LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijfrente van NN....wat te doen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Kibbeling
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006 20:54

Lijfrente van NN....wat te doen?

Ongelezen bericht door Kibbeling »

Hallo,

ik weet dat het onderwerp al erg veel aan de orde is gekomen maar ik zit hier toch met een paar vragen.

Ik ben in 1998 begonnen met het inleggen van de max. aftrekbare jaarpremie. Enige jaren later heb ik dit begrag naar beneden bijgesteld vanwege het feit dat het fiscaal niet meer aantrekkelijk was. Tot op de dag van vandaag heb ik omgerekend zo'n 12.000 euro ingelegd.
Ik ben nu dus 8 jaar bezigen heb in juni van dit jaar voor het eerst een waarde overzicht gekregen. De actuele waarde die hierin vermeld staat deed mij behoorlijk schrikken: 6586 euro!!

Wat moet ik hiermee aanvangen?? Ik voel me enorm bedonderd!
Ik heb het gevoel dat deze lijfrente nooit rendement gaat opleveren.

Moet/kan ik per direct stoppen met het betalen van de maandelijkse premie? Zijn er kosten aan verbonden. Is het wellicht mogelijk om het bedrag vrij te maken?

Bugs
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:35

Re: Lijfrente van NN....wat te doen?

Ongelezen bericht door Bugs »

Heb hetzelfde bij de hand, echter NN speelt verstoppertje 35-40% kosten schijnt heel normaal te zijn.

Kibbeling
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006 20:54

Re: Lijfrente van NN....wat te doen?

Ongelezen bericht door Kibbeling »

Wanneer je nu geen premie meer inlegt, wordt je ingelegde bedrag dan 'uitgehold' door de inrekening gebrachte 'onkosten'??

Dat doet mij dus twijfelen omdat ik gevoel heb in een soort wurggreep te zitten.

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: Lijfrente van NN....wat te doen?

Ongelezen bericht door wallybally »

Verzekeringsmijen nemen de eerste jaren hun kosten al zovast, krijg je ook niet terug. Vandaar dat het resultaat erg tegenvalt. Verder speelt ook de mindere beurs van uw begin jaren mee.

Anna2
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2006 07:21

Re: Lijfrente van NN....wat te doen?

Ongelezen bericht door Anna2 »

Hai Kibbeling,

Zie dat je een lijfrentepolis hebt. Als je meer wilt weten over premievrij maken of afkopen van een dergelijke polis, kijk dan even naar eerdere posts over dat onderwerp.

Desalniettemin: voor een lijfrenteverzekering obv beleggen geldt hetzelfde als voor de kapitaalverzekeringen obv beleggen: als je premievrij maakt, dan gaan de onttrekkingen gewoon door. Ook hierover kun je in andere posts meer lezen.

tinas
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 okt 2006 10:25

Re: Lijfrente van NN....wat te doen?

Ongelezen bericht door tinas »

Hallo

Helaas heb ik ook en polis lopen bij NN ( verzekerd beleggen ) en na informatie gekregen te hebben over waarde en kosten van NN kom ik tot de conclusie dat ik getild ben met vooraf zeer onduidelijke en summiere informatie.
Vanaf 1994 stort ik elk jaar E 1362 dit is totaal tot 28 oktober 2006 nu E 16350
De kosten die NN heeft berekend to 28 oktober 2006 zijn als volgt.

De eerste kosten ( o.a. reclame, verkoopkosten ,inbreng in de adm. en provisie ) E 3265,92

De doorlopende kosten ( incasso en administratie kosten ) E 1225,20

De heheerkosten ca.0,50% per maand zal denk ik ca. E 940,32 bedragen

De overlijdings risico verzekering E 1,18 per maand is totaal ca.169,92

Dan kom ik totaal aan kosten ca. E 6724 en dat van een inleg van
E 16.350 over 12 jaar

Daar buiten heb ik nog geinformeerd over een vergoeding i.v.m. het software foutje van NN, maar daar had ik vogens NN geen recht op terwijl deze verzekering al loop vanaf 1994. Het is mij een raadsel hoe ze daar bij komen

Tot slot wat ik zelf belangrijk vind zijn de bedragen die zij voorschotelen aan een leek bij een offerte. In mij geval was dat in 2016 een bedrag van Ca. 90.000 euries en in het slechtste geval Ca. E 70.000 euries

Volgens mij mag ik mij gellukkig prijzen als ik in 2016 mijn inleg mag terug ontvangen

Anna2
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2006 07:21

Re: Lijfrente van NN....wat te doen?

Ongelezen bericht door Anna2 »

Jaja...Tinas..nou weten we 't wel. Zou fijn zijn als je gericht reageerde. Copy-pasten kan iedere .....

Gesloten