LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schonewille ruikt weer geld ..........

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Brabander »

Schonewille is een van de veroorzakers van de schikking die getroffen is met Leaseverlies. Dus mensen trap niet opnieuw in de schone praatjes van Schonewille. de enige die dik geld heeft verdiend door de schikking met DEXIA in de Duisenbergregeling !!!!!!!!!!!!

Tienduizend meldingen actie beleggingspolis

AMSTERDAM -
Ruim 10.000 bezitters van beleggingsverzekeringen hebben zich deze week gemeld bij advocaat William Schonewille. Dat liet de raadsman vrijdag weten. Hij bekijkt of er compensatie mogelijk is voor klanten die de dupe zijn geworden van misleiding rond een financieel product.

Schonewille riep consumenten afgelopen maandag in het televisieprogramma Radar op hun dossiers bij hem neer te leggen. Eerder vertegenwoordigde de advocaat van het Haagse kantoor BartensKrans duizenden kopers van aandelenleaseproducten. Met de stichting Leaseverlies sleepte hij een schikking bij Dexia uit het vuur van ongeveer 1 miljard euro.

Schonewille zal in de voorwaarden van de beleggingsverzekeringen kijken of aanbieders genoeg informatie hebben gegeven over kosten. “In financiële bijsluiters staat vaak wel waaraan een klant kosten heeft, maar niet hoe hoog die zijn. Dan rijst de vraag: is de hoogte ervan redelijk? Dat zal in het uiterste geval een rechter moeten beoordelen”, aldus de raadsman.

De beleggingsverzekeringen liggen onder vuur van consumenten, de financieel toezichthouder AFM en de politiek. De kritiek richt zich op de ondoorzichtige kostenstructuur. Er wordt geklaagd dat hoge verborgen kosten het rendement drukken. Eerder deze week erkenden de financieel topmannen van de grote verzekeraars ING en Aegon dat de sector beter uitleg moeten geven over de producten.

© 1996-2006 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Pieter »

We kennen allemaal de capaciteiten van mr Schonewille.

Veel gedupeerden verzamelen en dan veel schreeuwen met weinig wol argumenten vervolgens de zaak verliezen op de slechtste argumenten namelijk we zijn misleid. Daarna een flut schikking aangaan waarmee gedupeerden alsnog met een kluitje in het riet worden gestuurd.

Schonewillie drijft helaas op de menselijke eigenschap dat het gevoel van misleiding aanspreekt. Echter misleiding in de rechtspraak is het zwakste argument wat je maar kunt bedenken om een zaak te winnen.

Je kunt je beter aansluiten bij rechtshulpverleners die voor jouw op naam de kolen uit het vuur haalt.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Tijl
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 nov 2006 13:55

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Tijl »

Veel gedupeerden verzamelen en dan veel schreeuwen
:lol:

Daarna een flut schikking aangaan waarmee gedupeerden alsnog met een kluitje in het riet worden gestuurd.
Amai volgens deze en gene hebben toch veel mensen deze schikking met beide handen aangenomen.
Je kunt je beter aansluiten bij rechtshulpverleners die voor jouw op naam de kolen uit het vuur haalt.
Uiteraard met jouw centjes zodat u uiteindelijk waarschijnlijk toch beter had kunnen schikken. :shock:

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door pewi »

http://www.ad.nl/economie/article794393.ece
Tienduizend meldingen actie beleggingspolis

