LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanadoo en Orange
Wanadoo en Orange
In okt 05 door Wanadoo-actie laten overhalen om bestaande adsl te laten veranderen in adsl family. Geen enkele verbetering waargenomen.
Wel dubbele facturen en dubbele incasso én de weigering om terug te storten. Men zou herberekenen op volgende factuur. Maar die waren ook weer fout en te hoog. Grote ellende met hun bereikbaarheid, duur bellen, domme helpdesk (boekhoudkundig) en bar slechte reacties op brieven. Wanadoo wordt Orange; de ellende blijft. Ik verhuis en heb geen adsl meer nodig. Ik zeg dus op. Orange weigert; men houdt mij tot 31-1-07 aan het contract. Tel uit je winst!
Waar blijft de toezichthouder op deze praktijken?
Ik doe het anders en vul iedere klachtensite met mijn ervaringen!
Jammer, het kan kennelijk niet anders.
Wel dubbele facturen en dubbele incasso én de weigering om terug te storten. Men zou herberekenen op volgende factuur. Maar die waren ook weer fout en te hoog. Grote ellende met hun bereikbaarheid, duur bellen, domme helpdesk (boekhoudkundig) en bar slechte reacties op brieven. Wanadoo wordt Orange; de ellende blijft. Ik verhuis en heb geen adsl meer nodig. Ik zeg dus op. Orange weigert; men houdt mij tot 31-1-07 aan het contract. Tel uit je winst!
Waar blijft de toezichthouder op deze praktijken?
Ik doe het anders en vul iedere klachtensite met mijn ervaringen!
Jammer, het kan kennelijk niet anders.
Re: Wanadoo en Orange
Ook weer de algemene voorwaarden niet gelezen, verhuizen is zelden een reden om te kunnen opzeggen.
Jaarcontract=jaarcontract en bij een verhuizing verhuist je ADSL gewoon mee.
Dit is een regelrecht drama. Nadat ik in dec 05 was verhuist naar een gebied waar Wanadoo geen ADSL kon aanbieden ben ik tot afgelopen september bezig geweest om mijn abonnementsgeld terug te krijgen over een periode van 5 maanden. Afschrijven kunnen ze goed maar terugbetalen ho maar. Tevens vind ik de wijze waarop de klantenservice je behandeld schandalig. Grote monden, brutaal en het ligt altijd aan de klant. Zij schijnen niets fout te doen. Nu is het Orange. Andere naam maar dezelfde medewerkers. Ik ben nu bezig om mijn domeinnamen te verhuizen naar een andere betere en goedkopere webhoster. Het zal mij benieuwen hoelang werk ze hebben.
Tja, die algemene voorwaarden zijn natuurlijk wel leuk en over het algemeen ook goed om te regelen. Maar halstarrigheid maakt geen vrienden, zeker niet als daar al het maken van veel en dure fouten aan vooraf is gegaan.
Het wordt dan ook tijd dat hier toezicht op komt en een goede klachtenregeling.
Het wordt dan ook tijd dat hier toezicht op komt en een goede klachtenregeling.
Het vervolg op mijn melding van gisteren. Vandaag gebeld met Orange omdat mijn nieuwe provider een AUTH ID nodig heeft om mijn domein .com te kunnen verhuizen. Het heeft met € 20,- aan telefoonkosten opgleverd een woedeuitbarsting en een telefoontje naar de klantenservice waarbij ik terstond alles heb opgezegd.
Mijn nieuwe provider geeft aan dat Orange dat ID moet afgeven en Orange maar stug volhouden dat ik dat maar moet regelen en anders moet ik het met Nordnet maar afhandelen die de domeinnamen .com beheert. Met wie heb ik nou eigenlijk de overeenkomst afgesloten? Orange verkoopt mij de domeinaanvraag dus moet ik ook bij hun terecht zodra ik een wijziging wil er een mutatie plaatsvindt.
Als ik vanaf maandag mijn klanten net zo te woord sta en behandel als Orange dat doet dan ben ik met een week brodeloos.
