LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
boogschutter

NTI

Ongelezen bericht door boogschutter »

Ik heb 2 maanden geleden een maand gratis een cursus zangles genomen ,tenminste dat dacht ik.
In de periode van ontvangst heb ik de eerste maand geen tijd gehad (ivm ellende van scheiding etc) in die papieren te kijken.Dus heb er nog niets mee gedaan.
Alles is nog in nieuwe staat.
Nu krijg ik een rekening in de bus van bijna 400 euro,of ik die even voor eind december wil betalen.
Wat blijkt nou ,ze zijn er vanuit gegaan dat na de 31 dagen (ze hadden niets meer van mij vernomen)dat ik die cursus ook daadwerkelijk wilde volgen.
Ze hebben mij dus stilzwijgend lid gemaakt want alle voorwaarden stonden in de voorwaarden van internet toen ik het aanvroeg.
Nu heb ik dat helemaal niet gelezen en er niet uit begrepen ,maar zit nu wel met een schuld die ik niet wil.
Sterker nog,ik kan het niet eens betalen.
Na mijn scheiding dacht ik afleiding te kunnen zoeken in het zingen maar tot op heden heb ik er nog niets eens naar gekeken.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen.Kunnen zij dit maken?ik heb nl nergens mijn hantekening gezet maar ben wel toen accorrd gegaan met de voorwaarden ,die zo opgesteld staan dat je er niet eens wat van snap als leek.
Graag zou ik meningen hierover willen en eventueel een idee om dit niet te hoeven betalen want ik heb het gewoon niet.Ik leef van een salaris van onder het minimum en heb een koophuis.IK kom elke maand net rond en wou me alleen orrienteren dmv een gratis proefmaand niet te weten dat ik er gelijk aan vast zat.
Ik ben radeloos,help me aub..
Laatst gewijzigd door boogschutter op 21 nov 2006 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Ninja

Re: NTI

Ongelezen bericht door Ninja »

Als in de voorwaarden echt staat dat je binnen een maand moet aangeven dat je de cursus niet wilt, dan zit je er in principe wel aan vast. Ik heb geprobeerd om de voorwaarden voor deze 'gratis' cursus er bij te zoeken, maar kon bij NTI geen gratis zanglessen vinden. Wel diverse proeflessen voor andere cursussen. Ik kan dus niets zeggen over wat er wel/niet in die voorwaarden beschreven staat.

Je kan natuurlijk contact opnemen met NTI om het verhaal uit te leggen en als je alles nog in de verpakking hebt zitten dit dan in overleg met NTI terug te sturen. Als je geluk hebt zijn ze coulant en gaan ze hier mee akkoord. Als dat niet zo is en het staat in hun voorwaarden ben ik bang dat je pecht hebt en de rekening wel moet betalen. NTI biedt overigens wel de mogelijkheid om het in delen te betalen, dat kan misschien enigzins helpen...

Succes ermee!

boogschutter

Ja maar ook al zou ik het in delen moeten betalen ,het gaat erom dat ze het stilzwijgend verlengen en dat vind ik niet kunnen.
Ik heb de nti al gebeld maar ze wouden niets doen om mij te helpen of wat coulanter te zijn hiermee.
Er was idd wel een aanbieding van de nti over die zancursus maar misschien is dat nu niet meer ,want het zal vast een actie zijn geweest om mensen te lokken .
En die naief zijn en die ze hiermee vast kunnen leggen.
Ik hoop dat iemand anders nog tips heeft of een juridisch advies want ik wil en kan dit gewoon niet betalen.
Laatst gewijzigd door boogschutter op 21 nov 2006 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Volgens mij draait u het verhaal om :
U bent akkoord gegaan met de zangcursus voor de hele periode, in de eerste maand hebt u het recht om kosteloos op te zeggen.

Aangezien NTI gebruik maakt van een standaard webinterface als u de cursus aanvraagt via internet moet u een bevestingsknop indrukken dat u akkoord gaat met de voorwaarden die aan deze cursus verbonden zijn. Hierin staat waarschijnlijk deze voorwaarde.