AMSTERDAM - Ruim 10.000 bezitters van beleggingsverzekeringen hebben zich deze week gemeld bij advocaat William Schonewille. Dat liet de raadsman vrijdag weten. Hij bekijkt of er compensatie mogelijk is voor klanten die de dupe zijn geworden van misleiding rond een financieel product.
Schonewille riep consumenten afgelopen maandag in het televisieprogramma Radar op hun dossiers bij hem neer te leggen. Eerder vertegenwoordigde de advocaat van het Haagse kantoor BartensKrans duizenden kopers van aandelenleaseproducten. Met de stichting Leaseverlies sleepte hij een schikking bij Dexia uit het vuur van ongeveer 1 miljard euro.
Schonewille zal in de voorwaarden van de beleggingsverzekeringen kijken of aanbieders genoeg informatie hebben gegeven over kosten. ,,In financiële bijsluiters staat vaak wel waaraan een klant kosten heeft, maar niet hoe hoog die zijn. Dan rijst de vraag: is de hoogte ervan redelijk? Dat zal in het uiterste geval een rechter moeten beoordelen'', aldus de raadsman.
De beleggingsverzekeringen liggen onder vuur van consumenten, de financieel toezichthouder AFM en de politiek. De kritiek richt zich op de ondoorzichtige kostenstructuur. Er wordt geklaagd dat hoge verborgen kosten het rendement drukken. Eerder deze week erkenden de financieel topmannen van de grote verzekeraars ING en Aegon dat de sector beter uitleg moeten geven over de producten.
Vrgr pewi

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Je kunt natuurlijk ook eerst een (aangetekende) brief met het verzoek om exacte opgave van de kosten aan je verzekeraar(s) sturen om ze het vuur aan de schenen te leggen. Een voorbeeld daarvan staat op www.platformaandelenlease.nl onder de knop "sparen voor later". Dat kost je voorlopig slechts € 5,75 en een loopje naar het postkantoor.

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Moet je niet afvragen of dat stinkt tussen Schonewille,Tros Radar en de Telegraaf.Tros radar en de financiële journalisten van de Telegraaf weten donders goed dat Schonewille de boel bedonderd heeft en in het voordeel van Dexia en de overheid(Zalm,AFM en DNB) heeft gehandeld.
De Telegraaf doet het net overkomen dat Schonewille het beste reddingsmiddel is voor de gedupeerden.Nu Leaseverlies II met Duisenbergregeling II?Komt weer goed uit voor de overheid en het verzekeringswezen.
"Met stichting leaseverlies sleepte hj(schonewille) een schikking bij Dexia uit het vuur(wat voor vuur?) van ongeveer 1 miljard euro".En die incompetente huf ter liet 2 miljard euro liggen bij Dexia waar de gedupeerden ook recht op hadden.Dit lees je niet in De Telegraaf!

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Ik denk niet dat Hertsenberg in haar programma Piet(PAL) en Pieter(Payback) zal uitnodigen om hun mening over Schonewille te geven in de uitzending.
Dus Hertsenberg wil alleen Schonewille en de rest van de belangenverenigingen kunnen doodvallen.Hiermee geeft Tros radar dus in principe aan, dat zij ook nog steeds achter de Duisenbergregeling staan van Schonewille.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Elias »

Met de stichting Leaseverlies sleepte hij een schikking bij Dexia uit het vuur van ongeveer 1 miljard euro.

Als je dat zo leest, dan wordt hij of enorm handig en slim verondersteld, of iemand keihard werkt en nooit meer loslaat en doorgaat tot het gaatje en vervolgens op tevreden wijze zijn doel heeft bereikt.
Wij weten beter, want dan had er ook bij gestaan dat "hij daarvoor het vuur uit zijn sloffen had gelopen".

Ongeveer 1 miljard....., doet het ook wel goed voor een niet oplettende, niet kritische lezer ( of journalist ) die niet verder kijkt dan zijn neus lang is en zich ( nog ) niet verdiept heeft in de materie.
Een aantal jaren geleden maakten velen van ons o.a. ook deze fout, mede aangemoedigd door vervalste en onjuiste voorlichting.

Bij eerste kennisname van de naam Stichting Leaseverlies
had er eigenlijk een belletje moeten rinkelen........

Nu zal het wel Stichting Poliswinst worden, denk ik of SS.... (nee, niet die beruchte tussenpersoon, ik bedoel Stichting Schikmaar) 8)

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Heel goed gezien, en RADAR helpt een handje mee aan het vullen van de kas van mr. Schonewille, die zijn inkomsten ziet opdrogen bij Leaseverlies.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door CvdH »

Schoonewille is onder de douche geweest vandaag....is privé bijna failliet dus beleg op de boterham is weer nodig :shock:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Tros radar

Of in ieder geval mevrouw Hertsberg jullie of u leest toch ook wel eens op dit forum. Geef ons nu eens antwoord op de vraag: Waarom weer die advocaat van leaseverlies.
Deze meneer heeft voor veel gedupeerden ook voor mij veel ellende veroorzaakt. Ik ga er langzaam aan kapot. Waarom schakelt u deze bedenkelijke figuur weer in? Geef daar nu eens antwoord op?
U bent er toch voor ons of niet soms?

