LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] notebookprojecten.nl

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ess89

notebookprojecten.nl

Ongelezen bericht door Ess89 »

Hallo,

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met een siemens notebook van notebookprojecten.nl?
Ikzelf heb 2 maand geleden een amilo Pa 1510 aangeschaft. Heb inmiddels mijn 3e notebook. En die voldoet nog niet aan de eisen.
Graag zou ik willen weten of er nog meer studenten zijn die dit probleem hebben

Groet,
Esther

ikbenik

Re: notebookprojecten.nl

Ongelezen bericht door ikbenik »

En die voldoet nog niet aan de eisen.
Welke eisen dan?

hilbrand

Ongelezen bericht door hilbrand »

Welke eisen dan?
Misschien dat men er een behoorlijke tijd probleemloos mee moet kunnen werken?

Ach laat ook maar. Ik zie hem al weer aankomen:
Klant moet niet zeuren, kan altijd iets misgaan, klant probeert de boel te belazeren

Ess89

Onder eisen versta ik dat de programma's goed functioneren. Maar als er telkens foutmeldingen komen en draadloos internet doet het niet dan vind ik dat hij niet voldoet aan de eisen.

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

En je weet zeker dat het niet aan jouw instellingen ligt? Ik heb ook wel eens problemen met foutmeldingen en draadloos internet, maar dat komt meestal door mezelf :oops: Ben ik weer eens aan het spelen geweest met instellingen en andere programma's

Ess89

En je weet zeker dat het niet aan jouw instellingen ligt? Ik heb ook wel eens problemen met foutmeldingen en draadloos internet, maar dat komt meestal door mezelf Ben ik weer eens aan het spelen geweest met instellingen en andere programma's
Hoi,
ja ik weet zeker dat het niet aan mijn instellingen ligt. 'k Heb al helpdesk gebeld en die zeiden dat het gerepareerd moest worden. maar ik heb nog steeds niets terug gehoord. De service is dus ook niet safe.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Onder eisen versta ik dat de programma's goed functioneren. Maar als er telkens foutmeldingen komen en draadloos internet doet het niet dan vind ik dat hij niet voldoet aan de eisen.
Over draadloos internet:
daar zijn heel veel problemen mee. Je moet de boel goed beveiligen.
WEP is een goede beveiligingsmethode maar de WPA is beter.
Het nadeel van WPA is dat het theoretisch goed moet werken, maar in de praktijk is het een ander verhaal.

Over dat de programma's foutmeldingen geven:
Hier kunnen twee oorzaken van zijn: de software of de hardware.
Als het een hardwarefout of een installatie fout is dan heb je recht op garantie.

Echter...
Als blijkt dat de oorzaak van de problemen spyware en virussen zijn, dan moet je gewoon voor de reparatie betalen. Want spyware en virussen vallen nooit onder garantie.

En wat ik bedoel met
Welke eisen dan?
is het volgende:

Ik heb wel eens een klant gehad die had de goedkoopste computer gekocht en hij wilde hiermee videobewerken en grote programma's draaien. Die computer was er totaal ongeschikt voor.
Dat soort dingen bedoelde ik ermee.

Quote:
Welke eisen dan?

Misschien dat men er een behoorlijke tijd probleemloos mee moet kunnen werken?

Ach laat ook maar. Ik zie hem al weer aankomen:
Klant moet niet zeuren, kan altijd iets misgaan, klant probeert de boel te belazeren
Er kan inderdaad altijd iets mis mee gaan.
Je hoeft het niet te verwachten, maar je mag het ook niet uitsluiten.
Een computerverkoper die zegt:
Van deze computer mag en kan je verwachten dat die de komende 4 jaar zonder problemen meegaat.
Sorry, die vent liegt dat die barst!
Want dat kan helemaal niemand op deze aardkloot garanderen.

Het is echt een fabeltje dat je van een computer in 4 jaar nooit problemen kan verwachten.

