LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Liberalisatie van de huren.
-
Liberalisatie van de huren.
Hallo Allemaal,
Omdat de media hier bijna geen aandacht aan schenken wil ik er hier toch even melding van maken. Veel huurders in Nederland zijn eraan, en dat allemaal dankzij CDA en VVD. Zie de onderstaande links:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/69953
http://www.woonbond.nl/nieuws.php?aktie=bekijk&id=953
http://www.woonbond.nl/nieuws.php?aktie=bekijk&id=954
Omdat de media hier bijna geen aandacht aan schenken wil ik er hier toch even melding van maken. Veel huurders in Nederland zijn eraan, en dat allemaal dankzij CDA en VVD. Zie de onderstaande links:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/69953
http://www.woonbond.nl/nieuws.php?aktie=bekijk&id=953
http://www.woonbond.nl/nieuws.php?aktie=bekijk&id=954
Re: Liberalisatie van de huren.
de mensen die er last van gaan hebben wonen toch al te goedkoop voor hun inkomen. Laat de huurhuizen maar vrij komen voor mensen die het echt nodig hebben.
Mensen met een vet dubbel inkomen kunnen ook een huis kopen, in plaats van huren voor een schijntje
Mensen met een vet dubbel inkomen kunnen ook een huis kopen, in plaats van huren voor een schijntje
Waarom zouden die mensen niet goedkoop mogen wonen? Blijkbaar mogen mensen met een gemiddeld inkomen en een huurhuis niet kiezen waar ze wonen. De discussie of er woningen worden verhuurd en verkocht die mensen echt willen hebben qua prijs wordt nooit gevoerd.de mensen die er last van gaan hebben wonen toch al te goedkoop voor hun inkomen. Laat de huurhuizen maar vrij komen voor mensen die het echt nodig hebben.
Het gaat hier niet alleen om mensen met een 'vet dubbel inkomen', maar ook om mensen met een gemiddeld inkomen. Die kunnen gezien de huidige woningprijzen echt geen woning meer kopen.Mensen met een vet dubbel inkomen kunnen ook een huis kopen, in plaats van huren voor een schijntje
Dat moet je eens tegen de hr. G.Zalm van de VVD zeggen in zijn goedkope huurwoning.Dilbert29,
de mensen die er last van gaan hebben wonen toch al te goedkoop voor hun inkomen. Laat de huurhuizen maar vrij komen voor mensen die het echt nodig hebben.
Mensen met een vet dubbel inkomen kunnen ook een huis kopen, in plaats van huren voor een schijntje.
-
Vreemd, leg me dat maar eens uit! De mensen die er hier last van krijgen zijn allemaal hard werkende mensen met lage inkomens! Verkopers, taxichauffeurs, verpleegsters, fabrieksarbeiders, enz. Zij verdienen net iets teveel om in aanmerking te komen voor huurtoeslag, maar te weinig om forse huurverhogingen te kunnen betalen. Een huis kopen was vroeger en ook nu te duur voor hen, in de toekomst is huren te duur. Let op, er gaan in de toekomst als dit allemaal doorgaat, werkende mensen dakloos worden!Dibert29,
Laatst gewijzigd door margerietje op 15 nov 2006 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik woon in een rijtjeshuis in een heel normale buurt. Hier in de buurt wonen soortgelijke mensen als die u noemt, maar ik heb nog niemand horen klagen over problemen.
-
Nee, natuurlijk niet! Het nieuwe veel slechtere huurbeleid gaat ook pas in 2007 in! Het moet nog goedgekeurd worden door de eerste kamer.
En jij denkt dat we ons niet hebben laten voorlichten? Ik en alle andere bewoners zijn uitstekend op de hoogte, dus we maken ons geen enkele zorgen.
-
Okee, dus een starter met een inkomen van 2000 euro die 700 p/m betaalt (35% van je bruto inkomen dus!) mag dus wel wat meer betalen. Met andere woorden: de wet van aanbod en vraag mag gelden dus mogen de huren omhoog en wie niet wil wordt op straat geschopt.De mensen die er last van gaan hebben wonen toch al te goedkoop voor hun inkomen. Laat de huurhuizen maar vrij komen voor mensen die het echt nodig hebben.
Sorry, maar dat hele marktwerkingsverhaal vind ik te walgelijk voor woorden. Eerst bouwen, dan marktwerking. En slechts liberaliseren voor zover er bijgebouwd is.
De woningnood is de oorzaak van de scheve markt, en niet andersom.
Nee de mensen die last hebben van de te hoge huren zijn de jongere mensen met of een uitkering of het minimumloon,dit ondanks dat er al veel oorlogen zijn geweest waardoor er al velen dood zijn,en er dus vele huizen leeg staande mensen die er last van gaan hebben wonen toch al te goedkoop voor hun inkomen. Laat de huurhuizen maar vrij komen voor mensen die het echt nodig hebben.
Nee de mensen die last hebben van de te hoge huren zijn de jongere mensen met of een uitkering of het minimumloon,
Ik geloof er niks van dat er mensen met een uitkering in een huis wonen dat geliberaliseerd gaat worden. Alleen de bovenkant van de niet-geliberaliseerde markt wordt (MITS er voldoende gebouwd wordt) vrijgegeven.
Of die uitkeringstrekkers doen NU al iets fout door met een uitkering een heel duur huis te huren.
De mensen met een uitkering kunnen niets fout doen,want zij zijn verplicht om de bescherming tegen het slechte weer,huizen dus,te huren of te kopen
-
Als je er geen verstand van hebt kun je beter niet reageren. Wat een vreemde opmerking en wat vervelend dat ik mijn tijd moet verknoeien om het te uit te leggen.Ik geloof er niks van dat er mensen met een uitkering in een huis wonen dat geliberaliseerd gaat worden. Alleen de bovenkant van de niet-geliberaliseerde markt wordt (MITS er voldoende gebouwd wordt) vrijgegeven.
Of die uitkeringstrekkers doen NU al iets fout door met een uitkering een heel duur huis te huren.
Door omstandigheden kun je altijd in een situatie komen waardoor je inkomen ineens flink lager wordt. En dan ga je niet zomaar eventjes verhuizen. Bovendien zijn het niet eens bijzonder grote huizen die getroffen worden, een gewoon rijtjeshuis met drie slaapkamers kan al geliberaliseerd worden.
En het zijn niet alleen mensen met uitkeringen die in de problemen komen. Juist de werkende mensen met lage inkomens komen in de problemen. je hoeft niet zo heel veel te verdienen om geen recht meer te hebben op huurtoeslag.
Huurders in Nederland, ben verstandig! Als je wil dat deze slechte plannen van het kabinet Balkenende worden veranderd, dan stem je niet op CDA of VVD!
-
Wat is dan "voldoende bouwen"? Wordt in een AMvB geregeld. En wat komt er dan in die AMvB te staan?