Ik zal deze vraag blijven stellen todat er antwoord komt.

Tijl
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 nov 2006 13:55

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Tijl »

de vraag: Waarom weer die advocaat van leaseverlies.
Misschien wel omdat deze meneer van leaseverlies een kundig iemand is die ook wel zag dat zijn stichting er het meeste uitgehaald heeft wat er in zat?
Bij ene schikking is het nu eenmaal zo dat beide partijen water bij de wijn doen.
De schikking is toch door de meerderheid van achterban goedgekeurd?

Nou dan heeft deze meneer een puike prestatie geleverd voor de meerderheid.
Wat rest zijnwat zuignappen die het er niet mee eens zijn, die staat het vrij om nog een paar jaar te procederen, met alle gevolgen van dien.

Ook hier geldt Wie het onderste uit de kan wil..........

:wink: Tijl
Laatst gewijzigd door Tijl op 12 nov 2006 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Tijl
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 nov 2006 13:55

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Tijl »

U bent er toch voor ons of niet soms?
En voor duizenden anderen. :shock:


Deze meneer heeft voor veel gedupeerden ook voor mij veel ellende veroorzaakt.
Nu niet een ander de schuld geven van eigen gemaakte keuzes hoor, dat is niet sportief. :oops:

Martinvdm

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Nu niet een ander de schuld geven van eigen gemaakte keuzes hoor, dat is niet sportief.
Dit geeft ook weer aan dat je het niet begrijpt...

De keuze dat Leaseverlies met Dexia een deal gesloten heeft waar veel mensen niet mee konden leven en waar we het maar mee moesten doen, is niet mijn keuze geweest !!
De schikking is toch door de meerderheid van achterban goedgekeurd?
Ook hierbij heb ik nog steeds mijn vraagtekens !!
Aan het 'blad aan de boom gedraai' wat te bespeuren was destijds bij vriend Lemstra destijds, vraag ik me af of deze schikking democratisch tot stand gekomen is...

Groet,
Martin

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Pieter »

Het is ongelofelijk dat Leaseverlies zich nimmer heeft verdiept in de oplichttings praktijken van Dexia inzake aandelen niet op naam stellen.

Nu overduidelijk blijkt dat Dexia haar klanten heeft opgelicjht door geen aandelen op naam te leveren zegt veel over de capciteiten van mr Schonnewillie.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door peewee »

Kijk, jullie kunnen je boosheid botvieren op dit forumitem over het feit dat de Tros Radar redactie zo stom is om die Schonewille te gebruiken voor de uitzending van afgelopen maandag. Maar dat schiet allemaal niet op. Ga er niet a-priorisch vanuit dat de redactie van Tros Radar of van redacties van kranten op dezelfde wijze als juliie aankijkt tegen de ontwikkelingen in de leasezaak, met name de Duisenberg-regeling en nu weer die beleggingspoliszaak. Journalisten als Bart Mos (De Telegraaf)die als eerste in september over het geheime AFM rapport schreef, zal juliie boze standpunt over Schonewille en Leaseverlies op dit forum echt niet lezen. Dit forum wordt immers alleen bezocht door een klein groep diehards.
Veel beter is deze journalisten cq deze redacties rechtstreeks te benaderen per e-mail. Op de website van iedere krant is wel informatie te vinden over het e-mailadres van de redactie van de desbetreffende krant. Wanneer dat op grote schaal gebeurt, dan zullen journalisten zich vanzelf wel een keer achter het hoofd krabben en zich bedenken om Schonewille te gaan promoten.

