LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koppeling heef toch 1 kabel

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
gothicje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2005 15:27

koppeling heef toch 1 kabel

Ongelezen bericht door gothicje »

Ik kwam met mijn auto terug omdat deze na een tijdje rijden moeilijk in zijn 1 ging, soms zat ik zo te klooien dat stoplicht alweer op rood sloeg voordat ik hem in zijn 1 kreeg, 2 ging ook soms lastig. En als ik achteruit ging nou dan hoorde de hele buurt dit. Dus ben naar een bovag garage gegaan. Die konden niks vinden en hebben de olie ververst in het schakelblok. Daarna weer terug, maar konden niks vinden. Ze hebben toen de kabel strak getrokken. Dit leek even te helpen. Erna weer problemen, toen met warme motor erna toe gegaan. En toen deed de auto het wel, liet me auto ff keren en toen ja hoor begon die al. Kon er vlak na voor reparatie. Ze hadden de kabel van een zelf stellende naar een kabel die zij konden stellen veranderd. De klachten waren weg net als me sportkoppeling.
Onlangs trapte ik door mij koppeling, er is naar gekeken en toen zeiden ze dat er geprutst was met de kabel en daarom gebroken.

Maar heeft de koppeling maar 1 kabel of meerdere. Ik weet zelf weinig over auto`s en andere om mij heen weten ook niks.

Maurice1244
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2006 09:34

Re: koppeling heef toch 1 kabel

Ongelezen bericht door Maurice1244 »

Een koppeling heeft altijd maar 1 kabel.Er zijn ook systemen die met hydroliek werken om te ontkoppelen.
Aan een zelfstellende koppelingskabel is niets aan te veranderen.
Vreemd verhaal.
Maar hoe is de staat van de koppeling zelf?
Is deze niet versleten.
Gaat het zwaar als je de koppelingspedaal indrukt?

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: koppeling heef toch 1 kabel

Ongelezen bericht door cossie300 »

Het heeft er alle schijn na, dat de koppeling niet voldoende vrij komt. In plaats van de kabel kan dit ook betekenen dat de drukgroep is versleten. De veerspanning van de diafragmaveer kan te ver afgenomen zijn. Dit resulteert normaal in het vervangen van koppeling, drukgroep en druklager.

Gesloten