier mee leegzuigt
Dat doe je met een stofzuiger mèt zak ook niet.
En tja lawaai? Heb nog nooit een geruisloze stofzuiger gehad & hoe lang ben je gemiddeld aan het stofzuigen? Toch geen uren?
Heb zo'n stofzakloos ding eens genomen om te proberen, heb ook geen dure & relatief heb ik nu veel minder kosten.(neem ik dat schoonmaken wel op de koop toe) Anders betaalde ik voor 4 zakken ook 10 Euro. Aangezien ik een huisdier heb, wordt er nogal eens gezogen & was een normale zak snel vol.
Weinig problemen dus met een stofzakloze zuigbuis
En zoals reacties voor mij: wat is er vies aan het uitkloppen van een stoffiltertje? Wat zuigen die mensen er dan mee op? Het is niet de bedoeling dat je er een poepluier mee leegzuigt
Dat doe je met een stofzuiger mèt zak ook niet.
En tja lawaai? Heb nog nooit een geruisloze stofzuiger gehad & hoe lang ben je gemiddeld aan het stofzuigen? Toch geen uren?
Heb zo'n stofzakloos ding eens genomen om te proberen, heb ook geen dure & relatief heb ik nu veel minder kosten.(neem ik dat schoonmaken wel op de koop toe) Anders betaalde ik voor 4 zakken ook 10 Euro. Aangezien ik een huisdier heb, wordt er nogal eens gezogen & was een normale zak snel vol.
Weinig problemen dus met een stofzakloze zuigbuis
-
goede middag,ook ik heb een philips stofzuiger zonder stofzak,over deze stofzuiger : heel tevrede zuigt uitstekend, en het schoonmaken is minutenwerk,is zo gedaan!! Philips ga door met het maken van goede producten voor de consument!!!!
Ik wil helemaal niet Philips promoten omdat ik toevallig ook deze stofzuiger (type: Philips Philips FC 8712/01) heb gekocht, maar tijdens de uitzending waarin Mien Dobbelsteen jolig het apparaat de grond in boorde begon ik mij toch een beetje te ergeren.
Immers het begint er al mee dat er zo,n 200 klachten waren binnen gekomen....okay, denk ik dan, maar waar zijn alle tevreden gebruikers ??? die hoor je niet !!
Vervolgens is er een meneer van Dyson uitgenodigd, waarvan je uiteraard niets negatiefs zult horen, terwijl wanneer je op de kieskeurig site kijkt ook daar meer dan genoeg ontevreden kopers reageren op Dyson.
Het is ook maar net hoe je met een apparaat omgaat, sommige mensen hebben één stofzuiger per jaar nodig.
En dan het gezeur over het snel volraken van de stofemmer en het filter.
Ik heb de stofemmer nu 2 maal moeten legen, er gaat inderdaad iets minder in dan in een stofzak maar het is echt niet zo dat je bij normaal gebruik om de haverklap de emmer moet legen en verder merk ik echt niet veel zuigkrachtverschil tussen een lege en volle emmer.
Het verwijderen van die stofemmer is een fluitje van een cent (3 minuten hooguit) en het leeggooien ook.
Het is wel zo dat je dit beter buiten kunt doen, en niet tijdens een stevige wind !! maar dat deed ik met mijn oude stofzakken ook al altijd.
Van het schoonborstelen van het filter krijg je even wat vuile handen, eigenlijk het enige minpunt wat ik kan vinden.
Kortom ik vind het allemaal zwaar overtrokken en niet zo objectief.
RADAR had ook best wat tevreden reakties mogen laten horen, en ook zelf de Philips eens beter aan de tand moeten voelen i.p.v. er een slapstick achtige Mien Dobbelsteen op los te laten.....zwak item.
RADAR wekt nu toch de suggestie dat het hier om een waardeloos apparaat gaat, en dat is gewoon niet waar.
Immers het begint er al mee dat er zo,n 200 klachten waren binnen gekomen....okay, denk ik dan, maar waar zijn alle tevreden gebruikers ??? die hoor je niet !!
Vervolgens is er een meneer van Dyson uitgenodigd, waarvan je uiteraard niets negatiefs zult horen, terwijl wanneer je op de kieskeurig site kijkt ook daar meer dan genoeg ontevreden kopers reageren op Dyson.
Het is ook maar net hoe je met een apparaat omgaat, sommige mensen hebben één stofzuiger per jaar nodig.
En dan het gezeur over het snel volraken van de stofemmer en het filter.
Ik heb de stofemmer nu 2 maal moeten legen, er gaat inderdaad iets minder in dan in een stofzak maar het is echt niet zo dat je bij normaal gebruik om de haverklap de emmer moet legen en verder merk ik echt niet veel zuigkrachtverschil tussen een lege en volle emmer.
