LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet ....Plus bellen ?? Bende van KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
leusi049

Internet ....Plus bellen ?? Bende van KPN

Ongelezen bericht door leusi049 »

Ik heb sinds 13-10 IPB geinstalleerd. Door monteur.
Maar sindsdien:
* vveel storingen(werk mmet elke dag 12 vaste sites)
* kan nog steeds niet bij "beheer Telefonie gegevens
* krijg nog steed van én KPN én Planet de notoas toegetsuurd over oude Abo
* brieven worden niet beantwoord
* aangetekende brieven (4 weken oud) worden niet beantwoord
* kreeg 3 -11 van Planet auto.mail: u bent aangesloten :0
* kreeg ma 6 - 11 dezelfde brieg nog 'n keer
* laat de KPN monteur nou bij mij in buurt wonen: "tis chaos meneer, bij KPN, al meer dan 6 maanden "
DUS
Sluit U niet aan bij KPN !

EN NU VANDAAG: 15 NOVEMBER WEER STORING.KOST MIJ GELD.IK MOET MIJN GELD VERDIENEN VIA MIJN PC.

Dirkie

Re: Internet ....Plus bellen ?? Bende van KPN

Ongelezen bericht door Dirkie »

WEER STORING.KOST MIJ GELD.IK MOET MIJN GELD VERDIENEN VIA MIJN PC.
Ik neem aan, dat als U uw geld moet verdienen met uw PC en internet, dat U vooraf wel heel goed zoekt naar een betrouwbare partner voor uw PC en internet.
En dan had U volgens mij al heel snel gevonden, dat IPB van KPN/Planet/Hetnet op dit moment niet als erg betrouwbaar uit de bus komt, zeker niet voor professioneel gebruik, zoals in Uw geval.
IPB is het slachtoffer van zijn eigen succes. De betrouwbaarheid is nog niet erg goed.
Maar we zijn Nederlander en daarom willen we voor 10 Eurocent op de eerste rij zitten. Zo goedkoop mogelijk. Helaas is in dit geval goedkoop duurkoop.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

IPB oftewel Internet Plus Bellen is niets anders dan VOIP.

voipbellen is nog niet perfect en staat nog in de kinderschoenen.
Dus kinderziektes zijn er nog.

Er wordt ook geadviseerd om naast de voipabo ook een mobiele abo te hebben.

Voor het geval als je het niet wist:
VOIP staat voor Voice Over Internet Protocol, oftewel bellen via internet.
Wat ik ook soms heb is dat de verbinding even "bevriest" en dat de andere kant mij niet hoort en zij mij wel. Of heel soms dat de verbinding verbroken wordt.

Dat hoort er op dit moment gewoon erbij, of je wilt of niet.

Moet je dit als consument op dit moment pikken en maar zomaar nemen dat dit gebeurd?
Antwoord: Ja!

Je neemt wel een heel groot risico op dit moment met het compleet overstappen op IPB, wat ik op dit moment afraad voor zakelijke gebruikers.
Je moet gewoon een telefoonlijn met ADSL internet nemen. Dan heb je niet het risico dat er iets mis gaat.

Een tijdje geleden was het VOIP bellen bij de diverse consumentenprogramma's aan bod. Toen werd geaviseerd om alleen gebruik te maken als je niet zeker hoeft te zijn dat de verbinding betrouwbaar moet zijn.
Ben je zeer afhankelijk van een betrouwbare telefoonverbinding, dan moet je nog niet compleet overstappen op VOIP en de vaste telefoonlijn de deur uit te doen.

Maarja, VOIP is "in". En men vindt dat je toch met de tijd moet meegaan en je bent daardoor verplicht om ook over te stappen.

Dit is zeer dom en de techniek is nog niet perfect.

Zelf bel ik via de vaste telefoonlijn en ik heb een gewone ADSL modem.
En ik bel via de computer met VOIPBuster.
Daarbij heb ik het gemak van VOIP en de zekerheid van de vaste telefoonlijn.

Dus ben je zeer afhankelijk van een betrouwbare telefoonverbinding dan moet je niet overstappen op IPB of soortgelijke diensten.
Als je niet afhankelijk bent van een betrouwbare telefoonverbinding en heb je een mobiele telefoon dan kun je rustig overstappen.

Dr.O

Ongelezen bericht door Dr.O »

Dus ben je zeer afhankelijk van een betrouwbare telefoonverbinding dan moet je niet overstappen op IPB of soortgelijke diensten.
Als je niet afhankelijk bent van een betrouwbare telefoonverbinding en heb je een mobiele telefoon dan kun je rustig overstappen.
Dit is zinnig :lol:

VODSL is het summum 8)

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

VODSL bestaat niet.

Dan is het nog altijd VOIP via ADSL

Dr.O

Ongelezen bericht door Dr.O »

Bij VoDSL verandert er thuis niet heel veel
De modem voor de ADSL-verbinding is nu een IAD, Integrated Access Device. Er zitten één of meerdere extra poorten op waarop u uw vertrouwde telefoon kunt aansluiten. Ook zijn er modellen voor ISDN ontwikkeld. Het telefoonnummer verandert niet omdat u dit kunt meenemen naar de nieuwe provider. De IAD krijgt u meestal gratis. U kunt u uw bestaande telefoons en telefooncentrales blijven gebruiken. Telefoneren is echter flink voordeliger.

[Airwolf]

Ongelezen bericht door [Airwolf] »

VODSL bestaat niet.
Dan is het nog altijd VOIP via ADSL.
VoDSL bestaat wel degelijk, er wordt dan gebruik gemaakt van een aparte pvc op de dsl lijn die speciaal voor voice gebruik is. Er komt daar ook helemaal geen IP bij kijken.

Gesloten