LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waar studeren?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Cookie

waar studeren?

Ongelezen bericht door Cookie »

Een aantal maanden terug besloot ik info bij NTI aan te vragen betreffende de HBO opleiding Psychologie.
Helemaal enthousiast maar toch nog niet ingeschreven omdat ik de cursus behoorlijk prijzig vond.In september werd ik benaderd door een hele vriendelijke dame van NTI of dat ik de folder doorgelezen had en wat mijn mening hierover was.
Tja, ik kon hier eigenlijk weinig over zeggen, alleen dat ik het aantal stage-uren hoog vond(800uur)en waar de examens afgelegd worden(Leiden)niet bij de deur is en de treinkaartjes nog steeds betaald moeten worden!De eeuwige twijfelaar in mij deed mij wachten.....ga ik anno vandaag op het internet surfen of er nog meer aanbieders van dergelijke cursussen zijn, staan me daar een klachten over NTI op jullie site!!!
Nu weet ik het niet meer!HBO Psychologie niet ingeschreven bij het CROHO, niet getoetst bij NVAO, administratieve chaos, vragen bij examens die niet gerelateerd zijn aan de cursus, wachten op wat voor antwoord ook,spellingsfouten in boeken...etc...wat nu?
Deze opleiding spreekt me enorm aan maar om nu zoveel tijd en energie te stoppen in een opleiding waarin je je geeneens psycholoog mag noemen?Het vertrouwen is weg, zo ook mijn verwachtingen omtrent mijn toekomst als praktisch psycholoog. Veronique

Gast

Re: waar studeren?

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom word je geen truckster, zit een goede toekomst in voor ons.

kees klef

Ongelezen bericht door kees klef »

:twisted: vrouwen kunnen altijd nog trouwen en kinderen krijgen.

Cookie

Hoezo, voor ons?
Wil jij met mij soms Truckster BV oprichten?

Enne Kees Klef, als je veel geld hebt, wil ik wel met jou trouwen!

Veronique

IkbenJan

Ongelezen bericht door IkbenJan »

Misschien een domme vraag van mijn nietig persoontje, maar waarom ga je niet naar de universiteit?

Ellen17

Ongelezen bericht door Ellen17 »

Je mag je sowieso na een HBO-opleiding geen Psycholoog noemen, daarvoor moet je de universitaire opleiding Psychologie hebben gevolgd. Dit vindt ik maar goed ook, want het zou niet fair zijn als de universitair afgestudeerden dezelfde 'aanduiding' zouden krijgen als mensen die een thuisstudie hebben gevolgd.

Ellen17

Ongelezen bericht door Ellen17 »

Correctie, voor zover ik weet mag je je na een HBO-opleiding geen psycholoog noemen.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb jarenlang op een selectie centrum gewerkt en derhalve de nodige ervaringen opgedaan met psychologen.

Een gevleugelde uitdrukking die velen van hen graag gebruikten was dat je, om iets te kunnen bereiken, karakter moet tonen en over een degelijke ruggegraat moet beschikken.
Met andere woorden jezelf niet laten afschrikken door wat je ziet of hoort.
Dit mis ik bij jou Cookie, je schrikt al van de stage uren, de treinreis naar Leiden voor het examen, de gegevens op de site van anderen.

Waarschijnlijk is dit een beroep dat bij jou, net als bij kleuters die soldaat, brandweerman, politie of heel rijk willen worden, plotseling is boven komen drijven.

