LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt - 14 dagen lang koning daarna ben je uitschot!

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
rikoos69

Mediamarkt - 14 dagen lang koning daarna ben je uitschot!

Ongelezen bericht door rikoos69 »

Hoi,

Ik heb 3 weken geleden een NIEUWE TomTom One v2 gekocht voor € 369,= bij de Mediamarkt in Zoetermeer. So far so good!

Nu ging deze afgelopen maandag dus tijdens het gebruik plotseling kapot! Ik reed in mijn auto en tijdens het vertellen waar ik heen moest hield hij op en ging op zwart.

Vandaag had ik de tijd om naar de vestiging te gaan in Zoetermeer (ik woon niet in Zoetermeer, dus dit kost mij extra vrije tijd). Hier werd ik geholpen door een junior "servicemanager" die mij vertelde dat de garantie verlopen is en ik het zelf moest opsturen (binnen 5 a 10 dagen geholpen) of door de mediamarkt laten opsturen (minimaal 4 weken wachttijd). Ik vond dit niet acceptabel en wilde een nieuwe. Dus de "manager" erbij laten halen en resultaat? De verkoper bleef zich verschuilen achter regels en wilde me niet helpen. Hij betichte mij zelf dat ik hem niet netjes behandelde (heel leuk om dat te zeggen als je weet dat de ander je nodig hebt). Ik bleef netjes en vertelde hem dat ik de regels nu wel weet maar dat ik geholpen wilde worden en of hij bereid was mij te helpen ipv voor te lezen wat er op een papiertje staat. Klant is koning toch? en zeker als deze alles netjes meeneemt en alles ook netjes uitlegt wens ik niet als domme consument behandeld te worden. Ik vind 369 veel geld dus mag er best wel wat gedaan worden aan mijn probleem. Dus weer een nivo omhoog en de algemeen verkoopleider erbij laten halen.

Ook deze man (die zich niet voorstelde en wat later bleek de algemeen verkoop manager te zijn) verschuilde zich ook achter regels waarbij ik hem vroeg of hij mij wilde helpen. Het antwoord was dat ze de TomTom gaan opsturen. Ik antwoorde hierop dat ze mij dus niet willen helpen met mijn probleem, de "manager" gaf toen als antwoord: "Nee op die manier willen wij u niet helpen!". Hij gaf aan dat hij het wel mocht maar niet wilde. ik kon kiezen opsturen of niets laten doen!

Appraraat is in nieuwstaat echter bleek op de achterkant een stukje papier te plakken en daarom werd hij opgestuurt, gebruikers sporen! Na 2x wrijven bleek dit alweer verdwenen te zijn dus onzin, echter werd dit wel op de bon gezet en dus na enig aandringen (pas na een ENORME boze uitspraken) werd dit aangepast.

De klapper was toen dat hij aangaf dat zij geen servicecenter waren maar een inname balie. Ik vroeg de "manager"toch eerst te lezen wat er achter hem hing namelijk een boord van ongeveer 2 meter breed met daarop de tekst "Servicecenter". Ach dingen benoemen alleen als het uit komt toch?

Duidelijk was dat deze manager een cursus klantvriendelijkheid en luisteren nodig heeft want hij kon mij ook nog vertellen dat service alleen in de prijs zit (omruilen, reparatie, etc). Service? Daar betaal ik dan toch ook voor dus niets service gewoon een plicht voor de mediamarkt! Service verlenen is iets doen wat NIET tot de standaard koop behoort. Aan een balie staan en dingen innemen is gewoon een onderdeel van het bedrijf en daar betaal je ook voor wanneer je iets koopt. Dat zit in de prijs verwerkt (loonkosten, etc). Service is een extra dienst en niet iets waar je zelf voor betaalt!

Mag dit zomaar? Een product wat zo snel kapot is gegaan moet naar mijn mening gewoon vervangen worden. ik heb altijd begrepen dat er een redelijkheid moet zijn qua gebruik, je mag van een product dus verwachten dat het het doet toch? Ik zit nu zonder een TomTom, ik heb een proefabonnement genomen van een maand voor files via de TomTom te krijgen en dit abonnemt is verlopen als ik hem terug krijg. Ik moet WEER terug naar Zoetermeer om hem op te halen. Dus niet dan ook hier extra kosten die ik moet maken.

