LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senseo stroomvreter??

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ruimte

Senseo stroomvreter??

Ongelezen bericht door ruimte »

Is het waar dat senseo koffiezet apparaten stroomvreters zijn??

Ulbe

Re: Senseo stroomvreter??

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het lijkt me sterk dat de Senseo een stroomvreter is, het apparaat neemt volgens de technische gegevens zeer veel stroom, maar dit stroomvreten doet deze maar heel even,

De kleine boiler waar water in zit voor bijna 3 kopjes koffie is gevuld met een verwarmingselement van bijna 2000W!, bijna evenveel vermogen als een electrische friteuse!,

U begrijpt dat het zeer sterke verwarmingselement het water zeer snel op temperatuur heeft, en dan wordt de verwarmingselement direct uitgeschakeld, en kan de koffie gezet worden!,

Stroomvreten valt wel mee, wél s' nachts even de stekker uit het stopcontact halen!, anders blijft het apparaat een beetje electriciteit gebruiken!,

Het apparaat is volledig electronisch geregeld, en is niet geheel "uit" te krijgen zonder de stekker uit het stopcontact te halen!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Het apparaat is volledig electronisch geregeld, en is niet geheel "uit" te krijgen zonder de stekker uit het stopcontact te halen!,
Kijk! dat wist ik dus niet, dat is nuttige informatie. :idea:

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als het vergeleken wordt met een ouderwets apparaat en u laat de kan een paar uur op het warmhoudplaatje staan dan is de senseo zuiniger.
Als u na het zetten de koffie in een thermoskan doet en het koffie apparaat uit zet durf ik het niet te zeggen wie de minste energie verbruikt.

BounceMeister

Ongelezen bericht door BounceMeister »

Tegenwoordig is een verbruiksmeter voor electra niet zo duur meer. Voor 10 of 15 euro kan je hiermee al je apparaten "meten".

Ik heb zelf geen Senseo, maar ik begrijp dat deze dingen het water continu warm houden. Dat doet hij electrisch en dat kost wel veel stroom.
De besturings-electronica zelf zou niet zoveel stroom moeten trekken, maar dat kan soms nog best tegenvallen.

Uiteraard zal een koffiezetapparaat met thermoskan minder stroom verbruiken, je verwarmt immers maar 1 keer. Anderzijds gooi je vaak de resterende oude koffie weg en maak je nieuwe, dat kost ook weer geld. Daarnaast geeft de Senseo elke keer verse koffie.

Zowiezo zou ik de Senseo loskoppelen als je hem een tijdje niet gebruikt, maar ik las elders dat er dan weer een hele procedure volgt om hem aan te zetten?

idi

Ongelezen bericht door idi »

Ulbe, waar heb je die wijsheid vandaan.
De Senseo heeft heus geen standby stand zoals bij een TV het geval is.
Wat een onzin zeg.
De aan/uit knop van een senseo is ook echt een aan/uit knop. Staat de senseo uit met de stekker in het stopcontact, dan verbruikt ie geen enkele stroom hoor, tjonge tjonge broodje aap gehalte!

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ik heb zelf geen Senseo, maar ik begrijp dat deze dingen het water continu warm houden. Dat doet hij electrisch en dat kost wel veel stroom.
Nee hoor.
De Senseo schakelt na een uur helemaal uit.
Als er in dat uur al iets wordt warmgehouden is dat de hoeveelheid voor 1 kopje. Hier wordt de Senseo na dat ene kopje helemaal uitgezet.

Lieske

Chrisje1

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Re. IDI: Ulbe, waar heb je die wijsheid vandaan.
De Senseo heeft heus geen standby stand zoals bij een TV het geval is.
Wat een onzin zeg.
De aan/uit knop van een senseo is ook echt een aan/uit knop. Staat de senseo uit met de stekker in het stopcontact, dan verbruikt ie geen enkele stroom hoor, tjonge tjonge broodje aap gehalte
Beste IDI, weinig verstand van electronica zeker,

In deze situatie heeft Ulbe wel degelijk gelijk!, de electronica wordt geschakeld door een pulsschakelaar!, en de aan/uitknop van een Senseo bestaat uit een puls schakelaar, zoals een deurbel,

De knop schakelt hier dus een laagspanning, die de electronica regelt!, en die electronica blijft dus wel "wakker" wanneer de stekker in het stopcontact zit!, anders krijgt u uw bakje koffie niet! :)

Zeker weten dus wanneer de stekker van de Senseo in het stopcontact zit, dat er bepaalde electronische componenten ingeschakeld staan,

De electronica die het apparaat schakelt staat dan 24 uur per dag ingeschakeld, vermoedelijk zal de Senseo een Watt of 5 nemen wanneer deze aan de stroom staat,

Wanneer u mij niet geloofd, haal het apparaat open, of zet er een meter tussen!, en meten is weten! :wink:

Gesloten