Deze grote bedrijven zijn absoluut het plot verloren. Gelden incasseren kunnen ze goed en zich verschuilen achter de algemene voorwaarden.
Want die hebt u toch geaccepteerd toen u de overeenkomst met ons aanging is dan het antwoord. Had ik een keuze uit de algemene voorwaarden mogen maken dan, welke is terecht vindt en welke niet. Had ik als klant dan de optie om de algemene voorwaarden met Orange uit te onderhandelen.
HET WORDT TIJD DAT RADAR HIER IS AANDACHT AAN BESTEED. IK KAN ME NIET VOORSTELLEN DAT IK DE ENIGE BEN.
Mijn nieuwe provider geeft aan dat Orange dat ID moet afgeven en Orange maar stug volhouden dat ik dat maar moet regelen en anders moet ik het met Nordnet maar afhandelen die de domeinnamen .com beheert. Met wie heb ik nou eigenlijk de overeenkomst afgesloten? Orange verkoopt mij de domeinaanvraag dus moet ik ook bij hun terecht zodra ik een wijziging wil er een mutatie plaatsvindt.
Als ik vanaf maandag mijn klanten net zo te woord sta en behandel als Orange dat doet dan ben ik met een week brodeloos.
Deze grote bedrijven zijn absoluut het plot verloren. Gelden incasseren kunnen ze goed en zich verschuilen achter de algemene voorwaarden.
Want die hebt u toch geaccepteerd toen u de overeenkomst met ons aanging is dan het antwoord. Had ik een keuze uit de algemene voorwaarden mogen maken dan, welke is terecht vindt en welke niet. Had ik als klant dan de optie om de algemene voorwaarden met Orange uit te onderhandelen.
HET WORDT TIJD DAT RADAR HIER IS AANDACHT AAN BESTEED. IK KAN ME NIET VOORSTELLEN DAT IK DE ENIGE BEN.
Juist; waar het mij uiteindelijk ook om gaat is dat de telecombedrijven zich een marktpositie hebben toegeeigend zonder dat daar enige controle op wordt uitgeoefend, met alle gevolgen van dien. Privéomstandigheden die haaks komen te staan op Algemene voorwaarden tellen niet meer mee voor deze instellingen als het niet in hun financiële plaatje past. Dus laten we niet zaniken over "niet gelezen" want, nog afgezien van het feit dat die opmerking mis is, gaat het daar niet om. Het blijkt in de praktijk geen fluit uit te maken! Of wil er iemand beweren dat ik met verhuizen moet wachten tot mijn contract met de provider verlopen is? Of dat het bij de verhuiskosten hoort? Wordt wakker!
Wat dacht je van: www.opta.nl ???waar het mij uiteindelijk ook om gaat is dat de telecombedrijven zich een marktpositie hebben toegeeigend zonder dat daar enige controle op wordt uitgeoefend
OPTA.NL geprobeerd. Aanklikken consumenten. Dan kom je bij consuwijzer uit, daarna klacht aanklikken en dan................. kom je bij de geschillencommissie uit en goh heb ik mazzel Orange is daar bij aangesloten. Wat te doen als dat nou niet het geval was geweest.
Dan ben je bij de geschillencommissie en dan wordt het een persoonlijk iets. Daarmee wordt nog steeds niets gedaan aan het machtige bolwerk wat dit soort organisaties in stand houden. Alleen haal je weinig uit, het wordt anders als dat wordt uitgedragen door een consumentenorganisatie.
Misschien wel eens Watchdog! gezien op de BBC. Het wordt tijd dat ze hier ook eens op die manier te werk zouden gaan.
Wat nou vrije marktwerking in Nederland?
Dan ben je bij de geschillencommissie en dan wordt het een persoonlijk iets. Daarmee wordt nog steeds niets gedaan aan het machtige bolwerk wat dit soort organisaties in stand houden. Alleen haal je weinig uit, het wordt anders als dat wordt uitgedragen door een consumentenorganisatie.
Misschien wel eens Watchdog! gezien op de BBC. Het wordt tijd dat ze hier ook eens op die manier te werk zouden gaan.
