LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt je bent gek!!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ikbenik

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Da's jouw probleem, dan koop je gewoon te duur in. Ooit van een vrije marktwerking gehoord?
Er zijn winkels die zo weinig marge op hun producten hebben dat ze er bijna niets op verdienen.
En daar zit het probleem. Want zulke gasten maken de boel wel kapot.

Daarnaast koop ik helemaal niet te duur in.
Maar ik wil ook wat verdienen (en dat mag tegenwoordig niet gezegd worden.)
Dus als er een klant bij je zou vragen of ie die 10 appels voor 90 eurocent kan krijgen (beetje onzinnig voorbeeld, maar ik had het niet verzonnen ... ) i.p.v. voor 1 euro, dan verkoop je ze niet?

Ik vind het heus niet erg als mensen over de prijs willen praten.
maar om nu een korting van 30% te krijgen, vind ik te ver gaan.

En er is een verschil met vragen en drammend eisen.

DennisThePennis

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

En daar zit het probleem. Want zulke gasten maken de boel wel kapot.
Nou, het klinkt hard, maar misschien moet het maar kapot. Ook in de wereldhandel zien we dat bepaalde bedrijfstakken, bijv. de EU-landbouw, geforceerd in leven gehouden worden, door er een forse EU-subsidie op die produkten zit, terwijl op de produkten uit de derde wereldlanden (die het al zo moeilijk hebben) een forse invoerheffing zit.

Resultaat: de consument betaalt enerzijds teveel voor het produkt in de winkel en betaalt ook nog een veel te hoge EU-belasting. Het is bijv. toch absurd dat wij in de supermarkt bijna 2 euro moeten betalen voor een kilootje inferieure bananen?
En er is een verschil met vragen en drammend eisen.
Dat ben ik met je eens, je moet natuurlijk wel redelijk zijn wat betreft de korting die je wilt hebben op basis van je prijsonderzoekje en als de winkelier weigert hierop in te gaan, kun je de zaak gewoon rustig verlaten en het elders proberen.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

kuchl...kuch...arrogant...kortzichtig...kuch...kuch

Zoveel onzin in zo'n stukje tekst. Ik moet er wel op reageren...
Nou, het klinkt hard, maar misschien moet het maar kapot.
En waar ga je dan winkelen? Online? Nadat de gewone winkels er niet meer zijn gaan de online winkels gigantisch in prijs naar boven omdat leveranciers nu de marges rechttrekken met de gewone winkels.
Ooit wel eens van investering gehoord? Dan weet je dat winst nodig is voor produktinnovatie. Zonder winst -> geen nieuwe produkten. Dat zou zelfs jij moeten begrijpen.
Dat ben ik met je eens, je moet natuurlijk wel redelijk zijn wat betreft de korting die je wilt hebben op basis van je prijsonderzoekje en als de winkelier weigert hierop in te gaan, kun je de zaak gewoon rustig verlaten en het elders proberen.
Volgens mij weet jij niet van de winkel welke marges die heeft en dus weet je niet wat redelijk is. Je bent dus zo kortzichtig als maar kan. Bovendien vergeet je voor het gemak dat je dus VEEL langer aan het onderhandelen/dwingen/drammen bent voor een paar euro korting. Benzine geld om van winkel naar winkel te rijden, parkeergeld, uurtijd, vergeet je allemaal. Bovendien heeft dan de hele stad een stronthekel aan je, maar dat zal je ongetwijfeld niet deren aangezien je naam Dennisnogwat is. En de zaak rustig verlaten... ooohhh, care-police!
Da's jouw probleem, dan koop je gewoon te duur in. Ooit van een vrije marktwerking gehoord?

Ja, jij ook?
Wat is er nou dom aan om DEZELFDE 10 appels in DEZELFDE kwaliteit (lijkt D-Reizen wel ) voor 90 eurocent te kopen i.p.v. voor 1 euro? Als het me maar niet meer dan 10 eurocent kost aan reiskosten, dan is het toch simpel? Plaats je eens in de schoenen van de prijsbewuste consument!
Als je kan begrijpend lezen dan had je begrepen dat dat voor de winkelier niet geldt. Die koopt appels bij zijn leverancier en kan niet bij tien verschillende gaan shoppen. Daarom kun je niet bij elke klant dezelfde prijzen eisen.
Dus als er een klant bij je zou vragen of ie die 10 appels voor 90 eurocent kan krijgen (beetje onzinnig voorbeeld, maar ik had het niet verzonnen ... ) i.p.v. voor 1 euro, dan verkoop je ze niet? Laat je dan ze nog liever wegrotten en lijd je er maar verlies op dan dat je toch een iets lagere winstmarge pakt? Da's pas dom!
Het is pas dom als je als winkelier je prijzen laat bepalen door jou. Voor jou tien andere die wel betalen. Wil je niet betalen? Ok, dan heb je geen produkt. Zo'n klant als jou is nog te missen als kiespijn ook.