Als ik je een advies mag geven:
Ga een keer naar en CWI en vraag daar een capaciteitentest aan.
Dan kun je achterhalen welk niveau je hebt zodat je een gemotiveerde beroepskeuze test kunt ondergaan.
En als dat gebeurd is, verzamel dan eerst informatie over de beroepen die je ambieert en neem daarna een beslissing.
Succes

Cookie

Hallo NAK,

een studie is voor mij als ondernemer een tijdrovende klus dus als ik iets doe, doe ik het goed!
Als je de kritieken leest dan ga je toch twijfelen?Zeker wanneer het in radar uitvoerig besproken is...
Eigenlijk klonk het te mooi om waar te zijn en moet ik Ellen gelijk geven.
Eerlijk gezegd was ik niet de enige die schrok van de stage-uren.
De examens in Leiden had ik ervoor over, net zoals mijn vorige studies die veel van mij als persoon zonder ruggegraat geëist hebben!
Alleen al mijn vaag beantwoorde en zelfs onbeantwoorde vragen aan NTI betreffende deze studie deden mijn gezond wantrouwen aanwakkeren.
Als ik ergens tijd, energie en geld instop moet het rendabel zijn anders is het niet interessant!
Je kunt dan wel gewerkt hebben met psychologen maar dan moet ik je teleurstellen, dit keer zit je er dik naast.Door mijn leergierigheid zoek ik elke keer weer uitdagingen en ja, om te voorkomen dat je aan een studie begint die je niet aankunt of interesseert ben ik als HBO-opgeleide uitvoerig 'getest'!Ik zit in de handel en ben nog niet rijk en slim genoeg.
The sky is the limit!
Misschien piloot?

Groetjes, cookIQ118+

Gast

Elke keer wanneer ik kritiek lees over die NTI krijgt diegene met die klacht te horen dat 't aan hem/haar ligt!
Sorry hoor maar NTI sucks!
Volgens mij zitten die gasten van NTI hierachter!
Wat Cookie schrijft klopt en wordt vervolgens niet serieus genomen door so-called mensenkenner NAK.
OPROEP:NTI-werknemers, speel het spel eerlijk!
Laat mensen de waarheid spreken en slik het maar.!!!De waarheid doet pijn, en onze bankrekening geplunderd door NTI(nog te innen)ook!

Er zijn mensen die willen afvallen en het niet lukt, in de meeste hun ogen zijn dat mensen zonder doorzettingsvermogen of zonder ruggegraat...maar als kankerpatient zijn diezelfde mensen 'fighters'!
Hoe verklaar je dat, NAK?

P.Arasiet

Gast

Als je bij 'zoeken' NTI intoetst komen er alle berichten over die ****instantie naar boven, zodoende krijg je elke keer die reacties van 'gasten' die het (indirect)opnemen voor NTI.
Kijk maar bij PAOLA met haar medisch secretaresse, kreeg ook te horen dat het aan haar ligt...subtiel hoor maar ik prik er doorheen...

Gast

Doe de test: ga eens solliciteren of zoeken naar een baan met een NTI
HBO psychologie..

reacties:geen interesse
wat?
weggegooid geld
volgende keer misschien
Bij verschillende geprobeerd, geen succes!
Enkel universitair welkom!!!
Gelukkig ben ik er ook niet ingetrapt!

Gerard909

Ongelezen bericht door Gerard909 »

Hallo,

Ik vrees dat dit waar is.

Met alle respect voor de vele mensen die tijd en energie stoppen in een LOI of NTI opleiding (en het slechts kleine deel van die mensen dat dáádwerkelijk de opleiding afrondt ), maar met een LOI of NTI diploma word je helaas totaal niet serieus genomen in het bedrijfsleven.

De slagingspercentages van instituten als LOI en NTI zijn om heel verdrietig van te worden. (probeer ze maar eens op te vragen; dat soort cijfers houden ze angstvallig geheim!) Het enige waar ze hoog scoren is het uitvalpercentage!

Dus:

- Ga een opleiding volgen bij een instituut dat wel een goed imago heeft

of

- Ga wel deze cursus volgen, maar houd je verwachtingspatroon laag.

Veel succes!

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Een aantal maanden terug besloot ik info bij NTI aan te vragen betreffende de HBO opleiding Psychologie.
Er is zelfs al een tijd geleden een item over geweest bij 1 van de consumentenprogramma's......
specifiek over de hbo-psychologie studie,
waaruit bleek dat je nergens werdt aangenomen met dit diploma.