Wat zijn je rechten hierin en kan ik iets tegen dit autoritaire gedrag doen van de Mediamarkt?

Wie kan mij hierin sturen en hints geven?

Zijn er stukken of dingen die duidelijk uitleggen wat mijn rechten zijn?

Ik hoop snel een reactie te krijgen.

Alvast bedankt!
Rick

[/url]

clouseau

Re: Mediamarkt - 14 dagen lang koning daarna ben je uitschot!

Ongelezen bericht door clouseau »

Kopen,kopen,kopen,kopen,Kopen,kopen,kopen,kopen,Kopen,kopen,kopen,kopen,Kopen,kopen,kopen,kopen,Kopen,kopen,kopen,kopen,Kopen,kopen,kopen,kopen, Is het motto van Media Markt, dus het kan zijn dat ook niemand je hier kan helpen. De volgende keer toch maar naar de EXPERT, en zeker niet bij media markt,Kopen,kopen,kopen,kopen,Kopen,kopen,kopen,kopen,Kopen,kopen,kopen,kopen.

Stem binnenkort op de loden leeuw op deze site, Media markt....

rikoos69

Ongelezen bericht door rikoos69 »

Ik ben toch niet gek :)

Duidelijk is dat ze dat wel denken !!!

vanish

Ongelezen bericht door vanish »

De volgende keer toch maar naar de EXPERT
Meen je niet?

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Bij Media Markt heb je twee weken omruilgarantie (dat is op zich al extra service en het is totaal niet verplicht) en daarna krijg je de normale garantie.

Je hebt het produkt nu 3 weken, dus val je buiten de omruil garantie en moet het produkt opgestuurd worden, zoals ze ook doen.

Bij het kopen van dat produkt ben je hiermee akkoord gegaan, dus achteraf "lastig gaan doen" bij de servicebalie is totaal niet terecht en behoorlijk onbeschoft. Je zegt dat zij zich verschuilen achter de regels en nu zoek je zelf naar regels om je eigen gedrag goed te praten.

Wat jij dus eigenlijk wilt is dat jij de regels kunt bepalen en veranderen nadat je iets hebt gekocht en al met de regels akkoord bent gegaan. Het spijt me, maar dan heeft Media Markt groot gelijk je niet verder te helpen dan nodig. Jouw verhaal horen ze zo'n XX keer per dag en het is geen liefdadigheidsinstelling maar een bedrijf. Media Markt is echt niet altijd zo precies wanneer je er normaal binnenkomt en niet gaat lopen zagen over "oplossingen" en van dat soort consumentenbond gebral, of geen genoegen neemt met een bevoegde medewerker maar om de manager gaat vragen wanneer zijn antwoord niet bevalt. Dan verlies je meteen alle kansen die je nog had, want wat zou jij doen als iemand je niet goed genoeg vind omdat ze hun zin niet krijgen? Werk jij dan nog mee, of zou je je mond houden onderweg van het kantoor van de manager naar de servicebalie?

Dat je niet verder bent geholpen heb je maar aan één iemand te danken en die persoon ben jij.

jrabel

Ongelezen bericht door jrabel »

magel 75 volgens mij werk je zelf bij de mediamarkt als ik je lulverhaal zo lees.
heb zelf ook de nodige negatieve ervaring bij die gasten ( lees dit maar eens).
mensen laat je niet afschepen door die gasten .
de betreffende servicemedewerker die mij wilde afschepen heb ik vierkant uitgelachen nadat ik het aankoopbedrag weer in mijn zak had.
dat gezicht van hem onbetaalbaar .

onderstaande is mijn aangetekende brief naar hun toe

Geachte Mediamarkt Holding dagtekening: 02-09-2006

Ik stuur u deze aangetekende brief naar aanleiding van het volgende:

