LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verplaatsing gas/elektriciteitsmeter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marijke28

verplaatsing gas/elektriciteitsmeter

Ongelezen bericht door marijke28 »

Ik ben mijn huis aan het verbouwen, daarbij moet ee gas- en elektriciteitsmeter verplaatst worden.
Om het proces in gang te brengen, heb ik contact opgenomen met eneco netbeheer, de leverancier van stroom en elektriciteit. Meneer aan de telefoon vertelde mij dat we een formulier op internet kon downloaden en daarmee de aanvraag kon indienen. Aanvraag ingevuld en opgestuurd. Kreeg ik een bevestiging terug met een acceptgiro van 1675 euro!!! Ik moest dat bedrag eerst overmaken en dan zou pas de aanvraag in behandeling worden genomen!! Ik kreeg het idee dat ik opgelicht werd, we zijn toch in Nederland. Ik begreep het echt niet! Z'n hoog bedrag voor het verplaatsen van 4 meter!! Meneer was onverbiddelijk, eerst overmaken, dan pas nemen ze contact op. Geprobeerd wat meer informatie te vinden hierover, maar niets te vinden. Er zat niets anders op dan het bedrag in zijn geheel over te maken en af te wachten. Er werd wel bijgezegd dat als het werk mee viel, ik naar alle redelijkheid geld zou terug krijgen.
Na 2 weken belde een aannemer om te komen kijken en een datum te prikken. Ik heb voor mezelf bedacht, dat als ze binnen een paar uur klaar waren, ik gerechtelijk eens uit zoek of dit wel zo netjes is.
Zo gezegd, de heren zijn geweest, van 8 tot 12 zijn ze aanwezig geweest. Het werk is af.
TOch nog contact opgenomen met eneco. Ik krijg 208 euro terug omdat er een fout is gemaakt in de berekening?!?! Of is dit zwijggeld?
Ik blijf er bij dat ik 1467 een hoop geld vind voor 3 meter van het verplaatsen van een meter.

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Bob Schurkjens

Re: verplaatsing gas/elektriciteitsmeter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan een geschil indienen bij de SGC. Eis een exacte specificatie van de gemaakte kosten en inzage in de factuur van de aannemer.

Als ik boodschappen afreken in de supermarkt krijg ik altijd een exacte specificatie, ook als de rekening 2,77 bedraagt. Pak halfvolle melk: 0,39. Half grof volkoren: 0,52, Ons rosbief: 1,29 enz. Beetje gek wat Eneco hier doet.

Als Eneco niet binnen 4 weken over de brug komt met deze informatie dan kun je een geschil indienen.

Zie ook de rest van dit forum. Even zoeken op SGC.

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

De tarieven wat door de netbeheerder wordt berekend komt vanuit de overheid uit. De tarieven welke E-Netbeheer berekend staat op de site van hun.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Geprobeerd wat meer informatie te vinden hierover, maar niets te vinden
even als aanvulling op flappie voor degenen die niet zo handig zijn met een zoekmachine:
http://www.e-netbeheer.nl/USER_FILES/WE ... A5EMIX.pdf
Voor je electriciteitsmeter en
http://www.e-netbeheer.nl/USER_FILES/WE ... 2006A5.pdf
Voor je gasmeter.
Kom je inderdaad al gauw op 1300 a 1400 euro (zonder toeslag voor het leggen van kabel of pijp wat in jouw geval waarschijnlijk niet veel is)
Klachten hierover bij de overheid die het prijsnvio van deze diensten in de gaten houdt
www.dte.nl

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ali:

Dat is onzin. Het gaat hier om het VERPLAATSEN van aansluitingen, niet om de aansluitingen zelf want die zijn er al. Genoemde tarieven zijn voor bijvoorbeeld nieuwbouwwoningen die op het net aangesloten moeten worden vanaf de hoofdleiding. Ook verplaatsen is echter duur. Zie ook

http://www.continuon.nl/informatieopmaa ... ndex.jsp#5
http://www.rendo.nl/foto/Aansluittariev ... sie2.1.pdf

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ok bedankt voor je correctie Bob :oops:

BounceMeister

Ongelezen bericht door BounceMeister »

Ik heb een jaar geleden een offerte aangevraagd voor het "verzwaren" van de aansluiting van 1 naar 3 fasen. Dit is volgens de electricien niet zo'n heel erg ingewikkelde ingreep omdat er alleen een andere meter in hoeft en twee extra draden doorgevoerd naar de groepenkast.
Dit werk moest dan 300 euro gaan kosten, via hetzelfde systeem van eerst betalen en dan pas de afspraak. Uiteindelijk niet op de offerte ingegaan en de aansluiting zo gehouden.

In jouw geval ben je helaas op de Eneco aangewezen omdat niet iedereen zomaar aan de meters en hoofdaansluitingen mag klooien en er zeer strenge regels zijn voor de aansluitingen en de exacte plaats ervan.
Doordat de Eneco het nu zelf gedaan heeft, heb je de zekerheid dat ze er nooit over kunnen zeuren. Het kost wat, maar in dat opzicht heb je ook wat.
Ik vind niet dat je het bedrag moet uitdrukken in de afstand van de verplaatsing maar in het aantal uren werk. Als 2 man van 4 uur bezig zijn en dan nog wat materiaal en voorrijkosten erbij, kan je inschatten of de prijs reëel is en of je je er druk om moet maken of dat je het beter maar kan vergeten en verder klussen, of als het al af is, ervan genieten natuurlijk!

Dat bijna 1500 euro veel geld is, ben ik met je eens. Je had ook twee dakramen kunnen laten plaatsen, alleen heb je daar niet zoveel aan misschien..? ;)

Gesloten