LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kangoo of caddy

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
arnhem
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:18

kangoo of caddy

Ongelezen bericht door arnhem »

Wie kan mij een goed en eerlijk advies geven omtrend aanschaf nieuwe auto voor bedrijf.
Nu weet ik alleen niet wat een betere keuze is of een Renault Kangoo of een Volkswagen Caddy.
Het gaat er mij om welke van de 2 qua kwaliteit beter is.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: kangoo of caddy

Ongelezen bericht door C200K »

Kwalitatief: Caddy
Prijs: Kangoo
Ruimte en laadvermogen: Caddy
Kosten voor MRB en verzekering: Kangoo

Mijn beste advies: Ford Transit Connect, koop 'm bij Ford Fikse in Westervoort en doe de groeten aan Harry van Jörgen.

Ik heb ze allemaal rijden!!!! Ik ga volledig over op de Ford-jes. Ze rijden veel fijner en beter als de Kangoo (mijn jongens rijden er liever niet in ofschoon het de 1 na nieuwste kleine wagen van ons is) en zijn minimaal net zo ruim als de nieuwe Caddy alleen dan een stukje goedkoper.

Voor de goede orde: mijn ervaring is wel degelijk erg groot. Mijn wagens rijden ook erg veel, zeker 75.000 km per jaar.

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: kangoo of caddy

Ongelezen bericht door michelheikamp »

De Kangoo, deze is niets voor niets marktleider in het segment. Zeer practische auto. Doet het ook goed in de restwaarde en is zeker geen slechte auto!

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: kangoo of caddy

Ongelezen bericht door C200K »

@Michel,

klopt helemaal, alleen................

de wagen is t.o.v. de Ford en de VW gewoon te klein geworden (als je althans veel ruimte wil hebben.

Dat weet Renault ook, plus dat het een zeer gedateerde wagen is, hierdoor is de prijs gewoon erg laag, daardoor worden er veel van dit soort wagens verkocht.

Overigens doet restwaarde er bij bepaalde toepassingen helemaal niet toe. Ik koop ze en de wagens rijden totdat ze erbij neervallen, dan is 't ook schroot!! Let op: + 600 dkm.

henrinijboer
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 sep 2005 15:42

Re: kangoo of caddy

Ongelezen bericht door henrinijboer »

vind de Kangoo volledig gedateerd en kan zeker qua rijden en comfort niet mee komen met een caddy of transit.

Ben zelf gegaan voor een caddy omdat ik ze qua afqerking en interieur mooier vind dan een transit en ik vind ze persoonlijk ook stiller. En de betere inruilprijs hielp ook wel mee

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: kangoo of caddy

Ongelezen bericht door cvp »

Ik heb met beide gereden en de Kangoo is gewoon bagger.
In 1 jaar tijd 2 x de waterpomp, 1 x de brandstofpomp ,
2 xrichtingaanwijzerschakelaar, dashboardverlichting, schakelaar aanjager kachel vernieuwd
Ik heb er in totaal 3 jaar mee gereden en heb 33 keer een lamp voor moeten vernieuwen.Gezegd dat dit waarschijnlijk piekspanning was maar ze staan je aan te kijken of ze water zien branden.
Advies was niet te starten met licht aan.
Dimlicht gaat trouwens ook niet uit bij uitzetten auto maw vergeet je een keer je licht uit te zetten dan is je accu zo leeg.
Al met al een kwalitatief slechte auto.

cvp

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: kangoo of caddy

Ongelezen bericht door cvp »

is trouwens nog een rammelbak ook.

cvp

Sinas
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2006 23:51

Re: kangoo of caddy

Ongelezen bericht door Sinas »

Tjonge, heb ik net ruim 4,5 jaren in een Kangoo cdi70 achter de rug, met veel plezier en zeer tevrden, en heb toevallig een maand geleden een caddy DSG besteld.
Over de kangoo: weinig problemen gehad, economische auto voor bestel en vakantieritten echt een aanrader! met airco en giraffon en airbags nog steeds redelijk geprijsd. En zuinig in gebruik! (1:17,6 gemiddeld)
Maar ja, na 140.000 km's verwacht ik over enige tijd in de reparatiezone te geraken dus heb ik omgekeken naar iets nieuws en naar een automaat bestelauto. dat is dus de caddy geworden. Zal me wat meer gaan kosten maar voelde degelijk aan, en automaat! (eindelijk).

Maar aub geen kwaad woord over de Kangoo!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: kangoo of caddy

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

En Sinas bevalt de Caddy beter tenopzichte van de Kangoo.

Sinas
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2006 23:51

Re: kangoo of caddy

Ongelezen bericht door Sinas »

De Caddy is beslist niet beter dan de kangoo. Z'n verbruik ligt (na 6000km) beslist hoger dan opgegeven door VW. De grote 'dodehoek'spiegels zijn beduidend minder goed dan die van de Kangoo (van na 2001).
En de stoel 9wel hoogteverstelbaar) heeft me een drietal aanpassingen gekost alvorens 'ie enigszins goed zat.

Nee, de Caddy is degelijk en de automaat is fijn, met de Kangoo was ik beslist slimmer af!

Gesloten