Bellen en vragen om annulering denk is denk ik de enigste optie.

boogschutter

nee ik ben accoord gegaan met die maand gratis en niet met de gehele cursus.En ook al staat het in de voorwaarden dat je binnen 31 dagen moet reageren wil niet zeggen dat ik dan maar voor de hele cursus er aan vast moet zitten.
Nu word ik als de boeman neergezet.
Hier heb ik niets aan .
Ik wil adviezen geen beschuldigingen.
Bellen heeft niet geholpen en nu zoek ik een oplossing of die voorwaarden wel goed neergezet zijn.En of hun dit mogen doen.
Als je na die 31 dagen geen tijd hebt gehad om te reageren dat je er gelijk aan vast zit.
Voor hetzelfde geld had ik per direct die maand voor mijn werk in het buitenland gezeten en heb ik noiet kunnen reageren.
Dat zijn omstandigheden die kunnen gebeuren en dat betekend dat je daar voor moet gaan boeten.
Ik heb het geld niet ook niet maandelijks dus ik ga hier niet mee accoord.
Is er aub iemand die me wel kan helpen??
Laatst gewijzigd door boogschutter op 21 nov 2006 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Hallo Boogschutter,
ik vrees dat je geen "poot" hebt om op te staan.
Je hebt een contract getekend waar in de voorwaarden staat dat je binnen 30 dagen kosteloos kunt op zeggen.
Zoniet wordt het contract stilzwijgend verlengd tot de gehele duur.
En het geld niet maandelijks hebben is geen excuus.
Dat wist je voor je begon met de cursus.
Het enige wat je kunt doen is eens naar de rechtsbijstands winkel te gaan en te informeren wat je kunt doen.
Maar ik geef je weinig kans.
Succes.

antonh

ps Boogschutter,
ik kan geen voorwaarden vinden op de pagina's van NTI.
Misschien dat je daar iets mee kunt doen.
Proberen kun je het.

ridder80

Ongelezen bericht door ridder80 »

ik vind het een beetje raar dat jij geen geld heb vanwege de scheiding en toch een cursus gaat kopen, eigen schuld dikke bult, misschien kan je een rijke vriend zoeken die het wilt betalen
mvg

boogschutter

jee wat een zielige mensen zitten hier zeg...Ik dacht dat dit een serieus forum was waar je adviezen kunt vragen maar nee ik word hier afgerekend op mijn scheiding.Ik wilde iets doen om afleiding te zoeken en ik ging voor een gratis maand om het te proberen dat is heel wat anders dan een heel cursus volgen.Lezen jullie wel ??
Nou blijkbaar heb ik niets aan dit forum ,ik ga wel naar een rechtswinkel

pliene-eendje

Ongelezen bericht door pliene-eendje »

Natuurlijk is het niet zo handig om een contract met nti aan te gaan (of het nou gratis of betaald is) zonder eerst de voorwaarden goed door te lezen en dan ook uit te zoeken wat die voorwaarden precies betekenen. Ik denk dat je dat zelf ook wel toegeeft. Maar ik kan ook goed begrijpen, dat je even wat anders aan je hoofd had...

Ik vraag me alleen af of je aansprakelijk gesteld kunt worden voor iets wat je via internet bent aangegaan. Er is toch nergens een handtekening gezet? Volgens mij zou een wildvreemd iemand dat ook voor je kunnen aanvragen zonder dat je dat zelf wilt. En als ik iets van nti of loi in de bus krijg gooi ik het altijd direct bij het oud papier.

antonh

ik ga wel naar een rechtswinkel

dat is nu precies wat ik je geadviseerd had Boogschutter.
Hopenlijk kunnen ze je helpen

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Volgens mij staat dit probleem op meerdere topics, op 1 ervan heeft de nti een reactie geschreven, klopt helemaal, rechtswinkel oof niet, denk dat iedereen voortaan goed moet lezen dat of wat hij wegstuurd ook per e-mail. Voorwaarden zijn voorwaarden, daar heb je je maar aan te houden. En daar houden zij zich strikt aan hoor.

Gesloten