LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gaastra winterjas met fabricagefout
-
Gaastra winterjas met fabricagefout
Hallo
Ik heb een nieuwe winterjas van Gaastra gekocht via marktplaats vorig jaar.
De jas heeft mogelijk een fabricagefout volgens Gaastra maar omdat de jas via internet is gekocht is het risico 100% voor de koper.
Ik kan nl niet teruggaan naar de winkel.
Gaastra handelt geen klachten af met een particulier.
De donsveertjes blijven komen en dat is bijzonder hinderlijk.
Bovendien ziet het er ook niet uit.
Gaastra stelt zich bot op in deze.
Wie kan mij zeggen welke stappen ik nog kan ondernemen tegen Gaastra.
Gaastra is en blijft eindverantwoordelijk toch voor een produkt??
Bedankt alvast,
Groetjes
Keetjekaak
Ik heb een nieuwe winterjas van Gaastra gekocht via marktplaats vorig jaar.
De jas heeft mogelijk een fabricagefout volgens Gaastra maar omdat de jas via internet is gekocht is het risico 100% voor de koper.
Ik kan nl niet teruggaan naar de winkel.
Gaastra is en blijft eindverantwoordelijk toch voor een produkt??
Bedankt alvast,
Groetjes
Keetjekaak
Re: Gaastra winterjas met fabricagefout
Heb je al geprobeerd of je met de jas terug kan gaan naar een winkel die Gaastra verkoopt? Je kunt toch zeggen dat je geen aankoopbewijs meer hebt en proberen of zij de klacht kunnen oplossen? Ik neem aan dat degene die de jas aan je heeft verkocht de jas ook in een winkel heeft gekocht.
-
Hoi hoi
Ja dat heb ik geprobeerd bij Intersport maar omdat hij daar niet gekocht is (had ik natuurlijk wel verteld) maar wilde weten of het probleem bij hun bekend is.
Ik kan het nog wel eens proberen.
Degene waarvan ik de jas heb gekocht weet ik geen mailadres meer van.
Kan ook geen gegevens meer terugvinden van haar op mijn rekeningnummer.
Toch raar dat Gaastra zo moeilijk doet over aankopen via marktplaats vind je ook niet.
Het is toch een kledingstuk gemaakt door Gaastra ?
Bedankt alvast voor je reactie !
Groetjes, fijn weekend nog
Keetjekaak
Ja dat heb ik geprobeerd bij Intersport maar omdat hij daar niet gekocht is (had ik natuurlijk wel verteld) maar wilde weten of het probleem bij hun bekend is.
Ik kan het nog wel eens proberen.
Degene waarvan ik de jas heb gekocht weet ik geen mailadres meer van.
Kan ook geen gegevens meer terugvinden van haar op mijn rekeningnummer.
Toch raar dat Gaastra zo moeilijk doet over aankopen via marktplaats vind je ook niet.
Het is toch een kledingstuk gemaakt door Gaastra ?
Bedankt alvast voor je reactie !
Groetjes, fijn weekend nog
Keetjekaak
zeer grote kans dat je imitatie hebt gekocht. veel spul onder de marktprijs is niet te vertrouwen. alles wordt nagemaakt.
Gaastra staat juridisch in haar recht omdat je hun product niet in een door hun aangewezen winkel verkoopt.
Gaastra staat juridisch in haar recht omdat je hun product niet in een door hun aangewezen winkel verkoopt.
Ben heet eens met de vorige reactie, en kan me dus de houding van Gaastra voorstellen. Misschien is het wel een namaak, of is het inderdaad een jas met een productiefout, die daarom goedkoper via een outlet o.i.d. is aangeboden. Dit is een risico wat je, naar mijn mening, loopt als je via internet koopt......
Op marktplaats worden toch tweede hands artikelen aangeboden
Dan is het toch niet vreemd dat de Gaastra geen zaken wenst te doen.
Of zie ik dat verkeerd
Dan is het toch niet vreemd dat de Gaastra geen zaken wenst te doen.