Het verwijderen van die stofemmer is een fluitje van een cent (3 minuten hooguit) en het leeggooien ook.
Het is wel zo dat je dit beter buiten kunt doen, en niet tijdens een stevige wind !! maar dat deed ik met mijn oude stofzakken ook al altijd.
Van het schoonborstelen van het filter krijg je even wat vuile handen, eigenlijk het enige minpunt wat ik kan vinden.
Kortom ik vind het allemaal zwaar overtrokken en niet zo objectief.
RADAR had ook best wat tevreden reakties mogen laten horen, en ook zelf de Philips eens beter aan de tand moeten voelen i.p.v. er een slapstick achtige Mien Dobbelsteen op los te laten.....zwak item.
RADAR wekt nu toch de suggestie dat het hier om een waardeloos apparaat gaat, en dat is gewoon niet waar.
Let wel het is een programma over klachten dus nagenoeg op de warme douche na niet over positieve reacties.
Toch is een stofzuiger met zak de beste oplossing.
Dan kijk ik niet individueel maar algemeen.
Neem een hvr200 (henry)van numatic dit is een kopzuiger met zak die zeker beter is als de dyson en veel goedkoper.
Dit ding zuigt met zak en al altijd op volle kracht tot de zak ploft.
Toch is een stofzuiger met zak de beste oplossing.
Dan kijk ik niet individueel maar algemeen.
Neem een hvr200 (henry)van numatic dit is een kopzuiger met zak die zeker beter is als de dyson en veel goedkoper.
Dit ding zuigt met zak en al altijd op volle kracht tot de zak ploft.
Stofzuigen zonder zak? hallo?
ik heb zelf en Dyson stofzuiger, ontzettend duur,
Achteraf spijt van de aankoop
het kreng maakt veel te veel lawaai als ik hem vergelijk met mn panasonic stofzuiger.
De handgreep is zo gemaakt dat je na 5 minuten zuigen je pijn in je polsen hebt.
verre van ergonomisch
verder doet het geheel vrij goedkoop aan, en mijn volgende stofzuiger wordt een stille en ergonomische stofzuiger.
Het legen van de container moet ongeveer na 3 zuigbeurten, ook is het niet echt aangenaam het vuil te zien zitten achter het transparante plastic, wat erg licht is uitgevoerd en snel krast. Verder is hij wel mooi om te zien, een echte "terminator" mannenstofzuiger dus. jammer dat deze niet nog meer battle geluidden maakt dan was ie pas echt stoer geweest
Achteraf spijt van de aankoop
het kreng maakt veel te veel lawaai als ik hem vergelijk met mn panasonic stofzuiger.
De handgreep is zo gemaakt dat je na 5 minuten zuigen je pijn in je polsen hebt.
verre van ergonomisch
verder doet het geheel vrij goedkoop aan, en mijn volgende stofzuiger wordt een stille en ergonomische stofzuiger.
Het legen van de container moet ongeveer na 3 zuigbeurten, ook is het niet echt aangenaam het vuil te zien zitten achter het transparante plastic, wat erg licht is uitgevoerd en snel krast. Verder is hij wel mooi om te zien, een echte "terminator" mannenstofzuiger dus. jammer dat deze niet nog meer battle geluidden maakt dan was ie pas echt stoer geweest
heb gewerkt met de "dirt devil" stofzuiger zonder zak, een vreselijk apparaat
zoog voor geen meter, echt een afrader, wel een devil maar de dirt liet ie liggen
zoog voor geen meter, echt een afrader, wel een devil maar de dirt liet ie liggen
Ook ik heb een Philips stofzuiger zonder zak. Niet degene die Radar in de uitzending had, maar het type FC8724/01. Ik ben hier heel erg tevreden mee. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en het legen van de 'bak' vind ik ook niet zoveel moeite. Dat het misschien vaker moet dan met een stofzak vind ik niet zo erg, vind het juist wel hygienischer.
Daarnaast zitten er goede filters in de stofzuiger die er ook voor zorgen dat je van eventuele huisstofmijt af komt. Verder zitten er 3 verschillende mondstukken bij voor verschillende vloeren, wat ook erg goed werkt. Kortom ik ben blij met deze aankoop
Ik begreep het item van Radar ook niet... Wat mij wel opviel was dat ze een aantal weken geleden een oproep deden om je te melden als je ontevreden was over je stofzakloze stofzuiger. Het was misschien objectiever geweest om mensen naar de ervaringen van stofzakloze stofzuigers te vragen, want dan krijg je een beeld van hoe er in het algemeen over dit soort stofzuigers gedacht wordt. Nu werd er specifiek naar negatieve ervaringen gevraagd.