DennisThePennis

kuchl...kuch...arrogant...kortzichtig...kuch...kuch
Denk aan je hart, even diep ademhalen ... en weer uitblazen ... :lol:
En waar ga je dan winkelen? Online?
Bijvoorbeeld. Je staat versteld van de info die je kunt opgooglen: reviews, tests: wat betreft electronica hoef je echt de deur niet uit.

Enne, bij koop op afstand heb je een zichttermijn van 8 dagen, dus heb je toch spijt dan kun je zonder opgaaf van reden je aankoop weer retourneren.
Nadat de gewone winkels er niet meer zijn gaan de online winkels gigantisch in prijs naar boven omdat leveranciers nu de marges rechttrekken met de gewone winkels.
Bullsh*t. Als alle prijzen online staan, dan is het vergelijken van prijzen nog veel gemakkelijker voor de consument: transparantie heet dat. En prijsafspraken maken is verboden bij de wet, daar hebben we waakhond NMa voor (die steeds meer macht krijgt).
Ooit wel eens van investering gehoord? Dan weet je dat winst nodig is voor produktinnovatie. Zonder winst -> geen nieuwe produkten.
Fabrikanten berekenen R&D kosten gewoon door in het produkt en dat zullen ze ook blijven doen. Winkeliers hebben daar niets over te zeggen.
Volgens mij weet jij niet van de winkel welke marges die heeft en dus weet je niet wat redelijk is.
Klopt, dat weet je niet. Maar op basis van de prijzen online kun je daar wel een redelijke schatting van maken. En als zo'n winkelier niet hapt, dan koop je het produkt toch online voor die lagere prijs?
Bovendien vergeet je voor het gemak dat je dus VEEL langer aan het onderhandelen/dwingen/drammen bent voor een paar euro korting.
Ja duhhh. Voor 10 appels rijd ik niet de hele stad rond, maar voor een HD-TV van een paar duizend euro wel.
Als je kan begrijpend lezen dan had je begrepen dat dat voor de winkelier niet geldt.
Boeit mij dat? Ik ga gewoon naar de goedkoopste. Ali Salami bij mij op de hoek verkoopt z'n groente en fruit veel goedkoper dan menig "speciaalzaak" en heeft vaak nog versere produkten ook (hogere omzetsnelheid). Waarom kan die Turk het wel voor die prijs en die Hollander niet? Betaalt ie geen belasting of zo? :lol:
Voor jou tien andere die wel betalen. Wil je niet betalen? Ok, dan heb je geen produkt.
Dan heeft niemand toch een probleem? Jij maakt er alleen een probleem van dat ik alleen bij de goedkoopste m'n produkten koop (Ali dus).

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Zou het toch ook eens bij Mohamed Cervelaat
proberen is nog goedkoper dan Ali Salami. :wink:

magel725

Mij maakt het niet uit dat je je spullen bij de goedkoopste haalt, dat moet je zelf weten. Wat mij stoort is dat jij op zoek gaat naar het goedkoopste van het goedkoopste bij winkel A, dan naar een duurdere winkel B gaat (omdat dat dichtbij is of iets) en daar gaat lopen zeuren om het voor de prijs van winkel A te krijgen. Verder niet kijkend naar het feit dat een online winkel veel minder onkosten heeft als een gewone winkel en tevens TOTAAL andere inkoopsprijzen krijgen van de leveranciers. En ondanks dat jij vindt van niet, er is een wisselwerking tussen leverancier en winkel. Als jij hun produkten afknalt merken zij dat ook in hun marge´s omdat ze dan met inkoopsprijzen naar beneden moeten. En dat gaat wel degelijk ten koste van innovatie.