Of zie ik dat verkeerd
nou deze winter mn 2 de gaastra jas aangschaft. de eerste kwam het dons allemaal uit dus dat klopt wel en in de winkel hoorde ik dat ik 1 van de velen was die de jas terug kwam brengen.heb al mn geld terug gekregen. dit jaar weer een gaastra jas maar die is ook aal weer op gestuurd , na 1 x wassen kwam ie verkleurd uit de was machine/ droger. Maar omdat ik geen andere winterjas meer had moest ik dus weer een andere kopen, en wafwachten wat gaastra met de klacht doet.
ik heb ook een gaastra ski jack(fel oranje) gekocht,1 jaar geleden.
hij was vrij duur,maar als ik de jas uit doe,lijk ik net een geplukte kip.
er blijven de hele tijd veertjes uitkomen!
ik dacht dat het de nieuwigheid was,maar nu heb ik hem 1 keer gewassen,en er blijven heel veel veren uitkomen!
dit mag toch niet voor zo'n dure jas?
ook iemand die bij mij sport heeft exact dezelfde jas en exact hetzelfde probleem.
hij was vrij duur,maar als ik de jas uit doe,lijk ik net een geplukte kip.
er blijven de hele tijd veertjes uitkomen!
ik dacht dat het de nieuwigheid was,maar nu heb ik hem 1 keer gewassen,en er blijven heel veel veren uitkomen!
dit mag toch niet voor zo'n dure jas?
ook iemand die bij mij sport heeft exact dezelfde jas en exact hetzelfde probleem.
-
Hey..
t is inderdaad helemaal niet goed dat dit gebeurt met dat dons.. maar dat verkleurd uit de was komen.. er is speciaal spul voor waar je dat soort jassen mee moet wassen.. anders zijn die jassen niks meer waard als ze uit de was komen.. je moet eens kijken voor nikwax heette t geloof ik.. maar dat van dat dons das idd nie zo goed van meneer gaastra..
t is inderdaad helemaal niet goed dat dit gebeurt met dat dons.. maar dat verkleurd uit de was komen.. er is speciaal spul voor waar je dat soort jassen mee moet wassen.. anders zijn die jassen niks meer waard als ze uit de was komen.. je moet eens kijken voor nikwax heette t geloof ik.. maar dat van dat dons das idd nie zo goed van meneer gaastra..
-
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een donzen Gaastra winterjas. Na de eertse keer wassen is deze ook verschrikkelijk verkleurd. Langs alle ritsen/bandjes is het blauw van de bandjes overgelopen is het wit van de jas, het ziet er niet meer uit.
De jas is gewassen volgens de voorschriften en met een speciaal donswasmiddel (Nikwax Down Wash). Ik wacht nog even de reactie van Gaastra af.
De jas is gewassen volgens de voorschriften en met een speciaal donswasmiddel (Nikwax Down Wash). Ik wacht nog even de reactie van Gaastra af.
Klopt.
Om aanspraak te maken op garantie heb je een orginele aankoopbon nodig.Ik kan nl niet teruggaan naar de winkel.
En die heb je niet.
Dus:
Geen aankoopbon = aanspraak op garantie.
Daarbij weet je dus ook niet zeker of het een fabricage fout is, maar je wilt de fabrikant wel juridisch aanpakken!
Wel vreemd.
Je zei immers:
De jas heeft mogelijk een fabricagefout
Dus kun je nergens aanspraak op maken.omdat de jas via internet is gekocht is het risico 100% voor de koper.
Als je een product doorverkoopt, dan gaat de garantie niet mee.
De meeste winkels staan doorverkoop van de artikelen niet toe.
Dus daarmee vergooi je de aanspraak op de garantie.
-
Garantierechten zijn in eigenlijk nooit overdraagbaar
Veel consumenten hebben daar toch een andere mening over.Garantierechten zijn in eigenlijk nooit overdraagbaar
Vandaar dat ik het aangaf.
Daarnaast is het zo:
Geen officiële aankoopbon of factuur: géén recht op garantie.
Dus alleen als je in het bezit bent van een officiële aankoopbon of factuur heb je recht op garantie.
In alle andere gevallen heb je géén recht op garantie en kun en mag je deze dan ook niet claimen.
Weer een punt waar veel consumenten weer anders over denken.
Sommige consumentenorganisaties trouwens ook.
Geen officiële aankoopbon of factuur: géén recht op garantie.
Dus alleen als je in het bezit bent van een officiële aankoopbon of factuur heb je recht op garantie.
In alle andere gevallen heb je géén recht op garantie en kun en mag je deze dan ook niet claimen.
Weer een punt waar veel consumenten weer anders over denken.
Sommige consumentenorganisaties trouwens ook.
ikbenik Heb op een of ander forum gelezen dat je
geen tijd hebt om de prijzen op je website te zetten en bij te houden.
Als je je berichten nou eens wat korter houd of minder
reageerd heb je volgens mij plentie tijd.
(Niet kwaad bedoeld hoor)
geen tijd hebt om de prijzen op je website te zetten en bij te houden.
Als je je berichten nou eens wat korter houd of minder
reageerd heb je volgens mij plentie tijd.
(Niet kwaad bedoeld hoor)