LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] stookkosten van 1000 euro voor een half jaar
stookkosten van 1000 euro voor een half jaar
We wonen nu een jaar samen in een flat 4 kamers.. We hebben de eerste maand december geklust en zoals je kunt tellen hou je 5 maanden over. We moeten bijna 800 bij betalen... We hebben in de huiskamer 2600 ongeveer gestookt en in het kleine kamertje 2500 (als je hier een 2 persoonsbed inzet kunje er alleen bij het voeteneind in stappen, zo klein)... We hebben nieuwe meters gekregen en hebben bij het opnemen het niet gecheckt, hadden we dit maar gedaan. De cv gaat snachts uit en sochtends weer aan. Ik kan er niet bij dat we zoveel in zo`n korte tijd hebben verstookt... We staan machteloos en hebben alles geprobeerd.. Heeft iemand misschien tips. En we kunnen ook niet kijken hoeveel onze "normale" stookkosten zijn, want dit is onze eerste rekening. En iedereen vind het absuurd hoog, maar wat hebben we daaraan. De rekening met de vorige bewoonster is vergeleken, we hebben getekend voor het opnemen van de standen, met andere woorden we hebben het verstookt. We werken allebei en zette de kachel altijd uit wanneer we werkte.. Met zo`n rekening zou je toch 5 maanden constant moeten hebben gestookt. En ja in het kleine kamertje is wat meer gestookt dan in de andere 2 overige kamertjes, maar niet zoveel als in de woonkamer...
Re: stookkosten van 1000 euro voor een half jaar
ik woonde een half jaar hier , 3 slaapkamers hoekwoning, ook ik heb in het eerste half jaar een eindafrekening van 675 euro gehad, terwijl er niks bijzonders is gebeurd qua stroom.
-
Jullie verhaal staat niet op zichzelf. De gang van zaken klinkt bekend.
Naar er te zijn gaan wonen worden de meters vervangen. het probleem daarbij is dat de consument niet kan aantonen dat de rekening onjuist is omdat de eenheden welke aagegeven worden omgerekend moeten worden. Men heeft u wellicht een afschrift nagelaten waaarop de vorige meterstanden vermeld zijn?
Naar er te zijn gaan wonen worden de meters vervangen. het probleem daarbij is dat de consument niet kan aantonen dat de rekening onjuist is omdat de eenheden welke aagegeven worden omgerekend moeten worden. Men heeft u wellicht een afschrift nagelaten waaarop de vorige meterstanden vermeld zijn?
Ze kwamen de meters vervangen en hebben toen meteen de meterstanden opgenomen. Maar we hebben dit niet gecontroleerd en kregen een briefje met de standen, zeiden mij niks. Maar we hebben ook gehoord dat de vorige bewoonster vaak zat te klooien met de meterstanden.. Het bedrijf van deze meters die zeggen gewoon dat wij zoveel verstookt hebben en hebben dit bedrag moeten betalen. Snap ook niet hoe die rekening zo hoog is en het raarste is dat het met 1 kamertje mar 100 ah scheelt en dat kamertje kan in de woonkamer 4x dus dan zou die kamer een sauna zijn... dit zijn geen leuke dingen en vooral niet als je nog jaren met zo`n piep maatschappij zit opgescheept.. nu heb ik zeker van geleerd, we hebben opgeschreven waneer we zijn gaan stoken en welke kamers. elke maand nemen wij de meters op en schrijven dus op een rijtje..
-
Houdt uw meterstanden bij. Schrijf ze elke eerste van iedere maand op.
Dan hebt u altijd uw gegevens bij de hand.
Energie is fors duurder geworden, houdt daar rekening mee.
Welke meters hebben ze vervangen en wanneer?
Dan hebt u altijd uw gegevens bij de hand.
Energie is fors duurder geworden, houdt daar rekening mee.
Welke meters hebben ze vervangen en wanneer?