En ondanks dat jij vindt van niet, er is een wisselwerking tussen leverancier en winkel. Als jij hun produkten afknalt merken zij dat ook in hun marge´s omdat ze dan met inkoopsprijzen naar beneden moeten. En dat gaat wel degelijk ten koste van innovatie.
Sterker nog: De distributeur gaat echt niet lager met de prijs zitten.
Het verschil dat de ene heel goedkoop is en de andere wat duurder, zit hem ook in de winstmarge.
Wat een echte feit is dat in de stad hier vlakbij de winkels een winstmarge hebben van 8% tot 15%!
Dus om een beetje te verdienen moet je zo ontzettend veel omzetten!
Deze winstmarges zijn echt niet gezond zo laag!
Soms wordt er op een product maar een paar euro verdient!
Sommige webwinkeltjes maken het wel heel bont!
Die hebben een winstmarge van 1 tot 2%. Puur om een zakcentje mee te verdienen!
En dan hoor ik hier op het forum zeggen dat ik een extra marge op de prijs moet zetten om de garantieafwikkelingen te bekostigen!
Mensen! Dit gaat fout! Ook voor jullie!
De degene met de grootste bek en het kleinste hartje en daarbij geen reet kan schelen of hij zich aan de regel houdt of niet, zulke gasten brengen die winstmarge dermate omlaag, waardoor de kleine jongens die de markt overeind moeten houden kapot gemaakt worden.
Die gasten zijn vaak groot geworden door oplichting van klanten en omdat ze schijt aan de wet hebben.
Als het zo doorgaat blijven alleen die grote jongens over die alleen geïnsteresseerd zijn in hun eigen knip en als ze de monopolypositie hebben bereikt dan gaan de prijzen omhoog en de service omlaag!
Ik hoor het vaak zat bij die grote ketens, ze hebben er vaak totaal geen verstand van.
Voor hun is het pure handel.
En de degene die het ook voor zijn hobby doet en de mensen echt uit de brand kan helpen, die bestaat dadelijk niet meer.
De mensen willen zelf opgelicht worden!