LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blikschade veroorzaakt door VW Dealer

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
M.Tuncer
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:32

Blikschade veroorzaakt door VW Dealer

Ongelezen bericht door M.Tuncer »

Ik heb vorige week mijn auto naar de VW dealer gebracht voor een onderhoudsbeurt.

Bij het testrijden heeft de monteur een ongeluk gehad met mijn auto. De monteur was niet schuldig (zegt hij) Ze hebben een schadeformulier ingevuld en de tegenpartij heeft voor akkoord getekend.

Nadat ik mijn auto kwam ophalen werd ik met deze situatie geconfronteerd.
Of ik even de schadeformulier naar mijn verzekeraar wilde opsturen, dan zou alles goedkomen.

Dit heb ik natuurlijk niet geaccepteerd en gezegd dat zij misschien niet schuldig zijn aan maar wel deranwoordelijk zijn voor de schade. Ik heb geweigerd om de auto mee te nemen en heb een vervangende auto gekregen.

De schade is inmiddels hersteld en opnieuw gespoten. helaas zag ik direct bij het ophalen al dat er kleurverschil was tussen de delen die wel en niet gespoten waren.

Ik heb dit aangekaart bij de dealer, en gezegd dat ik dit niet zal accepteren. Niet alleen is er kleurverschil maar maar mijn auto heeft nu ook aan een kant een superstrakke lakke terwijl aan de andere kant volop krassen zijn te bekennen. (7 jaar oude auto)

Ik ben van mening dat mijn restwaarde op dit moment lager is dan voor de aanrijding. Iedereen kan nl. zien dat het een schadeauto is geweest. Ik heb daarom voorgesteld aan de dealer om de auto over te nemen. dat willen ze niet omdat het voor hun "commercieel" niet aantrekkelijk is zeggen ze.

Toen heb ik gezegd dat ik de auto alleen zal accepteren als de auto helemaal in een kleur gespoten zal worden zodat ik zeker weet dat er geen verschil in kleur en lak te zien zal zijn.

Ook dit weigeren ze, zij willen alleen de delen die schade hebben gehad opnieuw spuiten, Ik ga hier niet mee accoord omdat ik geen vertrouwen heb dat ze de kleur dit keer wel excact kunnen matchen en omdat ik zo min mogelijk verlies aan restwaarde wil hebben.

Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje maar ik had verwacht dat een officiele VW dealer in ieder geval alles zou doen om de klant er niet de dupe van te laten worden.

Momenteel zitten we dus in een patstelling. Mijn vraag is of er een geschillencommissie die als een onafhankelijke partij kan oordelen of moet ik dit via mijn rechtsbijstand spelen? Misschien kan en wil RADAR mij hierin te hulp staan?

groeten M. Tuncer

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: Blikschade veroorzaakt door VW Dealer

Ongelezen bericht door michelheikamp »

Het lijkt mij niet terrecht dat zij nu de hele auto moeten spuiten. De auto is wellicht nu meer waard omdat hij er nu netter uit ziet (afgezien van het kleurverschil wat niet hoort).

Een auto die schade heeft gehad zal denk ik pas minder waard zijn als dit een schade is geweest die meer dan de helft van de waarde van de auto is. (als de chassisbalken bijvoorbeeld recht getrokken moeten worden) Welke auto heeft nooit een kras gehad, nieuwe bumper, of bijvoorbeeld een deur uitgedeukt. Dit zijn natuurlijk schades, maar deze zullen geen negatieve invloed hebben op de waarde (mits vakkundig gerepareerd).

alvarko
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:57

Re: Blikschade veroorzaakt door VW Dealer

Ongelezen bericht door alvarko »

Ik heb jaren bij een dealerorganisatie gewerkt. En kan jullie wel vertellen dat een op de vier nieuwe auto,s voor dat ze afgeleverd worden, al bij de spuiter is geweest. Transportschades zijn ook bij nieuwe auto,s een veel voorkomend iets. Maar zolang deze schades netjes gemaakt worden, en er geen chassis delen vervormd zijn. is de auto er toch niet minder om. Een voorbeeldje, als mijn zoon over de oprit fiets, en met zijn stuur langs mijn portier gaat. Zou er een kras op kunnen zitten. Als ik dit portier nieuw laat spuiten. Is mijn auto dan minder dan voorheen? Voor mijn gevoel niet. Wat natuurlijk wel opgelost moet worden is het kleurverschil. Maar is dat wel kleurverschil, want nieuwe lak glimt veel meer, waardoor het vaak kleurverschil lijkt. Maar als u de auto compleet zou laten poetsen, zou het goed eens weg kunnen zijn. Door de originelel lak te polijsten, krijgt die de originelel kleur en glans ook weer terug.

Gesloten