LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door yvon wdb »

14999 retour!! hahaha. Maar het blijkt dat ik nu ook dat pakket toch had gekregen. Mijn zoon had hem geweigerd en ook voor de buren. En ik maar denken dat ik eronderuit kwam. :wink: Maar ik ben inderdaad blij dat ik niet bij tnt werkt, zou er helemaal malende van worden. :x

Pegasus
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2005 20:59

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Pegasus »

Fijn dat je zoon zo slim was om dat paket voor jou en voor je buren te weigeren :wink: :wink:
Volgens mij ontkomt er (bijna) niemand ik heb mijn buren al op de hoogte gesteld, :wink: en die gaan ook zeer zeker weigeren :wink:

Peenvogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2006 15:00

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Peenvogel »

Gister de brief gekregen van UPC, vandaag gebeld om aan te geven dat ze het geval wat ons betreft niet hoeven te versturen (0800-nummer, stond in de brief). Gezien de reacties hier, zal ik toch maar een briefje bij de bel hangen dat we geen box van UPC willen en dat deze ook niet bij de buren afgegeven mag worden (pakketbezorger weet dat we dit normaal gesproken wel willen, hebben vaak pakjes en geen Postkantoor-tijd).
Wij kijken 'tv' op een speciaal daarvoor aangeschafte pc met Windows Media Center, icm een beeldscherm en beamer+scherm. Zo'n digitale box communiceert daar niet zo lekker mee! :D
Vorig jaar hebben we digitaal al eens vrijblijvend uitgeprobeerd van KPN (nog wel op normale tv), dat werkte voor geen meter: duizeligmakend beeld, rare kleuren, blikkerig geluid (ook op de radio) en inderdaad constant die rare blokjes... Bovendien zaten BBC 1 en 2 niet eens in het standaardpakket, wat door de verkoper aan de telefoon natuurlijk wel beweerd werd. Na 1 dag is het ding terug gegaan, niks meer van gehoord gelukkig.
Met Media Center heb je alle voordelen waar UPC mee schermt, gewoon uit je analoge signaal. Ik heb een programmagids die een maand vooruit kijkt, neem programma's zeer gemakkelijk op, kan live-tv pauzeren en terugspoelen én kan werken met messenger onder het tv-kijken. Internet en e-mail is uiteraard ook zo beschikbaar, aangezien het een mpc is!
Zodra de beeldkwaliteit écht perfect en het systeem zonder storing is, gaan we nog eens verder kijken; dat zal in ieder geval niet bij UPC zijn. Uit principe wil ik een andere aanbieder dan waar ik nu volgens de monopoliepositie aan vast zit! ;)

v8r
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:12

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door v8r »

Waarom gebruikt uberhaupt iemand zo'n box als ie toch alleen maar problemen opleverd en tyd en geld kost? :?:
Ik snap er nix van!
(trouwens ik heb niet zo'n box, is me ook nooit aangeboden en ik woon toch in het centrum ven een middelgrote (hoofd)stad.)
Hoe kom je eraan als je niet zelf tekent?

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Hoe kom je eraan als je niet zelf tekent?
Heel gewoon, die krijg je ongevraagd toegestuurd, als je dit forum een beetje gelezen had zou je dat niet vragen. :wink:
UPC stuurt het gefaseerd, dus jouw plaats is denk nog niet aan de beurt geweest.
De vraag is dus niet hoe je er aan komt, maar eerder hoe je kunt zorgen dat je er juist niet aan komt (niet aanpakken en zorgen dat je beuren het ook niet voor jou doen).
Als je het wel wilt hoef je niets te doen, het komt vanzelf als je UPC kabel hebt.

Het komt als een zeer moeilijk afwendbare ramp op je af :lol:

v8r
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:12

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door v8r »

Ok, bedankt.
Ik googelde op Mediabox omdat ik zojuist een telefoontje van UPC over de Mediabox heb afgewimpeld.
Zodoende kwam ik op dit forum.
Gelukkig ga ik snel verhuizen....

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Bodosan »

Hoewel ik zowel schriftelijk als telefonisch heb meegedeeld dat ik geen digitale tv wilde (dus geen mediabox), vond men het bij UPC een aantal weken later toch noodzakelijk mij zo'n ding te sturen. Ik kan er nog niet bij dat een bedrijf dit doet terwijl het heel duidelijk gevraagd is dit niet te doen. Ik was niet thuis, maar vond tot tweemaal toe een briefje van de Post (heb nog altijd de neiging PTT te schrijven) met uiteindelijk de mededeling dat ik eea op het postkantoor kon komen ophalen. Uiteraard doe ik dat niet, maar deze hele gang van zaken heeft me zodanig verbijsterd (vooral het negeren van mijn op twee manieren gedane afwijzing) dat ik besloten heb UPC van nog wat meer klandizie te verlossen, maw ik ga mijn standaardabonnement opzeggen, zodat ik voorgoed verschoond blijf van de chicanes van dit bedrijf. De hele gang van zaken blijft verbazingwekkend.

rolandm
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2005 09:23

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door rolandm »

Vandaag ook de beruchte brief ontvangen dat ze me zo'n ding door de strot willen duwen.

