LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contant afrekenen bij tandarts

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ravelijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2006 18:12

contant afrekenen bij tandarts

Ongelezen bericht door ravelijn »

Ondanks dat ik aanvullend verzekerd ben en dit kan aantonen wil mijn tandarts mij alleen helpen als ik contant betaal. Is dit normaal? Hebben meer mensen dit meegemaakt?

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: contant afrekenen bij tandarts

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ja, je aanvullende verzekering heeft niets te maken met de manier waarop de tandarts betaald wil worden. Je krijgt gewoon een rekening die je naar je verzekering kan sturen en die wordt dan aan jou vergoed. Bij veel tandartsen gaat het overigens alleen om betalingen van een klein bedrag bijv. als je alleen voor een controle bent geweest.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: contant afrekenen bij tandarts

Ongelezen bericht door Walter van V »

e.e.a. hangt inderdaad af van de betalingsvoorwaarden van de praktijk, en in hoeverre er met verzekeraars overeenkomsten zijn afgesloten over declaratie-indiening.

Zo zijn er verzekeraars waar een tandarts of orthodontist regelrecht kan declareren, en de verzekeraar de eigen bijdrage zelfs regelt direct met patient, er zijn er ook waar een tandarts een jurist nodig heeft om door de dikke boekwerken die overeenkomst genoemd worden heen te komen. deze overeenkomsten zijn niet in het belang van de patient en worden dus niet ondertekend in de meeste gevallen.

Dat er dus geen declaratieovereenkomst is met een verzekeraar ligt dus niet per se aan de tandarts, veelal juist aan de verzekeraar. Daarnaast heeft bv Menzis nu de lopende overeenkomsten die er wel waren per 01-07 eenzijdig opgezegd, en het is maar de vraag wat er voor terugkomt...

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: contant afrekenen bij tandarts

Ongelezen bericht door Chima »

Ik betaal al jaren na elke controle direct mijn factuur.
Ik krijg de factuur mee en stuur die op naar mijn ziekenfonds die het dan weer naar mij overmaken.

ravelijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2006 18:12

Re: contant afrekenen bij tandarts

Ongelezen bericht door ravelijn »

Ik krijg geen rekening maar moet ter plekke betalen, cash of met pin.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: contant afrekenen bij tandarts

Ongelezen bericht door Walter van V »

maar dan krijg je wel een rekening mee naar huis, is men verplicht te doen! gespecificeerd op behandeling.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: contant afrekenen bij tandarts

Ongelezen bericht door senseo »

Ik ben blij dat ik dat niet contant hoef te betalen,
vind het zeer klantonvriendelijk !

Gesloten