LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
in augustus besloot ik over te gaan naar een andere provider, van t mobile naar vodafone.
keurig 3 maanden van te voren een nieuwe telefoon gehaald, chip gekregen, contract getekend met nummer behoud.
ik heb mijn t mobile abonement 2 jaar geleden rond 8 november gekocht, dus heb ik gewenste aansluit datum op 8 november gepland, en nummerbehoud en opzeggen zou door vodafone geregeld worden.
8 november, geen bereik.
bellen met voda fone, die kennen mij niet. na lang zoeken toch iets gevonden, t mobile wil pas 9 december aansluiten.
t mobile gebeld. die gaan het onderzoeken.
14 november, word gebeld door t mobile, vodafone heeft een keer nummerbehoud aangevraagd, is door een paraaffout afgewezen.
t mobile claimt dat vodafone het daarna niet meer geprobeerd heeft. als binnen zo zoveel tijd opnieuw word aangevraagd kan het nog.
maar dat is dus niet gebeurd. t mobile zegt als ik nu nummerbehoud aanvraag kan ik aangesloten worden op 6 maart.
6 maart?
vodafone gebeld. die zegt verder niks te kunnen doen, ik moet het zelf maar uitzoeken en regelen.
t mobile gebeld, ik wil dat nu mijn telefoonnummer en abonnement getermineerd worden. kan niet, je moet je aan de drie maanden opzeg termijn houden.
concreet, ik moet nog 3 maanden betalen voor mijn abonnement, terwijl mijn telefoon ook nog eens gejat was 24 october, ik het dus niet nodig vind om nog een nieuwe simkaart te kopen en een nieuwe telefoon wat t mobile draait voor een week, omdat ik toch zou overstappen.
dit foutje wat door of t mobile of fodavone gemaakt is, gaat mij dus 75 euro kosten en ik kan er niks mee.
ik heb mij gewoon aan de opzeg termijn gehouden, eindelijk doe ik eens iets belangrijks op tijd. en dan word ik nog uitgeknepen.
wie kan hier iets aan doen, deze door duitsers geadopteerde oerhollandse geldtrekkerij is te gek voor woorden en kost waarschijnlijk vele mensen veel geld. en t mobile maar drugs in jan ullrich pompen...
ik heb het recht dat mijn abonnement getermineerd word omdat ik mij aan de regels heb gehouden, maar dit word door t mobile en de gehersenspoelde medewerkers gewoon in de wind geslagen en ik word niet verder geholpen.
radar, hoe kan ik voorkomen dat ik t mobile ongewild sponsor.
stefan vis amsterdam
keurig 3 maanden van te voren een nieuwe telefoon gehaald, chip gekregen, contract getekend met nummer behoud.
ik heb mijn t mobile abonement 2 jaar geleden rond 8 november gekocht, dus heb ik gewenste aansluit datum op 8 november gepland, en nummerbehoud en opzeggen zou door vodafone geregeld worden.
8 november, geen bereik.
bellen met voda fone, die kennen mij niet. na lang zoeken toch iets gevonden, t mobile wil pas 9 december aansluiten.
t mobile gebeld. die gaan het onderzoeken.
14 november, word gebeld door t mobile, vodafone heeft een keer nummerbehoud aangevraagd, is door een paraaffout afgewezen.
t mobile claimt dat vodafone het daarna niet meer geprobeerd heeft. als binnen zo zoveel tijd opnieuw word aangevraagd kan het nog.
maar dat is dus niet gebeurd. t mobile zegt als ik nu nummerbehoud aanvraag kan ik aangesloten worden op 6 maart.
6 maart?
vodafone gebeld. die zegt verder niks te kunnen doen, ik moet het zelf maar uitzoeken en regelen.
t mobile gebeld, ik wil dat nu mijn telefoonnummer en abonnement getermineerd worden. kan niet, je moet je aan de drie maanden opzeg termijn houden.
concreet, ik moet nog 3 maanden betalen voor mijn abonnement, terwijl mijn telefoon ook nog eens gejat was 24 october, ik het dus niet nodig vind om nog een nieuwe simkaart te kopen en een nieuwe telefoon wat t mobile draait voor een week, omdat ik toch zou overstappen.
dit foutje wat door of t mobile of fodavone gemaakt is, gaat mij dus 75 euro kosten en ik kan er niks mee.
ik heb mij gewoon aan de opzeg termijn gehouden, eindelijk doe ik eens iets belangrijks op tijd. en dan word ik nog uitgeknepen.
wie kan hier iets aan doen, deze door duitsers geadopteerde oerhollandse geldtrekkerij is te gek voor woorden en kost waarschijnlijk vele mensen veel geld. en t mobile maar drugs in jan ullrich pompen...
ik heb het recht dat mijn abonnement getermineerd word omdat ik mij aan de regels heb gehouden, maar dit word door t mobile en de gehersenspoelde medewerkers gewoon in de wind geslagen en ik word niet verder geholpen.
radar, hoe kan ik voorkomen dat ik t mobile ongewild sponsor.
stefan vis amsterdam
Re: t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
Hallo,
De fout ligt hier bij vodafone. Als een porteringsverzoek wordt afgewezen moet er een nieuw verzoek gedaan worden. Dit heeft vodafone verzuimt wat ze in bedekte termen ook toegeven door te zeggen zoek het maar uit met t-mobile. Voor een aanvraag met nummerbehoud staat idd 3 maanden aangezien dat je opzegtermijn is.