Ik ga niet meer reageren. Als ik het pakket ongevraagd in mijn handen krijg en ik hoef niet te tekenen, prima. Hij gaat net als alle andere reclamefolders direct de vuilnisbak in. Er is immer geen enkel verschil. Reclame zooi krijg je ook ongevraagd en kun je ook niks mee.

Als ze meer gaan rekenen? Bedrag storneren als verkeerd bedrag. Ik heb nergens om gevraagd. Misschien als ik zin heb het juiste bedrag gelijktijdig overmaken, zodat je wettelijk ook nog eens 100% in je recht staat en ze je niet af mogen sluiten.

Als ze moeilijk doen? dan duw ik ze misschien een abonnement op wegwerp aanstekers door de strot. Dagelijks een lucifer naar hun antwoordnummer, met rekening erbij van 1 euro per stuk. Ze kunnen elk moment opzeggen natuurlijk, met een opzeg termijn en zo. Natuurlijk niet reageren op opzegverzoeken. Die manier van werken zou bekend en bij UPC zelfs geaccepteerd moeten zijn :lol:

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

rolandm, jij bent dus duidelijk iemand die er op kickt om problemen op te roepen en de strijd aan te gaan.

Ondanks dat je volkomen gelijk hebt met wat je zegt kun je veel problemen voorkomen door een paar kleine voorzorgsmaatregelen zoals een telefoontje naar gratis nr. UPC en een briefje bij de bel voor postbode.

Storneren kan natuurlijk, maar je wordt wel afgesloten en zult voor die periode een alternatief moeten zoeken, dan kun je verplicht naar KPN digitaal of naar de schotel.
Als je deze overstap wilde maken had je dit al lang gedaan en was je al bij UPC weg.

Gelijk hebben is één, verstand gebruiken is twee :lol:

rolandm
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2005 09:23

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door rolandm »

Hoi Ron,

Ben jij een van die mollen van UPC die forums afstruint?

Ik gebruik mijn verstand: Ik ga niet op allerlei rare brieven reageren. Ik ga UPC niet meer bellen voor hun stom gedrag. En ik ga niet betalen voor wat ik niet afneem of waar ik niet om heb gevraagd. Daar is niks mis mee, en dat weet jij en UPC ook.

Helaas wordt door het macho dreig gedrag van UPC door teveel mensen hun wil klakkeloos gevolgd. En het voelt bijna alsof jij hier ook aan mee werkt.

Helaas is hier nog geen goed alternatief voor UPC, helaas ook omdat de OPTA de kabel niet vrij wil geven. Anders was ik inderdaad al weg geweest.

Als nou niemand die zooi meer terug stuurt en ook niemand daarvoor betaalt, dan stopt dat irritante gedrag misschien een keer.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door agro »

Hoi Ron,

Ben jij een van die mollen van UPC die forums afstruint?
Nee Ron is geen upc mol, als je beetje verder gekeken had, was je nooit op dat idee gekomen.
Ik onderschrijf de stelling van Ron wel, "gelijk hebben is één, verstand gebruiken is twee"

Maar in ieder geval succes toegewenst met je strijd tegen upc, zal je wel kunnen gebruiken, heb ook ik uit eigen ervaring ondervonden.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Helaas wordt door het macho dreig gedrag van UPC door teveel mensen hun wil klakkeloos gevolgd. En het voelt bijna alsof jij hier ook aan mee werkt.
Als ik er aan meewerkte had ik de box netjes aangepakt en geinstalleerd i.p.v. te zorgen dat ik hem niet kreeg.

Net als jij zit ik aan ze vast omdat met een gezin waarin we drie tv's en video's hebben niet zitten te wachten op schotel met allerlei decoders.
Tot er een betere oplossing is zal ik even moeten wachten en iets meer slikken dan ik eigenlijk zou willen.

Vroeger zou ik net als jij geregeerd hebben, maar daar heb ik me te vaak mee in de vingers gesneden. Soms is het beter even te slikken en je tijd af te wachten. Iets wat ik misschien veel te laat leerde.

