LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koelkast schoonmaken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

koelkast schoonmaken

Ongelezen bericht door hera »

Ik weer: er is eigeel omgevallen in de koelkast. Nu ruikt de koelkast dus naar rot ei omdat het in het " verdampingsgaatje" onder in de koelkast is gedrupt. Iemand tips of moet de hele koelkast eruit en moet er dus een monteur komen?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: koelkast schoonmaken

Ongelezen bericht door loesjes »

koelkast moet eruit, achterin de koelkast ) op de achterzijde dus) zit een opvangbakje en daar zal nu waarschijnlijk rottend eigeel liggen
dit is volgens mij redelijk goed zelf te doen,

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: koelkast schoonmaken

Ongelezen bericht door hera »

:? tnxs. Ik wacht het nog een paar daagjes af of het vervliegt oid (zal toch niet eeuwig blijven rotten maar ooit vervliegen of " oplossen" door de condens oid.. en ik probeer t een beetje schoon te maken met een wattenstaafje oid.

alex01
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2006 13:46

Re: koelkast schoonmaken

Ongelezen bericht door alex01 »

leg een witte (verse) boterham in je koelkast. Deze absorbeert namelijk geurtjes. (oma's tip)

Toolboy

Re: koelkast schoonmaken

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dat opvang bakje ligt boven op de compressor,dat is het bakje wat het dooiwater verdampt.
Als u pech heeft dan is het eitje nu gebakken

kristie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:00

Re: koelkast schoonmaken

Ongelezen bericht door kristie »

Ik heb het in het verleden opgelost met een mengsel van appelsap en thee het resultaat was uitstekend

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: koelkast schoonmaken

Ongelezen bericht door hera »

Appelsap en thee wordt het dan niet helemaal een smeerboel daarachter?

Toolboy

Re: koelkast schoonmaken

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het bakje ligt op de compressor.Deze wordt zeer heet zodat alles wat er via het gootje in komt verdampt.
Wat loesjes zgt is de beste oplossing

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: koelkast schoonmaken

Ongelezen bericht door hera »

.. mij lijkt het helemaal niet zo makkelijk. De deur schuift op het paneel wat er aanvast zit en de koelkast zit vastgeschroeft aan de kast.. Ik kijk het deze week nog aan en anders zit er inderdaad niets anders op.

Gesloten