Wat nou vrije marktwerking in Nederland?
jaywalker
Geplaatst op: 09 Nov 2006 21:26 Onderwerp:
Ook weer de algemene voorwaarden niet gelezen, verhuizen is zelden een reden om te kunnen opzeggen.
verzin eens een andere tekst....
Geplaatst op: 09 Nov 2006 21:26 Onderwerp:
verzin eens een andere tekst....
Beste Caboro,
Ten eerste moet u maar eens eerst goed lezen waar het over gaat. Het was Wanadoo die geen ADSL kon leveren op mijn nieuwe adres. Het was Wanadoo die daardoor besloten had om alles wat bij mijn abonnement hoorde op te zeggen. e-mail adressen, webhostingpakket. Het was Wanadoo die onterecht 6 maanden abonnenmentsgeld bleef incasseren. Daarnaast heeft het verhuizen van domeinnamen niets te maken met de Algemene Voorwaarden. Tevens loopt op 1 januari as het jaarcontract af, jawel jaarcontract, dus moet ik voor 1 december opzeggen en dat doe ik ook braaf volgens de Algemene Voorwaarden. Het is nu alleen niet Wanadoo die moeilijk doet maar Orange. Een pot nat. Maakt niet uit.
Dus beste Cabaro. Als u commentaar wilt leveren prima maar lees dan eerst de berichten goed en ga af op de feiten.
Ten eerste moet u maar eens eerst goed lezen waar het over gaat. Het was Wanadoo die geen ADSL kon leveren op mijn nieuwe adres. Het was Wanadoo die daardoor besloten had om alles wat bij mijn abonnement hoorde op te zeggen. e-mail adressen, webhostingpakket. Het was Wanadoo die onterecht 6 maanden abonnenmentsgeld bleef incasseren. Daarnaast heeft het verhuizen van domeinnamen niets te maken met de Algemene Voorwaarden. Tevens loopt op 1 januari as het jaarcontract af, jawel jaarcontract, dus moet ik voor 1 december opzeggen en dat doe ik ook braaf volgens de Algemene Voorwaarden. Het is nu alleen niet Wanadoo die moeilijk doet maar Orange. Een pot nat. Maakt niet uit.
Dus beste Cabaro. Als u commentaar wilt leveren prima maar lees dan eerst de berichten goed en ga af op de feiten.
@robwarm: Orange = wanadoo.
Je had dus ook kunnen zeggen dat wanadoo moeilijk doet.
pvd
Je had dus ook kunnen zeggen dat wanadoo moeilijk doet.
pvd
Alleen neemt niemand je meer serieus als je nu nog de naam wanadoo gebruikt.....
Ben je een beetje in de tijd blijven hangen.
Is hetzelfde als Raider tegen een Twix zeggen, M&M's Treets noemen,
Smiths tegen Lays chips zeggen, T-Mobile nog steeds Ben noemen, Dutchtone i.p.v. Orange en Vodafone nog steeds Libertel noemen.......
Ben je een beetje in de tijd blijven hangen.
Is hetzelfde als Raider tegen een Twix zeggen, M&M's Treets noemen,
Smiths tegen Lays chips zeggen, T-Mobile nog steeds Ben noemen, Dutchtone i.p.v. Orange en Vodafone nog steeds Libertel noemen.......
robwarm over lezen gesproken. Welke naam staat er boven mijn mailtje??? jaywalker .... goed gezien dus daar gaat mijn mailtje over.
-
Dit is niet goed te praten. Bedrijven zijn vaak slecht in het terugebetalen/verrekenen naar particulieren toe.Wel dubbele facturen en dubbele incasso én de weigering om terug te storten. Men zou herberekenen op volgende factuur. Maar die waren ook weer fout en te hoog.
Zelf ben ik ook geen fan van jaarcontracten. Maar ze zijn er. Zo'n contract ben jij ook aangegaan. Het is niet anders.Ik verhuis en heb geen adsl meer nodig. Ik zeg dus op. Orange weigert; men houdt mij tot 31-1-07 aan het contract.