Op 03-06-2006 heb ik bij de vestiging van mediamarkt in zwolle een haier notebook aangeschaft.
Na 3 weken was er een defect want de accu laadde niet meer op .
Ik ben hiermee teruggegaan naar het servicecenter in de zwolse vestiging en daar werd me verteld dat er thuisservice zat van de fabrikant, en mocht ik zelf haier bellen om hem te laten ophalen.
Ik heb daarop haier gebeld en ze hebben de notebook opgehaald via UPS.
Na 1 week had ik hem terug ( moederbord vervangen ) en nadat hij het 4 dagen had gedaan trad weer hetzelfde probleem op, waarop ik haier nogmaals heb gebeld om hem weer te laten ophalen.
Ditmaal duurde het 2 weken voordat ik de laptop terug had. ( nogmaals moederbord vervangen)
Toen ik hem uit de verpakking haalde bleek dat ze het backpanel aan de onderzijde niet goed hadden teruggeplaatst waardoor ik de laptop nog niet kon gebruiken.
Ik ben hiermee naar het servicecenter gegaan en daar werd me verteld dat hij dan weer moest worden opgestuurd.
Ik vroeg daarop aan uw medewerker of ze dit niet ter plekke konden maken , nee dat kon niet want dat mogen we niet zelf doen werd mij uitdrukkelijk verteld.
Dus werd de laptop voor de 3e keer opgestuurd naar haier, ( dit is via mediamarkt zelf opgestuurd )
Dit maal duurde het echter ruim 3 weken ( 23 dagen ) voordat de laptop terug was bij het servicecenter.
Ik heb daarop ter plekke de laptop uit de verpakking gehaald en toen bleek dat het backpanel nog steeds niet goed was teruggeplaatst, en stond de linker kant van de laptop los van de rubberen voetjes omdat het backpanel op spanning had gestaan.( kromgetrokken )
Tevens was de originele verpakking niet meer compleet aanwezig in de doos waardoor de laptop los in de doos lag met alle gevolgen van dien.
Als ik een nieuw product koop en het binnen 14 dagen wil ruilen dan kan dat alleen als de verpakking compleet is.
Als ik een product terug krijg van reparatie verlang ik ook graag de originele verpakking erbij zoals ik hem ook heb opgestuurd. ( verpakking is nu niet meer compleet want er mist karton en schuim verpakking om de laptop goed in de doos te verpakken zoals bij aankoop het geval was ).
Ik heb daarop geeist dat ik de vestigingsdirecteur wou spreken maar dat was niet mogelijk en kreeg een ander te spreken die zij me heel bot ,, je moet het met mij doen,,.
Die persoon nam de laptop vervolgens mee naar achteren en 10 minuten later kwam hij terug en had het backpanel toen zelf terug geplaatst, ( niet goed opgelost want zit speling tussen backpanel en de behuizing omdat het backpanel krom is , dit is aan de accu zijde het geval )
Hierop zei ik hem dat ik er niet mee accoord ging waarop hij mij vertelde niets anders te kunnen doen dan het apparaat nogmaals op te sturen ( 4 e keer ) .
Hier ben ik uiteraard niet mee accoord gegaan daarom dit schrijven aan u.
Verder heb ik de betreffende medewerker gevraagd waarom het nu wel ter plekke gemaakt kon worden indien mogelijk, hierop kreeg ik als antwoord dat hij op vakantie was geweest en verder niets van de zaak afwist.

Ik weet dat ik u de kans moet geven om het product te laten repareren.
Mijn notebook is nu onderhand 3 keer weggeweest voor reparatie en aangezien het nu voor de 3e keer nog niet deugdelijk is opgelost ( wordt slordig omgesprongen met product, ruimte tussen backpanel en behuizing , verpakkingsmateriaal etc , zoals hierboven vermeld ) eis ik nu ontbinding van de koopovereenkomst en verzoek ik u middels een schriftelijke tegenreactie te reageren.
Ik neem geen genoegen met een tegoed bon want heb al contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering en andere consumenten organisaties en deze zaak aan hun voorgelegd .
als u geen deugdelijk product kunt leveren na herhaalde reparaties ik recht heb om het volledige aankoopbedrag vergoed te krijgen, en geen genoegen hoef te nemen met een tegoed bon.
Hopende dat dit een incident betreft want heb in het verleden al meerdere producten aangeschaft bij de vestiging in zwolle en ben daar over het algemeen tevreden over.
Daarom geef ik u 3 weken na dagtekening de tijd om te reageren .
In uw schriftelijke tegenreactie wil ik tevens vermeld zien dat ik het volledige aankoop bedrag terug krijg bij de zwolse vestiging van mediamarkt .
M v g

magel725

Dan laat je jezelf mooi kennen wanneer je iemand in zijn gezicht uit gaat lachen als je je zin hebt. Fatsoen heb je in elk geval niet.