Mischien is het nog terug te vinden

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Ik heb wel een diploma gehaald bij de NTI en met mij nog velen en iedereen heeft al een baan, dus dat valt ook wel weer mee hoor.
Maar dat zeg ik wel vaker , de mensen die het goed gehad hebben die hoor je niet en die paar die weer wat negatiefs te melden hebben, schreeuwen het van de daken.
Elke studie heeft zijn voor en nadelen en er gebuert wel eens wat maar om nou meteen het hele nti weg te wijzen, is toch iets te veel.
En 800 uren stage is helemaal niet veel, hoe kan je nou in de psychologie gaan als je niet eens meeloopt voor in ieder geval bijna een jaar, 20 uur per week, om ervaring op te doen??!!! Lekkere psycholoog ben je dan, beetje uit de boeken maar nog nooit een gesprek gevoerd... vandaar een stage dus!

Maar psychologie via een universiteit lijkt mij toch wel beter mede daar je veel tijd kwijt bent ook met medestudenten aan allerlei workshops en natuurlijk je stage.
Een thuisstudie betekent niet dat het makkelijker is maar het betekent dat je makkelijker je eigen studie/stage tijd kunt indelen.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Er is zelfs al een tijd geleden een item over geweest bij 1 van de consumentenprogramma's......
specifiek over de hbo-psychologie studie,
waaruit bleek dat je nergens werdt aangenomen met dit diploma.
Nou,

sowieso is psychologie niet een richting waar je de banen voor het oprapen hebt.

Ik zie het nut eigenlijk niet in van die thuis studie **** zoals NTI, LOI en wat niet al. In iedere grotere stad zit wel een universtiteit of een normaal HBO die speciale opleidingen aanbieden voor avondcursisten, deeltijders, weet ik het. Dan zit je ook niet met een diploma dat achteraf niet echt blijkt te zijn (was dat niet zo met HBO rechten via NTI, wat eigenlijk een klein deel van MER bleek te zijn, en je dus een hele andere bachelor had?).

pliene-eendje

Ongelezen bericht door pliene-eendje »

Ik zou inderdaad geen hbo opleiding gaan doen via een thuisstudie. Maar ook ik ben er ooit ingetrapt. Ben met een opleiding begonnen bij het nti. Na een paar maanden had ik het helemaal gehad, wat een dramatische instelling is dat! En ik hoorde inderdaad ook verhalen over dat je met een diploma van een thuisstudie toch nergens wordt aangenomen.

Maar een andere manier van studeren is niet zo makkelijk, hoor! Er worden namelijk nauwelijks opleidingen op hbo-niveau aangeboden in deeltijd. Tenzij je al een hbo-diploma van een andere opleiding hebt. En daarbij klinkt een deeltijd- of avondstudie heel leuk, maar ook bij een deeltijdstudie moet je fulltime studeren. Je hebt alleen minder contacturen. Dus het is nauwelijks te combineren met een baan of gezin. Dan klinkt een thuisstudie al gauw heel aantrekkelijk...

Fac ut vivas !!!

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

sowieso is psychologie niet een richting waar je de banen voor het oprapen hebt.
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je er mee wil gaan doen?

Maar ik ben van mening dat psycholgie geen HBO studie is het is geent op analyse en onderzoek en dat leer je alleen op een uni, terwijl op een HBO meer leert werken met.

Nadeel van HBO spiegologie is dat je je best wel psycholoog mag noemen, want de titel is volgens mij niet beschermd, maar dat je never nooit niet als klinisch psycholoog aan de slag zal kunnen gaan. Siimpel omdat een psycholoog met een eigen praktijk een NIP registratie nodig is. En een Nip regeistratie krijg je alleen maar als je na een universitaire studie nog eens een aantla jaren praktijk ervaring hebt, plus wat aanvullende cursussen.

Gesloten