Helaas wil jij tot de laatste cent je korting krijgen en probeer je het met een aantal onzinargumenten recht te praten. Jammer dat je zo bent.

ikbenik

En ondanks dat jij vindt van niet, er is een wisselwerking tussen leverancier en winkel. Als jij hun produkten afknalt merken zij dat ook in hun marge´s omdat ze dan met inkoopsprijzen naar beneden moeten. En dat gaat wel degelijk ten koste van innovatie.
Sterker nog: De distributeur gaat echt niet lager met de prijs zitten.
Het verschil dat de ene heel goedkoop is en de andere wat duurder, zit hem ook in de winstmarge.

Wat een echte feit is dat in de stad hier vlakbij de winkels een winstmarge hebben van 8% tot 15%!
Dus om een beetje te verdienen moet je zo ontzettend veel omzetten!
Deze winstmarges zijn echt niet gezond zo laag!

Soms wordt er op een product maar een paar euro verdient!

Sommige webwinkeltjes maken het wel heel bont!
Die hebben een winstmarge van 1 tot 2%. Puur om een zakcentje mee te verdienen!

En dan hoor ik hier op het forum zeggen dat ik een extra marge op de prijs moet zetten om de garantieafwikkelingen te bekostigen!

Mensen! Dit gaat fout! Ook voor jullie!
De degene met de grootste bek en het kleinste hartje en daarbij geen reet kan schelen of hij zich aan de regel houdt of niet, zulke gasten brengen die winstmarge dermate omlaag, waardoor de kleine jongens die de markt overeind moeten houden kapot gemaakt worden.
Die gasten zijn vaak groot geworden door oplichting van klanten en omdat ze schijt aan de wet hebben.

Als het zo doorgaat blijven alleen die grote jongens over die alleen geïnsteresseerd zijn in hun eigen knip en als ze de monopolypositie hebben bereikt dan gaan de prijzen omhoog en de service omlaag!

Ik hoor het vaak zat bij die grote ketens, ze hebben er vaak totaal geen verstand van.
Voor hun is het pure handel.
En de degene die het ook voor zijn hobby doet en de mensen echt uit de brand kan helpen, die bestaat dadelijk niet meer.

De mensen willen zelf opgelicht worden!

magel725

De distributeur gaat wel lager zitten met zijn prijs. Dat gebeurt genoeg bij de grote jongens als MC Dos en Quote. Die leveren tegen heel andere prijzen aan webwinkels. Prijzen fluctueren voor iedereen, ook voor winkels.

DennisThePennis

Helaas wil jij tot de laatste cent je korting krijgen en probeer je het met een aantal onzinargumenten recht te praten.
Wat voor jou onzinnig lijkt, is voor de prijsbewuste consument de gewoonste zaak van de wereld. Ik denk dat dat ook je grootste probleem is: een winkelier moet zich kunnen verplaatsen in de schoenen van de consument, maar de consument hoeft zich dus echt niet te verplaatsen in de schoenen van de winkelier.

Een goed voorbeeld is de supermarkt-oorlog: Bij Laurus dachten ze dus dat de klant wel bereid zou zijn meer te betalen voor zgn. kwaliteit (Konmar-formule). Dit is finaal mislukt, omdat de klant helemaal niet extra wil betalen, maar gewoon dezelfde merkprodukten zo goedkoop mogelijk in wil kopen (en liefst in één supermarkt met een groot assortiment).

Ahold zag dat op tijd en boekt de laatste tijd dan ook prima winsten met z'n vernieuwde AH-formule (lagere prijzen, beperking van de servicegraad). Zo zie je maar dat lagere winstmarges niet hoeven te leiden tot verliezen, als je omzet maar hoog genoeg is (hamsteren!).

Supermarktconcerns kunnen trouwens in tegenstelling tot de eindconsumenten wel enige druk uitoefenen om de inkoopprijzen bij de leveranciers omlaag te krijgen (anders gaat het gewoon niet in het assortiment). Maar ik zie Unilever, Sara Lee of Procter & Gamble nou echt niet snel verlies lijden en op weer een nieuwe shampoo zitten we denk ik ook niet te wachten.

Als we kijken naar electronica (dit topic dus), dan is er toch duidelijk wat anders aan de hand, omdat het budget voor innovatie daar meer bepaald wordt door echt nieuwe technologieën die ontwikkeld worden, zoals SED HD-TV's of Intel Core 2 Duo processoren.