Als vodafone geen nieuw verzoek gedaan heeft dan worden openstaande aanvragen na een tijdje verwijderd. Dat gebeurd overal.Wat betekend dat er geen opzegging meer op staat omdat je nbummer niet officieel opgezegd is.
Trouwens behoorlijk stom van vodafone. Zei zijn nu hun toestel kwijt wat ze niks opleverd. Een gelukje voor jou daar jij je toestel ook kwijt bent.Nu kan je een nieuwe aanbieding gaan zoeken met een nieuw toestel.Had vodafone hun werk wel gedaan dan had je nu vast gezeten aan een vodafone abo zonder toestel. Nu is dat maar 3 maanden bij t-mobile anders was het 1 of 2 jaar bij vodafone.
Gewoon een leuke aanbieding zoeken en opnieuw nummerbehoud aanvragen.Heeft t-mobile geen leuk verlengingsaanbod voor je?
De fout ligt hier bij vodafone. Als een porteringsverzoek wordt afgewezen moet er een nieuw verzoek gedaan worden. Dit heeft vodafone verzuimt wat ze in bedekte termen ook toegeven door te zeggen zoek het maar uit met t-mobile. Voor een aanvraag met nummerbehoud staat idd 3 maanden aangezien dat je opzegtermijn is.
Als vodafone geen nieuw verzoek gedaan heeft dan worden openstaande aanvragen na een tijdje verwijderd. Dat gebeurd overal.Wat betekend dat er geen opzegging meer op staat omdat je nbummer niet officieel opgezegd is.
Trouwens behoorlijk stom van vodafone. Zei zijn nu hun toestel kwijt wat ze niks opleverd. Een gelukje voor jou daar jij je toestel ook kwijt bent.Nu kan je een nieuwe aanbieding gaan zoeken met een nieuw toestel.Had vodafone hun werk wel gedaan dan had je nu vast gezeten aan een vodafone abo zonder toestel. Nu is dat maar 3 maanden bij t-mobile anders was het 1 of 2 jaar bij vodafone.
Gewoon een leuke aanbieding zoeken en opnieuw nummerbehoud aanvragen.Heeft t-mobile geen leuk verlengingsaanbod voor je?
Re: t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
hartelijk dank voor je toelichting.
dit bevestigt wat ik dacht, en ook wat mij in een andere discussie is verteld.
met vriendelijke groet, stefan.
dit bevestigt wat ik dacht, en ook wat mij in een andere discussie is verteld.
met vriendelijke groet, stefan.
Re: t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
Beetje slap om met behoorlijk grove modder naar T-Mobile te smijten als je zelf (zoals je nu zegt) al dacht dat de fout bij Vodafone ligt nietwaar?
Ik zou die vodafone phone lekker ergens laten unlocken en doorbellen met TM als ik jou was.
Ik zou die vodafone phone lekker ergens laten unlocken en doorbellen met TM als ik jou was.
Re: t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
Het is gewoon belachelijk dat ze je drie maanden opzegtermijn hebben als je abonnement is afgelopen. Dat is gewoon diefstal want als je abonnement is afgelopen moet je binnen een maand wegkunnen en dat moeten ze ook heel gauw wettelijk gaan regelen.
Re: t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
Wettelijke maximale opzeg termijn is 3 maand, dus t-mobile houdt zich aan de regels.
Bovendien verlengt t-mobile het contract i.t.t. enkele andere providers voor onbepaalde tijd. Bij sommige andere providers zit je, indien je vergeet op te zeggen, er weer met 1 jaar aan vast.
Bovendien ben ik van mening dat consumenten heel goed in staat zijn om de uiterste opzegdatum in hun agenda te zetten.
pvd
Bovendien verlengt t-mobile het contract i.t.t. enkele andere providers voor onbepaalde tijd. Bij sommige andere providers zit je, indien je vergeet op te zeggen, er weer met 1 jaar aan vast.
Bovendien ben ik van mening dat consumenten heel goed in staat zijn om de uiterste opzegdatum in hun agenda te zetten.
pvd
Re: t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
@RAdonker Wat t-mobile doet is helemaal niet belachelijk. Vodafone heeft verzuimt een nieuw porteringsverzoek te doen waardoor t-mobile geen opzegging heeft gekregen van vodafone. Vodafone heeft het op zijn beloop gelaten en niks meer met de aanvraag van topicstarter gedaan.
