LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] duitse keuken bedrijven

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
debmat
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:27

duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door debmat »

Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken.
Graag zouden wij ons ook even in duitsland willen orienteren..

Wie kan ons helpen aan een paar adressen van keukenboeren in duitsland die betrouwbaar zijn??

Alvast bedankt

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door jeltol »

Hi
Kijk eens op de site van Marquardt zeker als je van graniet houd zelf ben ik daar aleen paar dagen mee bezig en ben positief over de prijsstelling morgen ga ik daar op bezoek en zal mijn mening over dit bdrijf onder de topic Maquardt doorgeven
gr j.tol

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door wallybally »

Ga eerst een naar een gewone Nederlandse keukenzaak.
Hoef je daarna al vaak niet naar Duitsland toe.

noclan
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:56

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door noclan »

nee, ga eerst naar duitsland en daarna na een nederlands bedrijf aub !

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door maxx »

Ja, daar moet ik Noclan gelijk geven. Draai de situatie eens om. Eerst de Oosterburen lekker laten offreren en dan duiken wij onder die prijzen door.

Welke potentiele klant daagt ons uit. Laat eerst een mooi plan opstellen met tekeningen en al, neem deze mee en bestook de Nederlandse keukenhandel eens. Je zult zien dat de prijsverschillen nihil zijn.

Probleem wordt wel dat de tekeningen niet worden meegegeven waarbij de consument zichzelf zal moeten afvragen waarom?! De Oosterburen weten ook dat hun tekening een deur verder gebruikt wordt als stok om de hond mee te slaan.

Kortom, tekening meenemen en langs die Hollandse keukenwinkel en je zult zien dat de keuken voor eenzelfde prijs te koop is in Nederland. Lekker in de buurt als er wat mis blijkt te zijn.....

MVG

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door scheuj »

Maxx,
Draai de situatie eens om. Geef bij de eerste offerte een dermate scherpe prijs af zodat de duitse leveranciers daar niet onderdoor kunnen gaan. Nu is het kennelijk zo dat de prijs die jullie in eerste instantie afgeven nog een behoorlijk stuk naar beneden bijgesteld kan worden. Die zogenaamde mooie verhalen van een aantal leveranciers op dit forum dat zij altijd meteen met netto prijzen komen zijn dus kennelijk gelogen!!!!Zodra de klant met een lagere offerte komt en of deze nu uit Duitsland of Nederland komt maakt niet zoveel uit maar het blijkt dat de prijzen dan plotseling wel lager kunnen m.a.w de klant wordt in eerste instantie niet erg serieus genomen. Het trieste is wel, dat gezien u reactie jullie het zelf nog toegeven ook
Laatst gewijzigd door scheuj op 12 nov 2006 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Scheuj,

Je begrijpt geloof ik niet helemaal wat ik bedoel.

De situatie is nu vaak zo dat de Nederlandse consument de Nederlandse keukenwinkel het werk laat doen; leuke ideeen, meerdere bezoeken, kopje koffie, mooie plattegrond- en 3Dtekening en daaruit voortvloeiende offerte. Dat werk wordt allemaal gedaan om de gunsten van de consument voor de keukenwinkel te winnen. Voor niets gaat de zon op.

De situatie is nu meestal zo, zoals ik hier vaker op het forum lees, dat de mensen eerst naar de Nederlandse keukenwinkel gaan om daar de leuke ideeen op te doen, gebruik maken van de expertise van de keukenadviseur en dan hardlopend met de verkregen tekening naar Duitsland rennen waar alleen nog een prijs op de reeds gemaakte tekening moet worden geplakt. Dat is net als de bakker die alleen nog de slagroom op de voorgebakken taart hoeft te spuiten.

Daarom mijn opmerking om de situatie om te draaien. Laat die Duitse winkel eens al die moeite en investeringen doen en fax dan die mooie tekeningen naar een Nederlandse keukenwinkel. Omdat de moeite al gedaan is door een collega zal deze daarom ook een ander prijskaartje laten zien. Ik denk dat de tekening niet eens wordt meegegeven zonder de nodige handtekening van de klant. Probeer het eens zou ik zeggen.

