LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reaktie van makelaar op bod.

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
jonna
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 10:02

reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door jonna »

Hoi,

Ik vraag me af hoe lang het kan duren voordat de verkopende makelaar een reaktie geeft op een bod. Wij hebben een week geleden een bod op een perceel gedaan en nog helemaal niets gehoord. Ook geen reaktie dat het bod wel/niet in behandeling is genomen, of dat de verkopers er over na willen denken.
Natuurlijk kunnen we bellen maar we willen niet te gretig overkomen maar zijn wel erg benieuwd.

Is het normaal dat een reactie 'even" uitbljft?

Gr. Jonna

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik zou de makelaar gewoon even bellen, na een week ben je echt niet gretig...

knuffje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 14:51

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door knuffje »

bellen, bellen en nog eens bellen...laat je in elk geval weten dat je bod serieus is!
telefoonnummers zijn er niet voor niks zeg ik altijd maar!

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Op zich niet vreemd hoor. Bij ons duurde het 2 weken voor we wat hoorden.

Je zou er inderdaad eens een telefoontje aan kunnen wagen en vragen of de verkopers er al uit zijn. Want de makelaar heeft niets te vertellen over jouw bod. De verkopers bepalen wat ermee gebeurd.

inkie47
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2006 19:18

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door inkie47 »

Ik zou je eigen aankoopmakelaar laten bellen dat heeft vaak meer effect. Je wordt dan ook serieuzer genomen.

lotje54
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:23

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door lotje54 »

Hoi, ik zou zeker 's informeren hoe het met je bod staat. Bij ons bleek achteraf dat de makelaar biedingen niet doorgaf om een stroman later een lager bod uit te kunnen laten brengen. Dus als je het huis echt wilt hebben: ga er achteraan. Desnoods geef je aan dat je nog een interessant huis op het oog hebt en dus snel wilt weten waar je aan toe bent.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door NAK »

De makelaar moet natuurlijk eerst met de verkoper overleggen.
En als die toevallig niet bereikbaar is dan kan het lang duren.

Dus zoals de anderen reeds zeggen; bellen, bellen, bellen.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door Xpert »

Sorry maar ik ben het met een aantal opmerkingen niet eens.

Dat je deze vraag al stelt is een teken dat de communicatie tussen makelaar en aspirant koper niet goed verloopt.

Ik vind dat de makelaar je al had moeten bellen met een mededeling van de reden waarom het zo lang moet duren.

Communicatie is in dit stadium heel cruciaal.

Wanneer een klant vabdaag een vraag stelt (of dit nu de koper of de verkoper is maak niet uit) wil deze graag binnen 2 x 24 uur een reactie retour.

Spreek met de makelaar goed af wanneer je weer een tegenreactie mag verwachten. Dit houdt alle partijen scherp.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik zou gewoon eens bellen van go vorige week hebben we een bod uitgebracht. heeft de verkopende partij hier op al gereageerd.
je kan eventueel laten vallen als je niet te gretig wil overkomen om te melden dat jullie nog iets anders op het oog hebben en daardoor graag zou willen weten hoehet ervoor staat.
met een week ben je niet gretig.

jonna
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 10:02

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door jonna »

Hallo, bedankt voor jullie reakties.

Even een update.
Vorige week hebben we kontakt opgenomen met het makelaarskantoor maar helaas was de makelaar er niet zou er maandag weer zijn.
We hebben dit weekend een mail naar de verkopende makelaar en naar zijn makelaarskantoor verstuurd en daarin verzocht om vandaag, maandag , een reaktie op het door ons gedane bod te geven.
Die hebben we gehad( een tegenbod) dus er is nu een reaktie/kontakt met de makelaar. Gelukkig, we vonden het erg lang duren.

Jonna.

animallover
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2006 04:58

Re: reaktie van makelaar op bod.

Ongelezen bericht door animallover »

Dit zijn van die rotgeintjes van makelaars. Stel je bent de andere partij, mensen hebben een bod gedaan, maar de makelaar heeft het niet doorgegeven. Wij hebben het meegemaakt dat mensen een bod wilden doen maar dat de makelaar helemaal niet goed bereikbaar was, dat ze verschillende keren hadden gebeld en maar niet teruggebeld werden. We hoorden dit van die mensen toen we ze per toeval ergens tegenkwamen. Dit is voor mij een reden om als wij ooit weer een huis willen verkopen het zelf te gaan doen, en niet met zo’n pummel.
Omdat je gemaild hebt en pas daarna meteen een reactie kreeg denk ik dat ze het gewoon vergeten zijn en dat is belachelijk want zo loop jij misschien een huis mis en de verkoper weet misschien van niets.

Gesloten