Daarnaast zitten er goede filters in de stofzuiger die er ook voor zorgen dat je van eventuele huisstofmijt af komt. Verder zitten er 3 verschillende mondstukken bij voor verschillende vloeren, wat ook erg goed werkt. Kortom ik ben blij met deze aankoop
Ik begreep het item van Radar ook niet... Wat mij wel opviel was dat ze een aantal weken geleden een oproep deden om je te melden als je ontevreden was over je stofzakloze stofzuiger. Het was misschien objectiever geweest om mensen naar de ervaringen van stofzakloze stofzuigers te vragen, want dan krijg je een beeld van hoe er in het algemeen over dit soort stofzuigers gedacht wordt. Nu werd er specifiek naar negatieve ervaringen gevraagd.
Het is gewoon een hype zo,n stofzuigzakloze stofzuiger iedereen wil er wel een. Ook in de uitzending vindt ik dat Dyson zich er wel erg makkelijk van afmaakt van de problemen die men bij Philips nu ondervindt , maar is ook zeker aan de orde bij Dyson. Ik moet ook iedere keer lachen om die promo van Dyson ,maar nu is duidelijk welke filters verstopt raken die van Philips, maar dyson ook zelf . Dat onzinnige verhaal dat bij een volle stofzak de luchtstroom wordt belemmerd en zo geen zuigkracht meer is en er snel sprake van een verstopt motorfilter is bij een stofzuiger met stofzak.Complete onzin en gewoon verkoop praatje waar mensen graag in geloven . Ook is bij mij nooit duidelijk geweest welke Hepa klasse filters erin de Dyson of de Philips zich bevindt ? Misschien wel de oude h10 norm die laat nog erg veel stofdeeltjes door en al door de H 13 & H 14 norm allang is ingehaald en voor veel betere filtratie zorgt. Ik stofzuig al een tijdje met GD 1010 van nilfisk die gebruikt kan worden met of zonder stofzak, maar ik gebruik hem altijd met stofzak. De stofzak wissel is eenvoudig en gebeurd om de 8 maand (inhoud ruim 10 liter ) luchtstoom wordt nauwelijks belemmerd bij volle stofzuigerzak is zuigkracht erg goed en ik ben zeer tevreden over mijn Nilfiskdie geven ook weer welke Hepa-klasse zij toepassen in elk model en ook de precieze zuigkracht wordt weergegeven wat ik bij Philips en Dyson nog niet ben tegengekomen ,ook mijn oude G90 is een topper en staat garant voor jarenlang stofzuig plezier . Moraal van het verhaal : laat je niks aanpraten en koop een bewezen en beproefd model stofzuiger mijn stelling wordt nog eens onderstreept bij de laatste stofzuigertest bij de consumentenbond waar de philips en Dyson niet aan te pas kwamen en hun gebrekenen werden bloot gelegd
Ik zag dat Toolboy er zo een bezit
N.b zag dat philips in het nieuwste model met auto-cleanfilter ( ook weer een term die weinig omhanden heeft denk ik ) FC9226 wel de Hepa - norm weergeeft en H13 is wel erg laat trouwens
Ik zag dat Toolboy er zo een bezit
N.b zag dat philips in het nieuwste model met auto-cleanfilter ( ook weer een term die weinig omhanden heeft denk ik ) FC9226 wel de Hepa - norm weergeeft en H13 is wel erg laat trouwens
nou, een hype is het zeker niet, want daar doe ik niet aan mee. Maar het is wel erg handig als je geen zakken meer hoeft te kopen, ik gebruikte 1 zak per week, dus tel uit je winst.
Ik heb zelf nu al enige weken de Philips FC9202/01, exact het type uit het filmpje. Ik ben erg tevreden over de stofzuiger, hij zuigt erg goed en een stuk stiller dan mijn oude. Daarnaast zit er een HEPA filter in waardoor mijn vriendin een stuk minder vaak allergisch is en nu ook zelf kan stofzuigen. Ik zie geen enkele reden om hem in te wisselen. Daarnaast irriteerde het reclame praatje van Dyson me enorm, dat had helemaal geen toegevoede waarde in de uitzending!
Ik vind dat TROS-RADAR met deze uitzending van Mien een flater heeft geslagen.
Deze uitzending past niet in een programma waar tegen consumenten bedrog wordt opgetreden.
Dan zal journalistiek onderzoek naar zo'n item gedaan moeten worden zoals met het item over beleggingsverzekeringen. Dat was goed.
Wanneer worden alle ander merken stofzuigers ook eens zo te kakken gezet?? Dyson zal dan zeker heel hoog scoren.
