LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rabobank "korting"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

we hebben in juli een offerte getekent van de rabobank
deze was alsvolgt opgesteld 5.6 rente
-0.8 korting (nieuwbouw)
-------
4.8%

1 week voordat we gingen tekenen bij de notaris kregen wij een telefoontje dat de rent 0.1% was gedaalt dus naar 4.7%.

maar we kregen geen brief waarin dit opgesteld was.(wel meerdere keren om gevraagt),omdat ik dacht dat de rente meer was gezakt.
wij tekenen op vrijdag 10 november.notaris had contact gehad met de bank waarbij de bank zei dat hij dit mocht veranderen.
afine 11 november een brief van de rabobank

5.3%
- 0.6 %(korting)
-------
4.7%
mijn inziens is dit is dit niet correct,de advies rente is met 0.3 gedaalt maar tevens mijn korting ook met 0.2!!!!!

wie kan mij hier iets over uitleggen?

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door particulier »

Heel eenvoudig:

De Rabobank laat je dus niet volledig profiteren van een rentedaling. Het verschil steken ze in eigen zak.

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

maar mag dit dan zomaar?ik heb toch zwart op wit staan dat mijn korting 0.8% is!ze hadden dus ook de korting naar 0.5 kunnen brengen zodat mijn rente stand op 4.8 blijft.
staat in mijn offerte dat ik mee zou zakken als de rente zakt en niet dat mijn korting dan ook minder word.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Een offerte is een Aanbod van de bank aan u, als u deze tekent is dit bindend.
Als U de bank om een nieuwe offerte vraagt doet de bank u een nieuw aanbod, welke u wel of niet kunt accepteren.

U had beter de bank onder druk kunnen zetten met een tegenofferte van een andere bank, dan willen ze wel eens door de knieen gaan.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door SJZ »

Als U de bank om een nieuwe offerte vraagt doet de bank u een nieuw aanbod, welke u wel of niet kunt accepteren.
Er komt geen nieuwe offerte, de situatie van rentedaling is beschreven in de al reeds getekende offerte.

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

idd ik had de offerte al in juli getekent en in november zijn we naar de notaris gegaan.oftewel in de offerte staat 5.6-0.8=4.8
de adviesrente is geworden op dit moment 5.3 en daar krijg ik maar 0.6% korting over .
oftewel ze hebben gewoon 0.2% korting erafgehaald,dit kan toch niet wie kan er mij een antwoord geven of de bank correct heeft gehandelt?
of is dit een fout van de bank en als ik ze morgen bel zeggen ohhh sorry meneer idd je hebt gelijk je krijgt 0.8% korting ipv0.6.zoals ook staat in mijn getekende offerte(beide getekent de bank en ik)

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

ik had dus al een offerte getekent met daarin 0.8% korting en daar staat in beschreven dat ik als er een rentedaling zou plaatsvinden ik mee zou zakken.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door Laurent »

Print:

neem de moeite om met jouw probleem naar een manager particulieren diensten van de RABO Bank te stappen.

aan de hand van de offerte en de bijbehorende voorwaarden komen jullie er wel uit/ :) :) :?

Henk D
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:50

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door Henk D »

Beste Print,

Volgens mij heeft de Rabobank een afspraak met U.
U bent degenen die een offerte heeft getekend en als er wat veranderd in de offerte vanuit de Rabobank dan zal de Rabobank dat met U dienen af te handelen.De notaris staat hier helemaal buiten, en komt pas in beeld als de documenten rond zijn.Belachelijk dat de Rabobank de notaris toestemming geeft een offerte te mogen veranderen, waar U niet in wordt gekend.
Vraag me hardop af of dit wel door beugel kan, deze handelswijze van dit Rabobank kantoor, een getekende offerte te veranderen door uw notaris te benaderen, zonder dat U een nieuwe offerte wordt aangeboden, met daarin de nieuwe voorwaarden en die U vervolgens dient te tekenen.Volgens mij blijft in deze de eerder getekende offerte van kracht, dus met o,8 % korting.
De handelswijze van dit Rabobank kantoor is voor mij laakbaar, maar we hebben meerdere voorbeelden van Rabobankkantoren op dit forum, ik zou als ik u was , dit verder uitzoeken, en het niet erbij laten zitten.
U bent degene die gaat betalen en niet de Rabobank en niet de notaris.