Ik zal het even proberen uit te leggen. Op het moment dat je stoppen wil met je abonnement en je wil je nummer niet behouden dien je zelf schriftelijk op te zeggen. Wil je zoals topicstarter je nummer behouden en overstappen naar een andere provider,dan vraagt je nieuwe provider (in dit geval vodafone) nummerbehoud aan bij t-mobile en hoef je niet zelf op te zeggen omdat vodafone dat dan voor jou doet. Vodafone heeft echter in het beginstadium een afwijzing gehad van t-mobile omdat er iets in de gegevens niet overeenkwam.(Dat er dan een afwijzing volgt is normaal).
Vodafone krijgt een seintje van t-mobile dat er iets niet klopt en dient er dan zorg voor te dragen om wel de juiste gegevens door te zenden. Gebeurd dit niet wat in dit geval gebeurd is dan vervalt een porteringsverzoek automatisch na een x aantal dagen (bij de 1 is dat 5 dagen bij de ander 2 weken) Als een porteringsverzoek vervalt omdat de nieuwe provider verzuimt de juiste gegevens door te sturen na verzoek van t-mobile dan loopt het abonnement dus gewoon door omdat t-mobile geen seintje heeft gehad dat het porteringsverzoek wel door gaat.
t-mobile valt in dit geval dus niks te verwijten als je dan al iets schandalig wil vinden dan moet je bij vodafone zijn en niet bij t-mobile RAdonker. Opzegtermijnen zijn bij de meeste telecomproviders 3 maanden.Dit valt ook overal terug te vinden en als consument zijnde ben je daar als het goed is van op de hoogte.
@Timesx zoals je in het eerste bericht van topicstarter kan lezen is het een geluk bij een ongeluk daar hij zijn toestel al kwijt is.
Ik zal het even proberen uit te leggen. Op het moment dat je stoppen wil met je abonnement en je wil je nummer niet behouden dien je zelf schriftelijk op te zeggen. Wil je zoals topicstarter je nummer behouden en overstappen naar een andere provider,dan vraagt je nieuwe provider (in dit geval vodafone) nummerbehoud aan bij t-mobile en hoef je niet zelf op te zeggen omdat vodafone dat dan voor jou doet. Vodafone heeft echter in het beginstadium een afwijzing gehad van t-mobile omdat er iets in de gegevens niet overeenkwam.(Dat er dan een afwijzing volgt is normaal).
Vodafone krijgt een seintje van t-mobile dat er iets niet klopt en dient er dan zorg voor te dragen om wel de juiste gegevens door te zenden. Gebeurd dit niet wat in dit geval gebeurd is dan vervalt een porteringsverzoek automatisch na een x aantal dagen (bij de 1 is dat 5 dagen bij de ander 2 weken) Als een porteringsverzoek vervalt omdat de nieuwe provider verzuimt de juiste gegevens door te sturen na verzoek van t-mobile dan loopt het abonnement dus gewoon door omdat t-mobile geen seintje heeft gehad dat het porteringsverzoek wel door gaat.
t-mobile valt in dit geval dus niks te verwijten als je dan al iets schandalig wil vinden dan moet je bij vodafone zijn en niet bij t-mobile RAdonker. Opzegtermijnen zijn bij de meeste telecomproviders 3 maanden.Dit valt ook overal terug te vinden en als consument zijnde ben je daar als het goed is van op de hoogte.
@Timesx zoals je in het eerste bericht van topicstarter kan lezen is het een geluk bij een ongeluk daar hij zijn toestel al kwijt is.
Re: t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
het zit even iets anders in elkaar,waar heb je dat vodafone contract aangesloten ? dus welke winkel of shop ,als je nummerbehoud namelijk aanvraagd via spice (zo heet de software) kan deze door allerlei reden geblocked worden ,de verkooppunt moet zorgdragen dat er een nieuw verzoek komt,sterker nog officieel krijg je het toestel pas mee als deze goedkeuring er is,als je het toestel al direct mee had was dit al onverstandig.
Laatst gewijzigd door ehltech op 17 nov 2006 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
@ehltech inderdaad erg onverstandig om het toestel al mee te geven. Die is vodafone kwijt.Ik mag een toestel niet meegeven voordat het nummer overgezet is.Ik dacht ook dat ze dat bij vodafone ook niet deden.
Re: t mobile (nummerbehoud) vodafone of tussen wal en schip.
Dit is niet juist, als de contracts termijn verstreken is loopt het contract idd door totdat het opgezegd of eventueel verlengd word.Bij sommige andere providers zit je, indien je vergeet op te zeggen, er weer met 1 jaar aan vast.
Providers mogen niet zonder toesteming van de contractan contracten met 1 of 2 jaar verlengen.
Dus zodra jij niets tekent kun je het 3 maande voor het einde van het contract opzeggen of verlengen