LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrekening Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
John26
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2006 11:33

Afrekening Greenchoice

Ongelezen bericht door John26 »

Hallo, Ik heb mijn eerste jaarnota van Greenchoice binnen.
De meter is in okt 06 opgenomen.Ik betaal elke maand 104 euro(automatisch). Onderaan factuur staat:
Ontvangen tot en met Okt. 1.098,-
Voorschot Dec...
En Nov.dan??is niet verrekend.Wordt volgend jaar Dec.verrekend??
Greenchoice zegt: meterstand is tot en met Okt.gemeten dus Nov.kan niet meeberekend worden...Maar in Nov.heb ik wel 104 euro betaald die niet in de jaaropgaaf is opgenomen.Dus nu kan Gr.choice over mijn zwevende 104,-een jaar lang rente innen?!Ik ga deze 104,- dus ook terug vorderen.
Heeft iemand hier ervaring mee??

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: Afrekening Greenchoice

Ongelezen bericht door johhnny »

john26 maak je niet druk.

dit gebeurt bij elke energieleverancier. als een nota loopt tot okt wordt nov daar niet in meegerekend. dit bedrag wordt meegenomen in de volgende nota. bij elke leverancier is dit het geval. je betaalt ten slotte voorschotbedrag( het woordt zegt het al)

groet

johhnny

John26
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2006 11:33

Re: Afrekening Greenchoice

Ongelezen bericht door John26 »

Hoi naamgenoot Johnny,

Ik vind het toch vreemd,Hun(green)zeiden dit ook.
Als de nota t/m 31 Okt.loopt,is het dan niet logisch dat men verder gaat met tellen vanaf 1 Nov.inplaats van 1 Dec.?

Ik geloof wel dat jou stelling klopt,Maar helemaal snappen doe ik het nie.

John26
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2006 11:33

Re: Afrekening Greenchoice

Ongelezen bericht door John26 »

Ik heb nog eens goed gekeken,ik geloof dat ik inderdaad verkeerd geredeneerd heb Thanks Johhnny!

elmedes
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2006 14:27

Re: Afrekening Greenchoice

Ongelezen bericht door elmedes »

hallo ik heb net jullie berichten gelezen. ik ben ook de sigaar bij greenchoice. in maart kreeg ik de jaarafrekening toen stond mijn meter op 81.610 KWh moest € 780.= bijbetaalen. maar nu komt het 23 - 06 kregen wij een nieuwe meter toen kreeg ik weer een rekening van €690.00 ik had volgens hun in drie maanden tijd 3.878KWh verbruikt
dus in totaal €1.470.00 dus daar klop ook niets van.ik doe nu elke maand de stand opnemen en de stand van 26 juni tot nu is 712 KWh
rara hoe kan dat ik betaal nu €316.00 per maand ze lijken wel gek en we zijn maar met 2 personen je kan klachten indienen maar ze doen er niets mee

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: Afrekening Greenchoice

Ongelezen bericht door johhnny »

waarschijnlijk zijn de eind meterstanden van de eerste nota te laag geschat. hierdoor moet je op het moment dat je een meterwisselingsnota krijgt het verschil ook nog betalen. en dat resulteerd tot een hoge bijbetaling :cry: Greenchoice kan daar niets aan doen. zij zijn alleen degene die voor jouw de nota moeten opmaken met de standen van je netwerkbeheerder. wat betreft je voorschotbedrag, die kan je bij hun laten aanpassen naar het bedrag dat je zelf wilt betalen. :lol: uiteraard wel naar redelijkeid :wink: bel ff de heer van zijp van greenchoice 010-4782326. die gast heeft mij laatst ook ff geholpen. echt een prima kerel en heeft er een hoop verstand van

succes ermee :!:

Gesloten