Dat een notebook zo wordt teruggestuurd vanaf Haier is inderdaad belachelijk en ik ben het volledig met je eens dat zoiets niet mag kunnen.

Media Markt heeft een eigen service afdeling en daar worden RMA artikelen opgestuurd. Dat is goedkoper dan elke keer zelf alles open gaan schroeven want fabrikanten hebben gewoon contracten om dit op te lossen. Wat jij niet begrijpt is dat die Haier niet van Media Markt is, maar van Haier en dat Haier dat ding (niet goed) gerepareerd heeft. Waarom je dus kwaad op Media Markt bent kan ik niet rijmen, want die doen gewoon het werk dat ze moeten doen. Dat er uiteindelijk een medewerker naar de laptop kijkt is leuk, maar dat is niet nodig.

En als je om de directeur gaat eisen dan vind je jezelf wel heel erg belangrijk. Ten eerste is de serviceafdeling verantwoordelijk, ook als je je zin niet krijgt. Zij maken de beslissingen daar, niet jij. En wanneer je denkt dat de directeur, die het enorm druk heeft met deals van honderdduizenden euro's, tijd maakt voor dit soort onzin, dan moet je echt wakker worden. Jij bent 1 persoon van de 5% waarvan iets kapot gaat binnen een jaar. Voor jou is dat erg, maar voor de rest niet.

Nogmaals, ik ben het er volledig mee eens dat je notebook niet 3 of 4 keer gerepareerd zou moeten worden. Ik vind alleen niet dat je jezelf dan op zo'n trieste manier moet gaan gedragen en met je vinger wijzen naar iedereen die je op je weg tegen komt. Dat je dan als klap op de vuurpijl nog iemand uit gaat lachen...tja... dat is dan jouw karakter.

jrabel

ja magel wat je van mijn fatsoen vind dat interresseert me geen ene reet .
kennelijk heb je zelf nog geen ervaring met dit soort zaken gehad , anders wil ik wel eens zien hoe beleefd jij dan blijft.
ten eerste heb ik bij het servicecenter de 1e keer fantoenlijk de klacht gemeld, maar als ze vervolgens de 2e, 3e ,en 4e keer proberen met mij een loopje te gaan nemen dan hebben ze een verkeerde aan mij .
kijk, die arrogante med. van het servicecenter probeerde mij al verschillende keren met een brede grijns op zijn smoel af te schepen.
dus vind je het dan gek als ik zo reageer.
zoals ik al eerder melde was zijn reactie onbetaalbaar en dat met een vol servicecenter.
al met al heeft deze kwestie meer dan 8 weken geduurd.
gr john

vanish

Je mag toch iets verwachten van het produkt wat je koopt.
voor de klant is dit heel vervelend wanneer het stuk gaat en dan is het aan de winkelier om de klant weer tevreden te stellen. Dat kan niet iedereen en vaak nonchalant gedrag van de verkoper/winkelier en dat wekt vaak irritatie bij de klant, is dat raar :?: Niet iedereen gaat fluitend terug naar de winkel :twisted:

magel725

ja magel wat je van mijn fatsoen vind dat interresseert me geen ene reet .
kennelijk heb je zelf nog geen ervaring met dit soort zaken gehad , anders wil ik wel eens zien hoe beleefd jij dan blijft.
ten eerste heb ik bij het servicecenter de 1e keer fantoenlijk de klacht gemeld, maar als ze vervolgens de 2e, 3e ,en 4e keer proberen met mij een loopje te gaan nemen dan hebben ze een verkeerde aan mij .
kijk, die arrogante med. van het servicecenter probeerde mij al verschillende keren met een brede grijns op zijn smoel af te schepen.
dus vind je het dan gek als ik zo reageer.
zoals ik al eerder melde was zijn reactie onbetaalbaar en dat met een vol servicecenter.
al met al heeft deze kwestie meer dan 8 weken geduurd.
gr john
En meteen verval je weer in asociaal woordgebruik. Ik snap meteen waarom je niet verder bent geholpen dan nodig, en ze je waarschijnlijk allemaal uitlachen, met een foto van de beveiligingscameras erbij. Nogmaals, fatsoen heb je dus overduidelijk niet, wat ik daar zelf ook van vind. Bovendien reageer je op iets zonder dat je weet waar je het over hebt, want ik heb wel degelijk ervaring met dit soort zaken, van twee kanten. Zolang je je onbeschoft gedraagt krijg je datzelfde gedrag terug, en van harte! Mensen die vriendelijk en beleefd zijn worden daarom ook gewoon netjes geholpen. Ik ken dus ook de kant van het verhaal hoe jouw publiek in de service centra over jou praat zodra je weg bent. Trots hoef je echt niet te zijn op jezelf.

magel725

Je mag toch iets verwachten van het produkt wat je koopt.
voor de klant is dit heel vervelend wanneer het stuk gaat en dan is het aan de winkelier om de klant weer tevreden te stellen. Dat kan niet iedereen en vaak nonchalant gedrag van de verkoper/winkelier en dat wekt vaak irritatie bij de klant, is dat raar Niet iedereen gaat fluitend terug naar de winkel
Ja natuurlijk mag je iets verwachten van het produkt. Maar de winkel mag ook iets verwachten van de klant.

De klant gaat akkoord met de algemene voorwaarden wanneer hij iets koopt. Bij Media Markt is het zo dat je binnen 14 dagen mag ruilen/terugbrengen en daarna heb je garantie. Dat is afgesproken bij de koop. Dat je als klant dan verwacht dat 14 dagen ook best 21 of 48 dagen kag zijn is leuk, maar niet terecht. Ben je het niet eens met de verkoopsvoorwaarden dan moet je daar niet kopen. En niet kopen en dan achteraf je eigen regels gaan verzinnen.

Als iets stuk gaat is dat vervelend. En inderdaad moet een medewerker van de servicebalie niet arrogant/nonchalant doen, maar gewoon correct alles afhandelen. Problemen zijn altijd vervelend, voor iedereen, en het is onmogelijk om overal uitzonderingen voor te maken. 14 dagen is 14 dagen, en de klant gaat daar mee akkoord als hij iets koopt. De voorwaarden zijn gewoon te krijgen bij Media Markt en er loopt genoeg personeel om het aan te vragen. Je gaat akkoord en dan moet je daarna niet gaan zeuren als die regels je slecht uit komen. Dan had je maar niet akkoord moeten gaan. Klanten mogen af en toe ook initiatief nemen door eens op te letten wat ze doen en wat ze kopen.

vanish

Maar de winkel mag ook iets verwachten van de klant
Prima dat jij Magel725 precies op de hoogte bent van de regels dat is erg goed van je, maar klanten zijn allemaal anders en dus niet allemaal hetzelfde en niet iedereen reageert hetzelfde.
Ik ben ook wel eens heel braaf terug gegaan naar een winkel en me 3 maal laten afschepen met een mobile telefoon, 4de keer heb ik toch maar een wat grotere kerel meegenomen een kickboxer en toen kreeg ik een nieuwe telefoon, weet je het was niet t zogenaamde slechte bereik in het gebied waar ik woonde, maar de microfoon was stuk, ik voelde me goed in de maling genomen na 3maal fluiten :twisted:
(was niet bij de MM)

??

Ongelezen bericht door ?? »

Intimidatie is het meest walgelijke en zieke wat je kunt doen om je gelijk te halen, dus wees maar trots op jezelf Vanish. Ik zou je dringend willen adviseren om zo spoedig mogelijk je medicijnen te gaan slikken.