Vuilnisman, mag de film van MIEN in de (stof) zak mee !!!
Deze uitzending past niet in een programma waar tegen consumenten bedrog wordt opgetreden.
Dan zal journalistiek onderzoek naar zo'n item gedaan moeten worden zoals met het item over beleggingsverzekeringen. Dat was goed.
Wanneer worden alle ander merken stofzuigers ook eens zo te kakken gezet?? Dyson zal dan zeker heel hoog scoren.
Vuilnisman, mag de film van MIEN in de (stof) zak mee !!!
Heb de Philips stofzuiger FC 9208 Animal care nu bijna een jaar en snap de negative reacties ook niet ! Ben er zeer tevreden over. Heb zelf 2 Noorse Boskatten en tapijt in de woonkamer, de haren zijn er nog nooit zo goed uitgegaan met de speciale tapijtborstel ! Ook als de stofbak halfvol zit zuigt hij bijna het tapijt van de vloer ! stofbak legen is fluitje van een cent, stoffilter schoonmaken is ook zo gebeurt even naar buiten en binnen 2 minuten helemaal schoon. Kan geen negative dingen vinden aan deze stofzuiger! Zou geen ander meer willen !! Heb Radar een mailtje gestuurd met de vraag of ze dit recht willen zetten in een volgende uitzending. Twijfel niet dit is een ZEER GOEDE STOFZUIGER !!
-
Ik vond het onderwerp van Radar over de Philips stofzuiger beschamend. Zelf gebruik ik deze stofzuiger al meer dan een jaar tot volle tevredenheid: hij is aanzienlijk stiller en krachtiger dan mijn vorige. Het schoonmaken is ook niet meer werk dan bij een stofzuiger met een zak. Het legen van de emmer is een fluitje van een cent.
Het is erg slordig dat Radar Dyson zonder kritiek een promopraatje laat vertellen, terwijl ze Philips proberen zwart te maken. Wat meer objectiviteit was welkom geweest. Zou Radar betaald worden door de firma Dyson?
Het is erg slordig dat Radar Dyson zonder kritiek een promopraatje laat vertellen, terwijl ze Philips proberen zwart te maken. Wat meer objectiviteit was welkom geweest. Zou Radar betaald worden door de firma Dyson?
Wij hebben die Philips stofzuiger zelf een maand of 9 geleden gekocht. Prima apparaat in veel opzichten, hij zuigt als een wilde ook na 9 maanden. De motor is naar stofzuiger maatstaven fluister stil wat wel veel lawaai maakt is de luchtstroom in de slang. 1 keer per maand legen vind ik wel weinig maar na elke stofzuig beurt is bij ons zerker niet nodig ( 2 katten en 2 kinderen). De klachten over dit apparaat in de uitzending komen ons in iedergeval niet bekend voor. Wat die meneer van Dysan er overigens niet bijvertelde in de uitzending is dat dat appraat van Dysan echt behoorlijk veel duurder is.
Ik vind het radar over het algemeen een leuk programma maar mede gelet op de andere reacties hier sloegen ze bij dit onderwerp de plank volledige mis.
Ik vind het radar over het algemeen een leuk programma maar mede gelet op de andere reacties hier sloegen ze bij dit onderwerp de plank volledige mis.
Wat mij opvalt dat nu vele tevreden Philips gebruikers deze uitzending van Radar te weerleggen. Maar feit blijft overeind dat de filters verzadigd raken en schoonmaken een heel klus is en daarbij ook nog de zuigkracht verminderd ( Philips heeft dat moeten erkennen ook na een rechtzaak ) Problemen zijn duidelijk dat geeft Philips erkent ook bij radar en vandaar dat er nu de nieuwe types voorzien zijn met autoclean-filters of daarmee wel verstopte,verzadigde fiters voorkomt is afwachten. Ik vindt ook dat mensen vrij snel hun mening geven over een dergelijk product ( doe dat na een jaar of 2 en geen twee weken), mag toch verwachten dat in deze prijsklasse een stofzuiger wel een jaar of 8 a 10 meegaat.Ik geloof dat stofzuigzakloze stofzuiger nog in de kinderschoenen staat en Philips wil graag meedoen maar heeft nog veel werk te verrichten om met dezelfde degelijke stofzuiger te komen als jaren geleden met de tx 600 series ( met stofzak) kwam die gemakkelijk zonder problemen 15 jaar mee gaat. Voor wie geregeld de stofopvangbak wil legen en de filters wil schoonmaken wekelijks en niet bang is voor stof of vuile handen is deze stofzuigzakloze Philips een goede stofzuiger
Laatst gewijzigd door NADA-SURF op 11 nov 2006 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.