LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion TV MD 40232 kapot garantie?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
maximaal

Medion TV MD 40232 kapot garantie?

Ongelezen bericht door maximaal »

[bIk heb op 12-11-2003 een TV gekocht bij de Aldi met 3 jaar garantie.
In augustus van dit jaar kreeg ik het probleem dat de tv niet meer aanging wanneer ik dat wou.Als ik bijv. tv had gekeken en de volgende dag de tv weer wilde aanzetten was ie helemaal "dood".
Ook de led aan de voorzijde was uit.
Na een tijdje ging de led weer spontaan branden en kon je de tv wel weer aanzetten.

Dat dit een zeer vervelende klacht is hoef ik niet uit te leggen,want ik wil graag zelf bepalen wanneer ik tv wil kijken.
Toen heb ik MSC (Medion Service Center) gebeld en die zeiden dat hij opgehaald zou worden om gerepareerd te gaan worden bij ICC in Woerden.
Het duurde ongeveer een week voordat ICC mij gebeld had en de TV ging in de reparatie.
OP 30-08 werd de TV opgehaald en op 28-09-2006 werd ie weer teruggebracht.
Helaas zonder resultaat. Klacht niet opgelost.

Dus ik weer gebeld en werd mij de toezegging gedaan dat hij wederom opgehaald zou worden en de klacht zeker wel opgelost zou gaan worden en anders zou ik een andere tv krijgen.
Weer een week gewacht voordat ICC daadwerkelijk de TV op kwam halen voor de 2e reparatie.

Gisteren op 24-10-2006 heb ik de tv voor de 2e keer teruggekregen.
Ik kon hem wel aanzetten ,maar toen ik vanmorgen uit de nachtdienst kwam en ik nog even het journaal wou bekijken deed ie het weer niet.
Heb meteen weer met MSC gebeld (kan vanaf 7u) en werd er me doodleuk verteld dat de TV nu voor de 3e keer naar ICC moet.
Toen ik vertelde dat mij bepaalde toezeggingen gedaan zijn werd er doodleuk gereageerd van "meneer dat hadden ze niet tegen u mogen zeggen".

Iedere reparatie houdt in voor mij:

-Week wachten voordat ICC üperhaupt reageert

-Gehele dag thuis blijven,want er kan geen tijdstip afgesproken worden,zowel bij ophalen en bezorgen.

-Reparatie duurt minimaal 15 werkdagen.

-Duurt ook een week voordat ie weer thuis wordt gebracht.

De hele reparatiecyclus neemt dus iedere keer 5 weken in beslag en heb ik dus al 2 keer meegemaakt.

Onderstaande brief heb ik aangetekend verzonden op 25-10-2006.

Betreft: laatste aanmaning klacht ondeugdelijk product cq. niet nakomen van garantieafspraken.

Geachte heer, mevrouw,

Op 12-11-2003 heb ik bij de Aldi een TV gekocht die niet de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik nodig zijn. Er zit 3 jaar garantie op deze tv. De klacht is namelijk: Het niet meer werken van de tv.
Het betreft een Medion MD 40232 CRT TV.

Vanaf 8-2006 heb ik u in de gelegenheid gesteld de klacht(en) te verhelpen door reparatie of levering van een nieuw exemplaar. De tv is reeds 2 keer opgehaald voor reparatie,maar de klacht is niet opgelost. Helaas heeft u tot nu toe geen oplossing geboden. Door middel van deze brief wil ik u nog een laatste kans bieden om op een afdoende wijze mijn klacht(en) op te lossen. Als u hiertoe wederom niet bereid bent, zal ik onze overeenkomst ontbinden en mijn geld terugvorderen.

Voor eventuele kosten tengevolge van mijn klachten stel ik u nu vast aansprakelijk.

Ik verzoek u vriendelijk een afspraak met mij te maken over de afhandeling van het probleem. Tevens verzoek ik u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Hoogachtend,

Jullie moeten goed begrijpen dat de hele kwestie mij zeer hoog zit en vooral het feit dat op 12-11-2006 de garantie afloopt en ik blijf zitten met een tv die niet werkt.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen?

[/b]
Laatst gewijzigd door maximaal op 25 okt 2006 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

audiofreak1

Re: Medion TV MD 40232 kapot garantie?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Tja dat is het resultaat van kopen bij een kruidenier! Koop het bij de electronicazaak die service geeft en zelf reparaties uitvoerd. Had je meer kwaliteit gehad en geen trubbels zoals nu. Lesje voor de volgende keer? :lol:

maximaal

Echt een reactie die iets bijdraagt.

Kijk als ik bij een speciaalzaak gekocht had zou ik maar 2 jaar garantie gehad hebben en was ik verder van huis geweest.

Maar ik heb het volgende gedaan

-Brief naar hoofdkantoor Aldi gestuurd.
-Brief naar Medion Service Center.

Aangetekend natuurlijk en tevens ben ik bij het desbetreffende Aldi filiaal geweest en heb aan de filiaalleider een brief gegeven over deze kwestie en hij heeft me toegezegd zijn districtsleider in te lichten zodat deze via afdeling inkoop in zou kunnen grijpen.

Ik heb het gevoel dat ik het meest mogelijke gedaan heb in dit stadium van de zaak

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

U mag zeker verwachten dat die tv van de kruidenier een levensduur heeft van 5 jaar minimaal.
Het probleeem is aleen dat die kruidenier niet dezelfde service kan/wil/zal verlenen als een kleine zelfstandige.
U hulproep zegt voor mij wederom genoeg.
Schoenmaker blijf bij je leest.
Een kruidenier hoort dat soort waren te verkopen als waar zijn bedrijf voor te boek staat en niets anders.

Maar ja ach dit is ook weer in den haag beslist een ieder mag verkopen wat hij/zij wil en van oneerlijke concurentie is in de huidige samenleving geen sprake meer.Oo OO Den Haag (let wel daar bedoel ik onze bestuurders mee)

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar ja ach dit is ook weer in den haag beslist een ieder mag verkopen wat hij/zij wil en van oneerlijke concurentie is in de huidige samenleving geen sprake meer.Oo OO Den Haag (let wel daar bedoel ik onze bestuurders mee)
Ligt niet alleen aan Den Haag, maar ook aan de consumenten zelf.

Die gaan voor de computer naar de kruidenier, voor de monitor naar de drogist en de medicijnen naar de supermarkt.
Voor de fiets naar de kruidenier, voor de vlees naar de bakker, voor gereedschap ook weer naar de kruidenier.

WAAROM IS DIE VERREKTE KRUIDENIER TOCH ZO BELANGRIJK? (Aldi)

Ik denk dat ik maandag ook maar maandverband, tampons, bananen, appels, boter, vlees en brood ga verkopen.

EN OH WEE! DE EERSTE CONSUMENT DIE BEGINT TE zeuren DAT IK ALLEEN COMPUTERPRODUCTEN MAG VERKOPEN DIE ZAL IK GELIJK .......(vul zelf maar in)............(censuur)...................................................................................................................................................................................................(na zo veel puntjes, weet ik eigenlijk niet meer wat ik wilde doen).....................................

maximaal

FF een update

Aldi heeft een superoplossing geboden.
Ik mocht de TV terugbrengen naar het filiaal waar ik hem had gekocht en kreeg mijn volledige aankoopbedrag terug en dat na 3 jaar.

Dus 599 Euro teruggekregen en dat na 3 jaar.

Kom daar maar eens bij een ander mee.

Gesloten