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

dank jullie voor het advies heb de rabobank gebelt en in 1e instantie zei hij maar "meneer "het is toch logisch dat als de rente zakt zakt de korting ook .ik zei dit lijkt me onzin waarop hij antwoorde dat hij dit met de manager moet bespreken.ik heb zwart op wit op papier dat ik 0.8 korting krijg met handtekening van meneer de hypotheek adviseur ,denk niet dat hij zwart op wit heeft dat ik getekent heb voor een korting van 0.6.denk dat ik sterk sta en we er wel uitkomen.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Kijk dat maakt het verhaal anders, als het getekende contract deze voorwaarden heeft. (ten nadele van de bank) dan moeten ze dit contract gewoon uitvoeren.

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

sorry voor mijn onnederlands taalgebruik:-) maar idd heb ik hier thuis in de kluis een getekende offerte met een rentekorting van -0.8% en de voor waarde dat als de rente in de tussenligende periode(van offerte tekenen tot aan de notaris)zakt ik ook mee zak, dit is het geval .de rente is intussentijd met 0.3% gezakt ,ook dit heb ik van de rabobank zwart op wit op papier ,dus snap ook niet dat ze zo moeilijk doen.
ze hebben geen poot om op te staan mijn inziens.
de bank heeft mij belooft het morgen te bespreken en ik krijg woensdag de uitslag op schrift.
valt het tegen is dit een prima geval voor de geschillencommissie.denk ik.!!!!??????????

MariekeV.
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 11:33

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door MariekeV. »

Beste meneer Print,

Ik lees dat u een nieuwbouwwoning hebt gekocht. U wordt een korting op de rente aangeboden.
Hebt u die korting zelf bedongen of kwam de rabo daar mee aan omdat u een nieuwbouwwoning heeft gekocht?

Gr. Marieke

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door wallybally »

Maakt dat verschil dan? Een rentekorting is een rentekorting.

wel moet je rekening houden dat lagere renteprecentage ook door wordt berekend in evt verzekeringen of sparen. Dus is er weer meer premie nodig. Deze stijgingen zijn belastingvrij, terwijl de rente aftrekbaar is.

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

weet niet wat voor korting kan een instapkorting zijn of een nieuwbouwkorting of mischien vond de meneer mij wel leuk korting.

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

wally ik had mijn verzekeringen al lopen ik heb 100% aflossingsvrij gefinancierd

eva83
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2006 15:32

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door eva83 »

Nou, laat het even weten. Ben wel benieuwd. Werkt als piepsysteem hé. Als jij niet piept, gebeurt er ook niets. Helaas maar waar.

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

vandaag de bank gebelt krijg morgen brief thuis.krijg mijn hypotheekmeneer niet meer aan de lijn hij wil me niet meer spreken ook kan ik via de bank geen afspraak maken met de manager particulieren diensten.de directeur belde me vandaag wel op mijn werk!!!!!!!ik denk dat ze daar bij hypotheek zaken de boel aan het neppen zijn,zou een directeur bankzaken mij bellen voor 0.2%,?volgens mij was het de assistent van meneer de hypotheekman.
hij kletste ook maar wat zei dat die 5.3% niks te maken had met die 5.6%.wat heeft dat er nou mee te maken, ik mis gewoon 0.2% korting!!!!!!
maar nu vraag ik jullie advies:wat kan ik het beste doen.?
manager kan ik geen afspraak mee maken,willen ze niet!!!!!!!
een paar opties:rabobank nederland aanschrijven
geschillencommisie inschakelen
rechtsbijstand inschakelen
of een andere sugesstie?

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door print »

henk D het was niet de offerte maar de akte waarin hij dit veranderde,dan is het misschien een ander verhaal?
maar het is toch apart dat meneer de rabobank man ons belt en zegt dat de rente 0.1 is gezakt en wij ten goede trouw tekenen bij de notaris
en de volgende dag een brief te sturen met de definitieve rentepercentage opgebouwd als zijnde 5.3-0.6=4.7%
die 0.2% korting is verdwenen.zou ik hiermee sterk staan als ik dit ging aanvechten ,of komt dit vaker voor?

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: rabobank "korting"

Ongelezen bericht door wallybally »

Heb je eigenlijk al gekeken wat de voorwaarden van de offerte zeggen mbt die korting?

Gesloten