Winkeliers gaan echt niet moeilijk doen over hogere winstmarges die fabrikanten doorberekenen in de introductieperiode (de beste terugverdientijd voor de fabrikant) van die produkten, omdat de early adopters toch bereid zijn ook meer te betalen . Winkeliers willen die primeurs ook gewoon zo snel mogelijk in hun showroom hebben staan. Qua innovatie hoef je je dus echt niet druk te maken.

magel725

Nogmaals jammer dat je zo bent.

Ik had een heel stuk getypt maar ik besef dat het geen zin heeft. Met zoveel arrogantie wens ik je veel sterkte toe. Wees jij maar jezelf met je mening. Ik deel hem niet en daar zul je het mee moeten doen.

DennisThePennis

Nogmaals jammer dat je zo bent.
Ik kan helaas niet iedereen gelukkig maken! :lol:
Wees jij maar jezelf met je mening. Ik deel hem niet en daar zul je het mee moeten doen.
Toch fijn dat wel leven in een vrij land, dat we kunnen gaan en staan in welke winkel we willen en daar ook onze eigen keuzes kunnen maken! :wink:
Laatst gewijzigd door DennisThePennis op 22 sep 2006 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725

Nee, dat geloof ik helemaal.

DennisThePennis

Tsjonge , door die magel725 ben ik ff helemaal vergeten hierop te reageren:
Sommige webwinkeltjes maken het wel heel bont!
Die hebben een winstmarge van 1 tot 2%. Puur om een zakcentje mee te verdienen!
Nou, ik kan ook een aantal voorbeelden noemen van webshops (computer hardware) met scherpe prijzen, maar toch altijd een goede service:

4Launch.nl
Azerty.nl
PCZaak.nl
iComputers.nl
Cool-Prices.nl
PCMegastore.nl

En nog een aantal. Waarom kunnen zij (al jarenlang) wel veel goedkoper hardware aanbieden zonder afbreuk te doen aan de service? Kunnen ze dan echt veel goedkoper inkopen dan je lokale PC boertje?

Ik denk het niet, ik denk eerder dat ze vanwege hun lage prijzen veel meer omzetten. Het hele verkoopproces en voorraadbeheer is gestroomlijnd, plus de mensen die er werken weten heel goed wat de klant in het assortiment wil zien: geen verouderde troep dus.

rikoos69

Ongelezen bericht door rikoos69 »

Mediamarkt is Garantie tot de deur !!!!!

Check anders mijn verhaal maar: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=45452

Heel slechte service !!!

KDB

Ongelezen bericht door KDB »

Ik zou zeggen allemaal naar Media Markt Groningen, daar word je wel goed geholpen. personeel is daar goed opgeleid en heeft er ook veel verstand van de producten. dit komt ook mede omdat het personeel dat daar werkt, er al werkt vanaf het eerste uur. Dit houd in dat het meeste personeel er dus nu 5 jaar werkt.

En de prijzen in Groningen zijn lager als bij welke concurrent ook. En voor de garantie kun je er ook terecht zelfs als je het bij een andere Media Markt hebt gekocht.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het korting vragen in een winkel is je goed recht. Waarom dat bij sommige auteurs als oplichting, drammen, of chanteren wordt betiteld is mij een raadsel. :shock:

Het staat de winkelier naruurlijk vrij om hier wel of niet op in te gaan. Hij heeft de vrije keuze hoe duur hij zijn inkoop op de markt brengt. :lol:

Dan komt het gezeur dat de kleine winkelier failliet zou gaan.
So be it. Als er geen toegevoegde waarde is heeft de winkelier geen bestaansrecht. de toegevoegde waarde wordt bepaald door de klant en niet door de winkelier zelf. :!:

Bij electronica is het al heel erg simpel, de fabrikanten handelen de garantie af en de winkelier heeft uitsluitend een postbus functie.
Waarom zou je daarvoor willen betalen 8)

De jankerds in dit forum kunnen beter bedenken hoe zij de klanten meer waar voor hun zuur verdiende geld kunnen geven :idea:

DennisThePennis

So be it. Als er geen toegevoegde waarde is heeft de winkelier geen bestaansrecht. de toegevoegde waarde wordt bepaald door de klant en niet door de winkelier zelf.
Beter had ik het zelf niet kunnen bewoorden! :D

ikbenik

Het korting vragen in een winkel is je goed recht. Waarom dat bij sommige auteurs als oplichting, drammen, of chanteren wordt betiteld is mij een raadsel.