Nogmaals, vaak weten journalisten niet eens dat er zoveel terechte kritiek te spuien valt op Schonewille c.s.
Laatst gewijzigd door peewee op 12 nov 2006 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Schonewille is een van de veroorzakers van de schikking die getroffen is met Leaseverlies. Dus mensen trap niet opnieuw in de schone praatjes van Schonewille. de enige die dik geld heeft verdiend door de schikking met DEXIA in de Duisenbergregeling !!!!!!!!!!!!
[/url]
Dat hij die schikking buiten de leden om heeft geregeld klopte al niet.
Om achteraf de leden om te praten en over te halen was vervolgens niet zo moeilijk, men dacht geen andere keus te hebben.
Dat hij zich echter door Dexia heeft laten overhalen zich aan Dexia te verplichten de anders denkende leden te dwingen dmv de Duisenbergregeling van DExia te steunen was puur verraad aan de leden van SLV.
Deze man en de hele kliek van het SLV-bestuur die Dexia tijdens het Duisenbergoverleg beloofd hebben hen in de door Dexia van plan zijnde actie toepassing WCAM te steunen verdienen daarom geen enkel vertrouwen zowel in hun werk als in hun persoon.
OD.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Deze man en allen die Dexia tijdens het Duisenbergoverleg beloofd hebben hen in de door Dexia van plan zijnde actie toepassing WCAM te steunen verdienen daarom geen enkel vertrouwen zowel in hun werk als in hun persoon.
Bij het lezen van deze alinea bekruipt mij het angstige vermoeden dat de aandelenleasesoapserie Dexia nog tot in lengte van jaren zal voortslepen omdat een kleine minderheid van falikante tegenstemmers kiest voor de mogelijke minimale geldelijke winst, zoals deze smakelijk wordt voorgeschoteld door advocaten die uiteraard ook graag een graantje willen meepikken uit de ruif.
:cry:

Quote:
Deze meneer heeft voor veel gedupeerden ook voor mij veel ellende veroorzaakt


Het is net of Wouter Bos hier zijn beklag doet omdat CDA en VVD hem op alle fronten zogenaamd kapot maken.

Tijl
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 nov 2006 13:55

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door Tijl »

Ook hierbij heb ik nog steeds mijn vraagtekens !!
Die martin :D

Uw vraagtekens doen niet terzake vrees ik, dit hele gebeuren is uit Uw handen genomen en wordt beslist door mensen die een wat bredere kijk hebben op de samenleving in z'n geheel.

U staat aan de zijlijn en moet lijdzaam toezien hoe de wedstrijd afloopt, U heeft geen enkele invloed op het verloop.

Maak ik U wederom boos? Waag er nog een mailtje aan. :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Schonewille ruikt weer geld ..........

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Vanavond in Zembla.

Veel politici betrokken bij de bouw(bouwfraude)

Het ligt dus voor de hand dat vele politici betrokken zijn bij veel grotere
ondernnemingen, zoals daar zijn banken.

Deze meneer heeft voor veel gedupeerden ook voor mij veel ellende veroorzaakt
Beste meneer of mevrouw dekzijl en anderen.

Je gebruikt hier een quote uit een bericht van mij.
Wat je allemaal leest over meningen en zienswijzen van anderen.
Geweldig hoor.

Voor mij geld enkel het feit dat ik door dexia gedagvaard ben en niet voor die duisenbergregeling in aanmerking kom.

Op het moment vorig jaar december zou na drie en eenhalf jaar procederen de rechter eindelijk vonnissen(eegalease).

Een dag voor het vonnis werd mijn zaak geschorst dankzij de
Wcam rotzooi waar Schoneville zo'n voorstander van is.

Gevolg volgend jaar maart opnieuw op de rol.
Anderhalf jaar BKR notering erbij met alle gevolgen van dien.

Mijn door toedoen van Schoneville en vriendjes geleden schade is niet meer in te schatten.

En peewee Ik heb de diverse redacties van politieke partijen aangeschreven.

Het helpt allemaal niet.

DAAROM TROSRADAR WAAROM IN VREDESNAAM WEER MET DEZE SCHONEVILLE IN ZEE?

WORDT NU ECHT EENS WAKKER ANTOINETTE.

Gesloten