Jammer Scheuj, je wilt zo graag het stempeltje "oplichter" op de Nederlandse keukenbranche plakken dat je berichten niet meer op waarde weet te schatten. Gemiddeld zijn wij per klant 4 uur kwijt om de mensen te voorzien van een leuke, orginele tekening met daarin de wensen van de klant verwerkt. Daarna volgt een traject van bestellingen ed waar de klant helemaal niets van merkt.

MVG

Pfffff

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door Pfffff »

Scheuj werkt zelf waarschijnlijk in de verzorgingssector , in ieder geval niet in een sector waar geld verdient moet worden :D

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door jeltol »

Aan de keuken experts van deze site op de topic Marquardt kuchen heb ik een beschrijving gegeven van mijn offerte de gene die beter en goedkoper kan mag mij leveren gaarne reaktie vr gr

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door scheuj »

Maxx,

Volgens mij begrijp jij jezelf niet zo goed. Alle argumenten die jij aanhaalt zijn stuk voor stuk drogredenen. Wat een klant doet is simpelweg vergelijken en zoiets heet "vrije markt werking". Als jij vindt dat het te veel tijd en dus geld kost om een tekening voor een potentiele klant te maken moet je daar een vergoeding voor vragen die de klant weer gerestitueerd krijgt als hij inderdaad de keuken bij jou afneemt.

Ik wil helemaal niemand in de keukenbranche als "oplichter" betitelen en zeker jou niet aangezien jij en en nog zo'n drie/vier keukenleveranciers hier altijd een nuttige bijdrage hebben geleverd maar dat er zo hier en daar in het keukenwereldje nogal wat scheef zit kan je niet ontkennen.

Jij beweert dat je zo'n vier uur per klant kwijt bent. Laat ik daar nu eens zo'n 300 euro voor rekenen, dan snap jij wel dat dit geen prijsverschillen van 10 tot 30 procent rechtvaardigen. Dat je daarnaast ook nog eens een paar uur kwijt bent aan het order verwerkingsproces lijkt mij ook logisch maar deze kosten zitten als het goed is verwerkt in het verkoop bedrag.

Dan nog een opmerking voor die Pfffff. Jij lijkt mij namelijk wel zo'n rommelaartje met je Bulthaupt spaanplaat. Om je gerust te stellen ik ben automatiseerder waar gewoon geld verdient moet worden op een normale nette wijze, dus waar je ene keer een onderzoek bij een potentiele klant doet wat gemiddeld een kleine 10000 euro kost en dan naast de order grijpt en volgende keer zonder enige inspanning een order pakt. De engelsen noemen dat "it's all in the game" maar dat zal jij wel niet kunnen vertalen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Scheuj,

Toch nog even reageren.

Natuurlijk is het goed dat klanten shoppen, daarmee houden ze ons scherp. Vrije marktwerking vind ik prima, daar profiteren we allemaal van en zelfs ik ben zo nu en dan ook consument.

Mijn compagnon en ikzelf hebben een duidelijk plan uitgestippeld toen we aan deze winkel begonnen. Daarin zijn we overeengekomen dat we de klant gewoon tekeningen en offertes meegeven waarin alle prijzen ed volledig zichtbaar zijn. Hoewel de deskundigen ons voor gek verklaren proberen wij dit zo lang mogelijk vol te houden. Jij hebt het over prijsverschillen van 10 tot 30% maar die ben ik nog niet tegengekomen.

Ik wil geen vergoeding voor een tekening en advies, dat zou absurd zijn. Het lijkt me alleen verfrissend als, zoals ik al in een vorige post zei, de mensen eerst in Duitsland zouden kijken en dan met die tekening eens bij ons langs komt. Nog nooit meegemaakt maar we blijven hopen.

Wat ik bedoelde te zeggen met deze volgorde van handelingen is dat de Duitse collega ook niet meer sowieso onder deprijs doorduikt als hij eerst de tekening etc heeft gemaakt. Veelal wordt gewoon een prijs geplaatst onder de offerte van een ander. Vrije markt werking ok, maar daardoor is de prijsvergelijking gewoonweg scheefgetrokken. Als wij alleen maar vanaf een fax en externe offertes hoeven te werken en binnen 10 minuten de prijs kunnen maken, scheelt dat bakken met tijd en eventueel personeel. Hier kan de klant ook van profiteren.