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat als iemand om korting vraagt dat hij een oplichter is en dat hij chanteert. Absoluut niet.

Als iemand korting eist is het een ander verhaal.

Als iemand om een korting vraagt, zal ik er op in gaan.
Als iemand een korting eist, ga ik er niet op in.

Het korting vragen in een winkel is je goed recht. Waarom dat bij sommige auteurs als oplichting, drammen, of chanteren wordt betiteld is mij een raadsel.

Sommige klanten doen dat inderdaad. Die gaan echt drammen en chanteren om wat geld eraf te krijgen.

Je moet niet denken dat alle klanten van die lievertjes zijn. Er zitten rotte appels tussen, net als er rotte appels tussen de winkeliers zitten.
So be it. Als er geen toegevoegde waarde is heeft de winkelier geen bestaansrecht. de toegevoegde waarde wordt bepaald door de klant en niet door de winkelier zelf.
Je vergeet wel 1 ding. Dat er van die grote ketens die puur op aantallen werken en die totaal geen service bieden.
Dus als de grote jongens falen omdat ze de reparaties niet uitvoeren, dan komen jullie bij de kleintjes.
Maar je bent dan te gierig om een paar cent meer uit te geven voor goed advies en goede en eerlijke service.

Want de Mediamarkt is helemaal niet zo goedkoop dan ze beweren!

Dat had een Duits onderzoek al uitgewezen en Radar heeft dat ook ontdekt.

Ga jij maar lekker naar die grote jongens.
En als je bent bedonderd dan hoef je niet bij ons kleintjes aan te komen.
Je wilde het toch zo goedkoop?
Dan hoef je niet bij problemen bij ons aan te komen.

DennisThePennis

Je vergeet wel 1 ding. Dat er van die grote ketens die puur op aantallen werken en die totaal geen service bieden.
Dan nog. Als de klant liever het risico neemt van defecten en gaat voor de laagste prijs, dan is dat de keuze van de klant. Tegenwoordig vind men het meeste spul na 2 jaar fabrieksgarantie toch al verouderd en is het alweer toe aan vervanging! :lol:

Verder vind ik het te kort door de bocht dat MediaMarkt ook hoort bij die grote winkelketens die slechte service biedt. Het filiaal hier in Den Haag bijvoorbeeld heeft een aparte balie met vakkundig personeel voor service bij defecten. Binnen 14 dagen ruilen ze zonder morren om en binnen de garantietermijn wordt het netjes opgestuurd en krijg je ook weer netjes bericht wanneer het gerepareerd is.

Bij een laptop die ik daar moest brengen moest ik wel 5 weken wachten tot het weer gerepareerd was, maar da's niet de schuld van de Mediamarkt zelf, maar van de fabrikant/distributeur van de laptop die niet gezorgd heeft voor een snelle reparatieservice.

Tenslotte heb je bij kleinere winkels ook niet de garantie dat de service daar beter is, aangezien je daar ook maar afhankelijk bent van de vakkundigheid van het personeel bij zo'n winkeltje. De winkel van ikbenik is niet representatief voor alle kleine winkeliers.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Het verschil tussen korting vragen en korting eisen is het verschil tussen iemand met goede manieren en iemand met slechte manieren.
Het doet echter voor de discussie niet veel terzake, het gaat er immers om welke korting je uiteindelijk bereid bent aan de klant te geven. :lol:

Punt van verweer is dat de grote bedrijven alleen dozenschuivers zijn en de kleine de echte vakman. Das in veel branches onzin, omdat de reparatie door de fabrikanten zelf wordt geregeld.
:P

Voorbeeld :
Als mijn Philips DVD-drive kapot is wordt deze door Philips gerepareerd. De winkelier, een zelfstandige ondernemer of deel van een grote keten zoals Mediamarkt, fungeert alleen als postbus. Het verschil tussen beiden is daarbij voor de klant nihil.
De toegevoegde waarde is dus ook nihil, en dit is voor mij geen reden om bij de een zelfstandige winkelier te kopen.

Gesloten