Trouwens; je beseft wel dat je jezelf enorm voor *** hebt gezet in die winkel? De meeste andere klanten lachen je namelijk uit als je je zo asociaal opstelt.

jrabel

magel, je kunt wel denken dat ik niet trots hoef te zijn op mezelf maar ik heb wel mooi mijn zin, en als dat niet vriendelijk kan wat ik wel de eerste keer gedaan heb dan moet het maar op een andere manier.
en die andere klanten in het servicecenter die me volgens jou uitlachen als ik de deur uit ben die sukkels vergaat het lachen ook wel als ze aan de beurt zijn .
ben er 3 keer geweest en alle drie de keren werden de klanten gewoon afgescheept.
en het vreemde is dat de meesten er ook nog mee accoord gaan .
kijk ik ben niet een persoon die ze gemakkelijk kunnen afschepen want als ik mijn gelijk heb dan bijt ik me vast in een zaak als een pitbull.
en als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks
wie het laatst lacht .......
slotje
Laatst gewijzigd door jrabel op 19 nov 2006 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725

Alle klanten zijn anders inderdaad. Daarom zijn de algemene voorwaarden voor IEDEREEN hetzelfde en kan IEDEREEN die lezen. Dat klanten dat niet doen is hun probleem, niet die van de winkel. Dan kun je wel met talloze smoesjes komen om het recht te praten dat je in een winkel jezelf asociaal mag gedragen, maar dat is gewoon triest en niemand gelooft dat behalve jezelf. En als jij met een kickboxer langs gaat, tja... als je je eigen zaken niet eens kan regelen...

Wat denk je dat het de winkel kost om iets op te sturen naar de fabrikant? Bijna niets. Als een winkel iets moet laten repareren dan maakt het voor hun echt niet uit of ze dat wel of niet doen. Maar als ze een andere oorzaak verwachten proberen ze dat eerst uit, als ze goed hun werk doen. 80% van de geretourneerde produkten zijn nl. niet stuk maar de gebruiker kan er niet mee omgaan. Ze hadden de telefoon even ter plaatse uit kunnen proberen om dat te bekijken. Ik weet niet of dat gebeurd is.

jrabel

het ligt er ook wel aan wie je helpt want er zijn er een paar die wel redelijk zijn .
valt me trouwens wel op dat er veel verloop is in de personele bezetting daar.
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

vanish

En als jij met een kickboxer langs gaat, tja... als je je eigen zaken niet eens kan regelen...
Dat iemand de uitstraling heeft van een kickboxer is niets op tegen hahahahahahaha

Je denkt dat er een gevecht heeft plaatsgevonden :lol:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het probleem is, als ik u goed begrijp, dat u onredelijk lang moet wachten op de reparatie. U heeft daarvoor als argument dat de vertraging van de winkelier meer dan twee weken is.

De consument heeft wettelijk de keuze tussen herstel of vervanging, mits dit laatste redelijk is. De kosten hier voor mogen niet bij de koper in rekening worden gebracht. De verkoper is wettelijk verplicht dit zonder ernstige overlast en binnen een redelijke termijn uit te voeren. 7:21 BW Voldoet de verkoper niet aan zijn wettelijke verplicht dan kan de consument de koop ontbinden of prijsvermindering toe te passen. 7:22 BW

Er zijn een aantal mogelijkheden om uw recht te halen. Hiervoor is het van belang dat u kunt aantonen dat u heeft geprobeerd onderling tot een oplossing te komen. U kunt uw probleem voorleggen bij:
  • een geschillencommissie, waar de winkel bij aangesloten is. Voor een relatief klein bedrag kunt u zo een bindende uitspraak krijgen.
  • bij uw rechtsbijstandsverzekering, indien u deze heeft.
  • de rechter. Een kort geding mag u voeren zonder advokaat. Met advokaat kost zoiets al gauw vijf honderd a duizend euro.
@Magiel725:

Tegen over het argument dat koper bij de koop akkoord is gegaan met de voorwaarden, kan het argument worden gezet dat de verkoper akkoord is gegaan met de Nederlandse wet door het product aan te bieden. Feit is dat de voorwaarden vaak bedingen bevatten die streidig zijn met de Nederlandse wet.

vanish

Gelukkig zijn er ook winkeliers die niet met het wetboek in de hand communiceren met hun klanten :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat betekent meestal dat je wordt beknot op je rechten. Bij conflicten wijzen ze allemaal naar de algemene voorwaarden. Een onwetende consument zal dat vervolgens slikken.

Gesloten