Het is niet zo dat de winkeliers de lat heel laag houden, maar de consumenten hebben gewoon een te hoge verwachting van de producten.
Ik geef 2 jaar garantie op de computers, en na die tijd gewoon betalen.
De economische levensduur van computers is 3 jaar.
Want na die tijd zijn veel essentiele onderdelen niet meer leverbaar.

desire1811

Ongelezen bericht door desire1811 »

Zorgeloos leren dankzij uniek service concept
Een goed notebook is handig en je wilt er zoveel mogelijk gebruik van maken. Daarom zijn alle notebooks standaard uitgerust met 2 jaar on-site garantie. Heb je een keer een storing, dan wordt je binnen 1 werkdag geholpen op een lokatie naar jouw keuze. Zo weet je zeker dat je snel weer aan de slag kunt...
Dit is de belofte van de leverancier/verkoper..

en bekijk mijn verhaal, of het verhaal van de person die deze topic gestart is.. het ligt naar mijn idee niet aan ons.. maar aan de waardeloze service daar..

3 maanden geleden heb ik mijn notebook (fujitsu siemens, amilo Pa -1510) besteld via www.notebookprojecten.nl... met een garantie van 2 jaar via 'zorgeloos leren'.. deze garantie biedt grote voordelen wanneer je je notebook niet kan missen bij je studie..

Na levering van mijn notebook, 2 maanden geleden, heeft mijn notebook het een enkele keer gedaan, en daarna was het einde bericht.. hij wilde niet meer opstarten.. Je hoorde iets draaien, maar het beeld bleef weg.. ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk van 'zorgeloos leren'.. Zij beloven een uitstekende service, waarin je notebook binnen 48 uur wordt gerepareerd of vervangen.. na een half uur in de wacht-stand van hun telefonische helpdesk gehangen te hebben.. kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon.. het was een hardware-deffect.. en dat zou gerepareerd worden.. ik heb anderhalve week moeten wachten op de reparatie.. want er moest een onderdeel besteld worden.. toen kwam er uiteindelijk een reperateur, die eigenlijk niet zo veel van notebooks afwist.. maar wel van computers.. hij is toen op een onhandige manier te werk gaan met het uit elkaar halen van mijn notebook.. 1,5 uur lang bezig geweest.. en inmiddels heel wat krassen op mijn notebook.. maar het probleem was niet te verhelpen.. hij had een nieuw moederbord geplaatst.. externe monitor uitgeprobeerd.. hij dacht wel dat ik een nieuwe notebook zou krijgen.. en zou meteen aan het einde van de dag zijn bevindingen omtrent mijn notebook doorgeven.. zodat ik de volgende dag gebeld zou worden.. ik heb 2 werkdagen en een weekend afgewacht.. en toen zelf maar weer contact opgenomen.. weer een half uur in de wachtstand van de telefonische helpdesk.. en toen kreeg ik te horen dat alle notebooks te maken zouden zijn .. en deze dus ook wel.. dus een nieuwe notebook was uitgesloten.. mijn klacht over de krassen zou in behandeling worden genomen.. en er zou een leennotebook geleverd worden, en mijn notebook zou opgehaald worden voor reparatie.. daar heb ik toen weer een week op moeten wachten.. maarr de leen-notebook.. is nooit geleverd.. dus ik meteen weer contact opgenomen met de helpdesk (inderdaad weer een half uur in de wacht.. toen weggedrukt.. foutje van de service-medewerkers.. daarna nog maar een keer een half uur in de wacht).. en na nog een kwartier van t kastje naar de muur doorgeschakeld geworden.. kreeg ik te horen dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden.. dit gebeurde natuurlijk weer niet.. dus na het weekend heb ik weer teruggebeld.. en dat heeft een uur geduurt.. weer doorgeschakeld van de ene naar de andere afdeling.. en toen naar een afdeling waar er gewoon geen gehoor was.. denk dat ik verbonden was naar een verkeerde afdeling.. okeey toen maar weer opgehangen..
daarna weer gebeld, gewacht, gewacht, doorverbonden, gewacht, doorverbonden en weer gewacht.. en toen uiteindelijk heb ik m'n klachten zojuist weer doorgegeven, en gevraagd wanneer de leennotebook zou komen.. Bleek dat deze niet was aangemeld, en dat werd mij in de schoenen geschoven.. terwijl ik daar al 3 keer over gebeld had.. en zij t al 3 keer zouden regelen.. maar okeey.. woensdag komt als het goed is de leennotebook.. en hoelaat??? geen idee.. dus dat wordt weer een hele woensdag verspillen aan het thuiszitten en wachten op m'n notebook.. (afgelopen weken ook al vaak gedaan, reperateur aan huis.. notebook ophalen (16.00u!!).. zogenaamde leennotebookleveren (voor niets zitten wachten...)...