Het zit erg scheef in de keukenbranche en dat is jammer, heel jammer, maar ik denk dat iedere branche deze problemen kent, kijk eens naar de autobranche, reisbranche, leenbranche, verzekeringsbranche en ga zo maar door. De klant kan het best rondvragen bij vrienden, familie etc waar een goede betrouwbare winkel te vinden is....

MVG

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door jeltol »

Hi max
kan je wel begrijpen dat je jezelf wil onderscheiden van de keuken cowboys je moet de keuken branche niet vergelijken met de autobranche deze moeten werken met een marge van 9 procent en daar zit weinig rek in om bij de keukens te blijven ik heb een advertentie gezet op marktplaats (om mijn contact gegevens bekent te maken)met de titel duitse keuken 1000 euro als je daarop wil reageren kan ik je een offerte laten zien waar je op mag reageren an mag je onder betere of gelijke condities leveren vr gr

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door wallybally »

Ik ben benieuwd of het gaat lukken.
Laat het maar horen.

Ik bedoelde met te zeggen, "ga eerst een naar een NL keukenboer" aan te geven dat het in NL voor D-prijzen kan. Ik ben idd eerst naar D gegaan, maar heb nu mijn keuken in NL gekocht. Voor nog geen € 500 meer, maar wel wat extra's qua verlichting enz. Verder hoef ik zelf geen loodgieter te regelen om het een en ander aan te sluiten.

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door jeltol »

Hi wally
Waar ben jii uiteindelijk geslaagd was dat een grote tent of een kleinere toko je kan mij via mijn advnertentie op marktplaats ook direkt bereiken duitsekeuken is de advertetietekstvr gr
jeltol

noclan
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:56

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door noclan »

hahahaha

Wat mensen niet allemaal bedenken !

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door wallybally »

Gewoon een kleine keukenboer die aan het nieuwbouwproject verbonden was.

Erikkie
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:56

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door Erikkie »

Gewoon een kleine keukenboer die aan het nieuwbouwproject verbonden was.
Ik was echt benieuwd waar jij geslaagd ben.
Wat ik belachelijk vond was dat de keuken leverancier die verbonden was met het nieuwbouwproject er 10% provisie boven op deed voor bemiddelingskosten van de aanemer, ontwikkelaar.

Hetzelfde voor de badkamer en ik heb echt geen zin om die gasten te gaan spekken.
Dus wij hebben alles casco op laten leveren.

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door wallybally »

Badkamer heb ik ook elders laten uitrekenen, kwam ik echter iets van 5000 euri duurder uit.

Keuken heb ik divers gekeken en vervolgens de keuze gemaakt.
En wat ik al zei, probeer gewoon eens in Nl te onderhandelen bij niet-keten bedrijven. Volgens mij kun je een heel eind komen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: duitse keuken bedrijven

Ongelezen bericht door maxx »

Hi max
kan je wel begrijpen dat je jezelf wil onderscheiden van de keuken cowboys je moet de keuken branche niet vergelijken met de autobranche deze moeten werken met een marge van 9 procent en daar zit weinig rek in om bij de keukens te blijven ik heb een advertentie gezet op marktplaats (om mijn contact gegevens bekent te maken)met de titel duitse keuken 1000 euro als je daarop wil reageren kan ik je een offerte laten zien waar je op mag reageren an mag je onder betere of gelijke condities leveren vr gr
Beste Jeltol,

Hulde voor jouw vindingrijkheid. Dat marktplaatsgebeuren is een goeie!

Het vergelijk met de autobranche gaat echt wel op als 9% nettomarge overblijft. Niet iedereen werkt met opgewerkte prijstabellen in keukenland. Handjeklap kost nu eenmaal tijd en een kleine winkel met gemiddelde aanloop heeft altijd een gebrek aan tijd.

Ik wil je gerust een prijs te geven, maar eerst mijn eigen klanten die de moeite hebben genomen om langs te komen in mijn winkel. Als ik daarna tijd overheb sta ik geheel tot jouw beschikking.

Om een goede vergelijking te krijgen met het Duitse keukenverhaal wil ik wel een tekening van een collega zien waar ik dan een prijs aan mag verbinden en natuurlijk de gespecificeerde offerte op de fax.

Ik ben nog niet op Marktplaats geweest maar zal dat gelijk doen, al was het maar om jouw vindingrijkheid te belonen.

MVG

Gesloten