Strijd met UPC brengt veel ergernis met zich mee en leidt onherroepelijk tot afsluiting, dan ben je verder van huis omdat je dan wel zult moeten overstappen en allerlei apparatuur aan kunt schaffen.
Even slikken en afwachten of (zoals onlangs in de krant stond) de kabel inderdaad vrijgegeven gaat worden vind ik persoonlijk een betere optie, hopelijk loopt heel UPC dan met een rotgang leeg en zijn wij de lachende partij. Tot die tijd probeer ik in ieder geval die rot mediabox te weren.

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Marijke77 »

alternatief, neem een schotel!

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door C200K »

Goed idee Marijke,

lekker simpel, kost bij meerder tv's wel honderden euro's em je bent een behoorlijk bedrag kwijt per maand voor de kaarten.......

Echt perfect die oplossing, bij ongeveer 3 toestellen of meer in huis!!!! :roll: :roll: :roll: :roll:

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door idi »

Schotel een alternatief bij 3 tv's in huis? Laat me niet lachen.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door C200K »

@idi,

ik hoop toch dat je niet op mij reageert!!

rolandm
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2005 09:23

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door rolandm »

Ron 2 zei:
Als ik er aan meewerkte had ik de box netjes aangepakt en geinstalleerd i.p.v. te zorgen dat ik hem niet kreeg.
Ron, Sorry dat ik er een verkeerd gevoel bij kreeg.

Maar ik snap jou ook hoor. Alleen ben ik zelf niet zo bang om zonder TV te zitten. Een goed boek, muziekje op en af en toe een DVD geeft me vaak meer plezier dan TV :lol:

En zolang ik de gewone rekeningen (van de producten waar ik om gevraagd heb) betaal, evt. door na storneren het juiste bedrag te betalen, heeft UPC geen enkel recht om me af te sluiten. Doen ze het toch, dan kun je ze alle onkosten in rekening brengen.

Ik hou ook niet van strijd, maar ik hou nog minder van het dominante Maffiosi gedrag dat UPC ten toon spreidt. Daar wil ik gewoon niet aan mee werken :wink:

Groetjes

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Als je op meer tv`s in huis digitaal wilt kijken heb je ook voor elke tv een ander kastje van upc nodig en op de schotel heb je veel meer zenders, ook heel veel gratis zenders en voor de nederlandse zenders hoef je niet extra te betalen.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door C200K »

@Marijke,

alleen als je overal digitaal wil kijken heb je voor alle toestellen een kastje nodig!!! Dit is overigens op dit moment totaal niet mogelijk bij UPC. Op de staandaard CAI kan je tientalle radio's en tv's aansluiten en elk toestel kan dan iets anders horen of kijken. Dit is totaal onmogelijk bij satelliet.

Verder interesseren mij die 100-den gratis zenders niet. Ik wil de NL-ers zien (allemaal) en de regionaal. Alles daarboven is leuk meegenomen. Hiervoor heb je niet genoeg aan de "gratis" canadigitaal. Die heeft namelijk alleen NL 1,2 en 3. Wil ik de commercielen erbij hebben zal ik (Basis)€ 7,95 per maand moeten betalen incl. Talpa. Dat heb ik dan nodig op 3 tv's. Dan betaal ik dus al € 23,00 per maand. Vervolgens heb ik ook nog eens een € 1000,00 nodig voor de installatie en 3 decoders.
Dus ben ik VEEL duurder uit met de satelliet i.p.v. UPC. Nu kan ik voor minder dan 18 euro per maand overal in huis tv kijken. En op 1 tv heb ik betere kwaliteit. Dat vind ik dus wel belangrijk in de woonkamer. MAar niet voor de kinderen en onze eigen slaapkamer.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Als je op meer tv`s in huis digitaal wilt kijken heb je ook voor elke tv een ander kastje van upc
Tot nu toe ben ik dik tevreden met het analoge aanbod, digitaal wordt pas interessant als elke tv of recorder een eigen ingebouwde digitale tuner heeft zodat het gedoe met extra kastjes niet nodig is.
We hebben twee kinderen met elk een tv, videorecorder en dvd speler, ik moet er niet aan denken dat hier ook nog de nodige decoders bij zouden moeten, dat worden in totaal 6 enkele of 3 dubbele.

Ergens heb ik gelezen dat UPC met de mogelijkheid van een extra decoder gaat komen, dit zou een dikke 9 euro extra moeten gaan kosten.
Volgens mij komt nu de aap uit de mouw, ze lokken je met 2 euro extra per maand, maar sturen er op aan dat iedereen over een paar jaar een 40 á 50 euro per maand aan tv besteed (extra decoders, extra pakketten) i.p.v. de 15 van nu.
Zodra de digitale kijkers een meerderheid zijn zal het analoge signaal verdwijnen en zijn we de klos. :cry:

Gesloten