ik ben het helemaal zat.. om steeds van het kastje naar de muur te worden gestuurd.. ik heb al 3 maanden geleden mijn notebook besteld.. 2 maanden geleden ontvangen (leveren duurde een maand omdat er papieren zoek waren...terwijl de levering binnen 1 tot 2 weken beloofd was).. en in die 2 maanden nog steeds geen gebruik van mijn notebook kunnen maken.. en ik ben bang dat wanneer ik mijn notebook eindelijjk eens terugkrijg.. hij nog steeds onder de krassen zal zitten, aangezien ze klachten bij deze helpdesk niet zo serieus nemen..

Duss.. iemand nog ondernemende tips voor ons???

Ess89

Ik herken je klacht precies. ook de service is een ramp bij deze organisatie. Momenteel doet mijn notebook het nog, maar ik sla alles op mn USB-stick op. Ik heb een klacht ingediens bij ISL Automatisering. Ik raad jou aandat ook te doen. kun je het beste naar hun site (www.isl.nl) en een klacht sturen t.a.v. Meneer Ron Leenders. Ik heb een maand geleden een brief gestuurd en na lange tijd ene reactie terug gehad. ze hebben alles nageken en boden later hun excuses aan. Ik kreeg een waardebon van 40 euro die te besteden is bij Paraidgit. Dit is natuurlijk wel de simpelste oplossing die er is voor hun. Ik woon zelf in het noorden van het land en aangezien deze winkels onder in het land zitten. Ik heb hier gewoon niets aan. Maar ik ga verder met deze zaak. Ik wil in ieder geval 2 jaar zorgeloos kunne leren.
groet

Markkie8

Ongelezen bericht door Markkie8 »

Ik heb sinds augustus vorig jaar een laptop via Notebookprojecten.
Die moest ik aanschaffen voor mijn opleiding. Mijn hele klas heeft een Amilo Xa2528.

Tot op dit moment zijn er al 4 laptops binnen een half jaar retour gezonden vanwege defecten. Ik heb nu 15 keer het bedrijf gebeld voor een hardware fout/storing. En als ik bel krijg ik keurig te horen dat een monteur mij terug gaat bellen voor een afspraak. En iedere keer weer mag ik zelf de monteur achter zijn gat aan bellen omdat ik niet gebeld word.

4 week geleden kwam er een klasgenoot bij mij. Die haar laptop wou niet meer opstarten. Dus meteen gebeld. De laptop kon retour gezonden worden en hij zou gerepareerd worden. Eergister werd er bij haar thuis aangebeld. Een man bracht haar een doos met een laptop en zei: "Dit is een andere, met dat ene model zijn al zoveel problemen geweest".

Nu ben ik heel benieuwd wat er bij mijn volgende storing komt. Ik hoop precies hetzelfde.

De service bij Notebook projecten is dus 3 maal niets. Ook niet met een 3 jaar zorgeloos leren garantie.

Met vriendelijke groet,
Mark Stoter

Mahinder

Ongelezen bericht door Mahinder »

Volgens mij is het grootste probleem het merk Fijitsu Siemens.

Gesloten